دانلود سیب‌اپ
sibapp
ایرپاد پرو
ایرپاد پرو
آموزش‌های کاربردی آیفون

نحوه کم و زیاد کردن صدا با ایرپاد پرو

  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲
  • 4014
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

اپل با عرضه ایرپاد توانست کار بسیاری از افراد را راحت کند. هندزفری‌های قدیمی به دلیل داشتن سیم معمولاً عمر زیادی نداشتند و به سرعت خراب می‌شدند. اما هندزفری‌های بدون سیم، مخصوصاً ایرپادها مانند ایرپاد پرو کیفیت بالایی دارند و به دلیل عدم وجود سیم می‌توان انتظار داشت برای مدت طولانی‌تری کار کنند. شاید بسیاری از افراد با تنظیمات متفاوت این دستگاه‌های جذاب آشنا نباشند و همین امر سبب شود که نتوانند از تمام قابلیت‌های آن‌ها استفاده کنند. بنابراین مطلبی از سیب اپ را به نحوه کم و زیاد کردن صدا با ایرپاد پرو اختصاص می‌دهیم. با ما تا انتها همراه باشید تا با روش انجام این کار آشنا شوید.

نحوه کم و زیاد کردن صدا با ایرپاد پرو

در ایرپاد پرو می‌توان صدا را با استفاده از روش‌های متفاوتی کنترل کرد. در ادامه به دو روش از مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش‌هایی که برای کم و زیاد کردن صدا با ایرپاد پرو وجود دارند، اشاره خواهیم کرد.

1- استفاده از تاچ ایرپاد

همانطور که گفتیم افراد به روش‌های متفاوتی می‌توانند صدای ایرپاد پرو خود را کم و زیاد کنند. نحوه کم و زیاد کردن صدا با ایرپاد پرو در این روش بسیار ساده است و تنها لازم است که شما ساقه ایرپاد پرو را لمس کنید. برای کم کردن صدا باید انگشت خود را روی ساقه ایرپاد قرار دهید و آن را به سمت پایین بکشید. به همین راحتی صدای ایرپاد کاهش پیدا می‌کند. برای زیاد کردن صدا هم باید همین کار را به‌صورت عکس انجام دهید. یعنی انگشت خود را روی ساقه ایرپاد پرو قرار دهید و آن را به سمت بالا حرکت دهید.

2- کمک گرفتن از سیری

دستیار صوتی سیری را باید یک دستیار جذاب دانست که توسط شرکت اپل ساخته و توسعه داده شده است. با استفاده از این دستیار صوتی افراد می‌توانند کارهای بسیاری را به سادگی انجام دهند. کم و زیاد کردن صدای ایرپاد پرو یکی از این کارهاست. نحوه کم و زیاد کردن صدا با ایرپاد پرو و با استفاده از دستیار صوتی سیری به شرح زیر است:

  1. ابتدا باید با بیان عبارت (Hey Siri) این دستیار صوتی را فعال کنید.
  2. پس از آن می‌توانید با گفتن عبارت (Turn up The Volume) صدای ایرپاد را افزایش دهید.
  3. برای کم کردن صدای ایرپاد می‌توانید از عبارت (Turn Down The Volume) استفاده کنید.

به همین سادگی و تنها با گفتن چند کلمه ساده صدای ایرپاد خود را کم و زیاد کرده‌اید.

نحوه فعال کردن سیستم حذف نویز

یکی از مواردی که سبب می‌شود افراد بخواهند به فایل‌های صوتی متفاوت مانند موسیقی‌ها و ویس‌های دریافتی در شبکه‌های اجتماعی با صدای بلندتری گوشی دهند، وجود نویز در اطراف آن‌هاست. اما باید بدانید که گوش کردن به صدای بلند می‌تواند به گوش‌های شما آسیب وارد کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم پس از بیان نحوه کم و زیاد کردن صدا با ایرپاد پرو، اطلاعاتی در خصوص نحوه فعال کردن سیستم حذف نویز ارائه دهیم تا به گوش‌های شما آسیب کمتری وارد شود. روش‌های فعال کردن سیستم حذف نویز برای ایرپاد پرو به شرح زیر است:

1- استفاده از تنظیمات آیفون

اولین روش برای حذف نویز ایرپاد پرو، استفاده از تنظیمات گوشی آیفون است. برای انجام این کار مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. وارد بخش (Settings) گوشی خود شوید.
  2. در میان گزینه‌های موجود، گزینه بلوتوث (Bluetooth) را پیدا و انتخاب کنید.
  3. در این قسمت دستگاه‌های متفاوتی وجود دارند. از میان آن‌ها باید (Airpods Pro) خود را پیدا کنید و علامت آبی کنار آن را انتخاب کنید.
  4. در منویی که برای شما باز می‌شود، می‌توانید تنظیمات مربوط به حذف نویز را مشاهده کنید. سه حالت در این بخش وجود دارند. این گزینه‌ها شامل (Off) به معنی خاموش بودن این سیستم، (Noise Cancellation) به معنی حذف نویز و (Transparency) هستند.
  5. برای حذف نویز، گزینه (Noise Cancellation) را فعال کنید.

2- استفاده از مرکز کنترل (Control Center)

روش دیگری که توسط آن می‌توانید سیستم حذف نویز را روشن کنید، استفاده از مرکز کنترل گوشی است. شما باید برای این کار ابتدا وارد کنترل سنتر گوشی خود شوید. پس از آن انگشت خود را روی بخش مربوط به صدا (Volume) نگه دارید تا علامت ایرپاد را مشاهده کنید. پس از آن در صفحه‌ای که برای شما باز خواهد شد سه گزینه متفاوت را مشاهده خواهید کرد که با انتخاب گزینه (Noise Cancellation) می‌توانید سیستم حذف نویز را فعال کنید.

3- استفاده از سیری

همانطور که گفتیم کسانی که از گوشی‌های ایفون یا سایر دستگاه‌های ساخت اپل استفاده می‌کنند، به دستیار صوتی هوشمند سیری دسترسی دارند. با استفاده از این دستیار صوتی کارهای متفاوتی را می‌توان انجام داد که به یکی از آن‌ها در بخش نحوه کم و زیاد کردن صدا با ایرپاد پرو اشاره کردیم. یکی دیگر از کارهایی که انجام آن را می‌توانید برعهده این دستیار صوتی قرار دهید، فعال یا غیرفعال کردن سیستم حذف نویز است. برای این کار باید ابتدا با بیان عبارت (Hey Siri) آن را فعال کنید. سپس برای فعال کردن سیستم حذف نویز باید عبارت (Hey Siri, Turn On Noise Cancellation) را بگویید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

نظر کاربران