دانلود سیب‌اپ
sibapp
بکاپ گرفتن آیفون
بکاپ گرفتن آیفون
آموزش‌های کاربردی آیفون

آموزش گرفتن بک اپ از آیفون با استفاده از ساده‌ترین روش‌ها

  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
  • 1028
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

بسیاری از افراد در مواقع مختلف مانند گم کردن یا دزدیده شدن گوشی و ویروسی شدن یا خراب شدن آن بخشی از اطلاعات خود را از دست می‌دهند. در صورتی که با گرفتن منظم بک اپ از آیفون می‌توانند از اطلاعات خود به خوبی محافظت کنند. اما شاید همه افراد با روش‌های گرفتن بک اپ از ایفون به شکلی ساده و مناسب آشنا نباشند. همین امر سبب شده تا این مطلب از سیب اپ را به روش‌هایی اختصاص دهیم که توسط آنها می‌توان از اطلاعات موجود روی گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد به‌راحتی بک آپ گرفت. با ما تا انتها همراه باشید تا با این روش‌ها آشنا شوید و از اطلاعات خود به شکلی بهتر محافظت کنید.

چرا باید از اطلاعات روی گوشی بک اپ گرفت؟

شاید برخی افراد ندانند که گرفتن بک اپ از ایفون چقدر مهم است. این روزها گوشی‌ تلفن همراه به بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. هر فرد اطلاعات بسیاری مانند شماره‌های تماس، عکس‌ها، ویدیوها و بسیاری موارد دیگر را روی گوشی خود نگه می‌دارد. اما این اطلاعات همیشه در خطر هستند. خراب شدن گوشی، کرش کردن آن در هنگام آپدیت نرم‌افزارها و سیستم‌عامل، دزدیده شدن، آلوده شدن گوشی به ویروس و گم کردن آن تنها بخشی از اتفاقاتی هستند که می‌توانند سبب شوند شما دیگر به اطلاعات موجود روی گوشی خود دسترسی نداشته باشید.

اما با گرفتن بک اپ از اطلاعات موجود روی گوشی خود، دیگر نیازی نیست که نگران از دست دادن این اطلاعات باشید. از دیگر فواید تهیه بک اپ از اطلاعات روی گوشی این است که می‌توانید بخشی از این اطلاعات را که همیشه به آنها نیاز ندارید از روی حافظه گوشی پاک کنید تا فضای بیشتری برای نصب برنامه‌ها و گرفتن عکس و ویدیو در اختیار داشته باشید. پس پیشنهاد می‌کنیم که اگر تا کنون از اطلاعات روی گوشی خود نسخه پشتیبان تهیه نکرده‌اید، همین حالا دست به کار شوید و این کار را با استفاده از روش‌هایی انجام دهید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

روش‌های گرفتن بک اپ از آیفون

روش‌های متفاوتی برای گرفتن بک اپ از آیفون و آیپد وجود دارند. استفاده از این روش‌های ساده اما کاربردی سبب می‌شود که بتوانید از اطلاعات خود به خوبی نگهداری کنید و آن‌ها را از دست ندهید. ساده‌ترین و مهم‌ترین روش‌های گرفتن بک اپ از آیفون به شرح زیر است.

1- استفاده از (iCloud)

اولین و شاید ساده‌ترین روش برای گرفتن بکاپ از آیفون و سایر دستگاه‌هایی که در آن از سیستم‌عامل (iOS) استفاده شده، به کار بردن (iCloud) است. افراد در بخش (iCloud) گوشی خود به 5 گیگابایت فضای ابری رایگان دسترسی خواهند داشت. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که اطلاعات بسیار مهم خود را در این بخش ذخیره کنید تا با مشکل کمبود فضا مواجه نشوید. برای استفاده از این روش تنها لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. گوشی خود را باز کنید و به منوی (Settings) وارد شوید.
  2. در بالای این منو (Apple ID) خود را مشاهده خواهید کرد. آن را انتخاب کنید و از میان گزینه‌هایی که پس از آن نمایش داده می‌شود، گزینه (iCloud) را انتخاب کنید.
  3. پس از انجام این مراحل منوی جدیدی برای شما باز خواهد شد. در این منو گزینه (iCloud Backup) را انتخاب کنید.
  4. در این بخش می‌توانید اپلیکیشن‌های متفاوت و برنامه‌های مختلف را انتخاب کنید تا از اطلاعات موجود در آن‌ها بک اپ گرفته شود. در این قسمت مواردی مانند دفترچه تلفن، اطلاعات موجود در گالری مانند عکس‌ها و ویدیوها و بسیاری موارد دیگر وجود دارد.
  5. پس از مشخص کردن اطلاعاتی که قصد دارید از آن‌ها بکاپ تهیه کنید، گزینه (Back Up Now) را انتخاب کنید.
  6. پس از این کار با توجه به سرعت اینترنت خود باید مدتی منتظر بمانید تا یک کپی از اطلاعات شما به فضای ابری منتقل شود.

به همین سادگی می‌توانید یک کپی از اطلاعات موجود روی گوشی خود در یک فضای ابری مطمئن داشته باشید. توجه داشته باشید که می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای در حدود 1 دلار در ماه میزان فضای موجود در آیکلود را به 50 گیگابایت افزایش دهید.

2- استفاده از (iTunes)

روش دیگری که می‌توانید از آن برای بکاپ گرفتن از اطلاعات موجود روی گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود بهره‌مند شوید، استفاده از برنامه آیتونز است. البته باید بدانید که برای استفاده از این روش نیاز به داشتن یک کامپیوتر، لپ‌تاپ یا مک بوک دارید که این مورد ممکن است برای برخی افراد مشکلاتی به وجود آورد. اما باید بدانید که این روش بهترین روش گرفتن بکاپ از آیفون به‌صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت است. فرآیند گرفتن بک اپ از آیفون با استفاده از آیتونز به شرح زیر است:

  1. در ابتدا روی کامپیوتر، لپ تاپ یا مک بوک خود آخرین نسخه برنامه آیتونز را نصب کنید.
  2. پس از این که برنامه به‌صورت کامل نصب شد، آن را باز کنید.
  3. سپس گوشی خود را با استفاده از یک کابل مناسب به کامپیوتر متصل کنید.
  4. اکنون روی گوشی آیفون شما یک پیام ظاهر می‌شود که باید گزینه (Trust Computer) را انتخاب کنید و پس از آن برای تأیید، رمز عبور خود را وارد کنید.
  5. پس از این که گوشی به کامپیوتر متصل شد، روی گزینه (File) که در قسمت بالای صفحه برنامه آیتونز قرار دارد، کلیک کنید تا منوی آن باز شود.
  6. در این منو گزینه‌ای به نام (Devices) وجود دارد که با رفتن روی آن منوی جدیدی باز خواهد شد.
  7. در این منو روی گزینه (Back Up) کلیک کنید.
  8. با انتخاب این گزینه، فرآیند گرفتن بک اپ از ایفون شما آغاز می‌شود و نواری را مشاهده خواهید کرد که در آن میزان پیشرفت این فرآیند را می‌توانید مشاهده کنید.

پس از اتمام مراحل، شما یک بکاپ از اطلاعات موجود روی گوشی خود در کامپیوتر خواهید داشت.

3- استفاده از برنامه‌های دیگر

برنامه‌های دیگری مانند (Google Drive)، (Carbon Copy Cloner) و (Dropbox) هم وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای گرفتن بک اپ از آیفون خود استفاده کنید. این گزینه‌ها را باید برنامه‌های مناسبی برای گرفتن بکاپ دانست که هر فرد با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌تواند از اپلیکیشن مناسب برای این کار استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که گرفتن بکاپ را باید به‌صورت منظم انجام دهید تا برخی از اطلاعات خود را از دست ندهید.

یکی از مناسب‌ترین برنامه‌هایی که توسط آن می‌توانید از اطلاعات موجود روی گوشی خود بکاپ تهیه کنید، استفاده از برنامه (MobileTrans) است. با استفاده از این برنامه نه تنها می‌توانید روی کامپیوتر و لپ‌تاپ خود یک کپی از اطلاعات موجود روی گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود داشته باشید، بلکه حتی می‌توانید آن‌ها را نیز مشاهده کنید. با استفاده از این برنامه افراد می‌توانند از 18 نوع متفاوت از اطلاعات موجود روی گوشی مانند تصاویر، متن‌ها، مخاطب‌ها، ویدیوها و بسیاری موارد دیگر بکاپ تهیه کنید. همچنین با استفاده از این برنامه می‌توانید از اطلاعات اپلیکیشن‌های متفاوت مانند واتساپ هم بکاپ تهیه کنید. روش گرفتن بکاپ از آیفون با استفاده از برنامه (MobileTrans) به این صورت است:

  1. ابتدا برنامه (MobileTrans) را دانلود و آن را روی کامپیوتر خود نصب کنید.
  2. پس از اتمام نصب، برنامه (MobileTrans) را باز کنید.
  3. اکنون باید گوشی خود را با استفاده از کابل مناسب به کامپیوتر متصل کنید.
  4. در گام بعدی باید گزینه (Backup and Restore) را در برنامه (MobileTrans) پیدا کنید.
  5. در این منو بخشی با نام (Phone Backup & Restore) وجود دارد. وارد آن شوید و گزینه (Backup) را انتخاب کنید.
  6. با انتخاب این گزینه، یک لیست از تمام اطلاعات موجود روی گوشی خود که می‌توانید از آن‌ها بکاپ تهیه کنید را مشاهده خواهید کرد. شما باید اطلاعات مد نظر خود را انتخاب کنید و پس از آن روی گزینه (Start) کلیک کنید.
  7. اکنون فرآیند گرفتن بکاپ از اطلاعات انتخاب شده توسط شما آغاز خواهد شد. شما باید مدت زمانی را با توجه به حجم اطلاعات انتخاب شده منتظر بمانید تا کار گرفتن بک اپ به پایان برسد. اکنون می‌توانید گوشی خود را از کامپیوتر جدا کنید.

توجه به یک نکته را در هنگام استفاده از این روش از یاد نبرید. در هنگام گرفتن بک اپ به هیچ‌ وجه نباید اتصال میان گوشی و کامپیوتر قطع شود. این کار می‌تواند به فایل‌های بکاپ و حتی فایل‌های موجود روی گوشی شما صدمه وارد کند.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران