دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیفون

راهکارهای افزایش طول عمر باتری آیفون – قسمت اول

  • ۲۶ دی ۱۴۰۱
  • 135
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

با اینکه تا کنون مطالب زیادی درباره بهینه سازی مصرف باتری آیفون منتشر کردیم، اما اینبار هم چندین نکته جدید برایتان داریم. با ما هم باشید.

 ویجت های iOS ، عمده‌ترین مصرف کننده باتری آیفون

حضور ویجت‌ها در iOS را می‌توان مهم ترین تغییر اخیر ios دانست. با این حال این ویجت‌ها مقدار قابل توجهی باتری مصرف می‌کنند. پس اگر نیاز چندانی به آن‌ها ندارید، در عوض نیاز به بهینه‌سازی مصرف باتری آیفون دارید، ویجت‌ها را حذف کنید.

از قابلیت Soung Recognition اطلاع دارید؟

این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که اجازه بدهید آیفون دائماً صداهای اطراف شما را بشنود، و در صورت شنیدن برخی صداهایی که شاید خودتان متوجه آن‌ها نباشید، به شما از طریق اعلان هشدار دهد. برای مثال : صدای بوق، صدای زنگ در، صدای سگ، گربه و ….

برای فعال یا غیر فعال کردن این قابلیت از منوی Settings به Accessibility بروید. کمی پایین‌تر گزینه Sound Recognition را مشاهده خواهید کرد. در صورت عدم نیاز به این قابلیت برای بهینه‌سازی مصرف باتری آیفون می‌توانید آن را خاموش کنید.

اپل موزیک و مصرف باتری

یکی از گزینه‌های اپل موزیک این است که در حین پخش موزیک، موشن های جذاب برای شما پخش کند. اگر از این قابلیت استفاده‌ای ندارید می‌توانید با رفتن به Settings و انتخاب اپلیکیشن Music، گزینه Motion را خاموش کنید.

سیری ، از مهم‌ترین مصرف کنندگان باتری آیفون

اگر قصد بهینه سازی مصرف باتری را دارید، قطعاً یکی از منوهایی که باید به آن مراجعه کنید سیری است. از Settings منوی سیری را باز کنید و تنظیمات را مطابق تصویر زیر تنظیم کنید.

در حقیقت سیری هم دائما در حال استفاده از اسپیکر آیفون است تا صدای “Hey Siri” شما را بشنود. با خاموش کردن این گزینه لطف بزرگی در حق مصرف باتری آیفون می‌کنید.

اعلان های باتری خور !

حتماً می‌دانید که اعلان های برنامه ها چقدر زیاد باتری مصرف می‌کنند و نیاز به توضیح بیشتر نیست. پس همین حالا از Settings وارد این منو شوید و اعلان اپلیکیشن‌هایی که به دریافت اعلان از سوی آن‌ها نیاز ندارید را خاموش کنید.

برای مشاهده آموزش ویدیویی این مطلب کلیک کنید.

موتور ویبره، تنها قطعه مکانیکی آیفون !

از آن جا که موتور ویبره تنها قطعه مکانیکی آیفون است، پس خاموش کردن این گزینه یکی از برترین راهکارهای کاهش مصرف باتری آیفون می‌باشد.

با رفتن به منوی Sounds & Haptics از Settings می‌توانید گزینه‌های Vibrate on Ring یا Vibrate on Silent را در صورت عدم نیاز خاموش کنیدو همچنین از انتهای صفحه وضعیت گزینه System Haptics را تغییر دهید.

این با خاموش کردن این گزینه از لرزش‌هایی که سیستم عامل در حین دریافت اعلان ها برای شما اجرا می‌کند، معاف خواهید شد.

Background App Refresh

تمامی اپلیکیشن هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و در پس هوم اسکرین‌ باز هستند، دائماً در حال بروزرسانی اطلاعات هستند تا به محض بازگشت به آن‌ها آماده به کار باشند. این حالت سهم بسیار زیادی در مصرف باتری آیفون دارد. پس اگر برنامه‌های خود را نمی‌بندید، حداقل این گزینه را برای اپلیکیشن‌هایی که به بروزرسانی آن‌ها در پس هوم اسکرین‌ نیاز ندارید، خاموش کنید.

Dark mode ، جادوی کاهش مصرف باتری

با رفتن به منوی Display & Brightness در Settings و انتخاب حالت تاریک یا حداقل روشن کردن فعال ساز اتوماتیک این حالت، نقش بالقوه‌ای در کاهش مصرف باتری داشته باشید. در حالت دارک مود پیکسل های مناطق سیاه رنگ دقیقاً عین پیکسل های خاموش هستند. بنابراین تقریباً هیچگونه مصرف باتری ندارند و شما با استفاده از آیفون در این حالت بسیار بسیار در مصرف باتری صرف جویی می‌کنید.

همچنین گزینه دیگری تحت عنوان “Raise to Wake” در همین منو هست که با برداشتن گوشی آیفون بطور خودکار صفحه را روشن می‌کند. با خاموش کردن این گزینه و جلوگیری از روشن شدن ناخواسته صفحه نمایش نیز می‌توانید مصرف باتری را کاهش دهید.

لوکیشن سرویس و مصرف باتری

برنامه‌هایی که به موقعیت مکانی شما دسترسی دارند، با استفاده از این سرویس مقدار قابل توجهی باتری مصرف می‌کنند. با مراجعه به Settings و منوی Privace و رفتن به قسمت Location Services می‌توانید دسترسی اپلیکیشن‌ها را به سرویس موقعیت مکانی ببندید یا مدیریت کنید.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران