دانلود سیب‌اپ
sibapp
بررسی قابلیت های اپل واچ سری 8
بررسی قابلیت های اپل واچ سری 8
نقد و بررسی محصولات اپل

بررسی قابلیت های اپل واچ سری 8

  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • 1759
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

اپل واچ سری ۸ یکی از جدیدترین ساعت‌های هوشمند شرکت اپل است که برای افرادی که تا کنون از ساعت‌های هوشمند این شرکت استفاده نکرده‌اند، یا ساعت‌های آن‌ها قدیمی شده است، گزینه خوبی محسوب می‌شود. اگرچه قابلیت های اپل واچ سری 8 نسبت به اپل واچ سری 7 تغییرات چندانی نداشته‌اند، اما همچنان این ساعت به دلیل عملکرد خوب خود مورد توجه بسیاری از خریداران قرار می‌گیرد. از قابلیت‌های خوب این ساعت هوشمند می‌توانیم به سنسور دما و سنسور تشخیص تصادف اشاره کنیم.

معرفی اپل واچ سری 8

اپل واچ سری 8 به‌عنوان یکی از محصولات خوب شرکت اپل، در دو اندازه 41 و 45 میلی‌متری به بازار عرضه شده است. وزن هر یک از این ساعت‌ها هم به ترتیب 32 و 38.8 گرم است. اندازه صفحه نمایش اپل واچ سری 8 با سایز 45 میلی‌متر، 1.9 اینچ و اندازه صفحه نمایش همین ساعت با سایز 41 میلی‌متر، 1.69 اینچ است. هر دو مدل دارای رم 1 گیگابایتی و حافظه 32 گیگابایتی هستند. البته در حجم باتری تفاوت‌هایی دارند. بر این اساس اپل واچ سری 8 سایز بزرگ دارای باتری (mAh 308) و نوع کوچک‌تر از باتری (mAh282) برخوردار است.

اگر اهل استفاده از ساعت‌های هوشمند اپل باشید، حتماً با نگاهی به اپل واچ سری 8 متوجه طراحی قدیمی آن خواهید شد. اما نباید ناامید باشید، زیرا رنگ‌بندی این ساعت نسبت به نوع قبلی تفاوت‌هایی داشته است و شما می‌توانید این محصول را در چهار رنگ قرمز، مشکی، سفید و نقره‌ای تهیه کنید. این گجت پوشیدنی شرکت اپل به همراه گوشی‌های سری 14 آیفون به بازار عرضه شد. از مزایای این محصول می‌توانیم به صفحه نمایش باکیفیت، وجود سنسورهای متعدد با کاربری‌های گوناگون، حافظه داخلی زیاد، مقاومت در برابر آب، مقاومت در برابر گرد و غبار و استفاده از تراشه قدرتمند در طراحی اشاره کنیم. در ادامه قبل از پرداختن به قابلیت های اپل واچ سری 8 به سایر مشخصات این ساعت هوشمند می‌پردازیم.

سیستم‌عامل و سخت‌افزار

شرکت اپل در طراحی ساعت هوشمند سری 8 خود از سیستم‌عامل (WatchOS 9.0) استفاده کرده است. پردازنده گرافیکی به کار رفته در این محصول هم (PowerVR) و تراشه دو هسته‌ای آن از نوع (Apple S8) است که آن را به یکی از بهترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار تبدیل کرده است.

سنسورهای موجود در اپل واچ سری 8

طراحی این ساعت هوشمند به گونه‌ای است که شما می‌توانید از امکانات و سنسورهای مختلف آن در کنار دستیار هوشمند صوتی اپل بهره‌مند شوید. از جمله این سنسورها می‌توانیم به ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، شمارنده ضربان قلب، قطب‌نما و فشارسنج اشاره کنیم.

صفحه نمایش اپل واچ سری 8

همانطور که در اوایل مطلب اشاره کردیم، صفحه نمایش این سری از ساعت‌های هوشمند اپل در دو اندازه مختلف عرضه می‌شود که البته به دلیل تنوع سایز، شاهد تنوع وزن هم خواهیم بود. طراحی صفحه نمایش اپل واچ سری 8 به گونه‌ای است که در برابر ضربات احتمالی مقاومت خوبی دارد. این لایه محافظتی (Ion-X) نام دارد.

باتری اپل واچ سری 8

شرکت اپل برای ساعت‌ هوشمند (watch series 8) خود دو نوع باتری با آمپر متفاوت در نظر گرفته است. دوام بالای باتری این ساعت در صورت شارژ تا 18 ساعت خواهد بود. البته در حالت کم‌ مصرف عمر باتری تا دو برابر یعنی 36 ساعت ارتقاء خواهد یافت. مزیت استفاده از باتری‌های به کار رفته در این ساعت، قابلیت استفاده از شارژ بی‌سیم برای آن‌ است.

قابلیت های اپل واچ سری 8

شرکت اپل در رویداد (Far Out) خود در 7 سپتامبر 2022 از اپل واچ سری 8 رونمایی کرد. این ساعت در حال حاضر فرزند وسط سری اپل واچ است و بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند که تفاوت بسیار محسوسی با اپل واچ سری 7 ندارد. بنابراین توصیه می‌شود اگر ساعت هوشمند سری 7 اپل را خریداری کرده‌اید، برای خرید سری 8 آن دست نگه‌دارید، زیرا همچنان نوع قبلی به خوبی برای شما کار می‌کند.

اما این بدان معنا نیست که ساعت جدید طراحی خوبی ندارد. این ساعت با برخی از ویژگی‌های قابل توجه جدید و پتانسیل عمر باتری بسیار بیشتر، به نظر می‌رسد جانشین شایسته‌ای برای سری 7 سال گذشته باشد. در ادامه به برخی از قابلیت های اپل واچ سری 8 می‌پردازیم تا شما را با این ساعت و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا کنیم.

مجهز به سنسور تشخیص تصادف

یکی از بهترین قابلیت‌های اپل واچ سری 8، مجهز شدن آن به سنسور تشخیص تصادف (crash detection) است. زمانی که این قابلیت را در بین سایر ساعت‌های هوشمند بررسی می‌کنیم، می‌توانیم با اطمینان کامل اعلام کنیم که این ویژگی یکی از پیشرفته‌ترین قابلیت‌های اپل واچ سری 8 و سایر ساعت‌های هوشمند محسوب می‌شود. بر اساس گفته شرکت سازنده، این ویژگی در کنار موارد دیگر مانند ژیروسکوپ سه محوره جدید، میکروفون، الگوریتم (GPS) و به دلیل دارا بودن بالاترین محدوده دینامیکی در هر ساعت هوشمند، برای تشخیص تصادف عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد.

این ساعت هوشمند به شکلی طراحی شده است که با بررسی شرایط محیط مانند تغییر فشار کابین در حین تصادف، کاهش ناگهانی سرعت و صداهایی که در حین تصادف ایجاد می‌شوند، گزینه‌ای را برای برقراری تماس اضطراری در اختیار شما قرار می‌دهد. در این حالت اگر نتوانید از آن استفاده کنید، خود ساعت با خدمات اضطراری تماس گرفته و مکان تصادف شما را با آن‌ها به اشتراک می‌گذارد. البته شاید این ویژگی برای همه کاربرد نداشته باشد، اما برای داشتن آرامش خاطر حین رانندگی گزینه خوبی محسوب می‌شود.

این سنسور همچنین در عرض 10 ثانیه پس از تصادف اگر به اعلان روی صفحه پاسخ ندهید، به مخاطبین اضطراری شما اطلاع می‌دهد. شتاب‌سنج به کار رفته در این ساعت می‌تواند تا 265 گرم نیروی وارده را تشخیص دهد که معادل یک تصادف شدید است. این گوشی همچنین قابلیت تشخیص برخورد از جلو، برخورد از عقب، واژگونی یا برخورد جانبی را دارد. البته فراموش نکنید که قابلیت تشخیص تصادف اپل واچ سری 8 مانند هر محصول دیگری بدون خطا نیست.

قابلیت سنجش دما

از جدیدترین قابلیت های اپل واچ سری 8 می‌توانیم به حسگر دمای آن اشاره کنیم. پیش از رونمایی این سری از اپل واچ شایعه شده بود که حسگر دما قرار است برای ردیابی دمای بدن شما خصوصاً در زمان تب کردن احتمالی مورد استفاده قرار گیرد. اما واقعیت این است که روشی که این حسگر گرما از آن استفاده می‌کند، برای ردیابی چرخه قاعدگی کاربرد دارد. به این وسیله می‌توان آن را ابزار خوبی برای تنظیم جمعیت خانواده محسوب کرد. 

جالب است بدانید که داده‌های به دست‌آمده از این پیش‌بینی‌ها به‌صورت ایمن در آیفون شما ذخیره می‌شوند. این حسگر دما همچنین می‌تواند به شما نشان دهد که دمای مچ شما بالاتر یا پایین‌تر از دمای پایه است. بر این اساس باید دمای مچ دست خود را در زمانی که قرار است بخوابید، تا 5 روز پیاپی ارزیابی کنید. البته فراموش نکنید که این داده‌ها فراتر از آگاهی شما، کارایی چندانی ندارند و نمی‌توانید از آن‌ها برای تشخیص پزشکی استفاده کنید.

تمام کاری که این سنسور انجام می‌دهد، تشخیص حدودی دمای بدن شماست. بنابراین می‌توانید با بررسی نمودارهای دمایی بدن خود در کنار تغذیه‌ای که داشته‌اید، مشخص کنید که چه چیزهایی در افت یا رشد دمای بدنتان مؤثر هستند. اما جالب‌ترین ویژگی سنسور دمای اپل واچ سری 8 این است که به اندازه کافی نسبت به دما حساسیت دارد و می‌تواند تغییر دمای 0.1 درجه سانتی‌گراد را در بدن شما حس کند. بخش بزرگی از کارایی این حسگر گرما، به‌دلیل طراحی دو سنسوری آن است که یکی در پشت ساعت و دیگری در زیر نمایشگر قرار داده شده است تا تداخلات دمایی بیرون مانع از تشخیص دقیق نشوند.

حسگر ضربان قلب

ضربان قلب اولین معیار سلامتی در هر فردی به شمار می‌رود و البته با تناسب اندام هم ارتباط مستقیمی دارد. با این اوصاف می‌توان تشخیص میزان ضربان قلب را از قابلیت های اپل واچ سری 8 دانست که مورد توجه قرار گرفته است؛ اگرچه هنوز یک ویژگی تکراری از ساعت هوشمند سری 7 محسوب می‌شود. سنسور مادون قرمز به کار رفته در پشت اپل واچ به‌صورت مداوم و منظم ضربان قلب کاربر را اندازه‌گیری کرده و یافته‌های خود را در بخش سلامتی ثبت می‌کند. کاربران به کمک این سنسور می‌توانند یک الکتروکاردیوگرام دستی بگیرند و با اندازه‌گیری ریتم نامنظم قلب خود، تصمیم بگیرند که آیا نیاز به مراجعه به پزشک دارند یا خیر.

سنسور اکسیژن

از دیگر قابلیت های اپل واچ سری 8 می‌توانیم به وجود سنسور اکسیژن در آن اشاره کنیم. این سنسور می‌تواند با بررسی میزان اکسیژن بدن در صورت کاهش میزان آن به کاربر هشدار دهد. اگرچه شاید این داده‌ها به اندازه کافی دقیق نباشند، اما تا حدودی می‌توانند خبر از یک مشکل ریه‌ای یا بیماری بدهند و به کاربر کمک کنند تا با مراجعه به پزشک زودتر تحت درمان احتمالی قرار بگیرد.

در طراحی این ساعت هوشمند یک حالت کم مصرف در باتری گوشی تعبیه شده است که کاربر می‌تواند آن را برای افزایش عمر باتری خود فعال کند. البته فعال کردن این حالت باعث می‌شود که کاربر از ویژگی‌های تشخیص ضربان قلب، ریتم نامنظم قلب و میزان اکسیژن محروم بماند.

قیمت اپل واچ سری 8

تا اینجا به بررسی ظاهری و قابلیت های اپل واچ سری 8 پرداختیم. اما شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این محصول را می‌توان با چه قیمتی خریداری کرد. در واقع قیمت اپل واچ سری 8 بسته به نوع طراحی و نسخه موجود یعنی واچ نایک ادیشن، اپل واچ عادی، نوع اسپرت، واچ ادیشن و واچ هرمس قیمت متفاوتی دارد. کمترین قیمت این محصول برای نسخه 41 میلی‌متری آن در نظر گرفته شده است که 399 دلار تخمین زده می‌شود.

این ساعت دارای بند ساده و بدنه آلومینیومی است و قیمت آن با نسخه اپل واچ سری 7 تفاوتی ندارد. اما گران‌ترین نسخه اپل واچ سری 8 قیمتی معادل 1499 دلار دارد. از ویژگی‌های این محصول می‌توانیم به بند چرمی و بدنه استیل ضد خش آن اشاره کنیم. اگرچه قیمت این ساعت نسبت به امکانات آن منطقی به نظر می‌رسد، اما با بالا رفتن روزانه قیمت دلار، خرید آن برای اغلب کاربران ایرانی دشوار خواهد بود.

مقایسه اپل واچ سری 8 در مقابل سری 7

همانطور که گفتیم اگر صاحب اپل واچ سری 7 هستید، نیازی به خرید محصول جدید سری 8 ندارید، زیرا تفاوت‌های بسیار آشکاری بین این دو نسخه ساعت هوشمند اپل وجود ندارد و شما فقط شاهد یک نسخه به‌روزرسانی شده هستید. این به‌روزرسانی‌ها شامل سنسور دما، پردازنده، ژیروسکوپ‌ها و شتاب‌سنج‌های جدید با قابلیت تشخیص تصادف هستند. اگرچه چنین تغییراتی می‌توانند برای برخی از کاربران جالب توجه باشند، اما همچنان دلیل محکمی برای کنار گذاشتن اپل واچ سری 7 نیستند. اما اگر هنوز هیچ یک از سری ساعت‌های اپل را تهیه نکرده‌اید، خرید این محصول می‌تواند برای شما جذاب باشد. شما می‌توانید از هر یک از این ساعت‌ها در شرایط آب‌وهوایی نامطلوب مانند گرد و غبار به خوبی استفاده کنید. حتی زمانی که قصد دارید تا عمق 50 متری شنا کنید هم می‌توانید از عملکرد خوب این ساعت هوشمند مطمئن باشید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران