دانلود سیب‌اپ
sibapp
نقد و بررسی محصولات اپل

اپل پی (Apple Pay) چیست و چگونه کار می‌کند؟

  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
  • 1043
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۱

اگر به دنبال راهی آسان برای انجام پرداخت‌های موبایلی در دستگاه‌های اپل خود مانند آیفون یا اپل واچ هستید، ممکن است از خود بپرسید: «اپل پی چیست و چگونه کار می‌کند؟» اگر از آیفون استفاده می‌کنید، اپل پی ساده‌ترین راه برای پرداخت‌های بدون تماس است. استفاده از سرویس کیف پول دیجیتال نه ‌تنها رایگان است، بلکه از قبل در تلفن شما هم تعبیه ‌شده است. در این مطلب به‌‌طور کامل در مورد اپل پی صحبت می‌کنیم.

اپل پی چیست؟

اپل پی این امکان را به شما می‌دهد با افزودن روش پرداخت دلخواه خود، از جمله کارت‌های اعتباری و نقدی به ‌راحتی در آیفون، آیپد، مک و اپل واچ پرداخت‌های خود را انجام دهید. هنگامی شرایط پرداخت خود را با اپل پی راه‌اندازی کردید، فقط باید تلفن همراه خود را نزدیک هر پایانه پرداختی که می‌تواند پرداخت‌های غیرلمسی را بپذیرد، نگه دارید تا از اپل پی در فروشگاه‌ها استفاده کنید یا هنگام خرید آنلاین، اپل پی را به‌عنوان روش پرداخت انتخاب کنید.

شما می‌توانید با اپل پی و اپل کش (Apple Cash) برای سایر کاربران اپل، پول ارسال کنید یا با اپل پی درخواست پول کنید. مزیت اصلی اپل پی این است که استفاده از آن بسیار راحت است. شما می‌توانید فقط با در دست داشتن تلفن یا ساعت هوشمند خود پرداخت‌های لازم را انجام دهید و زمانی که بیرون هستید، بدون نیاز به وارد کردن جزئیات کارت و ارسال کالا به‌‌صورت آنلاین خرید کنید. اما اپل پی چگونه کار می‌کند؟ ادامه مطلب را بخوانید.

اپل پی چگونه کار می‌کند؟

اپل پی در فروشگاه‌ها مانند پرداخت‌های بدون تماس با کارت کار می‌کند. هنگامی‌ که کارت اعتباری یا نقدی خود را به کیف پول خود اضافه کردید، می‌توانید دستگاه خود را نزدیک پایانه پرداخت و فناوری ارتباط میدانی نزدیک در ترمینال نگه دارید. سپس سیستم پرداخت می‌تواند دستگاه شما را شناسایی کند. فقط رمز عبور خود را وارد کنید یا از بیومتریک برای تأیید پرداخت استفاده کنید. شماره کارت شما هرگز در دستگاه یا سرورهای اپل ذخیره نمی‌شود و هنگام پرداخت هم در سیستم فروشگاه ذخیره نمی‌شود. این بدان معناست که اپل پی برای استفاده ایمن است.

کدام دستگاه‌ها با اپل پی کار می‌کنند؟

می‌توانید از اپل پی از طریق دستگاه‌های زیر استفاده کنید:

آیا اپل پی هزینه‌ای دریافت می‌کند؟

هنگام استفاده از اپل پی هیچ هزینه‌ای از طرف اپل دریافت نمی‌شود. با ین ‌حال، لازم به یادآوری است که هنگام استفاده از اپل پی در سطح بین‌المللی ممکن است با هزینه‌هایی مواجه شوید که توسط صادرکننده کارت خودتان به‌جای اپل دریافت می‌شود. اساساً، اپل پی به شما امکان می‌دهد راحت‌تر از کارت اعتباری یا نقدی خود استفاده کنید، اما هرگونه هزینه اعمال‌شده توسط شبکه یا صادرکننده کارت شما همچنان اعمال خواهد شد. این بدان معناست که اگر صادرکننده کارت شما کارمزد پیش‌پرداخت نقدی یا برای مثال کارمزد تراکنش خارجی را دریافت کند، این موارد همچنان در هنگام استفاده از کارت خود از طریق اپل پی اعمال خواهند شد. خبر خوب این است که همه کارت‌های پرداخت این هزینه‌های بین‌المللی را دریافت نمی‌کنند.

