دانلود سیب‌اپ
sibapp
بستن برنامه آیفون
بستن برنامه آیفون
آموزش‌های کاربردی آیفون

آموزش بستن برنامه ها در آیفون و آیپد

  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
  • 3657
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

آیا شما هم در شرایطی قرار گرفته‌اید که گوشی شما در هنگام باز کردن یک برنامه یا در خلال کار با آن هنگ کرده باشد؟ در چنین شرایطی اغلب با پیغامی مبنی بر «برنامه پاسخ نمی‌دهد، آن را ببندید یا صبر کنید» مواجه خواهید شد. در این شرایط شاید بخواهید روش اول را پیش گرفته و برنامه خود را ببندید. بنابراین باید بدانید که چگونه این کار را انجام دهید. هر دلیلی که برای بستن برنامه خود داشته باشید، ما روش انجام آن را به شما نشان می‌دهیم. به‌همین دلیل در این مطلب به‌صورت مرحله به مرحله بستن برنامه ها در آیفون و آیپد را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

نحوه بستن برنامه ها در آیفون و آیپد

اپل یکی از بزرگ‌ترین و بهترین سازندگان گوشی‌های تلفن همراه است که دستگاه‌های ساخت آن علاوه‌بر طول عمر باتری خوب، پایداری مناسبی هم دارند. از طرف دیگر اگرچه به نسبت اغلب گوشی‌ها عملکرد بسیار بهتری از خود نشان می‌دهند اما طبیعی است که گاهی هم کند شوند یا پاسخگوی درخواست کاربر برای باز کردن یک برنامه خاص نباشند. در چنین شرایطی یک راه‌حل ساده وجود دارد و آن هم بستن و دوباره باز کردن برنامه مورد نظر است. در ادامه قصد داریم به صورت مجزا نحوه بستن برنامه ها در آیفون و آیپد را بررسی کنیم.

آموزش بستن برنامه‌ها در آیفون

برای بستن برنامه‌ها در آیفون کار سختی پیش رو ندارید، کافی است مطابق با مراحل زیر پیش بروید:

  1. برای شروع باید روی دکمه (Home) گوشی خود کلیک کنید. در صورتی که دستگاه شما به این دکمه مجهز نیست، باید انگشت خود را روی صفحه گذاشته و آن را به سمت بالا بکشید.
  2. در ادامه باید برای پیدا کردن برنامه مورد نظر (برنامه‌ای که می‌خواهید ببندید) انگشت خود را در قسمت چپ گوشی قرار داده و آن را به سمت راست بکشید.
  3. در نهایت باید برنامه مورد نظر را به سمت بالا کشیده و رها کنید تا بسته شود.

آموزش بستن برنامه‌ها در آیپد

برای بستن برنامه‌ها در آیپد هم باید تقریبا شبیه به آیفون عمل کنید. اگرچه بسته به مدل آیپد این کار می‌تواند کمی متفاوت باشد. در ادامه مراحل انجام کار را شرح می‌دهیم:

  1. با استفاده از دکمه هوم برنامه‌های باز شده را با دو بار کلیک کردن روی آن به سمت بالا بکشید. در صورت عدم دسترسی به این دکمه صفحه گوشی را به بالا بکشید.
  2. در حالت دوم با کشیدن انگشت خود از سمت چپ صفحه به سمت راست، برنامه مورد نظر را بیابید.
  3. در نهایت برنامه انتخابی را به سمت بالا بکشید تا بسته شود.

مشکلات ناشی از بستن مداوم برنامه ها در آیفون و آیپد

شاید برای اولین بار است که با چنین چیزی مواجه می‌شوید که نباید به‌طور مداوم برنامه‌های آیفون خود را ببندید و حتی این موضوع باعث تعجب شما هم شود. اما واقعیت این است که سیستم‌عامل (iOS) با بستن دائمی برنامه‌ها نتیجه‌ای معکوس از خود نشان می‌دهد. به عبارتی، این حالت با روشی که آیفون قرار است برنامه‌های شما را اجرا کند مغایرت دارد. در ادامه با ذکر چند دلیل به شما نشان می‌دهیم که چرا بستن برنامه ها در آیفون و آیپد به‌صورت مداوم برای دستگاه شما مضر است.

اجبار برای بارگذاری مجدد

یکی از دلایلی که نشان می‌دهد شما نباید به‌طور مداوم برنامه‌‌های خود را در آیفون یا سایر سیستم‌های مشابه ببندید، اجبار برای بارگذاری مجدد آن‌هاست. برای مثال اگر برای دوست خود پیامی فرستاده‌اید و منتظر پاسخ آن هستید، اما برنامه را می‌بندید، برای دیدن پاسخ پیام خود باید دوباره برنامه را باز کنید. این حالت اگرچه زمان زیادی نمی‌برد، اما در طول روز تفاوت زیادی برای سایر برنامه‌ها ایجاد می‌کند و می‌تواند زمان قابل توجهی از شما هدر دهد.

البته این حالت فقط به هدر رفتن زمان شما منجر نمی‌شود، بلکه روی طول عمر باتری شما هم تأثیری منفی دارد. زمانی که گوشی به‌صورت مداوم مجبور به بستن و باز کردن برنامه‌هاست، باید انرژی بیشتری برای این روند مصرف کند که به خالی شدن باتری گوشی منتهی خواهد شد.

کاهش عملکرد (App Switcher)

بستن برنامه‌ها باعث می‌شود که (App Switcher) مانند حالت عادی عملکرد خوب و مفیدی نداشته باشد. هدف سوییچر گوشی این است که دسترسی به برنامه‌های تازه باز شده را افزایش دهد، اما اگر شما فضای آن را همیشه خالی نگه دارید، این بخش باید هر بار برنامه‌ها را از طریق صفحه اصلی یا بخش جستجوی (Spotlight) راه‌اندازی کند. این حالت منجر به کاهش عملکرد (App Switcher) و اتلاف وقت خواهد شد.

سخت‌تر کردن کار (RAM)

(RAM) عملکرد خوبی در مدیریت منابع موجود در دستگاه شما بر‌عهده دارد. زمانی که شما به‌طور مداوم در پی بستن برنامه ها در آیفون یا آیپد باشید، (RAM) مجبور است که سخت‌تر از حالت معمول کار کند. مانند هر سیستم کامپیوتری دیگری آیفون هم در رم خود محدودیت دارد که باید از آن برای ذخیره برنامه‌ها در زمان نیاز استفاده کند. زمانی که برنامه‌ها را به‌صورت مداوم می‌بندید، از فضای موجود استفاده می‌کنید و این حالت روند اجرای برنامه‌ها را سخت می‌کند.

پیشنهاد اپل

شاید تمامی مشکلاتی که در بالا ذکر کردیم شما را در مورد عدم بستن برنامه ها در آیفون یا آیپد قانع نکرده باشد. در این صورت شاید بد نباشد که نظر خود شرکت سازنده را در این زمینه جویا شوید. در صفحه پشتیبانی این شرکت می‌خوانید که تنها زمانی باید برنامه‌های گوشی خود را ببندید که آن برنامه پاسخگو نباشد. در اصل اگر انجام مداوم این کار به گوشی شما کمک می‌کرد، اپل حتماً آن را با شما به اشتراک می‌گذاشت. بنابراین نباید تصور کنید که بستن مداوم برنامه‌ها برای باتری دستگاه شما خوب است.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران