دانلود سیب‌اپ
sibapp
بهترین اپلیکیشن های دیکشنری آیفون، فارسی و انگلیسی
بهترین اپلیکیشن های دیکشنری آیفون، فارسی و انگلیسی
معرفی برنامه

بهترین اپلیکیشن های دیکشنری آیفون، فارسی و انگلیسی

  • ۰۶ دی ۱۴۰۱
  • 2170
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

امروزه دیکشنری های مختلفی به صورت آفلاین یا آنلاین در دسترس هستند که یادگیری زبان را برای آشنایی با کلمات و تلفظ آن‌ها آسان کرده اند. اما اپ دیکشنری برای آیفون که همه قابلیت‌های لازم را داشته باشد کدام است؟ در این مقاله سیب اپ بهترین اپلیکیشن های دیکشنری آیفون را چه از انگلیسی به فارسی و چه از فارسی به انگلیسی معرفی می‌کنیم.

ویژگی های دیکشنری خوب

دیکشنری مانند یک کتاب مرجع است که کلمات یک زبان خاص در آن به ترتیب حروف الفبا مرتب شده‌اند. در یک برنامه Dictionary خوب لازم است فرم‌های مختلف کلمات، تلفظ، نوع، معنی، ریشه، املا مترادف‌ها و نحوه استفاده آن‌ها در یک جمله نوشته شده باشد. در مراحل ابتدایی یادگیری یک زبان جدید دیکشنری دو زبانه می‌تواند بسیار مفید باشد. پس اگر در حال یادگیری زبان دوم هستید یا قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید، استفاده از یک دیکشنری خوب بسیار حائز اهمیت است.

بهترین اپ دیکشنری برای آیفون: انگلیسی به فارسی

۱. دیکت باکس (Dict Box): Dict Box

Dict Box بهترین اپلیکیشن دیکشنری آیفون، فارسی و انگلیسی

به عنوان بهترین اپ دیکشنری برای آیفون شناخته شده است. این دیکشنری برای ترجمه کلمه از انگلیسی به فارسی و همچنین فارسی به انگلیسی است و قابلیت ترجمه جمله را نیز دارد. همچنین می‌توانید برای تقویت لهجه انگیسی خود تلفظ صوتی کلمات را نیز گوش دهید. این اپلیکیشن رابط کاربری آسانی دارد و بیش از ۵۰۰ هزار کلمه و عبارت را پوشش می‌دهد. این اپ دیکشنری آیفون شامل قابلیت‌های زیر است:

۲. English Persian Dictionary

English Persian Dictionary بهترین اپلیکیشن دیکشنری آیفون، فارسی و انگلیسی

دیکشنری English Persian نیاز به اینترنت ندارد و رایگان است. در صورتی که املای کلمه‌ای را ندانید، این دیکشنری املای درست پیشنهادی را برای شما نمایش می‌دهد. این دیکشنری شامل ویژگی‌های زیر هم می‌شود:

۳. LookUp: English dictionary

ابزار و امکانات این برنامه برای iOS بسیار کاربردی و استفاده از آن‌ها بسیار آسان است. این دیکشنری طراحی زیبایی دارد و امکان دسترسی به ریشه کلمات را نیز فراهم آورده. همچنین این دیکشنری انگلیسی شامل سوال‌ها و کوییزهای کاربردی و مفیدی و تمرین‌های مختلف برای درک متن نیز می‌شود. برخی از ویژگی‌های این برنامه:

۴. دیکشنری مریام وبستر: دیکشنری Merriam-Webster

Merriam-Webster بهترین اپلیکیشن دیکشنری آیفون، فارسی و انگلیسی

معانی و واژگان مترادف و متضاد یک کلمه را ارائه می‌دهد و تلفظ واژه مورد نظر را نیز به کاربران می‌آموزد. اگر کسی به دنبال جستجوی صوتی باشد، می‌تواند در این نرم ‌افزار که کاربری راحتی دارد از چنین قابلیتی هم استفاده کند. برخی از ویژگی‌های این دیکشنری:

امکانات اضافی دیکشنری Merriam-Webster برای کاربران iOS:

بهترین اپ دیکشنری برای آیفون: فارسی به انگلیسی

۱. Fast Dic

Fast Dic بهترین اپلیکیشن دیکشنری آیفون، فارسی و انگلیسی

شاید بتوان گفت که Fast Dic بهترین دیکشنری فارسی به انگلیسی و برعکس است. ۱۵۰ هزار کاربر روزانه از این برنامه استفاده می‌کنند. این برنامه به یکی از پرکاربردترین برنامه‌های داخل ایران تبدیل شده است و تقریباً همه کسانی که در پی آموزش زبان هستند این برنامه را برای تلفن همراه خود دانلود کرده‌اند. برخی از قابلیت‌های فست دیکشنری به این صورت است:

۲. Offline English Persian Dictionary

Offline English Persian Dictionary بهترین اپلیکیشن دیکشنری آیفون، فارسی و انگلیسی

این برنامه نیز به عنوان بهترین اپ دیکشنری برای آیفون و شامل ۱۳۰ هزار کلمه و عبارت است. می‌توانید تلفظ کلمات را به لهجه‌های انگلیسی بریتیش یا انگلیسی آمریکایی گوش دهید. برخی از ویژگی‌های این دیکشنری:

۳. Persian Dictionary – Lientery

Persian Dictionary – Lientery بهترین اپلیکیشن دیکشنری آیفون، فارسی و انگلیسی

لایتنری یکی از بهترین‌های اپ دیکشنری برای آیفون به زبان فارسی است. لایتنری علاوه بر اینکه یک دیکشنری کامل است، ابزار کاربردی برای یادگیری لغات نیز هست که به شما اجازه‌ وارد کردن لغات جدید به جعبه لایتنر و گذاشتن نوت را می‌دهد. در طراحی لایتنری بر خلاف دیگر برنامه‌های دیکشنری فارسی به رابط کاربری اهمیت زیادی داده شده است. برخی از امکانات این دیکشنری از این قرار است:

۴. وُردوِب (WordWeb Dictionary)

WordWeb Dictionary بهترین اپلیکیشن دیکشنری آیفون، فارسی و انگلیسی

اگر احیاناً طرفدار رابط کاربری آنچنانی نیستید و به دنبال نرم‌‌افزاری آسان ‌کاربرد و فاقد تبلیغات هستید، این دیکشنری گزینه مناسبی است. با در برداشتن بیش از ۲۸۵ هزار واژه و عبارت و حدود ۸۵ هزار تلفظ متن، مترادف و سایر جزئیات ضروری، این دیکشنری برای هر کسی کاربرد دارد. برخی دیگر از ویژگی‌های این برنامه شامل موارد زیر است:

جمع بندی

همانطور که مرور کردیم برنامه‌های دیکشنری متنوعی برای دانلود وجود دارند، اما اپ دیکشنری برای آیفون ممکن است امکانات بیشتری را هم شامل شود. با این وجود، با هر رابط کاربری و ظاهری، مهم ترین اصل در انتخاب یک اپلیکیشن مناسب دانستن منبع هر نرم افزار است تا بتوان از ترجمه‌های آن مطمئن شد.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران