دانلود سیب‌اپ
sibapp
مقایسه اپل واچ سری ۷ و ۸
مقایسه اپل واچ سری ۷ و ۸
نقد و بررسی محصولات اپل

بررسی و مقایسه اپل واچ سری 7 و 8

  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • 107
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

به‌طور کلی باید عنوان کنیم که اپل واچ سری 7 و 8 شباهت‌های بسیار زیادی به یکدیگر دارند. با این وجود در سری جدید، امکانات و قابلیت‌های کاربردی جدیدی اضافه شده است. معمولاً بسیاری از افرادی که قصد خرید اپل واچ را دارند، همواره بین خرید اپل واچ سری 7 و 8 دو دل هستند. از این بابت سعی داریم برای کمک به این دسته از افراد، به بررسی و مقایسه اپل واچ سری 7 و 8 بپردازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید تا انتهای این مقاله از وب‌سایت سیب اپ با ما همراه شوید.

مقایسه اپل واچ سری 7 و 8 از نظر طراحی

طراحی اپل واچ سری 7 و سری 8 بسیار شبیه به هم هستند. از این رو ممکن است اگر آن‌ها را کنار یکدیگر قرار دهید، نتوانید فرق میانشان را تشخیص دهید. در هر دو سری، دو مدل در ابعاد 41 میلی‌متری و 45 میلی‌متری طراحی شده‌اند. علاوه بر آن این دو سری وزن یکسانی دارند. 

برای مقایسه اپل واچ سری 8 با سری 7 از نظر طراحی، باید بگوییم سری 8، در روکش‌های آلومینیومی و فولاد ضد زنگ به بازار عرضه شده.

مقایسه سنسورها و قابلیت‌های اپل واچ سری 7 و 8

لازم است همین ابتدا عنوان کنیم که اپل واچ سری 8، تمامی سنسورها و قابلیت‌های اپل واچ سری 7 را دارد. اما در مقایسه اپل واچ سری 7 و 8 باید بگوییم علاوه‌بر قابلیت‌های قدیمی، دو سنسور جدید به اپل واچ سری 8 اضافه شده است که باعث تمایز میان این دو مدل می‌شود. این دو سنسور عبارتند از:

سنسور سنجش دما

در این قابلیت، تغییرات دما به دقیق‌ترین شکل ممکن نشان داده می‌شود. حتی اگر 0.1 درجه تغییر دما داشته باشیم، این سنسور با دقت بالای خود، آن را نشان می‌دهد. این قابلیت، هنگام خواب، هر 5 ثانیه یکبار دمای مچ دست افراد را اندازه‌گیری می‌کند. بنابراین می‌تواند کمک بسیار ایده‌آلی برای تشخیص مشکلاتی همچون تب باشد.

تشخیص تصادف

از دیگر سنسورهای جدید اضافه شده به سری 8، سنسور تشخیص تصادف است. این سنسور می‌تواند تشخیص دهد که دچار تصادف شده‌اید. در چنین شرایطی، اگر سنسورهای موجود تشخیص تصادف شدید دهند؛ به‌طور خودکار با اورژانس تماس می‌گیرند. همچنین مکان دقیق تصادف را به اورژانس اطلاع می‌دهند. 

لازم به ذکر است در صورتی که پس از ده ثانیه، اعلان روی صفحه را خاموش نکنید، این ساعت به‌طور خودکار با مخاطبین اضطراری شما تماس گرفته و سانحه را به آن‌ها اطلاع می‌دهد.

مقایسه اپل واچ سری 7 و 8 از نظر طول عمر باتری

در رابطه با مقایسه اپل واچ سری 7 و 8 از نظر طول عمر باتری و شارژ کردن، باید بگوییم تفاوتی میان این دو سری وجود ندارد. در واقع شرکت اپل، برای اپل واچ سری 8 هم طول عمر 1.5 روز را در نظر گرفته است. البته در اپل واچ سری 8، قابلیت جدیدی تحت عنوان حالت مصرف کم انرژی یا (Low Power Mode) قرار داده شده است. این قابلیت طول عمر باتری را به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

در شارژ کردن اپل واچ این دو سری هم تفاوتی دیده نمی‌شود. در واقع اپل واچ سری 8 همانند سری 7، از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. شارژ شدن کامل این دو سری، حدود 1 ساعت و 20 دقیقه طول می‌کشد. کابل شارژ هر دو سری هم از نوع (USB-C) است. این نوع کابل، قابلیت فست شارژ یا شارژ سریع را دارد.

مقایسه اپل واچ سری 7 و 8 از نظر سرعت و عملکرد

در مقایسه اپل واچ سری 7 و 8 از نظر سرعت عملکرد، باید بگوییم اپل واچ سری 8 به دلیل وجود چیپست‌های جدیدتر از سرعت و عملکرد بهتری برخوردار است. به عبارتی قابلیت‌های موجود با سرعت بهتری کار کرده و عملکرد دقیق‌تر و کامل‌تری از خود به جا می‌گذارند. البته لازم به ذکر است سرعت و عملکرد این دو مدل، تفاوت خیلی زیادی با یکدیگر ندارند. در واقع می‌توان گفت تفاوت آنها از این نظر، بسیار کم و ناچیز است.

نتیجه‌گیری

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران