دانلود سیب‌اپ
sibapp
برنامه‌های ادیت عکس
برنامه‌های ادیت عکس
آموزش‌های کاربردی آیفون

لیست حرفه ای‌ترین برنامه های عکاسی آیفون در سال 2023

  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
  • 4779
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

اگر دوست دارید مانند یک حرفه ای از خودتان، محیط یا اطرافیان عکس بگیرید، بدون شک دوربین آیفون یک گزینه‌ عالی محسوب می‌شود که نیاز شما را به دوربین‌های حرفه‌ای مخصوص عکاسی از بین می‌برد. اما آشنایی با برنامه های عکاسی ایفون و انتخاب بهترین مورد می‌تواند کارایی دوربین این گوشی را دوچندان کند، به‌طوری که بتوانید عکس‌هایی جذاب و خیره‌کننده با آن بگیرید. با ما همراه باشید تا در ادامه برنامه‌های حرفه‌ای عکاسی آیفون را به شما معرفی کنیم و ترفندهای گرفتن عکس در این مدل گوشی‌ را با شما به اشتراک بگذاریم.

بهترین برنامه های عکاسی آیفون

وقتی وارد اپ استور می‌شوید متوجه خواهید شد که صدها برنامه عکاسی مختلف وجود دارند که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما چه به دنبال یک برنامه رایگان باشید، چه یک اپلیکیشن پولی که بتوانید از طریق آن به قابلیت‌های جذاب دسترسی داشته باشید، ما در این راهنما به شما کمک خواهیم کرد. به همین دلیل قرار است در ادامه به معرفی حرفه‌ای‌ترین برنامه‌های عکاسی آیفون اشاره ‌کنیم.

برنامه (Halide Mark II)

اگر می‌خواهید هنگام کار با آیفون خود، عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید، بدون شک برنامه (Halide Mark II) از بهترین برنامه‌های عکاسی ایفون می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد. این برنامه در اصل یک دوربین شهودی برای عکاسان معمولی است که می‌تواند پیشرفته‌ترین ویژگی‌های عکاسان خبره را ارائه دهد. بنابراین، این اپ برای دو گروه مبتدیان و حرفه‌ای‌ها مناسب است. یکی از ویژگی‌های جذاب این برنامه به شما کمک می‌کند تا عکاسی با جزئیات دقیق برای شما امکان‌پذیر باشد.

از دیگر ویژگی‌های جذاب این برنامه می‌توانیم به مجهز بودن آن به هوش مصنوعی اشاره کنیم. در اصل برنامه (Halide Mark II) قادر است تا مانند یک لنز تله‌ فوتو مجازی عمل کند و جزئیات را در عکس‌هایی که روی آن‌ها زوم می‌کنید، به کمک عملکرد ماشینی بهبود دهد.

زمانی که برای اولین بار از این برنامه استفاده می‌کنید، متوجه خواهید شد که همان ژست‌های کنترل نوردهی و فوکوس قبلی در خود آیفون را دارد، اما دقت کنید که این برنامه می‌تواند تجربه عکاسی را با عناصر رابط اضافی بهبود دهد.

برنامه (ProCamera+)

برنامه (ProCamera+) تنها یک برنامه کاربردی برای عکاسی حرفه‌ای نیست، بلکه یک اپلیکیشن همه‌کاره است که با استفاده از فناوری‌های روز دنیا قابلیت فیلمبرداری و حتی ویرایش عکس و فیلم را برای کاربران آیفون فراهم می‌کند. (ProCamera+) به‌عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین برنامه های عکاسی آیفون شناخته می‌شود که به یکی از پیشرفته‌ترین و پیشروترین دوربین‌های موبایلی مجهز است.

هنگام کار با این برنامه می‌توانید در سه سطح مختلف استاندارد، متوسط و سبک در گردش باشید تا بسته به موقعیت عکاسی، عناصر غیر مهم موجود در تصویر را پنهان کنید. در این اپ به دوربین سلفی هم مجهز خواهید بود. دوربین سلفی آن یک حالت عکاسی ساده است که با فلش جلویی مطابق با رنگ پوست، روی دستگاه‌های قدیمی‌تر هم قابل استفاده خواهد بود.

این برنامه همچنین به قابلیت ضدلرزش مجهز است، به این معنی که عکس‌های شما را ثابت نگه می‌دارد تا بتوانید از واضح‌ترین سوژه‌ها در هر شرایطی عکاسی کنید. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توانیم به قابلیت عکاسی در نور کم، گرفتن عکس با کمک قابلیت شیب‌سنج (گرفتن عکس در هر زاویه و جهت دوربین)، گرفتن عکس با کلیک کردن روی هر نقطه از صفحه و وضوح و کیفیت بالا در عکاسی به وسیله آن اشاره کنیم. همچنین می‌توانید تا 6 برابر بیشتر از حالت معمول روی عکس‌ها و ویدیوهای خود زوم کنید. این کار به وسیله پردازش دیجیتال برای رسیدن به بهترین نتایج انجام می‌شود.

برنامه (Adobe Lightroom for iOS)

اپ (Adobe Lightroom for iOS) یک برنامه ویرایش، سازماندهی و بهبود عکس است که به شما امکان می‌دهد زیباترین تصاویر ممکن را بگیرید و آن‌ها را برجسته کنید. به همین دلیل ما آن را در لیست حرفه‌ای‌ترین برنامه های عکاسی ایفون قرار داده‌ایم. البته شاید بسیاری ادوبی لایت روم را با برنامه لایت روم اشتباه بگیرند. اما باید بگوییم که برنامه لایت روم، یک سرویس عکس مبتنی بر Cloud است که در کامپیوتر، موبایل و وب قابل استفاده خواهد بود. اما (Adobe Lightroom) مجموعه‌ای از برنامه‌های مختلف است که عکاسان در سیستم‌های مختلف از جمله دستگاه‌های آیفون از آن استفاده می‌کنند.

این برنامه خصوصاً برای مبتدیان گزینه خوبی محسوب می‌شود، زیرا کار با آن ساده است. کاربران می‌توانند ویرایش‌های ساده در روشنایی، اشباع یا دمای رنگ را انجام دهند و همچنین به ویرایش‌های پیشرفته دسترسی داشته باشند. مهم‌ترین دلیل استفاده از این برنامه، عدم پرداخت پول هنگام شروع کار با آن است. جالب است بدانید که لایت روم قابلیت ادغام با فتوشاپ را هم دارد. بنابراین اگر بخواهید از طریق فتوشاپ تصاویر را کمی ویرایش کنید، می‌توانید آن‌ها را بین دو برنامه (Photoshop) و (Adobe Lightroom) منتقل کنید.

شما به کمک علامت + در گوشه سمت راست بالای رابط امکان دارید که یک مجموعه جدید ایجاد و تصویر خود را به آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید عکس‌های ذخیره شده از دوربین آیفون را روی برنامه آپلود و آن‌ها را ویرایش کنید. البته این کار شاید چند ثانیه‌ای طول بکشد.

برنامه (FiLMiC Pro)

برنامه (FiLMiC Camera) به شما امکان می‌دهد تا گوشی هوشمند خود را به یک دوربین حرفه‌ای هم برای تصویر‌برداری و هم گرفتن فیلم تبدیل کنید. این برنامه با قابلیت‌های خود امکان کنترل دستی دوربین گوشی را برای شما فراهم می‌کند و باعث می‌شود تا بتوانید به روش خاص خود عکس بگیرید. همچنین امکانات موجود در این برنامه قابلیت سفارشی‌سازی دوربین را ایجاد خواهند کرد. امکاناتی که حتی ممکن است دوربین گوشی شما با آن‌ها مطابقت نداشته باشد.

این برنامه متأسفانه رایگان نیست و برای استفاده از آن باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. اما امکان استفاده آموزشی رایگان برای 7 روز وجود خواهد داشت. این دوربین خلاقانه و حرفه ای کنترل کاملی بر نوردهی، فوکوس، تعادل رنگ سفید، دمای رنگ و وضوح را برای کاربر فراهم می‌کند که فراتر از عکاسی، برنامه‌ای برای فیلمبرداری حرفه‌ای و سینمایی خواهد بود.

برنامه (Photo Pixelmator)

برنامه (Photo Pixelmator) یک اپلیکیشن کاربردی در زمینه عکاسی و ویرایش عکس و یکی از برنامه‌های عکاسی آیفون محسوب می‌شود که از فرمت‌های خام بیش از 600 مدل دوربین پشتیبانی می‌کند. ویژگی‌های کاربردی این برنامه، آن را به یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش عکس تبدیل کرده است. جالب است بدانید که قابلیت یادگیری ماشینی موجود در این اپ، به مرور باعث ارتقای خودکار برنامه می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از (Photo Pixelmator) به‌صورت دسته‌ای تصاویر خود را ویرایش کنید.

برنامه (Slow Shutter Cam)

اپلیکیشن (Slow Shutter Cam) به‌عنوان یکی از بهترین برنامه‌های عکاسی آیفون به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند عکس‌های خیره‌کننده‌ای بگیرند. این برنامه به شما امکان می‌دهد تا به راحتی حرکات تاری، مسیرهای نوری زیبا و همچنین عکس‌های خیره‌کننده‌ای را در نور کم ثبت کنید. به عبارت ساده‌تر این اپ به دوربین آیفون اجازه می‌دهد تا نور بیشتری را دریافت کند، به همین دلیل برای ثبت جزئیات بیشتر هنگام عکاسی در شب هم مفید خواهد بود.

یکی از تکنیک‌های گرفتن تصاویر خارق‌العاده با این نرم‌افزار این است که باید هنگام عکاسی از سوژه ثابت، دوربین خود را در جهت خاصی حرکت دهید. به‌طور کلی این برنامه جان تازه‌ای به جعبه ابزار عکاسی شما اضافه می‌کند و باعث می‌شود تا از بسیاری از افکت‌های شگفت‌انگیز موجود در دنیای عکاسان استفاده کنید.

آموزش گرفتن عکس حرفه ای در آیفون

حال که با برنامه‌های عکاسی آیفون آشنا شدید، نوبت به آموزش عکاسی به شکلی حرفه‌ای می‌رسد. واقعیت این است که عکاسان اغلب ترفندهای خود را برای عکاسی با افراد عادی به اشتراک نمی‌گذارند. اما ما قرار است در اینجا به این نکات ساده اما مهم اشاره کنیم، زیرا اعتقاد داریم هر کسی می‌تواند با آیفون عکس‌هایی زیبا و ماندگار بگیرد. از جمله اصول اساسی عکاسی با آیفون می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

جهت گوشی را درست نگه دارید

بیشتر ما هنگام عکاسی با گوشی به نحوه نگه داشتن صحیح آن دقت نمی‌کنیم. این کار می‌تواند منجر به تار شدن عکس شود. گاهی هم ممکن است انگشتان ما باعث مسدود شدن لنز گوشی شوند. زمانی که برای گرفتن عکس از یک موقعیت وقت کافی اختصاص دهید، مغز شما این پیام را دریافت می‌کند و پس از آن سیگنال‌هایی را تولید خواهد کرد که باعث می‌شوند به جزئیات موجود توجه بیشتری داشته باشید.

راه درست برای نگه داشتن آیفون در حالت عمودی این است که دستگاه را در دست غیرغالب قرار دهید. سپس بخش پایینی گوشی را به سمت ناحیه گوشتی انگشتان در کف دست خود فشار دهید. در این حالت انگشتان یک سمت گوشی و انگشت شست، لبه دیگر آن را نگه می‌دارند. از انگشت اشاره هم می‌توانید برای ایجاد ثبات به وسیله فشار روی پشت آیفون استفاده کنید. برای اینکه ثبات بهتری داشته باشید، باید آرنج خود را نزدیک بدن نگه دارید.

نوردهی را تنظیم کنید

گوشی آیفون به گونه‌ای طراحی شده است که بتوانید عکس مورد نظر را اندازه‌گیری کرده و کل قاب موجود را به درستی تنظیم کنید. این کار به دلیل شکار کردن جزئیات، نقاط برجسته و روشن انجام می‌شود. پس اگر شما هم می‌خواهید نوعی نوردهی هنرمندانه با سایه‌های سیاه و سفید داشته باشید، باید از نوردهی نقطه‌ای استفاده کنید. این حالت خصوصاً در زمانی که قرار است رو به آفتاب عکاسی کنید، برای شما کاربردی خواهد بود.

با این اوصاف باید بگوییم که نورسنجی نقطه‌ای همراه با فوکوس نقطه‌ای کار می‌کند. بنابراین در همان قسمتی که برای فوکوس کردن روی تصاویر از آن استفاده می‌کنید، می‌توانید نحوه نوردهی را هم تعیین کنید. راه ساده برای انجام این کار استفاده از نوار لغزنده‌ای است که در کنار کادر فوکوس قرار دارد. این نوار را می‌توانید با یک نمایه خورشید در میانه خطی مشاهده کنید. برای اعمال تغییرات باید خورشید را به بالا یا پایین بکشید. در قسمت بالا عکس روشن‌تر و در قسمت پایین تصویر تاریک‌تر می‌شود.

گاهی مواقع شاید دوست داشته باشید روی یک قسمت از عکس فوکوس بیشتری داشته باشید و اطراف آن را نوردهی کنید. برای انجام این کار باید از منوی (hidden) استفاده کنید. این منو با نمادهای دایره‌ای شکلی تنظیم شده است که درون آن اعداد مختلف را مشاهده می‌کنید. هر چه به سمت 2- حرکت کنید، نوردهی روشن‌تر و هر چه به سمت 2+ حرکت کنید، نوردهی تیره‌تر خواهد بود.

قابلیت فوکوس دستی را قفل کنید

بعد از آشنایی با برنامه های عکاسی آیفون، بهتر است نحوه کار با دوربین این گوشی، خصوصاً بخش فوکوس آن را بدانید. برای انجام این کار زمانی که موبایل خود را به‌صورت ثابت نگه داشته‌اید، باید روی فوکوس آن کار کنید. با قفل فوکوس دستی می‌توانید فوکوس را روی یک نقطه ثابت نگه دارید، در حالی که دوربین خود را به‌صورت جانبی حرکت می‌دهید. با کمک این ویژگی قادر خواهید بود که چندین عکس را بدون تغییر فوکوس آیفون بگیرید.

اما تمام کاربران می‌دانند که تنظیمات آیفون به‌صورت خودکار، کادر عکس را جستجو می‌کند و خود محل فوکوس را پیدا خواهد کرد. این کار بر اساس نزدیک‌ترین یا روشن‌ترین سوژه در تصویر مشخص می‌شود. اما برای ثابت کردن فوکوس خودکار باید روی سوژه مورد نظر خود برای فوکوس کلیک کنید. در ادامه شاهد ظاهر شدن یک کادر زرد رنگ خواهید بود که روی آن عبارات (AE/AF) قرار داده شده‌اند که به معنای «قفل فوکوس خودکار» و «قفل نوردهی خودکار» هستند. با زدن روی این کار فوکوس را قفل می‌کنید و می‌توانید با ثابت کردن آن از تصاویر مورد نظر خود عکاسی کنید.

البته باید مراقب باشید تا دوربین شما از سوژه نزدیک‌تر یا دورتر نشود، زیرا ممکن است حالت فوکوس از دست برود. اگر می‌خواهید این حالت را لغو کنید، می‌توانید روی نقطه‌ای دیگر از صفحه گوشی خود کلیک کنید. شاید فکر کنید اگر به چیزی مثل یک گل زیبا نزدیک شوید تا کل کادر را پر کند، می‌توانید عکس فوق‌العاده‌ای بگیرید. اما در این حالت احتمالاً نمی‌توانید از قابلیت فوکوس دوربین آیفون استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که دوربین خود را کمی دورتر بگیرید تا بتوانید روی تصویر فوکوس کنید، بعد از گرفتن عکس در قسمت ویرایش، کادر اضافی دور تصویر را برش دهید تا عکس مورد نظر شما با کیفیت بیشتری قابل استفاده باشد.

با کمک حالت پرتره به تصاویر عمق بدهید

برای اینکه بتوانید هنگام عکاسی با آیفون یک ترکیب‌بندی جالب ایجاد و چشم بیننده را به سوی سوژه اصلی متمرکز کنید، می‌توانید از حالت پرتره کمک بگیرید. این حالت به شما کمک می‌کند تا پس‌زمینه تصویر را به کمک نور طبیعی محو کنید. این شیوه باعث می‌شود تا سایر عناصر موجود در عکس توجه چشمان بیننده را به خود جلب نکنند.

از این حالت زمانی استفاده کنید که دوست دارید تنها روی یک سوژه تمرکز داشته باشید و می‌خواهید جزئیات اطراف تصویر محو یا ناپدید شوند. در حالت پرتره، گوشی آیفون این امکان برای شما فراهم می‌کند که از بین جلوه‌های نوری مختلف در گوشی یک مورد را انتخاب کنید. یکی دیگر از مزایای محو کردن پس‌زمینه این است که به تصویر مورد نظر عمق می‌دهید. پس از این قابلیت در جای درست استفاده کنید.

سایر نکات مهم در عکاسی با ایفون

برای گرفتن عکس‌هایی حرفه ای، علاوه بر مواردی که ذکر کردیم، می‌توانید به سایر نکات مهم در این زمینه دقت کنید. از جمله این موارد گزینه‌های زیر هستند:

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران