دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش کار با نرم افزار شیرایت در آیفون
آموزش کار با نرم افزار شیرایت در آیفون
معرفی برنامه

آموزش کار با نرم‌افزار Shareit در آیفون

  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲
  • 5473
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

شیریت یک برنامه کاربردی و پرطرفدار است که اکثر افراد برای انتقال دیتا، عکس و فیلم بین دیوایس‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند. حال سؤال اینجاست آیا با وجود کاربردی بودن این برنامه، شیریت در ایفون هم کارایی لازم را دارد؟ در واقع آیا می‌توان با استفاده از این برنامه در دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل‌ (iOS) هم به انتقال داده و فایل مورد نظر خود پرداخت؟

در پاسخ به این سؤال می‌توان گفت بله، نرم‌افزار (Shareit) در نسخه‌های مختلف برای سیستم‌عامل‌های اندروید، (iOS)، ویندوز و مک طراحی شده است. این برنامه بر خلاف سایر روش‌های انتقال فایل که در بستر اینترنت کار می‌کنند، به صورت رایگان و آزاد از طریق اتصال بی‌سیم (WiFi)، فایل‌ها را انتقال می‌دهد. جهت آشنایی بیشتر با این نرم‌افزار در آیفون، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه همراه ما باشید.

کار با شیریت در آیفون

برنامه شیریت در ایفون نیز محبوبیت خاص خود را پیدا کرده است. از این رو بیشتر کاربران این سیستم عامل نیز جهت انتقال دیتا و اشتراک گذاری فایل‌های خود از این برنامه استفاده می‌کنند. البته اولین اقدام جهت کار با شیریت، دانلود و نصب آن روی گوشی است.

برای این منظور آخرین نسخه از این برنامه را از استور سیب اپ دانلود کرده سپس روی گوشی خود نصب کنید. حال می‌توانید جهت انتقال داده‌های خود بین دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل‌ (iOS) یا از دستگاهی با سیستم‌عامل (iOS) به گوشی‌های اندرویدی اقدام کنید. البته برای انتقال فایل از طریق این نرم‌افزار، لازم است که این برنامه روی هر دو دستگاه نصب شده باشد.

بعد از دانلود و نصب برنامه شیریت در ایفون، بهتر است یک نام مستعار و یک عکس برای خود در نظر بگیرید. شما می‌توانید نام خود را وارد کرده سپس از بین آواتارهای موجود در برنامه یک آواتار را برای خود انتخاب کنید. در این صورت هنگام اشتراک گذاری به دستگاه دیگر، به راحتی قابل شناسایی خواهید بود.

انتقال فایل با شیریت در آیفون

بعد از دانلود و نصب برنامه، می‌توانید از شیریت در ایفون و سیستم‌عامل‌های (iOS) استفاده کنید. با استفاده از این برنامه برای دو دیوایس (iOS)، امکان دریافت یا ارسال فایل وجود خواهد داشت که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

مراحل ارسال فایل در دیوایس ارسال

اگر با استفاده از گوشی آیفون خود قصد ارسال فایل به یک دستگاه (iOS) دیگر داشته باشید، لازم است ابتدا وارد برنامه شیریت شوید. در این مرحله، در صفحه باز شده دو گزینه (Send) و (Receive) را مشاهده خواهید کرد.

بنابراین روی گزینه (Send) کلیک کرده و در مرحله بعد فایل، عکس، فیلم یا کلاً دیتا مورد نظر خود را انتخاب کنید. در نهایت گزینه (Send) در پایین صفحه را بزنید. در این مرحله وارد صفحه‌ای می‌شوید که در پایین آن دو گزینه اتصال به کامپیوتر و اتصال به (iOS) وجود دارد. بنابراین با انتخاب گزینه اتصال آی او اس، امکان ارسال فایل و متصل شدن به گوشی آیفون دیگر فراهم می‌شود.

مراحل دریافت فایل در دیوایس دریافت

حال اگر قرار باشد از طریق شیریت در ایفون، فایلی را دریافت کنید، لازم است وارد برنامه شوید و گزینه (receive) را انتخاب کنید. در ادامه لازم است همه دسترسی‌های ممکن را ایجاد کرده تا بتوانید فایل را دریافت کنید. به عنوان مثال مواردی همچون (Turn on WiFi)، (Turn of VPN) یا (Open Bluetooth) مواردی از این قبیل هستند. این کار به راحتی با کلیک روی گزینه کنار هرکدام از آن‌ها انجام می‌شود. در نهایت گزینه (Next) را انتخاب کرده تا امکان دریافت فایل برای شما فراهم شود.

انتقال فایل با شیریت بین آیفون و اندروید

حال اگر قرار باشد که اشتراک گذاری فایل‌ها از طریق شیریت بین دو سیستم‌عامل (iOS) و اندروید انجام شود لازم است ابتدا بعد از وارد شدن به برنامه شیریت در دستگاه اندروید، روی سه نقطه بالای صفحه بزنید و گزینه (Connect to iOS) را انتخاب کنید.

سپس اطلاعات نمایش داده شده را به خاطر بسپارید و در تنظیمات (Wi-Fi) و (Hotspot) گوشی ایفون، آن‌ها را وارد کرده تا بتوانید دو گوشی را به یکدیگر متصل کنید. چرا که در گوشی اپل ممکن است لیستی از وای فای وجود داشته باشد که شما با انتخاب شبکه ایجاد شده توسط دستگاه اندروید لازم است اطلاعات را وارد کنید.

پس از انتخاب شبکه و برگشتن به برنامه شیریت، مشاهده خواهید کرد که ارسال یا دریافت فایل‌ها خیلی سریع در حال انجام است. بعد از انتقال همه فایل‌ها در گوشی مقصد، می‌توان از برنامه شیریت در ایفون خارج شده و در پوشه فایل‌های شخصی، لیست موارد ارسالی را مشاهده کنید.

انتقال فایل با شیریت بین آیفون و کامپیوتر

خوشبختانه روند کار در نسخه‌های مختلف نرم‌افزار شیریت، به یک صورت است. بنابراین جهت انتقال فایل به کامپیوتر از گوشی آیفون، می‌توانید به صورت زیر عمل کنید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران