دانلود سیب‌اپ
sibapp
تعویض تصویر زمینه اپل واچ
تعویض تصویر زمینه اپل واچ
آموزش‌های کاربردی آیفون

تعویض تصویر زمینه اپل واچ چگونه امکان پذیر است؟

  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • 1257
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

آیا می‌دانستید که با چند حرکت ساده می‌توان نسبت به تعویض تصویر زمینه اپل واچ اقدام کرد؟ اپل واچ در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت اپل در سطح دنیا محسوب می‌شود که به دلیل ویژگی‌های جالبی که دارد همچنان فروش بالایی را تجربه می‌کند. این ساعت هوشمند خصوصاً برای کسانی که گوشی آیفون دارند از جذابیت بیشتری برخوردار است. با ما همراه باشید تا شما را با مزایای استفاده از اپل واچ بیشتر آشنا کنیم و البته در ادامه نحوه تعویض تصویر زمینه اپل واچ را هم با شما به اشتراک بگذاریم.

مزایای استفاده از اپل واچ

اپل واچ که از سال 2015 به بعد وارد بازار شد، به دلیل قابلیت‌های خود در بین سایر محصولات مشابه طوفانی به پا کرد و همچنان بعد از گذشت سال‌ها نتوانسته رقیبی درخور پیدا کند. این محصول که در حال حاضر بهترین ساعت هوشمند سطح بالا در بازار است، به دلایل متعددی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، محبوب شده است.

دریافت سریع اعلان‌ها

اگر از اپل واچ خود در کنار یک گوشی آیفون استفاده ‌کنید، می‌توانید خیلی سریع و حتی بدون دسترسی داشتن به گوشی اعلان‌های ارسال شده به آیفون خود را روی مچ دستتان دریافت کنید. اپل واچ این اعلان‌ها را در ساده‌ترین حالت ممکن و تنها از طریق ایجاد لرزش و صدایی ملایم انجام می‌دهد و به شما نشان می‌دهد که اعلان جدیدی را دریافت کرده‌اید.

البته شاید این ویژگی برای بسیاری از افراد جالب نباشد. پس می‌توانید به اختیار خودتان هشدارهای آن را روی حالت بی‌صدا قرار دهید. اما در مقابل اگر نمی‌خواهید نویز مزاحمی دریافت کنید، می‌توانید لرزش نور را برای اطلاع از اعلان‌ها فعال نگه دارید. این حالت باعث می‌شود تا بدون ایجاد کوچک‌ترین حواس‌پرتی به اعلان‌های گوشی خود رسیدگی کنید.

بهره‌مندی از ویژگی‌های سلامتی

اپل واچ را می‌توان یک ساعت هوشمند دوست‌دار سلامتی دانست. ابزاری که با وجود چند قابلیت مختلف مرتبط با سلامتی، می‌تواند به‌صورت بالقوه در حفظ جان بسیاری از افراد موفق عمل کند. اگر کمی به کارایی این ساعت نگاهی داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که در عین سادگی توانسته به کمک افراد بیاید و آن‌ها را از خطرات مرتبط با سلامتی در امان نگه دارد.

برای مثال با داستان‌هایی مواجه هستیم که اپل واچ چگونه در هنگام خواب سرعت ضربان قلب غیرعادی افراد را تشخیص داده و با اعلام هشدار آن‌ها را نسبت به بررسی وضعیت خود متقاعد کرده است. وجود سنسور تشخیص ضربان قلب، سنسور اکسیژن و حتی سنسور گرما در جدیدترین نسخه‌های اپل واچ باعث شده است که این دستگاه پوشیدنی به یک ابزار کاربردی برای سلامتی تبدیل شود.

ایمنی شخصی

در سال 2022 شرکت اپل سیستم تشخیص تصادف خود را معرفی و از آن روی نسخه‌ جدید اپل واچ رونمایی کرد. این حالت در کنار سیستم تشخیص سقوط می‌تواند در حفظ ایمنی اشخاص در مواقع اضطراری بسیار کارآمد باشد. نکته جالب آن‌جاست که در چنین شرایطی اگر شما به هشدارهای اپل واچ پاسخ ندهید، این ساعت به صورت از پیش تنظیم شده و خودکار با خدمات اضطراری برای کمک به شما تماس می‌گیرد.

ردیابی تناسب‌ اندام

بسیاری از افراد اپل واچ را با ویژگی‌های عالی برای تناسب اندام می‌شناسند. شما می‌توانید از این ساعت برای انجام تمرین‌های مختلف استفاده کنید و در عین حال از زمان تمرین، میزان کالری سوزانده شده، ضربان قلب حین انجام تمرین و دیگر موارد مختلف آگاهی پیدا کنید. این ویژگی برای افرادی که سبک زندگی فعالی دارند بسیار جالب توجه است.

گوش دادن به موسیقی

از دیگر مزیت‌های استفاده از اپل واچ می‌توانیم به گوش دادن به موسیقی هنگام اتصال به آیفون اشاره کنیم. این گوشی یک برنامه موسیقی اختصاصی دارد و می‌تواند به کمک کنترل کننده خود و هنگام اتصال بلوتوثی به آیفون، پخش موسیقی‌های موجود در گوشی را مدیریت کند.

آموزش تعویض تصویر زمینه اپل واچ

تا اینجا با مزایای استفاده از اپل واچ به عنوان یک گوشی هوشمند فوق‌العاده کارآمد آشنا شدیم. اما بسیاری از افراد دوست دارند تجربه استفاده از این گوشی را به دلخواه شخصی‌سازی کنند. یکی از کارهایی که در این زمینه می‌توان انجام داد، اقدام به تعویض تصویر زمینه اپل واچ است که در ادامه نحوه انجام آن را به شما آموزش می‌دهیم.

  1. برای تعویض تصویر زمینه اپل واچ باید اول دکمه چرخنده دیجیتالی ساعت (Digital Crown) را فشار دهید. این دکمه در قسمت راست ساعت قرار داده شده است.
  2. برای دریافت لیستی از تصاویر گوناگون باید با انگشت خود صفحه ساعت را به سمت راست بکشید.
  3. با بررسی هر یک از تصاویر پیش‌فرض طراحی‌شده روی گوشی می‌توانید عکس مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  4. اگر علاقه‌ای به استفاده از تصاویر پیش‌فرض ساعت ندارید، می‌توانید به کمک گوشی آیفون، تصاویر مورد نظر خود را به اپل واچ اضافه کنید.
  5. به منظور اضافه کردن تصویر از آیفون یا آیپد به ساعت باید برنامه (Watch) را از یکی از دو دستگاه ذکر شده اجرا کنید.
  6. در مرحله بعد باید به بخش (Face Gallery) وارد شوید تا بتوانید تعداد زیادی از تصاویر مختلف را مشاهده کنید.
  7. برای اضافه کردن هر یک از تصاویر به اپل واچ خود می‌توانید روی آن تصویر در آیفون یا آیپد کلیک کنید.
  8. سپس برای تکمیل عملکرد خود باید روی گزینه (ADD) کلیک کنید.
  9. در انتها هم دوباره به کمک دکمه دیجیتالی می‌توانید نسبت به تعویض تصویر زمینه اپل واچ خود به صورت انتخابی، اقدام کنید.

نکته: فراموش نکنید که اضافه کردن تصاویر زیاد به گوشی می‌تواند منجر به کند شدن پیمایش در آن شود. به همین دلیل می‌توانید با بررسی واچ‌فیس‌های موجود، گزینه‌های اضافی را از روی ساعت خود حذف کنید.

حذف تصویر زمینه اپل واچ

تا اینجا با نحوه تعویض تصویر زمینه اپل واچ آشنا شدیم. اما شاید دوست داشته باشید که هر یک از تصاویر موجود برای تصویر زمینه را از روی گوشی خود حذف کنید. برای انجام این کار می‌توانید هم از طریق گوشی آیفون و آیپد و هم از طریق خود اپل واچ اقدام کنید. در ادامه به معرفی هر یک از این روش‌ها می‌پردازیم.

حذف واچ فیس با کمک ساعت

  1. انگشت خود را روی دکمه چرخنده دیجیتالی در سمت راست ساعت قرار داده و آن را فشار دهید.
  2. به کمک فشار انگشت خود، کمی روی واچ‌فیس‌های موجود مکث کنید. با این کار منوی شخصی‌سازی ساعت (Customize) روی صفحه به نمایش درمی‌آید.
  3. می‌توانید تصاویر موجود را جابه‌جا کنید و عکس مورد نظر را برای حذف شدن انتخاب کنید.
  4. سپس باید انگشت خود را روی تصویر مورد نظر گذاشته و آن را به سمت بالای صفحه بفرستید.
  5. در نهایت برای حذف شدن تصویر خود باید گزینه (Remove) را انتخاب کنید.

حذف واچ فیس به کمک گوشی

  1. به ایفون یا آیپد خود بروید و برنامه (Watch) را باز کنید.
  2. در ادامه باید روی بخش (My Watch) کلیک کنید و بعد از آن گزینه (My Faces) را انتخاب کنید.
  3. برای اینکه بتوانید واچ فیس‌های مورد نظر خود را ویرایش کنید، باید گزینه (Edit) را انتخاب کنید.
  4. در مرحله بعد باید روی علامت منفی کنار عکس‌های مورد نظر برای حذف شدن کلیک کنید.
  5. در نهایت هم روی دکمه (Remove) کلیک کنید تا تصویر مورد نظر از لیست تصاویر پس‌زمینه ساعت هوشمند شما حذف شود.

نکته: شما به کمک گزینه (Edit) موجود در بخش (My Faces) می‌توانید لیست تصاویر موجود را براساس موارد گوناگون از جمله رنگ یا شکل آن‌ها مرتب کنید. به این منظور باید در بخش (Edit) روی گزینه‌ای به نام (Organize Button) کلیک کنید. این بخش به شکل سه خط افقی موازی با هم نمایش داده می‌شود. برای مرتب کردن واچ‌فیس‌های مورد نظر باید این دکمه را نگه دارید و بسته به سلیقه خود گزینه‌های موجود در لیست را جابه‌جا کنید.

ایجاد آلبوم خودکار در اپل واچ

شما حالا هم می‌توانید نسبت به تعویض تصویر زمینه اپل واچ خود اقدام کنید و هم فیس‌واچ‌های موجود را مرتب یا حذف و اضافه کنید. اما شما می‌توانید از یک قابلیت دیگر تعویض تصویر زمینه اپل واچ استفاده کنید و آن هم تغییر تصویر زمینه به‌صورت خودکار و به شکل مداوم است. 

با این ویژگی می‌توانید یک آلبوم عکس ایجاد کنید و تعداد تغییر آن را در ساعت خود تنظیم کنید. با انجام این کار هر سری شاهد تغییر تصویر زمینه در اپل واچ خود با تصاویر گوناگون و به انتخاب خود (مثلاً 200 عکس) باشید. برای انجام این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. وارد اپلیکیشن تصاویر آیفون شده و روی علامت (+) در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید.
  2. به منظور به یاد داشتن نام آلبوم جدید، یک اسم مناسب برای آن انتخاب کنید و برای ذخیره این آلبوم روی گزینه (save) کلیک کنید.
  3. برای پر کردن آلبوم جدید تصاویر مورد نظر خود را به آن اضافه کرده و در پایان روی گزینه (Done) کلیک کنید.
  4. در ادامه باید به بخش (Photos) در برنامه (Watch Face) گوشی آیفون خود بروید.
  5. با کلیک روی بخش تصاویر صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که باید در بین گزینه‌های موجود روی عبارت (Synced Album) کلیک کنید.
  6. در گام بعدی آلبوم مورد نظر خود را برای اضافه شدن به اپل واچ انتخاب کرده و پس از آن گزینه (Photos Limit) را برگزینید.
  7. در این مرحله باید تعداد تصاویر قابل پخش در اپل واچ را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. در حالت پیش‌فرض تعداد این تصاویر 25 عدد است که شما می‌توانید تعداد آن را تا 500 مورد افزایش دهید.
  8. در قدم بعد باید به سراغ اپل واچ خود بروید و انگشت خود را روی صفحه برای چند لحظه نگه دارید، سپس صفحه را به سمت راست هدایت کرده و برای ساختن یک صفحه نمایش جدید روی علامت (+) کلیک کنید.
  9. در نهایت هم با گشتن بین تصاویر می‌توانید عکس‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که با انتخاب تصاویر لازم هر بار که مچ دست خود را بالا می‌آورید، تصویر زمینه اپل واچ تغییر پیدا می‌کند.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران