دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیفون

اپل آیدی و هر آنچه باید در مورد آن بدانید!

  • ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
  • 168
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

تقریباً برای استفاده از تمامی سرویس های اپل نیاز به حساب اپل آی دی (Apple ID) خواهید داشت. سرویس‌هایی نظیر اپ استور، اپل موزیک، آی کلاود و فیس تایم، همگی نیاز به اپل آیدی دارند. پس از ساخت اپل آیدی با نام کاربری و رمز عبور خود می توانید از این سرویس ها به سادگی چند کلیک استفاده کنید. ادامه این مطلب را با سیب‌اپ همراه باشید.

اپل آیدی چیست؟

امروزه برای استفاده از هرگونه سرویسی نیاز به حساب کاربری دارید. اگر می خواهید از سرویس پست الکترونیک گوگل (جی‌میل) استفاده کنید، باید قبل از آن حساب کاربری بسازید. اگر می خواهید در یک وبسایت مشخص دیدگاه ارسال کنید، در بیشتر موارد باید حساب کاربری بسازید. اگر می خواهید از یک فروشگاه اینترنتی لباس خریداری کنید، نیاز به ساخت حساب کاربری خواهید داشت.

اپل نیز مسیر مشابهی را به شما پیشنهاد می دهد. برای استفاده از سرویس های اپل باید برای خود یک اپل آیدی بسازید. پس از ساخت اپل آیدی دیگر نیازی به ساخت حساب کاربری برای تک تک سرویس های اپل نخواهید داشت.

اپل آیدی به شما کمک می کند تا به وسیله یک حساب کاربری از تمامی سرویس های اپل استفاده کنید. اپل آیدی همچنین جهت نگهداری آدرس های ایمیل، رمزهای عبور، مخاطبین و جزئیات امنیتی که در سرویس های اپل استفاده می کنید، کارآیی خواهد داشت. به طور ساده می توان اپل آیدی را یک شاه کلید قدرتمند در دستگاه آی او اس شما به حساب آورد.

چگونه اپل آیدی بسازیم؟

شاید ساخت یک حساب کاربری ساده ترین کار ممکن باشد. با این وجود تحریم های اعمال شده بر ایران و وجود محدودیت های بی‌شمار در این زمینه، ساخت اپل آیدی را مقداری با مشکل مواجه می کند.

ساخت اپل آیدی از 2 طریق امکان پذیر است. یک روش از طریق وبسایت اپل است. راهکار دیگر نیز استفاده از برنامه آیتونز (iTunes) است. در ادامه ساخت اپل آیدی با هردو روش را برای شما توضیح می دهیم:

ابتدا نیاز به برنامه آیتونز دارید. ساخت اپل آیدی از طریق این برنامه به سادگی امکان پذیر خواهد بود. این برنامه را بدون دردسر از این لینک دریافت کنید.

اما قبل از ساخت اپل آیدی یک مورد اساسی را فراموش نکنید. همان طور که همه شما اطلاع دارید، تحریم های اعمال شده بر ایران اجازه ساخت اپل آیدی را به ایرانی ها نمی دهد. بدین ترتیب جهت ساخت حساب اپل آیدی باید آی‌پی خود را به کشور دیگری (مثلاً ایالات متحده) تغییر دهید. سپس مراحل ساخت آن را با سیب‌اپ به دقت دنبال کنید:

ابتدا برنامه آیتونز را نصب کرده و اجرا کنید. برنامه به صورت پیش فرض روی بخش موسیقی قرار دارد. مطابق تصویر زیر روی دکمه فروشگاه (Store) کلیک کنید.

در صفحه باز شده مطابق تصویر زیر روی دکمه حساب کاربری (Account) کلیک کنید.

صفحه ای مشابه تصویر زیر به صورت پاپ آپ باز می شود.

مطابق تصویر بالا روی دکمه ساخت اپل آیدی (Create Apple ID) کلیک کنید. فراموش نکنید که طی تمامی این مراحل، باید وی‌پی‌ان شما فعال باشد.

در مرحله بعد مطابق تصویر زیر با یک صفحه شامل 3 باکس خالی روبرو خواهید شد. در باکس اول باید یک آدرس ایمیل معتبر وارد کنید.

در باکس دوم رمز عبوری برای حساب خود تعیین کنید. دقت کنید که این رمز عبور باید حدأقل 8 کارکتر باشد. یکی از کارکترهای رمز عبور شما حتماً باید عدد باشد. حدأقل یکی از کارکترها باید با حروف بزرگ انگلیسی نوشته شود. حدأقل یکی از کارکترها نیز باید با حرف کوچک نوشته شود. برای مثال رمز عبور (a1E3K8p3) این ویژگی ها را دارد. در باکس سوم نیز رمز عبور خود را جهت تأیید، دوباره تایپ کنید.

سپس باکس آخر را تیک بزنید تا با شرایط و الزامات اپل موافقت کنید.

در نهایت نیز روی دکمه ادامه (Continue) کلیک کنید. اگر رمز عبور را به شکلی که توضیح داده شد وارد کنید، مطابق تصویر زیر وارد مرحله بعد می شوید. در غیر این صورت دوباره رمز عبور خود را بررسی کنید.

در این مرحله نیز 3 بخش اساسی وجود دارد. بخش اول شامل اطلاعات شخصی شما است. در باکس اول باید اسم کوچک خود را به حروف انگلیسی وارد کنید. باکس دوم نیز به اسم فامیل شما اختصاص دارد. باکس سوم نیز جهت تاریخ تولد شما (به میلادی) تنظیم شده است. از این لینک برای تشخیص تاریخ تولد خود به میلادی می توانید استفاده کنید.

در «بخش 2» جهت مسائل امنیتی و در صورت فراموش کردن رمز عبور، باید 3 سؤال امنیتی را نیز انتخاب کرده و به آنها پاسخ دهید. سؤالات باکس اول به صورت زیر هستند:

از میان این لیست باید 1 مورد را انتخاب کنید و در کادر خالی پاسخ آن را به صورت کوتاه بنویسید. پیشنهاد می کنیم که این سؤالات و جواب آنها را در جایی مطمئن یادداشت کنید که در صورت فراموشی رمز عبور بتوانید از طریق آنها اپل آیدی خود را دوباره فعال کنید. جواب این سؤالات را با حروف انگلیسی بنویسید. این سؤالات ممکن است در طول زمان تغییر کند اما سؤال و جواب های شما پس از انتخاب همیشه یکسان خواهد بود.

سؤالات بخش دوم به صورت زیر هستند:

از این میان نیز یک سؤال را انتخاب کرده و در کادر خالی پاسخ آن را به صورت کوتاه بنویسید. سؤالات بخش سوم و نهایی نیز به این صورت هستند:

پس از تکمیل این اطلاعات یک باکس دیگر نیز (قسمت 3) برای تیک زدن وجود دارد که در حالت پیش فرض تیک خورده است. در صورت انتخاب این باکس، در خبرنامه اپل ثبت نام خواهید شد و آخرین اخبار، برنامه ها و محصولات اپل برای شما از طریق ایمیل ارسال می شود.

پس از تکمیل این موارد، طبق تصویر روی دکمه ادامه (Continue) کلیک کنید.

اکنون به صفحه بعدی منتقل می شوید و باید اطلاعات مرتبط با آدرس خود را وارد کنید. ابتدا مطابق تصویر زیر بخش Payment Method را روی (None) تنظیم کنید. بقیه گزینه ها حساب های بانکی بین المللی (مثل پی پل و …) هستند که برای پرداخت از آنها استفاده می شود.

قبل از ادامه و پر کردن بقیه موارد وارد وبسایت موجود در این لینک شوید. از این طریق یک آدرس تقلبی برای حساب خود انتخاب کنید. ابتدا اگر خاطر داشته باشید در مرحله اول که آدرس ایمیل و رمز عبور را تنظیم کردیم، اپل به صورت خودکار کشور شما را تشخیص داد. وی‌پی‌ان ما بر روی ایالات متحده تنظیم شده بود. به همین خاطر با همین روش ادامه دادیم. شما نیز این کشور را به خاطر داشته باشید.

مطابق تصویر زیر در وبسایت مربوطه که مربوط به آمریکا است. البته اگر وی پی ان شما روی کشور دیگری تنظیم شده است، کشور مربوط به خود را انتخاب کنید. از بخش All Countries می توانید به لیست تمامی کشورها دسترسی داشته باشید.

از این اطلاعات برای پر کردن اطلاعات اپل ایدی استفاده کنید. این اطلاعات را با دقت پر کنید. و آنها را در جایی یادداشت کنید. می توانید از صفحه خود اسکرین شات بگیرید.

در نهایت نیز بر روی ادامه (Continue) کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید. در این مرحله یک پیغام مطابق تصویر مشاهده خواهید کرد.

یک ایمیل برای شما به آدرس ایمیلی که در ابتدا تنظیم کردید، ارسال شده است. ایمیل ما برای مسائل امنیتی مخفی شده است. وارد ایمیل خود شده و کد 5 رقمی داخل آن را در باکسی که در تصویر مشاهده می کنید، وارد نمایید. سپس بر روی دکمه تأیید (Verify) کلیک کنید.

اگر همه چیز به خوبی پیش برود، مطابق تصویر زیر یک پیغام موفقیت دریافت می کنید. روی دکمه (Continue) کلیک کنید. اکنون دوباره وارد صفحه فروشگاه می شوید.

ساخت اپل آیدی شما با موفقیت به اتمام رسیده است.

ابتدا وی پی ان خود را فعال کنید. سپس به آدرس appleid.apple.com مراجعه کنید. مطابق تصویر زیر به انتهای صفحه رفته و روی دکمه Create your Apple ID کلیک کنید.

اطلاعات مربوطه را مانند روش قبلی وارد کنید و سپس روی دکمه تأیید کلیک کنید. اگر برای پر کردن هرکدام از این بخش ها مشکل دارید، قسمت قبل را به خوبی مطالعه کنید.

یک کد 6 رقمی به آدرس ایمیل شما ارسال می شود. این کد را در صفحه جدید که در تصویر زیر مشاهده می کنید، وارد کنید و سپس روی دکمه Continue کلیک کنید.

حساب کاربری شما ساخته شده و به صفحه شخصی خود منتقل خواهید شد.

چگونه اپل آیدی را عوض کنیم؟

اگر به هر دلیلی مایل به تغییر اپل آیدی خود هستید، کار دشواری در پیش نخواهید داشت. ابتدا از تمامی سرویس های اپل در همه دستگاه های آی‌اواس خود خارج شوید و به اصطلاح لاگ‌آوت کنید. سپس به آدرس appleid.apple.com مراجعه کنید.

کافی است آدرس خود را در باکس سفید وسط صفحه وارد کنید و روی علامت فلش کلیک کنید. پس از چند ثانیه اپل آیدی شما شناسایی شده و از شما درخواست رمز عبور خواهد کرد. رمز عبور خود را نیز در باکس مربوطه وارد کرده و دوباره روی علامت فلش کلیک کنید.

دو مورد از سؤالاتی که هنگام ساخت اپل آیدی تنظیم کرده اید از شما درخواست می شود.

پاسخ های مربوطه را در باکس مرتبط وارد کرده و روی دکمه Continue کلیک کنید. اگر در مورد این سؤالات ابهامی دارید، بخش قبلی (چگونه اپل آیدی بسازیم) را دوباره مطالعه کنید. صفحه جدیدی باز می شود و اطلاعاتی در مورد اپل آیدی به شما می دهد.

دوباره روی دکمه Continue کلیک کنید. پس از این کار به صفحه جدید منتقل خواهید شد.

جهت تغییر اپل آیدی روی دکمه Edit بالایی کلیک کنید. در صفحه باز شده روی دکمه Change Apple ID کلیک کنید.

یک باکس کوچک باز می شود و از شما درخواست ایمیل جدید می کند.

قبل از وارد کردن ایمیل جدید این نکته را مدنظر داشته باشید که اگر برای اپل آیدی خود از ایمیل های با پسوند (icloud.com یا me.com یا mac.com) استفاده کرده باشید، ایمیل و اپل آیدی جدید شما نیز باید با همین پسوند ها به اتمام برسد. در غیر این صورت محدودیتی برای ایمیل جدید نخواهید داشت. مورد دیگر اینکه اپل آیدی جدیدی که می خواهید استفاده کنید، قبلاً نباید به عنوان اپل آیدی استفاده شده باشد.

ایمیل جدید را به عنوان اپل آیدی جدید وارد کنید و روی Continue کلیک کنید. یک کد 6 رقمی به ایمیل جدید شما فرستاده می شود.

ایمیل خود را باز کرده، کد را یادداشت کنید و این کد را در کادر مربوطه وارد کنید و دوباره روی دکمه Continue کلیک کنید.

اپل آیدی شما با موفقیت به ایمیل جدید تغییر خواهد کرد. دقت کنید که رمز عبور شما، همان رمز عبور ابتدایی است که قبلاً تعیین کرده اید.

تغییر رمز عبور اپل آیدی

برای تغییر رمز عبور خود نیز از همین صفحه باید اقدام کنید. مطابق بخش قبل به صفحه ویرایش اطلاعات اپل آیدی خود وارد شوید. این بار بخش Account را رها کرده و بخش Security را مشاهده کنید. روی دکمه Change Password کلیک کنید.

یک صفحه کوچک شامل 3 باکس باز می شود. در باکس اول رمز عبور فعلی خود را وارد کنید. در باکس دوم رمز عبور جدید و در باکس سوم نیز رمز عبور جدید را دوباره تایپ کنید. در نهایت روی دکمه Change Password کلیک کنید.

دقت کنید مانند آموزش ساخت اپل آیدی این رمز عبور باید حدأقل 8 کارکتر باشد. یکی از کارکترهای رمز عبور شما حتماً باید عدد باشد. حدأقل یکی از کارکترها باید با حروف بزرگ انگلیسی نوشته شود. حدأقل یکی از کارکترها نیز باید با حرف کوچک نوشته شود. برای مثال رمز عبور (p9L7T8w4) این ویژگی ها را دارد.

در پایین بخش تغییر رمز عبور، بخش دیگری با عنوان ایمیل پشتیبان وجود دارد.

پیشنهاد می کنیم این ایمیل را نیز برای موارد ضروری تعیین کنید. این ایمیل ثانویه در موارد ضروری به شما کمک خواهد کرد.

کافی است روی دکمه Add a Rescue Email کلیک کنید. باکس کوچکی باز می شود.

ایمیل ثانویه خود را در باکس باز شده وارد کنید. سپس روی دکمه Continue کلیک کنید.

اقدامات امنیتی مرتبط با اپل آیدی

برای پشتیبان گیری، غیر فعال کردن و حذف کامل اپل آیدی فرآیند نسبتاً مشابهی را باید طی کنید. ابتدا به آدرس privacy.apple.com مراجعه کنید. با صفحه ای مشابه تصویر زیر روبرو می شوید.

اپل آیدی خود را در باکس مربوطه وارد کرده و علامت فلش را بفشارید. سپس باکس جدیدی باز می شود.

در این باکس نیز رمز عبور خود را وارد کنید و دوباره روی علامت فلش کلیک کنید. در مرحله بعد صفحه دیگری شامل 2 سؤال امنیتی که در بخش های قبل در مورد آن توضیح دادیم نمایش داده می شود.

سؤالات را جواب داده و روی دکمه Continue کلیک کنید. اکنون به صفحه ای منتقل خواهید شد که شامل 4 بخش است.

بخش اول جهت گرفتن نسخه پشتیبان از حساب و اطلاعات شما است. بخش دوم برای تصحیح اطلاعات شخصی که برای اپل آیدی خود تعیین کرده اید، در نظر گرفته شده است. بخش سوم به غیرفعال سازی حساب کاربری شما اختصاص دارد. بخش آخر نیز جهت حذف اکانت و اپل آیدی شما در نظر گرفته شده است. در ادامه مهمترین بخش های این صفحه را توضیح خواهیم داد:

در بخش اول می توانید نسخه ای پشتیبان از تمامی اطلاعات شخصی خود را دانلود کرده و در دستگاه خود ذخیره کنید. کافی است روی دکمه Request a copy of your data در انتهای این بخش کلیک کنید. در صفحه جدید، تیک تمامی گزینه ها را زده و روی دکمه Continue کلیک کنید.

در صفحه جدید بدون تغییر سایر بخش ها روی دکمه انجام درخواست (Complete Request) کلیک کنید. پس از مدتی که بسته به حجم اطلاعات شما ممکن است 1 هفته نیز طول بکشد، ایمیلی برای شما ارسال می شود که در آن در خصوص اتمام پروسه به شما اطلاع داده خواهد شد.

بخش سوم یعنی (Deactivate your account) جهت غیرفعال کردن موقت حساب شما در نظر گرفته شده است. با غیر فعال کردن حساب خود، نمی توانید در هیچ کدام از دستگاه آی او اس خود به هیچ کدام از سرویس های اپل توسط اپل آیدی وارد شوید.

قبل از هرچیزی از تمامی سرویس های اپل در تمامی دستگاه های آی‌اواس خود خارج شده و به اصطلاح لاگ‌آوت کنید. اکنون کافی است روی دکمه Request to deactivate your account در انتهای این بخش کلیک کنید به صفحه جدیدی منتقل می شوید.

در انتهای این بخش یک لیست وجود دارد که دلیل غیر فعال کردن حساب را از شما می پرسد. یکی را به دلخواه انتخاب کنید و روی دکمه Continue کلیک کنید. در صفحه جدید، به شما قبل از غیر فعال کردن حساب هشدار داده می شود.

بار دیگر روی دکمه Continue کلیک کنید. صفحه جدیدی باز می شود و باید موافقت نامه اپل را قبول کنید.

با زدن تیک موافقت نامه و کلیک روی دکمه Continue پس از چند ثانیه به مرحله بعدی ارجاع داده می شوید.

بدون تغییر، روی دکمه Continue کلیک کنید. در این مرحله، یک کد 12 رقمی جهت فعال سازی دوباره حساب شما نمایش داده می شود. ممکن است بعداً بخواهید حساب خود را دوباره فعال کنید. کد ما به دلیل مسائل امنیتی با رنگ قرمز مخفی شده است.

این کد را حتماً در جای امنی یادداشت کنید. سپس روی دکمه Continue کلیک کنید تا به صفحه بعد هدایت شوید.

در این مرحله نیز از شما درخواست می شود که همین کد 12 رقمی را در باکس خالی وارد کنید. این کار برای اطمینان از این است که شما کد را ذخیره کرده اید. کد را حتماً باید توسط کیبورد وارد کنید و امکان پیست کردن آن وجود ندارد. خط فاصله بین اعداد را نیز وارد کنید. سپس روی دکمه Continue کلیک کنید. پنجره کوچکی باز می شود.

روی دکمه قرمز Deactivate account کلیک کنید. به دلیل مسائل امنیتی این پروسه ممکن است تا 1 هفته نیز به طول بینجامد و سپس حساب شما غیرفعال خواهد شد. حساب شما در این مدت فعال باقی خواهد ماند.

آخرین بخش صفحه اقدامات امنیتی نیز به حذف اپل آیدی و حساب کاربری شما اختصاص دارد. قبل از هرچیزی از تمامی سرویس های اپل در تمامی دستگاه های آی‌اواس خود خارج شده و به اصطلاح لاگ‌آوت کنید. روی دکمه Request to delete your account کلیک کنید به صفحه جدیدی هدایت می شوید که باید یکی از دلایل حذف حساب خود را به دلخواه از لیست انتهای صفحه انتخاب کنید.

سپس روی دکمه Continue کلیک کنید. در صفحه جدیدی که باز می شود روی دکمه Continue کلیک کنید.

در صفحه بعد، تیک قبول شرایط اپل را زده و رودی دکمه Continue کلیک کنید.

در صفحه بعدی بدون تغییر روی دکمه Continue کلیک کنید.

در این مرحله یک کد 12 رقمی جهت فعال سازی دوباره حساب شما نمایش داده می شود.

این کد را حتماً در جای امنی یادداشت کنید. سپس روی دکمه Continue کلیک کنید. در این مرحله نیز از شما درخواست می شود که همین کد 12 رقمی را عیناً در باکس خالی وارد کنید. کد را وارد کرده و روی دکمه Continue کلیک کنید.

صفحه کوچکی جهت تأیید حذف حساب شما باز می شود.

روی دکمه Delete account کلیک کنید. به دلیل مسائل امنیتی این پروسه ممکن است تا 1 هفته نیز به طول بینجامد و سپس حساب شما حذف خواهد شد. حساب شما در این مدت فعال باقی خواهد ماند.

تقریباً آنچه در خصوص اپل آیدی لازم بود را در این مطلب با شما در میان گذاشتیم. هرگونه سؤال و ابهامی را در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید. کارشناسان سیب اپ در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ خواهند داد. نظرات، انتقادات و پیشنهادات دیگر خود را نیز با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: سیب‌اپ

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران