دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیفون

آموزش ترفندهای عجیب واتس اپ در آیفون – قسمت دوم

  • ۲۴ دی ۱۴۰۱
  • 83
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

خب در خدمت شما هستیم با قسمت دوم آموزش ترفندهای واتس اپ در آیفون.

ارسال موقعیت مکانی یا Location در واتس اپ

برای ارسال لوکیشن در واتس اپ ابتدا باید وارد یکی از چت ها شویم. سپس گزینه + را انتخاب کنیم.

سپس یک منو مشاهده خواهید کرد که لیستی از امکانت جانبی را پیش روی شما قرار می‌دهد. از این لیست Location  را انتخاب کنید.

با ورود به بخش Location نیز چندین حالت ارسال موقعیت مکانی برای شما در دسترس خواهد بود.

Live Location

با انتخاب این گزینه و سپس انتخاب مدت زمان معین مطابق تصویر زیر شما موقعیت مکانی خود را بطور زنده در اختیار مخاطب مورد نظر قرار می‌دهید و وی می‌تواند هر لحظه از روی نقشه، موقعیت مکانی شما را بطور زنده مشاهده کند.

Current Location

با انتحاب این گزینه در ابتدای ورود به منوی Location پیش روی شماست و موقعیت مکانی که در آن واقع هستید را برای مخاطب ارسال می‌کند.

اکنون اگر در مکانی نیستید و می‌خواهید لوکیشن آن جا را ارسال کنید چه ؟

برای اینکار لیست پیش رو را پایین بکشید. سپس نقشه پیش روی شما بزرگتر خواهد شد و یک پین آبی ظاهر خواهد شد که آن را روی هر مکانی قرار دهید، لوکیشن آن برای مخاطب ارسال خواهد شد.

با قرار دادن پین آبی در هر جای نقشه و انتخاب گزینه Send This Location می‌توانید لوکیشن های غیر از لوکیشن‌های خودتان را برای مخاطبین ارسال کنید.

ارسال فایل در واتس اپ

یکی از مشکلاتی که همواره برای ارسال فایل در واتس اپ وجود دارد، فشرده سازی و کاهش خودکار سایز تصاویر بوسیله واتس اپ است که کیفیت عکس‌ها در این جریان به شدت افت می‌کند.

برای جلوگیری از این جریان می‌توان عکس ها را بصورت فایل فرستاد. برای ارسال تصاویر و ویدیوها بصورت فایل یا هر پرونده دیگری از جمله فایل های آفیس و … مطابق زیر عمکل کنید.

مجدد در چت باز شده روی + کلیک کنید و این بار Document را انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه Document دسترسی به اپلیکیشن Files برای شما باز خواهد شد و بنابراین شما می‌توانید با انتخاب هر گونه فایل با هر فرمتی از این پنجره، آن را در قالب یک Document برای مخاطبین ارسال کنید.

امنیت واتس اپ

یکی از پارامترهای مهم برای هر اپلیکیشن پیام رسان، حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران است.

برای این امر در پیام رسان واتس اپ نیز تدابیری اندیشیده شده که در ادامه ملاحظه می‌کنید.

برای ارتقای امنیت به تب Setting رفته و وارد منوی Account شوید، سپس Privacy را انتخاب کنید.

در انتهای منوی Privacy یک گزینه بنام Screen Lock وجود دارد. با فعال کردن این گزینه، در صورتی که آیفون شما از فیس آی دی یا تاچ آی دی استفاده می‌کند، می‌توانید این پرده امنیتی را برای هربار ورود به واتس اپ نیز فعال کنید.

همچنین در صورتی که قصد ارتقای امنیت برای فعال سازی حساب کاربری واتس اپ تان روی دستگاه دیگری مانند آیفون یا نسخه های دسکتاپ و وب را دارید، از منوی Privacy با ورود به گزینه Two-Step Verification می‌توانید این تنظیمات را انجام دهید.

برای مثال یک پین کد ثانویه برای ورود تعیین کنید یا تقاضای ایمیل تائیدیه نمایید.

آیا می‌توان مانند اینستاگرام در واتس اپ هم استوری منتشر کرد ؟

بلی ! در واتس یک تب تحت عنوان Status تعریف شده.

با ورود به این تب می‌توانید Status های دوستان را مشاهده کنید و همچنین بصورت متنی یا تصویری بوسیله آیکون های پیش روی عکستان شما نیز  برای مخاطبینتان Status منتشر کنید.

تمامی افرادی که شماره تماس شما را دارند و با شما تا کنون چت کرده‌اند، Status شما را مشاهده خواهند کرد.

جای خالی Saved Massages را در واتس اپ چگونه پُر کنیم ؟

برای اینکار می‌توانید دست به ساخت یک گروه بزنید ! یک گروه دو نفره بسازید که تنها شما و یکی از دوستانتان در این گروه باشید.

سپس با ورود به تنظیمات گروه و انتخاب دوستتان و سپس گزینه Remove From Group شما خواهید ماند و یک گروه که عضوی جز شما ندارد!

اکنون در لیست چت ها می‌توان از این چت به عنوان پوشه Saved Massages که پیشتر در تلگرام وجود داشت، استفاده کنیم.

استفاده از واتس اپ روی کامپیوتر یا لپ تاپ

برای استفاده از این پیام رسان روی پلتفرم های مک و ویندوز اپلیکیشن مخصوص هرکدام در وبسایت Whatsapp جهت دانلود قرار گرفته است.

همچنین در این وبسایت یک نسخه تحت وب هم قرار گرفته که بوسیله آن بدون دانلود اپلیکیشن از طریق مرورگر می‌توانید به حساب کاربری واتس اپ تان دسترسی داشته باشید.

برای این کار از تب Setting گزینه Whatsapp Web/Desktop را انتخاب کنید. در اینجا می‌توانید لیست تمام دستگاه هایی جز دستگاه خودتان که به حساب کاربری تان دسترسی دارند را مشاهده کنید.

همچنین برای اتصال دستگاه جدید، گزینه Link a Device یا Scan QR را انتخاب کنید. سپس از طریق دوربین کد QR موجود در صفحه اول اپلیکیشن های دسکتاپ یا نسخه وب واتس اپ را اسکن کنید تا بلافاصله وارد حساب کاربری روی دستگاه جدید شوید.

برای مشاهده ویدیو آموزشی این مطلب روی این لینک کلیک کنید.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران