دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیفون

رفع مشکل عدم دسترسی به تپسی در دستگاه های iOS

  • ۱۵ آذر ۱۴۰۱
  • 856
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

اپلیکیشن تپسی، پلتفرمی هوشمند و مهم در حوزه حمل و نقل درون شهری است که در ابتدا،‌ کار خود را از شهرهای تهران و کرج آغاز کرد. میزان رضایت و استقبال کاربران از این اپلیکیشن به سرعت افزایش یافت تا جایی که اکنون در تمام شهرهای بزرگ و کوچک ایران، تپسی در دسترس همگان قرار دارد. مهمترین هدف تپسی ارائه خدمت تسهیل حمل و نقل درون شهری و جلوگیری از اتلاف وقت کاربران است. کاربران تلفن‌های همراه هوشمند به راحتی می‌توانند از این برنامه در ۲ نسخه اندروید، iOS استفاده کنند.

چگونگی نصب تپسی در دستگاه‌های iOS

بر اساس سیاست‌های شرکت اپل، دسترسی کاربران ایرانی به بسیاری از نرم افزارهای مهم و کاربردی ایرانی مسدود و محدود شده است. اپلیکیشن تپسی نیز در زمره نرم افزارهای غیر قابل دسترس در اپ استور است. اما از آن جایی که تپسی یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های تردد درون شهری محسوب می‌شود، اغلب استورهای ایرانی نسخه‌ وب اپلیکیشن تپسی (PWA) را ارائه داده‌اند تا محدودیت منع دسترسی ایرانیان به نرم افزارهای اپ استور از میان برود.

توضیح PWA

PWA‌ها نسل جدید وب اپلیکیشن‌ها هستند که به کاربران امکان استفاده از انواع اپلیکیشن‌های موبایلی را در مرورگر وب می‌دهند. هنگامی که آیکون PWA به صفحه اصلی دستگاه‌های iOS اعم از انواع آیفون و آیپد اضافه می‌شود، کاربر به محیط وب اپلیکیشن (کاملاً مشابه نسخه موبایل) وارد شده و می‌تواند از تمام امکانات نرم افزار مورد نظر به راحتی استفاده کند.

روش نصب وب اپلیکیشن تپسی (نسخه PWA)

کاربران آیفون و آیپد برای استفاده از نرم افزار تپسی، می‌توانند به دو روش زیر، سفرهای درون شهری خود را در تپسی ثبت کرده و از کلیه امکانات این اپلیکیشن در نسخه مرورگر همچون نسخه موبایل بهره مند شوند.

روش اول

  1. ابتدا لازم است در مرورگر سافاری (Safari)‌ آدرس اینترنتی وب اپلیکیشن ایرانسل من (Tapsi.ir) را وارد کنید.
  2. سپس وارد محیط نصب وب اپلیکیشن شوید.
  3. در قسمت پایین صفحه، روی دکمه (Add to Home Screen) کلیک کرده تا آیکون اپلیکیشن تپسی به صفحه اصلی دستگاه‌ iOS (آیفون و آیپد) اضافه شود.
  4. در گام بعدی روی آیکن افزوده به صفحه اصلی (Home Page) موبایل، کلیک کرده و وارد محیط نرم افزاری وب اپلیکیشن تپسی شوید. از این پس خواهید توانست از وب اپلیکیشن تپسی همچون نسخه موبایلی به سهولت استفاده کنید.

روش دوم

اگر جزء افرادی هستید که از انواع استورهای ایرانی مانند سیب اپ در دستگاه‌های iOS کمک می‌گیرید،‌ می‌توانید لغت Tapsi یا تپسی را در نوار جستجو تایپ کرده و نسخه اپلیکیشن تپسی را روی صفحه اصلی موبایل خود نصب کنید. ادامه روند استفاده از تپسی در نسخه اپلیکیشن، مشابه روش اول است.

چگونگی آپدیت وب اپلیکیشن تپسی

به‌روز رسانی این اپلیکیشن در دستگاه‌های iOS از طریق خود نرم افزار انجام می‌شود، کافی است همواره به اینترنت دسترسی داشته باشید. به محض این که نسخه جدیدی از برنامه تپسی منتشر شود، تمام دستگاه‌هایی (اعم از اندروید و iOS) که از این نرم افزار استفاده می‌کنند، اعلان به روز رسانی نرم افزار را دریافت خواهند کرد. بنابراین با موافقت با اعلان، تپسی موجود در دستگاه شما، به نسخه جدید ارتقاء پیدا می‌کند.

در صورتی که مهارت لازم برای به‌روز رسانی نرم افزارهای موبایلی را ندارید، پیشنهاد می‌شود به فروشگاهی که از آن دستگاه ios خود را خریداری نموده‌اید، مراجعه کنید و از اپراتورهای فروشگاه برای انجام این روند کمک بگیرید.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید تپسی

تپسی به عنوان یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین نرم افزارهای حمل و نقل درون شهری، همواره در جهت رفاه حال کاربران و رانندگان، خدمات بدیعی ارائه داده است. شما در تمام ایام سال، به طور شبانه روزی و با صرف هزینه مناسب، می‌توانید از این نرم افزار درخواست تاکسی یا درخواست سفر داشته باشید. کافی است مبداء و مقصد مورد نظر را روی اپلیکیشن مشخص کرده و منتظر تأیید سفیر تپسی (راننده تپسی) شوید. همچنین پس از اتمام سفر و در صورت تمایل می‌توانید به سفیران زحمت کش تپسی امتیاز دهید.

با وجود این که مدت زیادی است که از انتشار برنامه تپسی می‌گذرد اما این اپلیکیشن دست از نوآوری و ارائه خدمات بدیع جهت رفاه حال کاربران بر نداشته است و به صورت مداوم در حال خلق قابلیت‌های جدید در نرم افزار است. برخی از قابلیت‌هایی که به تازگی به این اپلیکیشن تپسی افزوده شده است، شامل موارد زیر است.

از میان امکانات فوق، تپسی لاین، تاکسی تلفنی تپسی و امنیت سفر کمتر شناخته شده است، از این رو به صورت مختصر این امکانات را شرح می‌دهیم.

تپسی لاین

در این قابلیت، دو مسافر می‌توانند از یک تاکسی یا خودرو به عنوان سفیر تپسی استفاده کنند. با این کار در هزینه‌های رفت و آمد صرفه جویی خواهد شد و از طرفی بار ترافیک شهری به علت کاهش خودروهای درون شهری کاهش خواهد یافت. بنابراین تپسی لاین یک خدمت کاملاً هوشمند و برنامه ریزی شده برای تسهیل حمل و نقل درون شهری محسوب می‌شود.

تپسی آفلاین

در میان اقشار جامعه هنوز هم تعدادی از مردم وجود دارند که یا به تلفن‌های هوشمند دسترسی ندارند یا امکان استفاده از تلفن هوشمند را ندارند. برای رفع مشکلات حمل و نقل این دسته از کاربران، تپسی یک خدمت مطمئن و بهینه به نام تپسی آفلاین یا (تاکسی تلفنی تپسی) ارائه کرده است که بدون نیاز به اینترنت، می‌توان درخواست سفر نمود. کافی است با شماره گیری ۱۶۳۰، آدرس مبدأ و مقصد را به اپراتور دهید و منتظر تأیید سفیر تپسی شوید.

امنیت سفر

این قسمت از اپلیکیشن تپسی برای حفظ امنیت جانی و مالی مسافران طراحی شده است. مسافران با کلیک کردن روی دکمه امنیت سفر، سفر خود را با شخص دیگری به اشتراک می‌گذارند و شخص دوم می‌تواند مسیر تردد مسافر را پیگیری و مشاهده کند. همچنین برای جلوگیری از درگیری و خشونت‌های محتمل، امکان ارتباط با پلیس نیز در این قابلیت مهیا شده است.

سخن پایانی

اپلیکیشن تپسی، در لیست اپلیکیشن‌های کاربردی، محبوب و مهم حوزه حمل و نقل درون شهری قرار دارد و بسیاری از کاربران اندروید و iOS به آن نیاز دارند. تاکنون دسترسی کاربران اندروید به تپسی با اختلال و محدودیت مواجه نشده است اما متأسفانه به دلیل عدم دسترسی کاربران آیفون و آیپد به بسیاری از نرم افزارهای کاربری از جمله تپسی در اپ استور، تنها راه استفاده از این نرم افزار، نصب نسخه وب اپلیکیشن تپسی است. ما در این مقاله از بلاگ سیب اپ به صورت کامل مراحل نصب و دسترسی به وب اپلیکیشن تپسی و تمامی امکانات موجود در آن را شرح داده‌ایم. بنابراین برای آشنایی هرچه بیشتر با این نسخه از تپسی، لازم است مقاله پیش رو را به دقت مطالعه کنید.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران