دانلود سیب‌اپ
sibapp
حل مشکل زنگ نخوردن اپل واچ
حل مشکل زنگ نخوردن اپل واچ
آموزش‌های کاربردی آیفون

راهنمای کامل حل مشکل زنگ نخوردن اپل واچ

  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • 4776
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

آیا تا کنون برایتان پیش آمده است که هنگام برقراری تماس، اپل واچتان زنگ نخورد؟ آیا می‌دانید دلیل آن چیست؟ راه حلی برای مشکل زنگ نخوردن اپل واچ می‌شناسید؟ در این مقاله قصد داریم به دلایل ایجاد این مشکل بپردازیم. سپس بعد از معرفی دلایل، راه حل‌های این موضوع را برایتان ذکر کنیم. در صورت تمایل می‌توانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

علت زنگ نخوردن اپل واچ

یکی از مشکلات رایج کاربرانی که از اپل واچ استفاده می‌کنند، مشکل  زنگ نخوردن اپل واچ است. این موضوع دلایل و علت‌های زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل مشکل زنگ نخوردن اپل واچ، سینک نبودن ساعت با موبایل است. همچنین عدم وجود تطابق در تاریخ و ساعت گوشی با اپل واچ هم از دلایل زنگ نخوردن اپل واچ شناخته می‌شود.

در ادامه مقاله قصد داریم علل زنگ نخوردن اپل واچ را برایتان معرفی کرده و توضیحاتی را در رابطه با آن‌ها برایتان معرفی کنیم. بنابراین اگر شما هم با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مقاله، همراه وب‌سایت سیب اپ باشید. دلایل زنگ نخوردن اپل واچ عبارتند از:

سایلنت بودن ساعت

یکی از ساده‌ترین دلیل‌های زنگ نخوردن اپل واچ، سایلنت بودن این ساعت هوشمند است. از این رو به هنگام برخورد با این موضوع، ابتدا اطمینان حاصل کنید که اپل واچ شما در حالت بی‌صدا قرار نگرفته باشد. مشخصاً زمانی که ساعت، بی‌صدا یا سایلنت باشد، تماس‌های شما را با زنگ اطلاع نمی‌دهد. اگر این مشکل، دلیل زنگ نخوردن اپل واچ شما نبود، می‌توانید دلیل‌ها و علت‌های دیگر را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

فعال بودن حالت (Do Not Disturb) از دلایل زنگ نخوردن اپل واچ

در صورت زنگ نخوردن اپل واچ خود، می‌توانید وارد تنظیمات ساعت شده و به بخش (Do Not Disturb) مراجعه کنید. در صورت فعال بودن این حالت، ساعت شما به هنگام تماس‌های ورودی، زنگ نمی‌خورد یا می‌توان گفت مزاحم شما نمی‌شود. از این رو اگر دلیل زنگ نخوردن اپل واچ، تنظیمات (Do Not Disturb) باشد، می‌توانید به‌راحتی به بخش (Settings) رفته و این حالت را غیرفعال کنید.

غیرفعال بودن حالت (Notification Privacy) از علت‌های زنگ نخوردن اپل واچ

فعال بودن ویژگی (Notification Privacy) از سایر دلیل‌های زنگ نخوردن اپل واچ در نظر گرفته می‌شود. هنگامی که این حالت در اپل واچ فعال باشد، هشداری در رابطه با تماس‌های دریافتی به شما داده نمی‌شود. برای آنکه این حالت را غیرفعال کنید لازم است اپلیکیشن (Watch) را باز کرده و گزینه (My Watch) را انتخاب کنید. سپس با کمی اسکرول، روی گزینه (Notification) کلیک کرده و (Notification Privacy) را غیرفعال نمایید. سپس تمامی این مراحل نام برده را روی تنظیمات اپل واچ خود هم پیاده کنید.

در نظر داشته باشید که باید تنظیمات اعلان موجود در گوشی موبایل خود را با تنظیمات اعلان ساعت هوشمندتان تطبیق دهید. همچنین لازم به ذکر است که جهت دریافت هشدار و نوتیفیکیشن، باید گوشی موبایل خود را به اینترنت متصل نمایید.

وجود نقص فنی

برخی اوقات ممکن است دلیل زنگ نخوردن اپل واچ، وجود نقص فنی در ساعت یا گوشی باشد. در چنین موارد و شرایطی، باید ساعت هوشمند و گوشی موبایل خود را ریستارت کنید. برای این کار دکمه کنار اپل واچ خود را فشار داده و نگه دارید. هنگامی که نوار لغزنده مشاهده شد آن را بکشید تا اپل واچ شما خاموش شود. چند ثانیه صبر کنید و مجدداً ساعت هوشمند خود را روشن نمایید.

لازم به ذکر است راه اندازی مجدد اپل واچ شما به مدل سری آن بستگی دارد. پس از ریستارت و راه اندازی مجدد، گوشی موبایل و ساعت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکل زنگ نخوردن اپل واچ برطرف شده است.

فعال بودن رمز ساعت هوشمند از دلایل زنگ نخوردن اپل واچ

در صورتی که ساعت شما دارای رمز باشد، ممکن است علت زنگ نخوردن اپل واچ این موضوع باشد. برای حل این موضوع بهتر است برای مدتی موقت، رمز اپل واچ خود را غیرفعال کنید. سپس به بررسی نتیجه بپردازید. برای غیرفعال نمودن رمز ساعت، ابتدا وارد تنظیمات ساعت هوشمند شده و گزینه (Passcode) را انتخاب کنید. سپس روی گزینه (Turn Passcode Off) کلیک کنید.

غیرفعال بودن حالت (Wake Screen)

از دیگر دلایل زنگ نخوردن اپل واچ، خاموش بودن ویژگی (Wake Screen) است. نمایشگر اپل واچ در زمان دریافت تماس، به‌صورت خودکار روشن نمی‌شود. بنابراین این موضوع باعث می‌شود که اپل واچ هنگام دریافت تماس زنگ نخورد. شما می‌توانید با فعال کردن ویژگی (Wake Screen) مشکل زنگ نخوردن اپل واچ را حل کنید. پس از فعال نمودن این ویژگی، هر موقع دست خود را تکان دهید، صفحه نمایش ساعت روشن می‌شود.

برای تغییر تنظیمات ساعت هوشمند و فعال کردن قابلیت (Wake Screen)، اپلیکیشن واچ را در آیفون خود باز کرده و به تب (My Watch) بروید. از آنجا (General) را انتخاب کرده و سپس (Wake Screen) را انتخاب کنید. از قسمت (Wrist Raise) می‌توانید قابلیت را فعال کنید.

عدم بروزرسانی ساعت از دلایل زنگ نخوردن اپل واچ

در صورتی که ساعت هوشمند خود را طبق آخرین نسخه بروزرسانی نکرده باشید، احتمالاً با مشکل زنگ نخوردن اپل واچ روبرو خواهید شد. در چنین شرایطی برای بروزرسانی اپل واچ خود باید وارد تنظیمات آیفون خود شده و گزینه (General) را انتخاب کنید. سپس روی گزینه (Software Update) کلیک کنید تا از وضعیت آپدیت بودن ساعت هوشمند خود مطلع شوید. اگر ساعت شما نیاز به به‌روزرسانی داشته باشید، در این بخش پیامی در این مورد به شما ارسال می‌شود.

سینک نبودن گوشی و ساعت

ممکن است ساعت هوشمند و گوشی با یکدیگر همگام نباشند. برای اینکه مطمئن شوید گوشی و ساعت هوشمند با یکدیگر هماهنگ هستند، بخش تنظیمات را چک کنید. در حقیقت مهم‌ترین گام برای اینکه بتوانید تماس‌های آیفون خود را با اپل واچ مدیریت کنید، متصل بودن آیفون و اپل واچ به یکدیگر است.

غیرفعال بودن (Wrist detection) از دلایل زنگ نخوردن اپل واچ

در برخی مواقع علت زنگ نخوردن اپل واچ این است که ساعت نمی‌تواند مچ دست افراد را شناسایی کند. این مورد دلایل مختلفی مانند وجود تتو یا خالکوبی روی پوست را شامل شود. روش حل این موضوع، فعال نمودن حالت (Wrist Detection) است. برای فعال کردن این ویژگی به تنظیمات ساعت وارد شده و گزینه (My Watch) را بیابید. سپس گزینه (General) و بعد از آن روی گزینه (Wrist Detection) کلیک کنید. در نهایت این ویژگی را روی حالت فعال قرار دهید. همچنین از محکم شدن ساعت روی مچ دست خود اطمینان حاصل کنید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران