دانلود سیب‌اپ
sibapp
سوال امنیتی اپل
سوال امنیتی اپل
آموزش‌های کاربردی آیفون

تغییر سوال های امنیتی اپل ایدی

  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲
  • 2327
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

با روند تغییر سوال های امنیتی اپل ایدی آشنایی دارید؟ به نظر شما این سؤالات تا چه اندازه اهمیت دارند؟ کاربران گوشی‌های آیفون به خوبی می‌دانند که اپل آیدی به‌نوعی هویت آن‌ها را مشخص می‌کند. به عبارتی می‌توان اپل آیدی را شناسنامه کاربران سیستم‌های (iOS) دانست که این افراد را از سایرین متمایز می‌کند. بر این اساس تمامی کاربران دستگاه‌های مجهز به iOS از هر مدلی که باشند، برای کار با سیستم خود نیاز به یک حساب کاربری ویژه به نام اپل آیدی دارند. اما در اپل آیدی نیاز به احراز هویت دو مرحله‌ای دارید. این شیوه یکی از امن‌ترین روش‌ها برای محافظت از دستگاه شما محسوب می‌شود که در آن از سؤالات امنیتی استفاده می‌شود. در ادامه به آموزش نحوه تغییر سوال‌های امنیتی اپل ایدی می‌پردازیم و کمی درباره کاربرد آن‌ها صحبت می‌کنیم.

سؤالات امنیتی اپل ایدی چه کاربردی دارند؟

همانطور که گفتیم از سؤالات امنیتی اپل آیدی برای احراز هویت دو مرحله‌ای این حساب استفاده می‌شود. سؤالات امنیتی به عنوان روش ثانویه تأیید هویت از سوی شرکت اپل شناخته شده و به گونه‌ای طراحی می‌شوند که به یاد ماندنی باشند تا کاربران در زمان نیاز، دچار مشکل در حدس زدن آن‌ها نشوند. این سؤالات در زمان اقدام برای ایجاد حساب اپل آیدی از شما پرسیده می‌شوند و طراحی آن‌ها به شکلی است که باید حتماً به آن‌ها پاسخ دهید. اما پاسخ‌هایی که به این سؤالات می‌دهید از اهمیت زیادی برخوردار هستند و باید آن‌ها را به ذهنتان بسپارید، زیرا در مواقع ضروری مانند وقتی که رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید یا دچار یک مشکل دیگر در دستگاه خود شدید، به پاسخ این سؤالات نیاز خواهید داشت.

اما به دلیل سخت‌گیری‌هایی که شرکت اپل دارد، فرآیند امنیتی برای کاربرانی که اطلاعات مختلف خود را فراموش کرده‌اند، کمی دشوار است. البته نگران نباشید چندین روش وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها برای ورود به حساب کاربری خود استفاده کنید. در مقابل شرایط برای تغییر سوال های امنیتی اپل ایدی شما همچنان فراهم است و می‌توانید در چند مرحله این کار را انجام دهید.

آموزش تغییر سوال های امنیتی اپل ایدی

در صورت فراموش کردن سؤالات امنیتی اپل آیدی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای بازیابی آن‌ها اقدام کنید. برای انجام این کار باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  1. وارد سایت (iforgot.apple.com) شوید.
  2. حال باید در بخش مربوطه، اپل آیدی و گذرواژه خود را وارد کنید تا بتوانید به صفحه کاربری مختص به خود وارد شوید.
  3. در قدم بعدی باید وارد بخش (Security) شوید و سپس سؤالات امنیتی مورد نظر را انتخاب کنید.
  4. سپس در بین گزینه‌های موجود باید روی عبارت (Reset your security questions) کلیک کنید.
  5. در این بخش باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا لینک پشتیبانی از طریق آن برای شما ارسال شود.
  6. حال وارد حساب ایمیل خود شوید و روی لینک ارسال شده از سوی پشتیبانی اپل کلیک کنید. گزینه‌ای که باید انتخاب کنید (Reset Now) نام دارد.
  7. در این مرحله باید اپل آیدی خود را دوباره وارد کرده تا بتوانید از این طریق دوباره به حساب کاربری ورود پیدا کنید.
  8. حال باید به سؤالات امنیتی جدید خواسته شده پاسخ دهید و برای ذخیره کردن پاسخ‌های خود روی عبارت (Update to save) کلیک کنید.

نکات مهم هنگام بازنشانی و استفاده از سؤالات امنیتی

همانطور که دیدید به شرط استفاده از اپل آیدی، بازنشانی سؤالات امنیتی شما کار چندان سختی نیست و مستلزم طی کردن چند مرحله ساده است. اما در رابطه با این سؤالات نکات مهمی وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. در ادامه به ذکر آن‌ها می‌پردازیم:

احراز هویت دو عاملی اپل چیست؟

بسیاری از افراد ممکن است برای استفاده از سؤالات امنیتی دچار مشکل بوده یا علاقه‌ای به انجام این کار نداشته باشند. در این صورت برای حفظ امنیت و حریم خصوصی حساب خود می‌توانند از یک گزینه دیگر به نام احراز هویت دو عاملی (Two-factor authentication) استفاده کنند. اگر این گزینه را فعال کنید، کد ورود به دستگاه شما برایتان ارسال خواهد شد. این ویژگی در تمامی محصولات شرکت اپل که به آی‌او‌اس 9 به بعد مجهز هستند، پشتیبانی خواهد شد. برای فعال کردن احراز هویت دو عامل باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  1. وارد بخش (Settings) گوشی خود شوید.
  2. حال باید به بالای صفحه نگاه کرده و روی بخشی که نام شماست کلیک کنید.
  3. در بین گزینه‌های موجود، عبارت (Password & Security) را انتخاب کنید.
  4. حال روی عبارت (Two Factor Authentication) کلیک کنید. این کار باعث فعال شدن این گزینه می‌شود.

نکته: زمانی که احراز هویت دو عاملی را برای گوشی خود فعال کنید، دیگر نیازی به استفاده از سؤالات امنیتی نخواهید داشت. البته همیشه ایمیل خود را به‌روز نگه‌دارید و برای استفاده از این شیوه همان شماره تلفن سابق را به کار ببرید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران