دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش کامل نحوه استفاده از ایرپاد
آموزش کامل نحوه استفاده از ایرپاد
نقد و بررسی محصولات اپل

آموزش کامل نحوه استفاده از ایرپاد (AirPods) با دستگاه‌های مختلف

  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • 27521
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

ایرپاد (AirPods) یکی از محصولات شرکت اپل به حساب می‌آید که به‌عنوان یک هدفون بی‌سیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. کسب اطلاع درباره نحوه استفاده از ایرپاد به دارندگان این ابزار کمک می‌کند تا برای آهنگ گوش دادن، پاسخ دادن به تماس تلفنی و سایر موارد مشکلی نداشته باشند. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی درباره استفاده از (AirPods) به دست آورید.

نحوه استفاده از ایرپاد چگونه است؟

ایرپاد به‌عنوان یک هندزفری بلوتوثی به هر دستگاه بلوتوث‌داری متصل می‌شود. دکمه‌ای روی ایرپاد وجود دارد که برای خاموش و روشن کردن آن به کار می‌رود. شما باید این هندزفری را به گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود متصل کنید تا تماس تلفنی را جواب داده یا فایل صوتی مورد نظر را گوش دهید. آن زمان است که می‌توان گفت ایرپاد کار می‌کند. اما نحوه اتصال آن به ایفون مراحلی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

نحوه استفاده از ایرپاد با اتصال به آیفون

ایرپاد در صورت اتصال به گوشی آیفون بهترین و کامل ترین عملکرد را دارد. بنابراین بهتر است با نحوه استفاده از ایرپاد هنگام اتصال به آیفون آشنا شویم.

به‌روزرسانی آیفون

پیش از آنکه ایرپاد را به آیفون متصل کنید، باید کار به‌روزرسانی سیستم‌عامل (iOS) گوشی را انجام دهید.

روشن کردن ایرپاد

پیش از اینکه کار اتصال ایرپاد را به دستگاه آیفون خود شروع کنید، دکمه‌ای پشت جعبه هندزفری وجود دارد. اگر آن را چند ثانیه نگه‌ دارید، متوجه چشمک زدن ایرپاد و روشن شدن آن می‌شوید. اکنون آماده است که به بلوتوث آیفون متصل شود.

جفت شدن با آیفون دارای (iOS 10.2) یا بالاتر

برای آنکه ایرپاد و آیفون خود را با هم جفت (Pair) کنید، باید توجه داشته باشید که سیستم‌عامل گوشی آیفون (iOS 10.2) یا بالاتر باشد. در صورت دارا بودن شرط مذکور، گوشی آیفون را در نزدیکی ایرپاد قرار دهید تا بلوتوث آیفون، ایرپاد را شناسایی کند. دقت کنید که ایرپاد از جعبه بیرون باشد.

انتخاب گزینه (Connect)

بعد از اینکه بلوتوث آیفون، دستگاه ایرپاد را شناسایی کرد، باید آن‌ها را با انتخاب گزینه (Connect) به هم متصل کنید.

تنظیم (Hey Siri)

تنظیم (Hey Siri) برای پیدا کردن (Siri) موضوع مهمی است که باید انجام دهید. شما با کمک آموزش فعال‌سازی و تنظیمات (Siri) می‌توانید این قابلیت را فعال کنید. اگر فعال‌سازی (Siri) پیش از این انجام شده باشد، کار اتصال ایرپاد به آیفون تکمیل خواهد شد.

اتصال ایرپاد به مک

آشنایی با نحوه استفاده از ایرپاد در زمان استفاده از لپ‌تاپ‌های مک‌بوک هم کاربردی خواهد بود. برای اینکه با مک‌بوک خود به سهولت آهنگ گوش دهید یا فیلم ببینید، در حالی که از ایرپاد برای گوش دادن صداها استفاده می‌کنید، بهتر است مراحل زیر را انجام دهید:

گوش دادن با ایرپاد

در این بخش از آموزش نحوه استفاده از ایرپاد برای اینکه بتوانید فایل صوتی مورد نظر خود را با ایرپاد گوش دهید، مسیر ساده‌ای را باید در نظر بگیرید. اگرچه دکمه‌های (On) و (Off) برای روشن و خاموش کردن ایرپاد وجود دارند، اما این نکته را در نظر بگیرید که پخش یا قطع کردن آهنگ در حال پخش تنها با قرار دادن ایرپاد در گوشتان یا خارج کردن آن از گوش انجام می‌شود. اگر دوباره ایرپاد را در گوشتان بگذارید، بعد از 15 ثانیه، پخش خودکار آهنگ از سر گرفته می‌شود.

توجه کنید که اگر بخواهید بدون خارج کردن ایرپاد از گوشتان، پخش آهنگ را لغو کنید، کافی است سنسور آن را چند ثانیه بگیرید تا خاموش شود. در صورت دوباره لمس کردن سنسور، پخش آهنگ از سر گرفته می‌شود.

عقب و جلو کردن آهنگ

برای عقب یا جلو کردن آهنگ با ایرپاد هم نکته مهمی وجود دارد. به این معنا که برای رفتن به موزیک بعدی، باید سنسور ایرپاد را دو بار فشار دهید. اما با سه بار فشردن این سنسور، به موزیک قبلی می‌روید

تنظیم میزان صدا

تنظیم صدا یکی از بخش‌های مهم در نحوه استفاده از ایرپاد است. برای این منظور باید وارد بخش (Control Centre) گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود شده و انگشت خود را روی آیکن صدا نگه دارید تا امکان تغییر و تنظیم صدا برای شما فراهم شود. برای تنظیم صدا در مک‌بوک هم باید به بخش کنترل صدا در کنترل سنتر رفته و تغییرات لازم را اعمال کنید.

پاسخگویی به تماس

اگر از ایرپاد نسل 1 و 2 استفاده می‌کنید، باید سنسور آن را دو بار فشار دهید تا تماس وصل شود. بعد از اتمام مکالمه هم با دو بار فشار دادن سنسور ایرپاد، مکالمه قطع می‌شود، بدون اینکه نیازی به خارج کردن این هندزفری از گوش داشته باشید. اما برای پاسخگویی به تماس تلفنی با ایرپاد پرو تنها یک بار سنسور را فشار دهید تماس وصل و البته قطع خواهد شد.

نحوه شارژ کردن ایرپاد

هنگامی که باتری ایرپاد به حداقل مقدار مجاز خود می‌رسد باید آن را در جعبه یا همان کیس ایرپاد قرار دهید. سپس با کابل شارژ مربوط به دستگاه، ایرپاد را شارژ کنید. توجه کنید که داشتن آداپتورهای برق 20 واتی (USB-C) یا شارژرهای بی‌سیم و سیمی برای شارژ کردن ضروری هستند. چنانچه فرآیند شارژ به طور کامل انجام شود چراغ (Status Light) سبز خواهد شد. اگر چراغ نارنجی باشد، شارژ ایرپاد 75 درصد است و باید صبر کنید که چراغ نشان‌دهنده وضعیت شارژ، سبز شود. 

هنگامی که شارژ ایرپاد نسل 1 و 2 کامل شود، می‌توانید در حدود 4.5 ساعت از آن استفاده کنید. اما می‌توانید ایرپاد پرو را با شارژ کامل به مدت 5 ساعت مورد استفاده قرار دهید. توجه کنید که اگر از بخش (Settings) گوشی آیفون خود بلوتوث را فعال کرده و به ایرپاد متصل شوید، می‌توانید متوجه میزان شارژ کیس ایرپاد بشوید.

2 نکته مهم در نحوه استفاده از ایرپاد

برای اینکه از ایرپاد خود به درستی استفاده کنید و این ابزار کاربردی برای مدت زمانی طولانی فعال باشد، بهتر است نکاتی را درباره نگهداری، استفاده و شارژ کردن آن در نظر داشته باشید که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

استفاده درست از ایرپاد

اگرچه استفاده از ایرپاد به‌عنوان یک هندزفری بی‌سیم آسان است. اما باید هنگام خارج کردن آن از جعبه، فشردن دکمه سنسور ایرپاد و حتی شارژ کردن به آن توجه داشته باشید.

نگهداری از ایرپاد

ایرپاد را به طور منظم تمیز کنید که روی آن غبار یا جرم گوش باقی نماند. از طرفی برای اینکه آسیب نبیند، آن را درون جعبه مخصوص خود قرار دهید. توجه کنید که ایرپاد نسبت به دمای بالا و حرارت بسیار حساس است و نباید آن را در نزدیکی بخاری، اجاق گاز، شومینه و یا روی شوفاژ قرار دهید. در ضمن ایرپاد به رطوبت حساس است و نباید آن را در مکان‌های مرطوب یا روی لباس خیس و نمناک بگذارید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران