دانلود سیب‌اپ
sibapp
اپلیکیشن shareit
اپلیکیشن shareit
معرفی برنامه

آموزش انتقال فایل از آیفون به اندروید با (Shareit)

  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲
  • 8494
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

(shareit) یک پلتفرم و بستر کاربردی برای به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های مختلف در انواع گوشی محسوب می‌شود که هم از انتقال فایل‌ها به‌صورت آنلاین پشتیبانی می‌کند و هم در شرایط آفلاین این امکان را برای کاربران فراهم خواهد کرد که اطلاعات مختلف خود را با هم به اشتراک بگذارند. Share It روی پلتفرم‌های مختلف قابل نصب و استفاده است و یکی از برنامه‌هایی است که امکان انتقال فایل از آیفون با اندروید را هم فراهم می‌کند. البته دقت داشته باشید که هنگام استفاده از Share it به‌منظور انتقال برنامه‌ها، فیلم‌ها، تصاویر، آهنگ‌ها و اسناد مختلف، تنها می‌توانید یک نسخه از برنامه مورد نظر را روی گوشی خود نصب کنید و امکان انتقال داده‌های برنامه از این طریق برای شما میسر نیست. اما اگر قصد دارید بدون دردسر فایل‌های خود را از آیفون به اندروید منتقل کنید، در ادامه روش انجام آن را با برنامه Share It برای شما توضیح می‌دهیم.

معرفی (Shareit) و ویژگی‌های آن

(shareit) یک برنامه انتقال فایل بی‌سیم است که بیشتر برای گوشی‌های هوشمند مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این مورد تنها ویژگی شیریت نیست و شما می‌توانید از این برنامه انتظارات بیشتری داشته باشید. گفتیم که (shareit) به‌عنوان یک برنامه به اشتراک‌گذاری، امکان انتقال فایل از یک سیستم به سیستم دیگر را فراهم می‌کند. از سوی دیگر در حالتی که بلوتوث امکان انتقال از آیفون به اندروید را فراهم نمی‌کند، به کمک شیریت می‌توانید در چند قدم ساده این کار را انجام دهید. سرعت انتقال داده از شیریت حداکثر 20 مگابایت بر ثانیه است که بر اساس داده‌های موجود این سرعت به نسبت سایر روش‌های انتقال داده از جمله هنگام استفاده از بلوتوث، سریع‌تر است.

شما علاوه‌بر انتقال داده از طریق این برنامه، می‌توانید تعداد زیادی ویدیو هم در پس‌زمینه شیریت دانلود و تماشا کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های فوق‌العاده شیریت که باعث محبوبیت آن در بین کاربران سیستم‌های مختلف شده است، امکان انتقال تصاویر و فیلم‌ها بدون افت کیفیت است. نقطه ضعفی که در برخی برنامه‌های مشابه مشاهده می‌شود. اگرچه بلوتوث برای فواصل کوتاه گزینه خوبی است، اما نه تنها عملکرد آن ضعیف است، بلکه سرعت انتقال آن هم پایین است. ضمن اینکه قابلیت پشتیبانی از اتصال سیستم‌های گوناگون به هم را ندارد.

نحوه انتقال فایل از آیفون به اندروید با (Shareit)

کافی است که از اعضای خانواده و دوستان خود درباره استفاده از شیریت بپرسید. در زمان کوتاهی متوجه محبوبیت استفاده از این برنامه خواهید شد. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید به سادگی و بدون هیچ چالشی برنامه‌های خود را از آیفون به اندروید منتقل کنید، مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  1. اپلیکیشن شیریت را از اپ استور سیب اپ دانلود و آن را روی گوشی آیفون خود نصب کنید. از نصب این برنامه در گوشی اندروید هم اطمینان حاصل کنید.
  2. حال شیریت را در دو گوشی فعال و اجرا کنید.
  3. وارد شیریت گوشی اندروید شوید و در بین گزینه‌های موجود، روی عبارت (Connect to iOS) کلیک کنید.
  4. حال وارد بخش تنظیمات (wifi) گوشی آیفون خود شده و آن را به بخش هات اسپات گوشی اندروید متصل کنید.
  5. در ادامه باید برنامه شیریت گوشی آیفون خود را بررسی کرده و در بین گزینه‌های موجود روی عبارت (Connect to non iOS) کلیک کنید.
  6. کار همگام‌سازی شیریت در دو گوشی ممکن است کمی طول بکشد. اما در نهایت باید نام گوشی اندرویدی خود را پیدا و روی آن کلیک کنید تا فرآیند انتقال داده‌ها انجام شود.

نکته: از این روش بهتر است در زمانی استفاده کنید که به سیستم کامپیوتری دسترسی ندارید، زیرا سرعت انتقال داده در کامپیوتر به نسبت استفاده از شیریت بیشتر است. برای استفاده از این روش هم کافی است که دو گوشی آیفون و اندروید خود را به کامپیوتر متصل کنید و از طریق برنامه آیتونز، کار انتقال داده خود را انجام دهید.

سایر روش‌های انتقال فایل از آیفون به اندروید

تا اینجا نحوه انتقال فایل از آیفون به اندروید را با برنامه (shareit) بررسی کردیم. اما علاوه‌بر این برنامه می‌توان کار انتقال اطلاعات مختلف را با کمک روش‌های دیگر هم انجام داد. در ادامه به معرفی این روش‌ها می‌پردازیم:

برنامه (Google Photos)

از برنامه (Google Photos) تنها زمانی می‌توانید استفاده کنید که فقط قصد داشته باشید عکس‌های خود را از آیفون به اندروید منتقل کنید. این برنامه محبوب و کاربردی فضای ابری نامحدود و رایگانی را برای ذخیره انواع عکس و ویدیو با کیفیت بالا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای شروع استفاده از این برنامه تنها کافی است که سری به اپ استور سیب اپ بزنید و (Google Photos) را از طریق آن دانلود کنید. در نهایت ادامه روند انتقال عکس‌ها را بر اساس آموزش زیر انجام دهید.

روش اول:

  1. برنامه (Google Photos) را در هر دو دستگاه اندروید و آیفون دانلود و نصب کرده و سپس آن‌ها را باز کنید.
  2. زمانی که می‌خواهید عکس‌های خود را در آیفون تنظیم کنید، با درخواستی مبنی‌بر پشتیبان‌گیری از طرف گوگل مواجه خواهید شد. پس مطمئن شوید که این ویژگی را روشن کرده‌اید تا در خلال کار دچار مشکل نشوید.
  3. در این حالت برنامه (Google Photos) شروع به آپلود عکس‌ها در فضای ابری می‌کند. البته باید مطمئن شوید که فضای شما با این کار به پایان نمی‌رسد.
  4. پس از اینکه فرآیند انتقال عکس‌ها به فضای ابری انجام شد، می‌توانید به برنامه (Google Photos) در دستگاه اندروید خود بروید تا به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

روش دوم:

تا اینجا نحوه انتقال فایل از آیفون به اندروید با استفاده از (Google Photos) را شرح دادیم. اما توجه داشته باشید که این روش تنها زمانی کاربرد دارد که قرار باشد فایل‌ها را برای خود منتقل کنید. از طرف دیگر به منظور انتقال فایل‌های آیفون به اندروید برای دوستان خود می‌توانید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  1. پس از اینکه عکس‌های خود را از طریق (Google Photos) آپلود کردید، گزینه (Share) را در آیفون خود انتخاب کنید.
  2. در این مرحله بخش (Create a link) را از برگه به‌اشتراک‌گذاری انتخاب کنید.
  3. حال باید پیوند به دست آمده را کپی کرده و آن را از طریق روش‌های مختلف مثل ایمیل یا حساب خود در رسانه‌های اجتماعی، با دوستانتان به اشتراک بگذارید. در ساده‌ترین حالت می‌توانید لینک مورد نظر را برای آن‌ها پیامک کنید.
  4. در انتها دوستان شما با کلیک روی لینک مورد نظر می‌توانند تصاویر ارسالی را در مرورگر خود تماشا کرده و آن‌ها را دانلود کنند.

ارسال عکس از آیفون به اندروید با کامپیوتر

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید برای انتقال عکس از آیفون به اندروید از آن استفاده کنید، کامپیوتر است. برای این کار تنها باید چند مرحله ساده را انجام دهید، به این صورت که عکس‌ها، ویدیوها یا سایر فایل‌ها را از طریق کشیدن و رها کردن آن‌ها در هر دو دستگاه، به اشتراک بگذارید. برای اطلاع دقیق‌تر مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  1. گوشی‌های خود را به کمک کابل (USB) به کامپیوتر وصل کنید.
  2. حال باید وارد بخش (My Computer) سیستم کامپیوتری خود شده و به‌صورت جداگانه برای هر دو دستگاه صفحه‌ای جداگانه باز کنید تا بتوانید به اطلاعات آن‌ها دسترسی داشته باشید.
  3. پوشه مربوط به تصاویر را در هر دو صفحه پیدا و آن را باز کنید.
  4. در این مرحله می‌توانید عکس‌ها یا سایر فایل‌ها را انتخاب کرده و با کشیدن و رها کردنشان به صفحه اندروید، آن‌ها را به این دستگاه منتقل کنید.
  5. روش دیگر کپی و پیست کردن آن‌ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر است. اگر نمی‌خواهید دیگر اثری از آن‌ها در گوشی آیفون باشد، می‌توانید از روش کات و پیست استفاده کنید.

نکته: فرآیند انتقال داده از طریق این روش بسته به حجم فایل‌های انتخابی زمان‌بر است. پس هنگام انتقال داده‌ها صبور باشید و پنجره‌های باز شده را نبندید.

انتقال فایل‌ها به کمک (Dropbox)

شما علاوه‌بر گوگل درایو می‌توانید از یک سرویس ابری دیگر هم برای انتقال فایل‌های خود از آیفون به اندروید استفاده کنید. اما برای اینکه بتوانید از این روش بهره‌مند شوید، باید برنامه (Dropbox) را روی هر دو گوشی خود نصب کنید. برای آگاهی از سایر مراحل انجام این کار باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  1. وارد حساب (Dropbox) خود در هر دو دستگاه شوید.
  2. از طریق گوشی آیفون خود وارد برنامه (Dropbox) شده و بعد از آن به پوشه مورد نظر برای ذخیره فایل بروید.
  3. در این مرحله باید روی دکمه (+) در پایین صفحه کلیک کنید و سپس گزینه (Upload file) را انتخاب کنید.
  4. در این مرحله هم فایل‌های مورد نظر خود را برای آپلود در اندروید انتخاب کنید.
  5. بعد از آپلود شدن فایل‌ها می‌توانید از طریق حساب خود در اندروید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
  6. اما برای انتقال فایل به یک کاربر دیگر باید روی بخش سه نقطه کلیک کنید و بعد از آن بخش (Copy link) را انتخاب کنید.
  7. لینک مورد نظر بعد از کپی شدن در گوشی شما ذخیره خواهد شد. شما هم می‌توانید از طریق روش‌های مختلف لینک مورد نظر را برای گیرنده بفرستید تا به فایل‌ها دسترسی داشته باشد.

استفاده از گوگل درایو

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید از آن به‌منظور انتقال فایل از آیفون به اندروید استفاده کنید، استفاده از گوگل درایو است. گوگل درایو را می‌توان به‌عنوان یک سرویس ذخیره‌سازی ابری مؤثر محسوب کرد که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از فایل‌های خود در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنند. گوگل درایو به هر کاربر امکان ذخیره‌سازی 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان را ارائه می‌دهد. بنابراین اگر این فضا را بیش از اندازه پر نکرده باشید، می‌توانید از آن به منظور آپلود و به اشتراک‌گذاری فایل‌های خود از آیفون به اندروید استفاده کنید. برای انجام این کار باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

روش اول:

  1. گوگل درایو را روی گوشی آیفون خود باز کنید و بعد از آن وارد حساب گوگل خود شوید.
  2. حال باید روی علامت (+) کلیک کنید.
  3. در این مرحله باید تمام فایل‌های مورد نظر خود را از جمله انواع فیلم و عکس انتخاب کنید.
  4. در ادامه باید صبر کنید تا فایل‌ها برای انتقال آپلود شوند. در صورت انتقال فایل‌های حجیم حتماً باید زمان بیشتری را برای انتقال منتظر بمانید.
  5. حال با رفتن به دستگاه اندروید خود می‌توانید از طریق حساب گوگل به فایل‌های آپلود شده دسترسی داشته باشید.

روش دوم:

درست مانند برنامه (Google Photos) اگر بخواهید که فایل‌های خود را برای افراد دیگر مثل دوستانتان بفرستید، باید از یک لینک اشتراک استفاده کنید. برای انجام این کار باید از روندی متفاوت‌تر از روش قبل استفاده کنید:

  1. فایل‌هایی را که در آیفون شما آپلود شده‌اند، انتخاب کنید.
  2. در قدم بعدی باید روی بخش سه نقطه کنار فایل‌ها کلیک کرده و از بین گزینه‌های موجود روی عبارت (Share) کلیک کنید.
  3. حال می‌توانید ایمیل شخص گیرنده را وارد کنید. این شخص می‌تواند فایل‌های دریافتی را در پوشه (Shared) پیدا کند.
  4. اما اگر به جای ایمیل بخواهید از لینک استفاده کنید، باید بعد از کلیک کردن روی بخش سه نقطه، در بین گزینه‌های موجود روی عبارت (Send a link) کلیک کنید.

علاوه‌بر تمامی روش‌های بالا از جمله (shareit) این امکان برای شما وجود دارد که از طریق تلگرام هم فایل‌های مورد نظر خود را برای مخاطبانتان ارسال کنید. این کار را باید به‌وسیله حساب کاربری شخص مورد نظر و بخش پیوست این رسانه اجتماعی انجام دهید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران