دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیپد

نحوه شناسایی مدل (iPad) با 7 روش متفاوت

  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲
  • 200
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

آیپد را باید یکی از محصولات برجسته و محبوب کمپانی اپل دانست که در ایران کاربران بسیار زیادی دارد. از زمان معرفی آیپد تا کنون مدل‌ها و نسل‌های مختلفی از این دستگاه جذاب به بازار عرضه شده‌اند. همین امر سبب شده تا افراد با یک چالش مهم مواجه شوند و این چالش نحوه شناسایی مدل (iPad) است. دانستن مدل آیپد در زمان‌های متفاوتی مانند خرید لوازم جانبی، دانلود و نصب اپلیکیشن و بسیاری موارد مشابه دیگر به کمک افراد می‌آید تا بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. در این مطلب از سیب اپ قصد داریم تا شما را با روش‌ها و نحوه شناسایی مدل (iPad) آشنا کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

اهمیت دانستن مدل آیپد

شاید برای شما سؤال باشد که آشنایی با نحوه شناسایی مدل (iPad) چه اهمیتی دارد. باید بدانید که دانستن مدل آیپد می‌تواند به شما اطلاعات مناسبی در خصوص بسیاری موارد بدهد. همچنین می‌توانید با دانستن این مدل از قیمت دستگاه به درستی اطلاع پیدا کنید و هزینه بیشتری برای خرید دستگاه پرداخت نکنید. اگر بخواهیم به چند نکته مهم در خصوص اهمیت دانستن مدل آیپد اشاره کنیم، می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم.

نحوه شناسایی مدل (iPad)

برای این که بتوانید مدل آیپد خود را شناسایی کنید، روش‌های متفاوتی وجود دارند. در ادامه به طور مفصل به نحوه شناسایی مدل (iPad) و روش‌های مختلفی که برای این کار وجود دارند، اشاره خواهیم کرد.

1- بررسی تنظیمات دستگاه

اولین و شاید ساده‌ترین روشی که در مطلب نحوه شناسایی مدل (iPad) باید به آن اشاره کنیم، بررسی تنظیمات دستگاه است. با استفاده از این روش می‌توانید به طور دقیق مدل و شماره مدل و بسیاری مشخصات دیگر آیپد خود را مشاهده کنید. برای انجام این کار تنها لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. وارد بخش (Settings) گوشی خود شوید.
  2. در این بخش از میان گزینه‌های موجود، گزینه (General) را انتخاب کنید.
  3. پس از باز شدن بخش (General) گزینه (Information) را انتخاب کنید.
  4. اکنون با وارد شدن به بخش (Model) می‌توانید اطلاعات کامل دستگاه خود را مشاهده کنید.

2- شماره مدل

تمام دستگاه‌های آیپد شماره مدل مخصوص به خود را دارند. شما با استفاده از این شماره مدل و جست‌وجو در اینترنت می‌توانید علاوه بر شناسایی مدل آیپد خود، اطلاعات کامل این دستگاه را نیز مشاهده کنید. برای استفاده از این روش نحوه شناسایی مدل (iPad) تنها لازم است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. برای پیدا کردن شماره مدل لازم است که وارد بخش تنظیمات شوید.
  2. گزینه (General) را انتخاب کنید.
  3. وارد بخش (About) شوید.
  4. در این بخش می‌توانید اطلاعات دقیق در خصوص شماره مدل دستگاه را مشاهده کنید. این شماره معمولاً به شکل چند حرف انگلیسی در کنار اعداد است.

3- بررسی جعبه

روش دیگری که از آن می‌توان برای نحوه شناسایی مدل (iPad) استفاده کنید، بررسی جعبه و رسید خرید است. روی جعبه آیپد معمولاً مدل آیپد به طور کامل مشخص شده است. استفاده از این روش بسیار ساده است و تنها لازم دارید که جعبه آیپد را برگردانید و پشت آن را نگاه کنید. در پایین بخشی که میزان حافظه داخلی آیپد نوشته شده، می‌توانید مدل آیپد خود را به راحتی مشاهده کنید. در صورتی که به هر دلیلی این بخش مخدوش بود یا برچسب‌های متفاوت مانند برچسب گارانتی روی آن چسبانده شده بود، می‌توانید از شماره سریالی که زیر یا بالای بارکد قرار دارد، استفاده کنید. با جست‌وجوی این شماره سریال در اینترنت مدل آیپد خود را به شکلی دقیق پیدا خواهید کرد.

4- استفاده از برنامه‌های شناسایی

برخی برنامه‌ها وجود دارند که می‌توان از آنها برای شناسایی مدل دستگاه‌های مختلف اپل استفاده کرد. البته برخی از این برنامه‌ها قابلیت بیشتری علاوه بر شناسایی مدل آیپد به کاربران خود ارائه می‌دهند. این قابلیت‌ها شامل مواردی مانند توصیه‌هایی برای بهبود عملکرد دستگاه، میزان رم مصرفی و بسیاری موارد مشابه هستند.

5- تشخیص بر اساس طراحی و ویژگی‌ها

روش دیگری که می‌توان در مطلب نحوه شناسایی مدل (iPad) به آن اشاره کرد، بررسی طراحی و ویژگی‌های دستگاه است. آیپد‌های نسل‌های متفاوت با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری از نظر طراحی و ویژگی‌های مختلف دارند. همین امر می‌تواند به شما در پیدا کردن مدل آیپد کمک کند. البته این روش بیشتر برای کسانی مناسب است که با آیپد‌های مختلف آشنایی دارند و در خصوص هر کدام از آن‌ها حداقل کمی اطلاعات دارند.

6- استفاده از اپل آیدی

نحوه شناسایی مدل (iPad) به روش‌های متفاوتی امکان‌پذیر است. روش دیگری که می‌توانید از آن برای انجام این کار استفاده کنید، استفاده از اپل آیدی است. برای این کار تنها لازم است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. وارد بخش مخصوص به اپل آیدی در آیپد خود شوید.
  2. در صورتی که قبلاً اپل آیدی خود را وارد نکرده‌اید، با استفاده از نام عبور و رمز کاربری وارد آن شوید.
  3. نوار کناری اپل آیدی را که برای مشاهده تنظیمات است، انتخاب کنید.
  4. در این بخش گزینه (Devices) را انتخاب کنید.
  5. در صورتی که تنها اپل آیدی شما روی آیپدتان فعال باشد، در این بخش آیپد خود را مشاهده خواهید کرد. در صورتی که اپل آیدی شما روی چند دستگاه فعال است، باید آیپد خود را پیدا و آن را انتخاب کنید.
  6. اکنون می‌توانید سریال آیپد خود را مشاهده کنید.
  7. این سریال را در اینترنت جست‌وجو کنید تا با مدل و سایر مشخصات آیپد خود آشنا شوید.

7- مراجعه به کارشناسان

در صورتی که با استفاده از روش‌های گفته شده نتوانستید مدل آیپد خود را پیدا کنید، آخرین روش برای این کار، مراجعه به کارشناسان است. آن‌ها به دلیل اطلاعات بالایی که در خصوص انواع گوشی‌ها و تبلت‌ها دارند به راحتی می‌توانند مدل آیپد شما را شناسایی و اعلام کنند.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

نظر کاربران