دانلود سیب‌اپ
sibapp
نحوه پاک‌ کردن اکانت تلگرام
نحوه پاک‌ کردن اکانت تلگرام
آموزش‌های کاربردی آیفون

حذف اکانت تلگرام، آموزش قدم به قدم

  • ۳۰ دی ۱۴۰۱
  • 941
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

تلگرام و نسخه های متفاوت آن

تلگرام یک سرویس پیام رسان است. این پیام رسان محبوب دارای نسخه های اندروید، آی او اس و دسکتاپ است. البته عمده کاربران تلگرام از ایران و روسیه هستند. توسط تلگرام می توانید پیغام های خود را ارسال کنید، گروه و کانال ایجاد کنید و تصاویر و ویدیوهای خود را نیز به اشتراک بگذارید.

پس از فیلتر تلگرام تعداد کاربران آن و فعالیت در این پیام رسان، اندکی با کاهش روبرو شد اما همچنان محبوب ترین و پرکاربردترین پیام رسان برای ایرانی ها محسوب می شود.

نصب و استفاده از تلگرام کار ساده ای است. البته با توجه به فیلتر آن و محدودیت های اعمال شده، شاید کار آنچنان ساده ای نیز در پیش نداشته باشید.

جدای از نسخه های اندروید و آی او اس، این پیام رسان در کامپیوتر نیز قابل استفاده است. کاربران گوشی های ویندوز فون نیز می توانند نسخه مربوط به خود را دانلود و استفاده کنند. نسخه دسکتاپ تلگرام به مرور تکمیل شد و اکنون تقریباً تمامی قابلیت های نسخه موبایل این اپلیکیشن را دارا است.

جهت ساخت اکانت تلگرام کافی است یکی از نسخه های این پیام رسان را دانلود کرده و با استفاده از شماره تلفن خود به جمع بیش از 40 میلیون ایرانی موجود در تلگرام بپیوندید.

حذف اکانت تلگرام

با وجود اینکه هر روز تعداد زیادی به جمع کاربران تلگرام افزوده می شود، اما کم نیستند افرادی که به هر دلیل تمایل به خروج از این پیام رسان را دارند. شاید بتوان گفت که خروج از تلگرام و حذف اکانت تلگرام به اندازه ایجاد آن ساده است.

البته حذف اکانت تلگرام به معنی این نیست که دیگر قادر به استفاده از تلگرام نخواهید بود. پس از حذف تلگرام می توانید دوباره به تلگرام برگشته و از آن استفاده کنید.

در این مطلب آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت تلگرام را با شما در میان خواهیم گذاشت. فارغ از نسخه تلگرامی که استفاده می کنید، برای حذف اکانت تلگرام ابتدا به آدرس my.telegram.org/auth?to=deactivate مراجعه کنید.

در باکس مربوطه شماره تلفن متصل به اکانت تلگرام خود را وارد کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.

یک کد شخصی برای حساب تلگرام شما ارسال می شود. کد مربوطه را کپی کرده و در باکس مربوطه وارد کنید. این کد مربوط به شما است. یک کد منحصر به فرد است و باید تنها در اختیار شما قرار داشته باشد.

کد را در محل مربوطه وارد کنید و روی دکمه Sigh In کلیک کنید. به صفحه جدیدی وارد می شوید که به شما توضیحاتی در خصوص حذف اکانت تلگرام می دهد.

در صورت حذف اکانت تلگرام تمامی پیغام ها و مخاطبین شما حذف می شوند. تمامی گروه ها و کانال هایی که ایجاد کرده اید، بدون مدیر (ادمین) رها می شوند. در صورت حذف اکانت تلگرام تا چندین روز نمی توانید دوباره با همان شماره وارد تلگرام شوید. البته ما پس از حذف اکانت خود، بلافاصله موفق به ورود مجدد به تلگرام شدیم. اما تمامی پیغام ها و مخاطبین شما حذف خواهد شد.

در باکس دیگری که در انتهای اخطارها وجود دارد، در صورت تمایل می توانید دلیل ترک تلگرام و حذف اکانت تلگرام خود را یادداشت کنید.

در نهایت نیز روی دکمه Done کلیک کنید. آخرین پیغام نیز برای اطمینان از حذف اکانت شما نمایش داده می شود. در صورت اطمینان، کافی است روی دکمه قرمز Yes, delete my account کلیک کنید.

پس از کلیک روی این دکمه، بلافاصله از حساب مربوطه خارج می شوید. اکنون می توانید اپلیکیشن تلگرام را نیز از روی دستگاه اندرویدی یا آی او اس خود حذف کنید.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران