دانلود سیب‌اپ
sibapp
بهترین برنامه‌های مسیریابی
بهترین برنامه‌های مسیریابی
معرفی برنامه

معرفی بهترین برنامه های مسیریابی آیفون و (iOS) از دید کاربران

  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
  • 7092
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

بهترین برنامه‌های مسیریابی آیفون به کاربران این مدل گوشی‌ها و البته سایر دستگاه‌های مجهز به سیستم (iOS) کمک می‌کنند که مکان‌های مورد نظر خود را بر اساس دستورالعمل‌های موجود سریع‌تر پیدا کنند. این کار به ناوبری و مدیریت بهتر رانندگی در ترافیک و یا جستجوی مسیر مناسب در جاده کمک زیادی خواهد کرد. البته حتی شما در حال پیاده‌روی هم می‌توانید از چنین برنامه‌هایی مانند یک نقشه آنلاین استفاده کنید. برخی از برنامه‌ها به کاربر این امکان را می‌دهند که حتی به‌صورت آفلاین به مسیرهای مختلف دسترسی داشته باشند، با این حال باید برای دریافت اطلاعات دقیق، به‌صورت مکرر داده‌های نقشه خود را به‌روز کنید. ما در این مطلب از سیب اپ 5 مورد از بهترین برنامه‌های مسیریابی آیفون را برای شما لیست کرده‌ایم:

چه عواملی در انتخاب بهترین برنامه مسیریابی دخیل هستند؟

قبل از اینکه به معرفی بهترین برنامه‌های مسیریابی آیفون بپردازیم، به نکاتی اشاره خواهیم کرد که هنگام انتخاب باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. در ادامه به این موارد می‌پردازیم:

دقت (GPS)

این گزینه مهم‌ترین موردی است که در زمان انتخاب بهترین برنامه های مسیریابی ایفون باید به آن دقت کنید. البته نباید در این زمینه کمال‌گرا باشید، زیرا هیچ برنامه‌های نمی‌تواند به صورت 100% دقیق و بدون اشتباه باشد. اما انتخاب بهترین گزینه مستلزم کمترین خطای احتمالی است. برای اینکه درک کنید کدام برنامه در این زمینه کاربردی‌تر است، می‌توانید قبل از دانلود و نصب آن، نظرات کاربران و امتیازات آن برنامه را در استورهای مختلف بررسی کنید.

عملکرد درست

شما در هر شرایطی چه روزهای آفتابی با هوایی صاف، چه در روزهای برفی، چه زمانی که در سفرهای طولانی هستید، چه وقتی که در شهر تردد می‌کنید، نباید هنگام استفاده از برنامه دچار مشکل شوید. رابط یک برنامه مسیریابی باید بتواند بدون توقف و بروز مشکل کار کند. بنابراین همیشه قبل از استفاده از ویژگی‌های برنامه مورد نظر خود حتماً تمام قابلیت‌های آن را امتحان کنید تا از عدم بروز مشکل و خرابی در آن‌ها مطمئن شوید.

ارائه اطلاعات دقیق

علاوه‌بر دو مورد قبلی، در انتخاب بهترین برنامه های مسیریابی ایفون باید به اطلاعات آن دقت کنید. چنین نرم‌افزارهایی باید اطلاعات کامل و دقیقی را نسبت به مسیرهای یک مکان خاص، مثل نحوه رفتن به آن مکان، بهترین مسیر یا زمان رسیدن به آن را به کاربران ارائه دهند. علاوه بر این موارد، نحوه ارائه اطلاعات به کاربر هم بسیار اهمیت دارد تا درک آن دشوار نباشد.

بهترین برنامه های مسیریابی آیفون

دیگر مثل گذشته نیازی نیست که هنگام رفتن به یک مکان جدید به‌صورت مداوم تابلوهای درون‌شهری یا جاده‌ای را بررسی کنید و یا اینکه از رهگذران مسیر درست را جویا شوید. امروزه با نصب بهترین برنامه‌های مسیریابی در گوشی خود قادر هستید تا به‌صورت دقیق‌تر، نزدیک‌ترین مسیر را با تخمین زمان رسیدن به محل مورد نظر انتخاب کنید.

برنامه‌های مسیریابی برای افراد مختلف، مثلاً کسانی که در ترافیک هستند، افرادی که به‌عنوان مسافر تازه وارد شهری شده‌اند، کسانی که با برخی از خیابان‌ها و کوچه‌های شهر خود آشنایی ندارند یا در پی یافتن دقیق مکان مورد نظر خود هستند، کاربرد دارند. در ادامه به معرفی بهترین برنامه های مسیریابی آیفون خواهیم پرداخت. اما آنچه اهمیت دارد این است که باید به‌صورت مداوم برنامه‌ را به‌روز کنید، زیرا ممکن است مسیرهای جدیدی به نقشه اضافه شوند یا گاهی مکان مورد نظر مثل جایگاه یک رستوران یا اداره تغییر کند.

برنامه (Google Maps)

وقتی صحبت از بهترین برنامه های مسیریابی ایفون یا سایر گوشی‌ها می‌شود، بدون شک همه به یاد نقشه گوگل می‌افتیم. این برنامه که استفاده از آن به‌صورت رایگان است می‌تواند داده‌های مختلفی را در مورد ترافیک، حمل‌ونقل و مسیرهای مختلف به کاربران ارائه دهد. با توجه به قدرت محاسباتی جغرافیایی نقشه گوگل، تا کنون بیشتر از 220 کشور و میلیون‌ها کاربر گوناگون از داده‌های آن استفاده می‌کنند.

فرقی نمی‌کند در چه زمانی به (Google Maps) نیاز پیدا خواهید کرد، زیرا در هر شرایطی مثل زمان دوچرخه‌سواری، رانندگی با اتومبیل، پیاده‌روی و حتی هنگام استفاده از حمل‌ونقل عمومی می‌توانید بهترین مسیرها را پیدا کنید. برای اینکه بتوانید درک درستی از حجم ترافیک اطراف خود به دست آورید، می‌توانید از قابلیت چرخش 360 درجه‌ای نقشه گوگل به کمک تصاویر ماهواره‌ای استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید زمان تخمینی ورود به مکان مورد نظر خود را محاسبه کنید.

نکته جالب هنگام استفاده از نقشه گوگل، قابلیت صوتی آن است که می‌تواند مسیریابی را با هدایت صوتی بر اساس داده‌های زنده ترافیکی، حوادث جاده‌ای و مسیرهای بسته راه‌ها پیش ببرد. به‌طور کلی ویژگی‌های نقشه گوگل شامل موارد زیر می‌شوند:

برنامه (Apple Maps)

برنامه نقشه‌های اپل از دیگر اپ‌های مسیریاب محسوب می‌شود که کاربران گوشی‌های آیفون می‌توانند از آن استفاده کنند. این نقشه خصوصاً در شهرهای بزرگ چیزی فراتر از یک مسیریابی عادی محسوب می‌شود، به گونه‌ای که می‌توان نمای سه‌بعدی شهر را بر اساس جزئیات، مثل مسیرهای پیاده‌روی تماشا کرد. از ویژگی‌های خوب نقشه‌های اپل می‌توانیم به مواردی همچون حفظ حریم خصوصی کاربران، طراحی زیبا و استفاده آسان اشاره کنیم. نمای سه‌بعدی ارائه شده در (Apple Maps) باعث شده است که جزئیات بی‌سابقه‌ای از محله‌های شهری، اسکله‌ها، مناطق تجاری، ساختمان‌های مسکونی و دیگر مناطق شهری ارائه دهد. بر همین اساس کاربران می‌توانند جزئیات مناطق مرتفع در شهرها مثل برج کویت در شهر سانفرانسیسکو را به خوبی مشاهده کنند.

شما به‌عنوان کسی که قرار است از برنامه نقشه‌های اپل استفاده کنید، می‌توانید خطوط اتوبوس، خطوط تاکسی، خطوط پرتردد عابر پیاده، خطوط مربوط به پیچ‌های جاده‌ای و تقاطع‌های شلوغ را به وضوح تماشا کنید. نمای سه‌بعدی این مناطق باعث می‌شود تا بتوانید رانندگی ایمن‌تر و راحت‌تری را داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های جالب این برنامه می‌توانیم به زمان تخمینی رسیدن به مسیر بر اساس ترافیک موجود اشاره کنیم.

اگر قرار است در زمان پیاده‌روی از نقشه‌های اپل استفاده کنید، می‌توانید به سادگی از گوشی خود برای اسکن ساختمان‌های اطراف کمک بگیرید تا بهترین منطقه با موقعیت بسیار دقیق به شما نمایش داده شود. علاوه بر این قابلیت‌های مسیریاب شرکت اپل، شما می‌توانید از نقشه کره زمین برای دیدن جنگل‌های بارانی، رشته‌ کوه‌ها، بیابان‌ها و اقیانوس‌ها استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

برنامه (Waze Navigation & Live Traffic)

یکی دیگر از برنامه‌ های مسیریابی در آیفون که اتفاقاً عملکرد بسیار موفقی هم داشته است، اپ (Waze Navigation & Live Traffic) است که اغلب آن را به‌صورت مخفف با نام (Waze) می‌شناسند. با کمک این برنامه حتی اگر راه و مسیر مورد نظر را بلد باشید، می‌توانید در زمینه موارد متعدد دیگر مثل ترافیک، مسیر در حال ساخت‌وساز، پلیس راه و تصادفات اطلاعات بسیار خوبی دریافت کنید. برای مثال اگر در مسیری در حال حرکت هستید که نشان‌دهنده سطح ترافیک بالاست، برنامه با راهنمایی شما مسیر بهتر را معرفی کند تا بتوانید در وقت و حتی مصرف سوخت خود صرفه‌جویی کنید. در توصیف برنامه (Waze) می‌توانیم بگوییم دقیقاً شبیه به نقشه‌های گوگل است، اما ویژگی‌های بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برای مثال یکی از این ویژگی‌های برجسته، ارائه اطلاعات تولید شده توسط کاربران مختلف مثل ثبت یک تصادف در مسیری مشخص است. این برنامه که یک سال پس از روی کار آمدن گوگل مپ ساخته شد، در ابتدا با نام دیگری شناخته می‌شد که در سال 2008 نام خود را به اسم تجاری حال حاضر تغییر داد. این برنامه در حال حاضر در 185 کشور قابل نصب است و 115 میلیون کاربر به‌صورت فعال از آن استفاده می‌کنند. اگر قرار باشد بین ویز و گوگل مپ یکی را انتخاب کنید، باید بگوییم که هر دو گزینه به‌صورت یکسان اطلاعات ناوبری مانند خطرات ترافیکی را به شما ارائه می‌دهند، اما ویز در این زمینه برای نمایش دوربین‌های ترافیکی یا تله‌های سرعت عملکرد بهتری دارد. از ویژگی‌های فوق‌العاده این برنامه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

برنامه (CityMaps2Go – Offline Maps)

(CityMaps2Go – Offline Maps) از دیگر برنامه های مسیریابی ایفون محسوب می‌شود که به‌صورت آفلاین می‌تواند برای مسافران، دوچرخه‌سواری در کوهستان و افرادی که به پیاده‌روی علاقه‌مند هستند، کاربردی باشد. بسیار از کاربرانی که علاقه‌ای به پرداخت هزینه‌های اضافی برای داشتن یک نقشه دقیق ندارند، از این اپ استفاده می‌کنند. شما می‌توانید در هر زمان و مکان از قابلیت‌های این برنامه مسیریاب استفاده کنید. البته ممکن است در برخی از مواقع نقشه‌های آفلاین بارگذاری نشود، در چنین حالتی تنها کافی است برنامه را به‌روز یا حذف و نصب کنید.

این برنامه نقشه بیش از 7500 شهر مختلف را در خود دارد، به همین جهت می‌توان در سراسر دنیا از آن استفاده کرد. یکی از ویژگی‌های این برنامه ارائه لیستی از مکان‌های مورد علاقه کاربر برای مسیریابی است. آفلاین بودن این برنامه خصوصاً در مناطقی که فاقد پوشش اینترنتی هستند یا در زمانی که اینترنت شما تمام شده است، یک ویژگی منحصربه‌فرد محسوب می‌شود که توجه کاربران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

برنامه (Citymapper)

هنگام سفر در همه حالت‌های حمل‌ونقل مثل استفاده از اتوبوس، مترو، قطار، کشتی، تاکسی، دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، رانندگی و حتی اسکوترهای الکترونیکی می‌توانید از برنامه (Citymapper) استفاده کنید. این اپ کاربردی گزینه فوق‌العاده‌ای برای استفاده در سطح دنیا محسوب می‌شود. شما می‌توانید هنگام کار با این برنامه از بین 3 نقشه مختلف، نمای مورد نظر خود را انتخاب کنید. از ویژگی‌های جالب توجه این برنامه شناخت مناطق پارک ممنوع و جلوگیری از توقف شما در آن‌هاست که می‌تواند مانعی خوب برای پیشگیری از جریمه شدن باشد. (Citymapper) به‌عنوان یکی از بهترین برنامه‌های مسیریابی ایفون توسط یکی از کارمندان سابق شرکت گوگل با نام عظمت یوسف راه‌اندازی شد.

این برنامه اگرچه به‌صورت آنلاین کار می‌کند، اما نقشه بسیاری از شهرهای دنیا را به صورت آفلاین در اختیار کاربران قرار می‌دهد. شما می‌توانید اطلاعات خود را در این برنامه شخصی‌سازی کنید تا در مسیریابی‌های بعدی بتوانید بسیار راحت‌تر، سریع‌تر و دقیق‌تر به اطلاعات مورد نظر خود دست پیدا کنید. برای مثال اطلاعات مربوط به خانه، محل کار، توقفگاه‌های مورد نظر از جمله این موارد هستند. این برنامه در حال حاضر در 100 شهر فعال است و به‌صورت مداوم به 50 میلیون کاربر از سراسر دنیا خدمت‌رسانی می‌کند.

جالب است بدانید که برنامه مورد نظر از زبانی استفاده می‌کند که تلفن شما روی آن تنظیم شده است. در حال حاضر بیشترین سطح خدمات‌دهی این برنامه به کشورهای اروپایی و شهرهای این قاره اختصاص دارد. اما شما هم می‌توانید هنگام سفر به کشورهای مختلف از مسیریابی با آن لذت ببرید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران