دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیفون

آموزش خرید آیفون دست دوم

  • ۲۸ دی ۱۴۰۱
  • 56
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

در هنگام خرید کالای دست دوم، مخصوصاً آیفون صدها فکر نگران کننده به ذهن می‌رسد. پس برای یک خرید امن و آسوده با آموزش خرید آیفون دست دوم در بلاگ سیب اپ همراه باشید.

طبیعتاً اولین نکته‌ای که در خرید هر دستگاه دست دوم مطرح است، سلامت ظاهری می باشد. بدنه، پشت و رو، داخل فضای اسپیکرها و میکروفون و اطراف دکمه‌ها و شیشه لنز را به خوبی بررسی کنید. همچنین دکمه ها را چندین بفشارید و از عملکرد صحیح آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

پس از اطمینان از سلامت ظاهری نوبت به استعلام اصالت گوشی می‌رسد.

اولین گام بررسی صحت و سازگاری IMEI گوشی با جعبه آن است.

برای این کار از اپلیکیشن Settings وارد منوی General شده و About را انتخاب کنید. در انتهای صفحه IMEI را پیدا کنید.

دقیقاً در پشت گوشی نیز روی برچسب های پایین جعبه یک سریال IMEI حک شده است. چک کنید حتماً این دو سریال باید یکی باشند.

قدم دوم بررسی مشخصات آیفون دست دوم در سرویس iUnlocker

وارد وبسایت iUnlocker شده و شماره IMEI آیفون را وارد کنید.

پس از کمی بررسی اطلاعات مفیدی از آیفون دست دوم مورد نظر پیش رویتان قرار خواهد گرفت.

گوشی چه زمان فعال شده. چقدر از سرویس گارانتی یا Apple Care باقی مانده. Find My iPhone فعال دارد یا خیر و بسیاری اطلاعات مفید دیگر.

دقت کنید برای اطمینان از اینکه گوشی مفقود شده نیست یا به سرقت نرفته، حتماً وضعیت GSM باید در حالت Clean باشد.

عملکرد Face ID آیفون دست دوم را به خوبی بررسی کنید

سنسور تشخیص چهره یکی از آسیب پذیر ترین فطعات سخت افزاری آیفون است. هنگام خرید آیفون دست دوم به هیچ وجه از بررسی عملکرد صحیح این سیستم دریغ نکنید.

سلامت صفحه نمایش آیفون

برای بررسی وضعیت سلامت صفحه نمایش، از کنترل سنتر انگشت خود را روی تنظیم کننده نور صفحه نگه دارید تا مانند تصویر بزرگ شود.

سپس به دقت تمامی گزینه های Dark Mode، Night Shift و True Tone را تست کنید و از صحت عملکرد تمام موارد حتی تاچ سه بعدی اطمینان حاصل کنید.

وضعیت سلامت باتری آیفون دست دوم

بدون شک باتری آیفون دست دوم با باتری یک آیفون نو متفاوت خواهد بود. اما برای بررسی میزان سلامت باتری می‌توان از Setting قسمت Battery و گزینه Bttery Health، با بررسی Maximum Capacity از میزان سلامت باتری مطمئن شد.

برای مثال مشاهده می‌کنید که ظرفیت این باتری 84% روز اولیه است. معمولاً دستگاه هایی که سلامت باتری آن‌ها زیر ۷۰ درصد باشد، نیاز به تعویض باتری دارند.

عملکرد صحیح دوربین

برای بررسی عملکرد صحیح دوربین سعی کنید تمامی حالت های عکاسی از جمله Burst mode (عکاسی سریع) و همچنین Portrait (حالت پرتره) را با تمامی افکت ها در حالت های مختلف امتحان کنید. ناگفته نماند که فلش دوربین را نیز حتماً تست کنید.

بررسی امکانات کنترل سنتر

با باز کردن کنترل سنتر می‌توانید یکجا تمامی امکانات از جمله اینترنت همراه، وای فای، بلوتوث، Air Drop و Personal Hotspot رو تست کنید و فراموش نکنید که حتماً عملکرد تمامی این گزینه ها رو به دقت انجام بدید.

و در آخر برای اطمینان از سلامت سخت افزار داخای گوشی می‌توانید اپلیکیشن GeekBench Pro 5 رو از سیب اپ دانلود و نصب کنید. این اپلیکیشن تمامی پارامترهای سخت افزاری از جمله پردازنده گزافیکی، پردازشگر، رم و غیره را بررسی کرده و یک بنچ مارک کامل از آیفون تهیه می‌کند.

ریست کردن گوشی و شروع به استفاده

پس از اطمینان کامل از سلامت گوشی، اگر خریدار هستید و آیفون دست دوم خریدید یا فروشنده هستید و قصد فروش دارید این مراحل را طی کنید.

به Setting رفته و منوی General را باز کنید. در انتها گزینه‌ی Reset را انتخاب کنید.

با انتخاب گزینه Erase All Content & Setting تمامی اطلاعات و تنظیمات گوشی شما پاک خواهد شد. بعد از انتخاب این گزینه یکبار پسوورد آیفون و رمز اپل آی دی از شما پرسیده خواهد شد و بعد از ریست شدن گوشی، تمامی اطلاعات پاک خواهند شد و گوشی کاملاً به تنظیمات کارخانه باز خواهد گشت.

آموزش ویدیویی خرید آیفون دست دوم را می‌توانید در دو پارت قسمت اول و قسمت دوم مشاهده کنید.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران