دانلود سیب‌اپ
sibapp
بازی‌های استراتژیک آیفون
بازی‌های استراتژیک آیفون
معرفی برنامه

آشنایی با بهترین بازی‌ های استراتژیک آیفون و (iOS) در سال 2023

  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
  • 1102
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

این روزها بازی‌های متنوعی وجود دارند که می‌توان به‌صورت آنلاین و آفلاین بازی کرد. اما از میان آنها بازی های استراتژیک آیفون برای بسیاری بسیار جذاب‌تر هستند، زیرا در این بازی‌ها می‌توان با استراتژی‌های مناسب از مرحله‌ای به مرحله بعدی رفت. علاوه بر این، مهارت‌های مختلفی یاد گرفته می‌شوند که در ابعاد مختلف زندگی کاربرد دارند. در این مطلب از سیب‌اپ همراه ما باشید تا با انواعی از بازی‌های استراتژیکی آشنا شوید که برای آیفون و آیپد مناسب هستند.

1- بازی (Phobies)

بازی (Phobies) یکی از بازی های استراتژیک ایفون به حساب می‌آید. همانطور که از اسم آن مشخص است، با فوبیا یا ترس ارتباط دارد. در توضیح دقیق‌تر باید بگوییم که بازی (Phobies) برای افرادی کاربردی است که بخواهند بر ترس خود نسبت به چیزهای مختلف غلبه کنند. بازی (Phobies) را باید یک بازی کارتی دانست که بیشتر از 120 ترس مختلف را در مقابل شما قرار می‌دهد. اما شما با استفاده از استراتژی مناسبی از رقبای خود پیشی می‌‎گیرید. در هر مرحله شما با فوبی یا همان ترسی جدید مواجه خواهید شد. در نتیجه در این بازی از بازی های استراتژیک ایفون و (iOS) از راهبردهای متنوع استفاده خواهید کرد تا بتوانید مراحل بازی (Phobies) را پشت سر بگذارید.

2- بازی (Domination)

بازی (Domination) یکی از بازی های استراتژیک ایفون با طراحی باکیفیت و خیره‌کننده است که استودیو (NEXON M Inc) توسعه داده و همچنان در سال 2023 می‌توان آن را رایگان از اپ استورها دانلود کرد. در این بازی استراتژیک، شما باید یکی از کشورهای بزرگ دنیا از جمله آمریکا، ایتالیا، چین، آلمان، بریتانیا و فرانسه را انتخاب کرده و با راهبردهای اصولی آن را به بزرگ‌ترین امپراتوری دنیا تبدیل کنید.

جذابیت داستان در آن است که هر تمدنی ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارد. در نتیجه استراتژی‌های متفاوتی را باید برای به قدرت رساندن هر کدام از آنها به کار ببرید. علاوه بر این، شما با تاریخی به وسعت تاریخ بشری مواجه هستید و ساختن عجایب هفتگانه و برخورد کردن با شخصیت‌های بزرگ تاریخ مانند اسکندر مقدونی، کلئوپاترا و ناپلئون به شما کمک می‌کنند تا دانش خود را ارتقا دهید.

3- بازی (Rise of empire)

شما در اپ استور سیب اپ به بازی‌های استراتژیک متنوعی برخورد می‌کنید اما ظهور امپراتوری (Rise of empire) نمونه‌ای از بازی‌های استراتژیک آیفون شناخته شده که در آن شما رهبری سرزمینی را بر عهده خواهید گرفت که مورد حمله بیگانگان قرار گرفته است. پس از شکست دادن دشمنان، امپراتوری خود را بنا خواهید کرد. در این مسیر باید از راهبردهای مشخصی استفاده نمایید تا بتوانید عظمت سرزمین خود را افزایش دهید. به نحوی که هیچ بیگانه‌ای نتواند به آن حمله کند. همین موضوع باعث هیجان دادن به بازی خواهد شد.

4- بازی (Tiny Legends Heroes)

بازی‌های اکشن و استراتژیک مورد توجه بسیاری از افرادی قرار دارند که قصد دارند با آیفون یا آیپد خود ساعت‌ها به بازی مشغول باشند. شما در این بازی استراتژیک باید به مبارزه با پادشاهانی بپردازید که تاریکی و سیاهی را سرزمین‌های خود حاکم کرده‌اند. در حقیقت شما مسئولیت نجات دادن سرزمین‌های تحت تصرف پادشاهان شیطان ‌صفت را بر عهده دارید. با فرماندهی نیرویی از قهرمانان عصر جدید می‌توانید هیولاهای ترسناک را شکست دهید.

توجه داشته باشید که در این بازی از بازی‌های استراتژیک آیفون، جنگ‌ها در زمان واقعی و فضایی سه بعدی اجرا می‌شوند و شما با گرافیک HD می‌توانید 6 مرحله با 70 طبقه از بازی را پشت سر بگذارید. در حالی که هر یک از شخصیت‌ها دارای مهارت‌های ویرانگری هستند.

5- بازی (Plants vs Zombies)

بازی زامبی‌ها و گیاهان یکی از بازی‌های استراتژیک آیفون در سال‌های اخیر بوده است و توانسته توجه بسیاری از افراد در سنین مختلف را جلب کند. چنان که نسخه دوم آن هم در سال 2016 در اپ استورهای مختلف قرار گرفت. زامبی‌ها در این بازی به انبار اسلحه‌های شما حمله می‌کنند و شما باید با گیاهانی که در اختیار دارید، به مبارزه با آنها بپردازید. در این بازی باید از قدرت تفکر و حل مسئله خود برای ساختن دیوارهای دفاعی و آماده کردن سلاح‌های مختلف بهره‌مند شوید و به این روش از ورود زامبی‌ها به زرادخانه خود جلوگیری کنید.

جالب است بدانید که در بازی «زامبی‌ها و گیاهان 2» قابلیت‌های بیشتری نسبت به نسخه 1 خواهید داشت. برای مثال شما در نیروگاه‌های بیشتر و با زامبی‌های متنوع‌تری مقابله خواهید کرد. راه‌های جدیدتری برای دفاع از خود خواهید داشت و می‌توانید کلیدهایی را برای باز کردن قفل گیاهان جمع‌آوری کنید. به این ترتیب، بازی در نسخه دوم هیجان انگیزتر است.

6- بازی (Xenowerk Tactics)

شما با انتخاب بازی (Xenowerk Tactics) می‌توانید ساعت‌ها به یکی از بازی های استراتژیک ایفون مشغول باشید. با اینکه بازی رایگان است اما شما می‌توانید با پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای به نسخه آنلاک بازی دسترسی پیدا کنید. داستان این بازی به این شرح است که شما فرمانده‌ای هستید که بعد از رسیدن اخبار فجایع مرگبار و نامشخصی در آزمایشگاهی در قطب شمال، به محل حادثه اعزام می‌شوید تا شرایط را مدیریت کرده و مانع از وقوع آسیب‌های بیشتر به آزمایشگاه شوید. به ویژه که انفجارها با مواد رادیواکتیو و خطرناک رخ داده‌اند و امکان آلودگی مناطق دیگر اطراف آزمایشگاه هم وجود دارد.

در یک بازی راهبردی و تاکتیکی از قدرت حل مسئله خود استفاده کرده و مانع از وقوع مشکلات احتمالی شوید. در چنین شرایطی، شما مسئولیت جمع‌آوری منابع را در مکان‌هایی مانند بخش‌های گوناگون آزمایشگاه، جنگل‌های انبوه، باتلاق‌های خطرناک، کارخانه‌ها و سرپناه‌ها بر عهده دارید تا بتوانید استراتژی‌های لازم را با این منابع به کار ببندید.

7- بازی (XCOM: Enemy Within)

گاهی افراد به انجام بازی‌های گروهی گرایش دارند. در میان بازی‌های استراتژیک آیفون، بازی (XCOM: Enemy Within) یکی از بازی‌های تیمی جذاب و هیجانی است. این بازی نسخه توسعه یافته بازی (XCOM: Enemy Unknown) به حساب می‌آید. به‌طوری که گیم پلی مشابهی دارند.

این بازی از بازی‌های استراتژیک آیفون به امید مردم به زندگی ارتباط دارد و شما یک گروه مبارز را فرماندهی می‌کنید تا بتوانید دنیا را در مقابل حملات موجودات ناشناخته نجات دهید. شما در این بازی مدیریت یک تیم را فرا می‌گیرید. در حالی که با وجود منابع متنوع و اسلحه‌های مختلف، دشمنان را از بین ببرید. بازی ایکس کام در جایگاه یک بازی استراتژیک-اکشن با صداگذاری و گرافیک فوق‌العاده توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

8- بازی (Clash Royale)

یکی از بهترین بازی‌‌های استراتژیک آیفون که ابتدا نسخه (iOS) آن در اختیار کاربران قرار گرفت، بازی (Clash Royale) است. این بازی در استودیویی توسعه یافته که بازی‌های (Clash Of Clans) و (Boom Beach) طراحی شده‌اند. هنگام بازی کلش رویال تعداد بسیار زیادی کارت در اختیار شما قرار می‌گیرد که با کمک آنها می‌توانید برای حملات مختلف آماده شوید. این آمادگی با داشتن بناهای دفاعی، اسلحه‌های مختلف و سربازان صورت می‌گیرد که باعث می‌شوند شما در مقابل حملات دشمنان موفق شوید.

شما می‌توانید غنیمت‌هایی را برای قدرتمند کردن جمع‌آوری کنید و به این واسطه برج‌هایی را برای رسیدن به تاج و تخت از بین ببرید. این بازی زبان‌های مختلفی را از جمله فارسی پشتیبانی می‌کند و به افراد اجازه می‌دهد که با بازیکنانی از سراسر دنیا هم‌بازی باشید.

9- بازی (Lost Frontier)

در میان انواع بازی های استراتژیک آیفون می‌توانیم به بازی (Lost Frontier) اشاره کنیم که طراحی جذاب و گرافیکی فوق‌العاده دارد. این بازی راهبردی و اکشن شما را برای نبردهای بزرگ در بازی آماده می‌کند. در این حالت بیشتر از 20 واحد جنگی گوناگون در دسترس شما قرار دارند تا بتوانید در جنگ‌هایی که پیش رویتان قرار دارند، با موفقیت پیش روید.

آنچه باعث جذابیت بازی مرز گمشده (Lost Frontier) شده، داشتن دو حالت مختلف بازی است. در حالت اول شما 24 فصل مختلف پیش روی خود دارید که گیم پلی بسیار جذابی دارند. در حالت دوم هم با حضور در 20 مأموریت، مهارت‌های خود را می‌سنجید.

10- بازی (Door Kickers)

اگر بازی‌های اکشن، استراتژیک و البته کماندویی برای شما جذاب هستند، می‌توانیم به یکی از بازی های استراتژیک ایفون به نام (Door Kickers) اشاره کنیم. این بازی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. اگر به داستان آن دقت کنید، هیجان در آن یکی از مهم‌ترین عناصر به شمار می‌رود. داستان از این قرار است که شما فرمانده یک گروه یگان ویژه هستید و مأموریت شما مدیریت شرایط نابسامان ساختمان‌های مسکونی و تجاری مختلفی است که در آنها بمب‌گذاری‌ انجام شده است. به بیان ساده‌تر، شما و اعضای گروه مسئولیت خنثی کردن بمب‎ها را بر عهده دارید.

البته ناگفته نماند که شما باید بتوانید از مردمی مراقبت کنید که در مکان‌های ناامن قرار دارند. در ضمن، نجات دادن گروگان‌ها و دفاع از شهرها هم بخشی از برنامه مأموریتی شما هستند. طراحی ویژه بازی با روندی آزادانه، گرافیک (HD)، موسیقی و صداگذاری دلهره‌آور و مهیج به همراه قابلیت‌هایی که بازیکنان می‌توانند هنگام بازی مورد استفاده قرار دهند مانند حداقل 65 اسلحه و امکانات مختلف، برای پیروزی علیه تروریست‌ها به‌عنوان نکات مثبت این بازی به حساب می‌آیند.

11- بازی (ROME: Total War)

بازی حماسی (ROME: Total War) به‌عنوان بهترین بازی استراتژیک برای آیفون شناخته شده است. در بازی جنگ تمام عیار، شما سربازان خود را برای جنگ در سرزمین‌های باستانی و نبردهای تاریخی رم آماده کرده‌اید. تمام امکاناتی که (ROME: Total War) در اختیار شما قرار می‌دهد، به این منظور است که ارتشی نیرومند برای مبارزات گسترده باستانی داشته باشید.

شما در این راستا باید به یکی از 19 قبیله‌ای بپیوندید که برای تشکیل ارتش نیرومند شما وجود دارند. سپس تا جایی که می‌توانید قلمروی خود را توسعه دهید تا در بازی قدرت بیشتری نصیب شما شود.

12- بازی‌ (Total War Battles)

بازی (Total War Battles) یکی از بازی‌های استراتژیک برای آیفون و آیپد است که بازیکنان را ساعت‌ها پای گوشی یا تبلت میخکوب می‌کند. داستان آن به وقایعی برمی‌گردد که در قرن دهم میلادی اتفاق افتاده‌اند. اکنون که شما در یک دنیای تاریک قرار گرفته‌اید، باید با امکانات موجود امپراطوری خود را بسازید. با داشتن نیروهای قدرتمند، اربابان ظالم قرون وسطی را از پا درآورید. سپس جهانی را شکل دهید که رفاه و امنیت در آن برقرار است.

بازی (Total War Battles) با گرافیک ماهرانه و به سبک قدیمی و همچنین صداگذاری‌های باستانی و جذاب شما را برای انجام نبردهای حماسی آماده می‌کند.

13- بازی (Bad North: Jotunn Edition)

در بازی (Bad North: Jotunn Edition) جنگجویی وجود دارد که در اسکاندیناوی زندگی می‌کند و سعی می‌کند در برابر حملات وایکینگ‌هایی مقابله کند که پادشاه را کشته‌اند. این جنگجو فرزند پادشاه است و در هنگام مبارزه با وایکینگ‌ها باید استراتژی‌هایی را برای حکمرانی کشورها به کار ببرد. به این واسطه می‌تواند آرامش و رفاه را در منطقه اسکاندیناوی برقرار کند. گیم پلی تاکتیکی و حرفه‌ای در کنار گرافیک خارق‌العاده بازی «نبرد در شمال» بازیکنان را ساعت‌ها سرگرم می‌کنند.

توسعه‌دهندگان بازی نبرد در شمال بر این باور هستند که جنگ برای پیروزی کار عجیبی نیست. فاتحان سرزمین‌ها باید بتوانند سرزمین‌های تحت حکومت خود را آباد کنند. شما هم در این بازی از بازی های استراتژیک ایفون به مدیریت قلعه‌ها و دژهای خود می‌پردازید. آماده شدن برای مقابله علیه حملات متعدد وایکینگ‌ها نیازمند داشتن نیروهای توانمند‌ است. به همین دلیل شما باید سربازان فداکار و در عین حال توانمند خود را آموزش دهید تا بتوانید تصمیمات راهبردی و مناسب برای نبرد گرفته و حملات موفقی داشته باشید.

14- بازی (State of Survival)

در بازی ایالت بقا شما همیشه در شرایط خطرناک هستید و مرگ سایه به سایه دنبال شماست. شما در این بازی از بازی های استراتژیک آیفون باید سعی کنید از استراتژی‌های کاربردی متنوعی استفاده کنید که شما را در مقابل حوادث کشنده نجات دهند.

اگر بخواهیم توضیح بیشتری درباره داستان بگوییم، می‌توانیم به یک ویروس مرگبار اشاره کنیم که انسان‌ها را به زامبی‌ها و موجودات خطرناک و کشنده‌ای تبدیل می‌کند. اکنون 6 ماه از فعالیت این ویروس گذشته و تعداد بزرگی از مردم جهان کشته شده‌اند. اما تعداد کمی انسان‌ به این ویروس آلوده شده و همچنان زنده هستند. بله، دنیا توسط زامبی‌ها احاطه شده است. آن انسان‌ها باید بدون کمک نیروی ارتش در مقابل زامبی‌ها دوام بیاورند. در ادامه باید تلاش کنید تا دنیا دوباره در اختیار انسان‌ها قرار گیرد.

15- بازی (Mushroom Wars 2: Tower Defense)

اگر به بازی‌های استراتژیک آیفون و آیپد علاقه دارید، بازی (Mushroom Wars 2: Tower Defense) انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. شما فرماندهی ارتش قارچ‌ها را بر عهده دارید. از طرفی بیش از 200 مأموریت دارید و همین مأموریت‌ها مانع از توقف بازی می‌شوند. به نحوی که شما ساعت‌ها مشغول بازی هستید و از آن خسته نمی‌شوید.

16- بازی (Game of Thrones: Conquest)

بازی (Game of Thrones: Conquest) که به اسم بازی تاج و تخت شناخته می‌شود در رده بازی های استراتژیک ایفون قرار دارد. این بازی بر اساس سریال تاج و تخت ساخته شده و شما با حضور در آن باید به فتح امپراتوری‌های آن زمان بپردازید. در این شرایط، استفاده از استراتژی‌ها و تاکتیک‌های جنگی به شما در مسیر موفقیت کمک می‌کنند. در حالی که مبارزات در فصول مختلف سال انجام می‌شوند و شما باید مهارت‌ها و قدرت کافی برای مبارزه در هر شرایطی را داشته باشید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران