دانلود سیب‌اپ
sibapp
معرفی AppleTV
معرفی AppleTV
نقد و بررسی محصولات اپل

(Apple TV) اپل تی وی چیست و چگونه کار می‌کند؟

  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • 962
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

اپل تی وی در حقیقت یک گجت و دستگاه پخش یا استریم است که می‌توانید آن را به تلویزیون خود متصل کنید. این دستگاه قابلیت‌های جذاب و متنوعی دارد و همین امر سبب شده تا این مطلب از بلاگ سیب اپ را به معرفی اپل تی وی و معرفی ویژگی‌های آن اختصاص دهیم. با ما تا انتها همراه باشید تا با این گجت جذاب و کاربردی بیشتر آشنا شوید.

اپل تی وی چیست؟

همانطور که گفتیم اپل تی وی (Apple TV) در حقیقت یک گجت کاربردی و دستگاهی برای پخش و استریم است. با استفاده از این گجت می‌توانید کارهای متنوعی انجام دهید. به‌عنوان مثال می‌توانید به اینترنت متصل شوید و در تلویزیون خود انواع ویدیو، فیلم و موسیقی را پخش کنید و یا حتی به اپلیکیشن‌های متفاوت دسترسی داشته باشید. پس اگر بخواهیم به‌صورت دقیق بگوییم که اپل تی وی چیست، باید بگوییم که یک دستگاه پخش ساخته شده توسط اپل است که می‌توان آن را به هر تلویزیونی متصل کرد و از آن برای انجام کارهای متفاوت و دسترسی به اینترنت از طریق تلویزیون استفاده کرد.

اپل تی‌وی یک ستاپ باکس کوچک مشکی رنگ با وزن 425 گرم است. طول ضلع‌های این ستاپ باکس مربعی شکل 98 میلی‌متر و ارتفاع آن 35 میلی‌متر است. کنترلر آن که (Siri Remote) نامیده می‌شود هم تنها دو نسل دارد. نسل اول این کنترلر 136 میلی‌متر طول، 35 میلی‌متر عرض و 63 گرم وزن دارد. نسل دوم سیری ریموت 124 میلی‌متر طول، 38 میلی‌متر عرض و 45 گرم وزن دارد. همان‌طور که خواندید ما با یک دستگاه بسیار کوچک و سبک اما کاربردی و پرقدرت مواجه هستیم.

انواع اپل تی وی

باید بدانید که اپل تی وی انواع متفاوتی دارد و تا کنون 5 نسخه متفاوت و مجزا از آن به بازار عرضه شده است. این نسخه‌ها عبارتند از:

همانطور که از نام آن مشخص است، تنها نسل پنجم و ششم اپل تی‌وی توانایی پشتیبانی از کیفیت (4K) را دارد.

تفاوت انواع نسخه‌های اپل تی وی

نسخه‌های متفاوت اپل تی وی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. همان‌طور که در بخش قبل به آن اشاره کردیم، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های اپل تی‌وی‌ها این است که تنها نسل پنجم و ششم آن از کیفیت (4K) پشتیبانی می‌کند. اما این تنها تفاوت نسل‌های مختلف با یکدیگر نیست. این دستگاه‌ها از نظر حافظه داخلی هم انواع متفاوتی دارند. معمولاً نسل‌های مختلف با دو ظرفیت 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی به بازار عرضه شده‌اند. از دیگر تفاوت‌هایی که نسل‌های متفاوت این گجت با یکدیگر دارند، پشتیبانی از برخی از برنامه‌ها مانند اپ استور، سیری و ویس سرچ (Voice Search) است. این قابلیت‌ها تنها در نسل چهارم، پنجم و ششم اپل تی‌وی وجود دارند و در نسل‌ها گذشته نمی‌توان به آن‌ها دسترسی داشت.

پشتیبانی نسل چهارم، پنجم و ششم از صدای دالبی 7.1 یکی دیگر از تفاوت‌هایی است که نسل‌های مختلف این دستگاه با یکدیگر دارند. بسیاری از کارشناسان به افرادی که قصد خرید اپل تی‌وی را دارند، توصیه می‌کنند که به سراغ نسل چهارم و پنجم به دلیل امکانت و قابلیت‌هایی که دارند بروند و دستگاه‌هایی از این نسل‌ها را تهیه کنند.

ویژگی‌های اپل تی وی

اپل تی‌وی‌ ویژگی‌ها و قابلیت‌های جذاب و متنوعی دارد. در ادامه به برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های اپل تی وی‌های نسل چهارم، پنجم و ششم اشاره خواهیم کرد.

باید بدانید که موارد گفته شده تنها بخشی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های اپل تی وی‌های نسل چهار و پنج است.

اپ تی وی چگونه کار می‌کند؟

کار کردن با اپل تی وی آنقدر ساده و آسان است که هر فرد تنها پس از چند دقیقه می‌تواند با آن آشنا شود. این گجت از سه بخش اصلی تشکیل شده است. این بخش‌ها شامل موارد زیر است.

پس از این که این دستگاه را خریداری کردید و آن را از جعبه در آوردید، مراحل اتصال آن به تلویزیون بسیار ساده است. ابتدا باید کابل پاور را به بخش اصلی دستگاه وصل کنید. سپس کابل (HDMI) را به دستگاه و سپس تلویزیون وصل کنید و آن را روشن کنید. پس از طی کردن مراحل راه‌اندازی و تنظیم این دستگاه آماده به کار است و شما با استفاده از کنترلر می‌توانید به بخش‌های مختلف آن دسترسی داشته باشید.

ویژگی ایر پلی (Air Play)

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌هایی که در اپل تی وی به آن دسترسی دارید، ویژگی ایر پلی است. با استفاده از این ویژگی که درون سیستم‌عامل (iOS) گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد هم وجود دارد، می‌توانید از تلویزیون به‌عنوان صفحه‌ای بزرگ‌تر برای نمایش محتوایی استفاده کنید که روی گوشی به آن دسترسی دارید. یعنی می‌توانید با گوشی خود موارد مختلف مانند عکس، ویدیو، موزیک و فیلم را پخش کنید و صدا و تصویر آن را روی تلویزیون مشاهده کنید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

نظر کاربران