آیا اپل پی محدودیتی دارد؟

اگر از اپل پی برای پرداخت در فروشگاه‌ها یا آنلاین با کارت بدهی یا اعتباری مرتبط استفاده می‌کنید، معمولاً محدودیت‌هایی اعمال می‌شوند که توسط بانک یا صادرکننده کارت شما تعیین می‌شوند. این بدان معناست که اگر مستقیماً در پایانه پرداخت با کارت خود خرج می‌کردید، با آنها مواجه می‌شوید. تنها استثنا در این مورد این است که از اپل کش برای ارسال پرداخت به دیگران استفاده می‌کنید. در این مورد، محدودیت‌هایی برای مبلغی که می‌توانید ارسال کنید وجود دارند.

کدام برنامه‌ها از اپل پی پشتیبانی می‌کنند؟

برای اینکه ببینید آیا برنامه‌ای که استفاده می‌کنید از اپل پی پشتیبانی می‌کند یا خیر، فقط به دنبال لوگوی اپل پی باشید. به دلیل راحتی استفاده، اپل پی به ‌طور گسترده برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای پذیرفته‌ شده است.

آیا اپل پی امن است؟

بله، اپل پی امن است. اپل از ویژگی‌های ایمنی هم در سخت‌افزار و هم در نرم‌افزار دستگاه شما استفاده می‌کند و برای پرداخت باید با یک رمز عبور یا بیومتریک وارد گوشی خود شوید. جزئیات کارت شما رمزگذاری شده و ایمن نگهداری می‌شود، بنابراین حتی اپل نمی‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد و هرگز به شخصی که پرداخت می‌کنید منتقل نمی‌شود.

اپل پی و حریم خصوصی

اپل از تمام الزامات قانونی برای محافظت از حریم خصوصی و داده‌های شخصی مشتری پیروی می‌کند، ازجمله رمزگذاری و ذخیره ایمن اطلاعات و هرگز ذخیره تصاویر کارت‌های پرداختی که با تلفن خود اسکن می‌کنید.

سایر محصولات و ویژگی‌های مرتبط با اپل پی

اپل پی طیف بسیار متنوعی از ویژگی‌ها و برخی محصولات مرتبط را ارائه می‌دهد. در ادامه به بررسی سریع برخی گزینه‌هایی که ممکن است به آنها علاقه‌مند باشید می‌پردازیم:

اپل پی در وب

اپل پی در وب، ویژگی خرید آنلاین اپل پی است. این قابلیت به کاربران دستگاه‌های سازگار امکان می‌دهد با انتخاب اپل پی و با استفاده از رمز عبور یا مشخصات بیومتریک خود در هنگام پرداخت پرداخت کنند، بدون که نیازی به وارد کردن جزئیات کارت یا آدرس حمل‌ونقل باشد.

اپل کش

اپل کش دارای طیف وسیعی از ویژگی‌ها ازجمله ارسال پرداخت به دیگر کاربران اپل و دریافت پرداخت از دیگران است. حتی می‌توانید با اپل کش و اپل پی درخواست پول کنید. همچنین می‌توانید موجودی اپل کش را به یک حساب بانکی انتقال دهید، اگرچه ممکن است در این حالت کارمزدی وجود داشته باشد.

اپل کارت

اپل کارت (Apple Card) یک کارت اعتباری است که در تلفن همراه شما وجود دارد و به شما امکان می‌دهد با استفاده از اپل پی پرداخت کنید. اگر بتوانید یک دستگاه خودپرداز بدون تماس پیدا کنید، حتی ممکن است بتوانید از اپل کارت خود در دستگاه خودپرداز بهره ببرید.

نتیجه‌گیری

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران

امیر
نظر شما بعد از تایید نمایش داده می‌شود
تو ایران یا روسیه میشه وصل کرد