دانلود سیب‌اپ
sibapp
معرفی معروف ترین و خاطره انگیزترین بازی های اکشن iOS
معرفی معروف ترین و خاطره انگیزترین بازی های اکشن iOS
معرفی برنامه

معرفی معروف ترین و خاطره انگیزترین بازی های اکشن iOS

  • ۱۸ آذر ۱۴۰۱
  • 293
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

این مقاله روایت پر فراز و نشیب معروف‌ترین بازی‌های اکشن iOS است. بی تردید، در دنیای هیجان انگیز و پر تلاطم بازی‌های اکشن، بازی «Call of Duty» همواره بی رقیب‌ترین بازی اکشن بوده و هست. یک بازی سرشار از مراحل پیچیده که بازیکنان را پای نمایشگرها میخ‌کوب می‌کرد. اما تنها کال آف دیوتی قسمتی از گذشته هیجان انگیز کودکی و نوجوانی ما نیست، بلکه بازی‌هایی چون (Max Payne، Trigger Fist) نیز بخش بزرگی از خاطرات خوب ما از بازی‌های اکشن را تشکیل می‌دهند. در این مقاله قصد داریم به‌طور خلاصه، خاطره انگیزترین بازی‌های اکشن را معرفی کنیم. در ادامه نیز تاریخچه کاملی از پیدایش و توسعه بازی جذاب Call of Duty خواهیم داشت.

بهترین بازی‌ های اکشن iOS

Max Payne

بازی Max Payne بهترین بازی‌ اکشن iOS

بازی مکس پین آغاز راه کشش و جاذبه به بازی‌های اکشن و تیراندازی است. علت شهرت و محبوبیت این بازی، قصه دراماتیک و جذاب شخصیت اصلی بازی (Max Payne) است. او که از یک مأموریت کاری به خانه بازمی‌گردد و با جسد همسر و فرزند خود مواجه می‌شود، تصمیم می‌گیرد مانند قهرمانان فیلم‌ها را یافته و انتقام خون خانواده خود را از آن‌ها بگیرد. Max Payne ترکیبی بی‌نظیر از درام، تراژدی و اکشن است و این مثلث طلایی، کشش زیادی برای جذب بازیکن در سراسر دنیا به وجود آورده است. این بازی ابتدا در نسخه دسکتاپ، سپس کنسول های بازی و در نهایت موبایلی ارائه و منتشر شد.

Trigger Fist

بازی Trigger Fist بهترین بازی‌ اکشن iOS

شاید نام بازی Trigger Fist در مقابل نام بازی‌های افسانه‌ای مثل Max Payne آنچنان چشم نواز نباشد اما لازم است بدانید این بازی در سال ۲۰۱۲ مقام اول و بهترین بازی اکشن سال را کسب کرد. بنابراین Trigger Fist6 به عنوان نسخه موبایلی (بازی اکشن iOS) انتشار یافت و طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرد. برای شرکت در این بازی به صورت آنلاین و آفلاین، باید نقش یک سرباز حرفه‌ای را به عهده بگیرید که مأموریت‌های مختلفی را باید با موفقیت به پایان برساند و در خلال آنها از سلاح‌ها و تجهیزات بسیاری جدید و جالبی نیز استفاده کند. لذت استفاده از امکانات جدید و گرافیکی زیبا در یک بازی اکشن iOS را می‌توانید در Trigger Fist تجربه کنید.

آغاز پیدایش Call of Duty، بهترین بازی اکشن iOS

بازی Call of Duty بهترین بازی‌ اکشن iOS

از زمانی که این فرنچایز بی‌نظیر رونمایی شد، حدود ۱۹ سال می‌گذرد. از سال ۲۰۰۳ تا کنون این بازی، معروف‌ترین بازی اکشن جهان بوده، تا جایی که کسانی که به گیم علاقه نداشتند هم، حداقل یک بار نام آن را از دیگران شنیده‌اند. «Call of Duty» بهترین نسخه واقع گرایانه از شاترهای تک نفره بود که به مرور زمان تغییر کرد و تبدیل به بازی گروهی شد. تغییر قصه، ساختار و آیتم‌های بازی، روندی پر فراز و نشیب داشت که موجب جاودانه شدن «Call of Duty» شد. در مسیر ناهموار قدم اول، طراحی اولین نسخه بازی برای پلی استیشن ۱ بود که به آخرین گام تا به امروز و انتشار نسخه موبایلی (بازی اکشن iOS) انجامید.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، نقاط اشتراک نسخ تحت کنسول بازی اکشن iOS با نسخه موبایل یعنی وجود ساختار ۳ جبهه‌ای جنگ و واقع‌گرایی بیش از پیش آن نسبت به بازی‌های اکشن دیگر است. این امر مدیون هوش مصنوعی موجود در برنامه است که زوایای دید خاص، کنش و واکنش های سریع بازیکنان نسبت به اهداف جنگ را منجر شده است و به جذابیت بازی افزوده است. در نسخه ابتدایی بازیکنی که نقش شاتر دارد، فقط دو سلاح حمل می‌کند و به وسیله بسته‌های اضافی، جان خود را شارژ می‌کند که باید در نقشه‌های مختلف جنگی (با حفظ سلامتی) دشمنان را نابود کند.

جذابیت گرافیکی Call of Duty

گرافیک بسیار با کیفیت این بازی همراه قصه پردازی بی نظیر آن، مدیون داستان پردازی کارگردان معروف «استیون اسپیلبرگ» برای سفارش بازی مشهورش یعنی «Medal of Honor: Allied Assault» است. زمانی که پروژه «Call of Duty» کلید خورد، زمان زیادی از شکست بازی مدال افتخار (Medal of Honor) نمی‌گذشت. در سال ۲۰۰۴ اولین بسته توسعه دهنده بازی به نام Call of Duty: United Offensive  منتشر شد و توجه گیمرهای زیادی را به خود جلب کرد. این کار که توسط کمپانی (اکتیویژن) انجام شده بود، مجدداً توسعه یافت و بازی «Call of Duty» را به یک بازی دنباله دار محبوب تبدیل کرد.

بهترین بسته توسعه دهنده بازی‌های اکشن

بسته توسعه دهنده ۲۰۰۴ آنقدر کاربردی و پر طرفدار شد که گوی سبقت را از رقیب بی نظیر خود یعنی (Battlefield) ربود و به بهترین بسته توسعه دهنده سال تبدیل شد. تغییراتی که این بسته در بازی داشت، شامل موارد زیر است و تا کنون برخی از آنها به عنوان محبوب‌ترین قابلیت‌های Call of Duty تحت موبایل (برترین بازی اکشن iOS) استفاده شد.

جالب است بدانید،‌ بهبود نسخه ۲۰۰۴ باعث شد، این بازی برای مهمترین کنسول های بازی (پلی استیشن ۲ و ایکس باکس) نیز طراحی و منتشر شود. همچنین مولتی پلیرهای پلی استیشن و ایکس باکس نیز به ترتیب برای ۱۶ و ۳۲ نفره توسعه یافت.

خلاصه ای از روند تکامل Call of Duty

در سال ۲۰۰۵ اولین دنباله کال آف دیوتی به نام (Call of Duty 2) وارد بازار گیم شد و موج شدیدی از هیجان را میان گیمرها به وجود آورد. مشخصات این نسخه از بازی شامل موارد زیر است.

در همان سال یک نسخه جدید از کال آف دیوتی ۲ به بازار آمد که مختص پلی استیشن ۲، گیم کیوب و ایکس باکس بود. تحول بزرگی که این بازی در نسخه Call of Duty 2: Big Red One داشت، حذف ساختار ۳ جبهه ای جنگ و جایگزین کردن تنها جبهه بازی یعنی (United Offensive) بود. در سال ۲۰۰۶ تنها نسخه رسمی و اصلی بازی کال آف دیوتی به نام (Call of Duty 3) برای پلی استیشن ۳ ساخته و منتشر شد که از گرافیک بالا و بازخورد بسیار مثبت گیمرها برخوردار بود.

تغییر بنیادین بستر جنگ

در سال ۲۰۰۷ نسخه Call of Duty 4: Modern Warfare منتشر شد که دارای یک ویژگی منحصر به فرد بود. داستان بازی از جنگ جهانی به جنگ مدرن تغییر پیدا کرده بود و بازیکنان باید در دو جبهه (خاورمیانه و کشورهای اروپایی) در جنگ‌های تروریستی سال ۲۰۱۱ به رقابت می‌پرداختند. استفاده از بمب هسته‌ای در این نسخه، مهم‌ترین صحنه گرافیکی، شوکه‌کننده و ترسناک بازی بود. مهمترین ویژگی این نسخه، تغییرات انقلابی مولتی پلیر آن بود. امکان شخصی‌سازی آیتم‌های جنگ و پاداش به بازیکنان برای Kill زیاد از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد این نسخه است که آغازی نو در مسیر Call of Duty محسوب شد و تا نسخه بازی اکشن iOS ادامه داشت.

در سال ۲۰۰۸ قصه بازی دوباره به جنگ جهانی بازگشت و باعث پیدایش و انتشار نسخه Call of Duty: World at War شد. ویژگی‌های این نسخه افزایش و بهبود نقشه‌ها و سلاح‌های جنگ و استفاده از صدای بازیگرهای معروف هالیوود به عنوان صداپیشگان بازی بود. در سال ۲۰۰۹ نسخه Call of Duty: Modern Warfare 2 ساخته و منتشر شد که قصه آن بازگشت به جنگ مدرن بود. گرافیک و داستان این نسخه برگرفته از روایات مختلف جیمز باندی و فیلم‌های اکشن بلاک باستر بود. از آنجایی که از چند نسخه قبل تر روایت بازی فقط از فلسفه آمریکایی تبعیت می‌کرد، افزودن مرحله «No Russian» به این نسخه جنجال برانگیزترین ویژگی بازی به شمار می‌رفت. زیرا بسیاری از گیمرها بر این باور بودند که مرحله «No Russian» نوعی تبلیغات تروریستی بود.

ادامه مسیر Call of Duty و ورود به دنیای موبایل

طی سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ نسخه‌های مختلفی از Call of Duty منتشر شد که هر یک ویژگی‌ها و امکانات عجیب و جالبی داشت و طرفداران زیادی را به خود جذب کرد.

نهایتاً در اکتبر ۲۰۱۹ اولیه نسخه رسمی و رایگان (بازی اکشن iOS) Call of Duty تحت موبایل انتشار یافت. نسخه Call of Duty: Mobile یک فرنچایز تمام عیار و خاطره انگیز از مجموع جنگ‌ها، آیتم‌ها و نقشه‌های پرطرفدار بود که در ۳ حالت مولتی پلیر عادی و بتل رویال و زامبی طراحی و اجرا شد. ویژگی منحصر به فرد این نسخه، افزودن زاویه دید سوم شخص به حالت قبلی (اول شخص) بود. روند تغییران بازی اکشن iOS کال آف دیوتی به صورت زیر است.

ویژگی‌های Call of Duty، بهترین بازی اکشن iOS

نقطه اشتراک سری بازی‌های کال آف دیوتی، علاوه بر تغییرات و ویژگی‌های متفاوت «جنگیدن با بازیکنان مختلف از سراسر جهان» است. بنابراین در بهترین بازی اکشن iOS، شاهد نبردهای متنوع و مولتی پلیرهای شاخص با گرافیک فوق العاده بالا هستیم. ویژگی منحصر به فرد نسخه بازی اکشن iOS کال آف دیوتی، نمایش بی‌نظیر تمام آیتم‌های بازی در نمایشگرهای آیفون و آیپد است. اپل با داشتن نمایشگر، پردازشگر و سخت افزار گرافیکی فوق‌العاده پیشرفته و قدرتمند، بهترین کنسول بازی گیمرها به صورت آنلاین است.

سخن پایانی

اگر با بازی‌های موبایل در سبک اکشن و نبردهای جنگ جهانی سرگرم می‌شوید، پیشنهاد می‌کنیم برترین بازی اکشن iOS جهان (Call of Duty: Mobile)‌ را حتماً از سیب‌اپ دانلود کنید و قصه قهرمانی خودتان را رقم بزنید. این نسخه از بازی Call of Duty سرشار از لحظات جذاب و هیجان‌آور است و تمام نبردها، آیتم‌ها، نقشه‌ها و امتیازات محبوب نسخ قبلی موجود در کنسول های بازی را با خود به همراه دارد. بنابراین با دانلود و نصب این بازی، از قافله هم‌ترازان جامع کال آف دیوترها در سراسر دنیا عقب نمانید و لحظات شاد و مفرحی را در کنار دوستان خود تجربه کنید.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران