دانلود سیب‌اپ
sibapp
بازی فکری آیفون
بازی فکری آیفون
معرفی برنامه

معرفی ۱۰ بازی فکری برای آیفون در سال 2023

  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
  • 4589
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

بازی‌های فکری را باید یکی از جذاب‌ترین و مناسب‌ترین نوع بازی‌ها دانست. این بازی‌ها می‌توانند روی حافظه، استدلال، مهارت‌های حرکتی و بسیاری موارد دیگر تأثیر مثبت بگذارند و آن‌ها را تقویت کنند. این روزها بازی‌های فکری متنوعی در استورهای معتبر وجود دارند و همین امر سبب شده تا کار انتخاب و پیدا کردن بازی فکری مناسب برای افراد اندکی سخت شود. به همین دلیل در این مطلب از سیب اپ قصد داریم 10 بازی فکری برای ایفون را معرفی کنیم تا شما بتوانید بازی مناسب را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. تا انتها با ما همراه باشید.

بازی فکری برای آیفون

در میان این همه بازی متنوع موجود در استورهای معتبر، پیدا کردن بازی فکری برای آیفون شاید کاری سخت و دشوار نباشد. اما همه این بازی‌ها را نمی‌توان به‌عنوان بازی فکری مناسب و جذاب معرفی کرد. همین امر سبب شده که بسیاری افراد به دنبال بهترین بازی‌های فکری بگردند که در سال 2023 می‌توان به آنها دسترسی داشت. این بازی‌های سرگرم کننده می‌توانند عملکرد قسمت‌های متفاوت مغز مانند حافظه، سرعت عمل، ضریب هوشی و بسیاری موارد دیگر را تقویت کنند و به افزایش سلامت کلی این عضو مهم بدن افراد کمک کنند.

وجود پازل‌ها، معماهای ریاضی و تصویری در این بازی‌ها سبب شده تا افراد بتوانند بازی مناسب با سلیقه خود را پیدا و از آن به بهترین شکل استفاده کنند. در ادامه 10 بازی فکری برای آیفون را که از امتیاز و محبوبیت بالایی برخوردار هستند با هم مرور خواهیم کرد.

1- بازی (Elevate Brain Training)

بازی (Elevate Brain Training) را باید بازی جدیدی دانست که تنها در مدت کوتاهی توانسته نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند. افراد با دانلود و نصب این بازی در حقیقت به 35 بازی فکری متفاوت دسترسی دارند. همین امر سبب شده تا بتوان آن را به‌عنوان یک بازی فکری برای آیفون معرفی کرد که برای افراد مختلف با سنین متفاوت مناسب است.

یکی از نکات قوت این بازی بررسی پیشرفت شما در 5 زمینه متفاوت است. در این بازی میزان تمرکز و حافظه شما به چالش کشیده می‌شود و در آن به تمرینات شخصی روزانه دسترسی خواهید داشت. محیط کاربری این بازی بسیار ساده است و همه افراد می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.

2- مجموعه بازی‌های (The Room)

سری بازی‌های (The Room) را باید به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین عناوین بازی فکری برای ایفون معرفی کرد. این بازی که در سه نسخه متفاوت در استورهای متفاوت مانند سیب اپ وجود دارد، توانسته با داشتن معماهای جذاب و گاهی سخت و استفاده از پازل‌های مختلف در کنار اهرم‌ها و مکانیسم‌ها افراد را برای مدت زیادی سرگرم کند.

تقریبا تمام کسانی که نسخه اول این بازی را نصب کرده‌اند و به آن علاقه داشته‌اند، نسخه‌های دوم و سوم را هم دانلود و نصب کرده‌اند تا از این بازی لذت بیشتری ببرند. مراحل مختلف آسان و سخت باعث خواهند شد که شما برای مدت زیادی چالش فکری داشته باشید.

3- بازی (Peak)

بازی (Peak) را باید یک بازی فکری برای آیفون دانست که کاربری ساده آن باعث شده تا کاربران در آن گیج نشوند و به‌راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. در بازی پیک افراد به بیش از 45 بازی متفاوت دسترسی دارند. این بازی‌ها در 6 دسته‌بندی متفاوت قرار دارند. البته لازم به ذکر است که دسترسی به تمام این بازی‌ها رایگان نیست و شما برای برخی از آن‌ها باید هزینه پرداخت کنید.

این بازی چالشی به دلیل سبک متفاوتی که دارد شاید در ابتدا مورد توجه شما قرار نگیرد اما پس از مدتی به یکی از پراستفاده‌ترین برنامه‌های شما روی گوشی آیفون مبدل خواهد شد.

4- بازی (Sudoku.com)

بازی سودوکو را می‌توان یکی از بازی‌های قدیمی و پرطرفدار دانست. شاید بسیاری از افراد در گذشته دیده‌اند که بزرگ‌ترها این بازی را روی کاغذ انجام می‌دهند. اکنون این بازی فکری برای ایفون هم قابل دانلود و نصب است. در این بازی بیش از 10 هزار جدول سودوکو وجود دارد. این جدول‌ها در شش سطح مختلف از نظر میزان سختی قرار دارند و افراد می‌توانند به جدول‌هایی با میزان سختی بسیار کم تا بسیار زیاد دسترسی داشته باشند. این سطوح شامل موارد زیر هستند:

یکی از نکات جذاب قابل ذکر در این بازی قابلیت تحلیل میزان پیشرفت افراد است. شما می‌توانید با استفاده از این قابلیت میزان پیشرفت خود را در بازی ثبت و آن را تحلیل کنید. همچنین با پر کردن جدول‌های روزانه می‌توانید در این بازی امتیازاتی کسب کنید.

4- بازی (BalckBox)

افرادی که به دنبال متفاوت‌ترین بازی فکری برای آیفون هستند، می‌توانند بازی بلک باکس را دانلود و نصب کنند. این بازی را می‌توان یک بازی خاص و جذاب دانست که نسخه‌های مشابه ندارد. در این بازی شما می‌توانید تجربه حل معماها را به شکلی متفاوت داشته باشید و برای رد کردن مراحل، خارج از چارچوب‌های عادی فکر کنید. مراحل اولیه این بازی بیشتر برای آشنایی شما با روند حل معما در این بازی است اما پس از چند مرحله بازی سخت‌تر و البته جذاب‌تر خواهد شد.

شاید در بسیاری از بازی‌های فکری موجود در (Apple Store) شما برای رد کردن مراحل تنها به لمس کردن گوشی خود نیاز داشته باشید. اما بازی بلک باکس از این قاعده پیروی نمی‌کند. برای حل برخی از مراحل این بازی باید کارهای متفاوت و گاهی عجیب انجام دهید. مواردی مانند اسکرین شات گرفتن، طی کردن مسافت‌های چند کیلومتری، وصل کردن هدفون، کامل کردن شارژ گوشی و بسیاری موارد مشابه دیگر می‌توانند جواب یک معما باشند.

برخی از مراحل این بازی بسیار سخت هستند و باید برای حل کردن آن تمرکز و دقت بیشتری داشته باشید. این بازی را باید یکی از سخت‌ترین بازی‌های فکری مخصوص آیفون دانست که در استورهای مختلف وجود دارد.

5- بازی فندق

اگر به‌دنبال یک بازی فکری برای آیفون می‌گردید که در آن بیشتر با واژگان سر و کار داشته باشید، می‌توانید بازی فندق را دانلود و نصب کنید. در این بازی شما با حروف سر و کار دارید و باید با استفاده از حروف مشخص شده در هر مرحله کلمات مختلفی را ایجاد کنید. این بازی علاوه‌بر بزرگسالان، برای کودکان هم بسیار مفید و جذاب است و آن‌ها را با کلمات مختلفی آشنا خواهد کرد. گیم ‌پلی این بازی بسیار ساده است اما نباید آن را دست کم گرفت زیرا پس از چند روز متوجه خواهید شد که به این بازی معتاد شده‌اید و زمان زیادی را در آن سپری می‌کنید. وجود بیش از 900 مرحله متفاوت باعث می‌شود تا شما برای مدت زمان نه چندان کوتاهی از این بازی لذت ببرید و چالش جدید و متفاوت را تجربه کنید.

6- بازی (CogniFit Brain Training)

بازی (CogniFit Brain Training) را باید یک بازی فکری برای ایفون دانست که برای بهبود عملکرد شناختی افراد طراحی و ساخته شده است. در این بازی افراد با معماهای مربوط به حافظه و چالش‌های آموزشی مواجه هستند. همچنین افراد می‌توانند امتیازاتی را که در این بازی دریافت می‌کنند با افراد دیگر مقایسه کنند. همین امر سبب شده تا افراد بسیاری به این بازی علاقه بیشتری داشته باشند و با دوستان و آشنایان خود به رقابت بپردازند.

این بازی گیم‌ پلی ساده‌ای دارد و برای افراد در سنین مختلف مناسب است. از نکات مثبت این بازی این است که افراد می‌توانند از آن برای شناسایی و ارزیابی ضعف‌های شناختی خود استفاده کنند. اطلاع از این موارد سبب خواهد شد که آن‌ها بتوانند اقدامات لازم در جهت برطرف کردن این ضعف‌ها را انجام دهند.

7- بازی (Fit Brain Trainer)

بسیاری از افراد برای رسیدن به وزن مناسب یا داشتن اندام مناسب تلاش می‌کنند. باید بدانید که برای ذهن هم ورزش‌هایی وجود دارند که استفاده از آن‌ها سبب تقویت این عضو مهم بدن می‌شود. این تمرین‌ها سبب افزایش قدرت ذهن در بخش‌های متفاوت مانند تصمیم‌گیری، سرعت عمل، سرعت در پاسخ دادن به سؤالات و بسیاری موارد دیگر می‌شود. بازی (Fit Brain Trainer) را باید به‌عنوان یک بازی ورزشی برای ذهن معرفی کرد. با دانلود و نصب نسخه مناسب این بازی فکری برای آیفون می‌توانید به امکانات موجود در آن به‌راحتی دسترسی داشته باشید.

در این بازی افراد به بیش از 500 تمرین و بازی مختلف برای ذهن خود دسترسی دارند. از ویژگی‌های جذاب این بازی می‌توان به تحت تأثیر قرار دادن شش قسمت خاص از مغز کاربران برای بهبود عملکرد، ارائه گزارش‌های دقیق از عملکرد ذهن افراد پس از انجام بازی‌ها و تمرینات و محیط کاربری ساده و جذاب اشاره کرد.

8- بازی (BrainHQ)

بازی (BrainHQ) را باید یک بازی فکری جذاب و مناسب دیگر برای آیفون و آیپد یا به‌طور کلی دستگاه‌هایی با سیستم‌عامل (iOS) دانست. در این بازی از نتایج سال‌ها تحقیق و بررسی روی مغز انسان استفاده شده است تا بتواند عملکرد مغز را تقویت کند. در این بازی جذاب 29 بازی هوش مختلف با درجه سختی متفاوت وجود دارد.

هر چه در این بازی پیشرفت بیشتری داشته باشید با مراحل و معماهای سخت‌تری مواجه خواهید شد. همچنین با انجام تمرینات موجود در این بازی می‌توان قدرت حافظه، سرعت، دقت، مسیریابی و بسیاری از عملکردهای مغز را بهبود ببخشید. از ویژگی‌های جذاب این بازی این است که سرگرم شدن با آن باعث بهبود برخی از بیماری‌های ذهنی می‌شود.

9- بازی (Civilization VI)

تمام بازی‌های فکری به شکل پازل و معما نیستند. یک بازی فکری برای آیفون وجود دارد که از گرافیک و مراحل بسیار متفاوتی تشکیل شده است. بازی (Civilization VI) را باید یک بازی جذاب و البته فکری دانست. این بازی نسخه‌های متفاوتی دارد. نسخه ششم سیولیزیشن را باید جذاب‌ترین نسخه آن دانست.

در این بازی شما باید یک کشور را به بهترین شکل مدیریت کنید. ساخت بناهای مناسب برای شهرهای مختلف در جای مناسب، توجه به حفظ روابط دیپلماتیک با کشورهای دیگر، مدیریت منابع و بسیاری موارد دیگر سبب شده‌اند تا این بازی هم جذاب باشد و هم ذهن شما را به چالش بکشد.

10- بازی (Mindware Consulting)

بازی (mindware consulting) یک بازی فکری جذاب و مناسب دیگر برای آیفون است. این بازی با به چالش کشیدن نیروی تفکر و حافظه شما باعث تقویت آن‌ها می‌شود. از نکات جذابی که در خصوص این بازی باید به آن اشاره کنیم، ساخت آن بر اساس اصول روانشناختی است. همین امر سبب شده تا بسیاری از کاربران این بازی به عنوان یک ورزش برای ذهن و مغز یاد کنند.

در این بازی شما به تاریخچه نمرات و نمودار پیشرفت خود دسترسی دارید و همین امر سبب می‌شود تا بتوانید روند پیشرفت خود را بررسی کنید. همچنین در این بازی ترفندهایی برای تقویت حافظه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها به خوبی استفاده کنید. وجود سطوح مختلف برای پرورش ذهن و فکر از دیگر ویژگی‌های جذاب بازی (mindware consulting) هستند.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران