دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش نحوه آپدیت ایفون
آموزش نحوه آپدیت ایفون
آموزش‌های کاربردی آیفون

آموزش نحوه آپدیت ایفون و به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS

  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • 22189
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

بسیاری از افرادی که از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنند، دوست دارند که بتوانند سیستم‌عامل گوشی خود را آپدیت کنند اما با نحوه انجام این کار آشنا نیستند. باید بدانید که این کار در صورتی که در خصوص آن اطلاعات لازم را داشته باشید، بسیار ساده و راحت است و هر فردی می‌تواند خودش این کار را انجام دهد. با ما تا انتها همراه باشید تا در این خصوص نکات بیشتری یاد بگیرید و بتوانید این کار را خودتان و به‌راحتی انجام دهید.

نسخه جدید (iOS) با کدام گوشی‌های سازگار است؟

باید بدانید که جدیدترین نسخه (iOS) یعنی (iOS 16) را نمی‌توان روی تمام مدل‌های آیفون نصب کرد. برخی از گوشی‌های قدیمی‌تر این برند توان پشتیبانی و اجرای این نسخه از سیستم‌عامل مخصوص اپل را ندارند. به همین دلیل اگر از آیفون‌های قدیمی استفاده می‌کنید و قصد دارید تا سیستم‌عامل آن را آپدیت کنید، ابتدا مطمئن شوید که دستگاه شما توانایی پشتیبانی و اجرای این سیستم‌عامل را دارد. در ادامه مدل‌های گوشی آیفون را که می‌توانند از این سیستم‌عامل پشتیبانی کنند با هم مرور خواهیم کرد.

اقدامات قبل از آپدیت ایفون

قبل از این که اقدام به آپدیت ایفون و سیستم‌عامل گوشی خود کنید، بهتر است ابتدا از تمام اطلاعات مهم خود بکاپ بگیرید. وجود فضای ابری آیکلود روی گوشی‌های آیفون این امکان را به افراد مختلف داده است که به‌‌راحتی بتوانند این کار را انجام دهند. پس از اتمام فرآیند بکاپ‌گیری از اطلاعات خود، می‌توانید برای آپدیت سیستم‌عامل آیفون خود اقدام کنید. باید بدانید که معمولاً در زمان آپدیت سیستم‌عامل فایل‌ها از روی گوشی پاک نمی‌شوند اما باز هم ممکن است به دلایل مختلف مانند انجام نشدن آپدیت به صورت کامل، خاموش شدن گوشی در هنگام آپدیت و بسیاری موارد دیگر، این اتفاق رخ دهد. به‌همین دلیل بهتر است اقدامات پیشگیرانه را قبل از وقوع حادثه انجام دهید تا با مشکلات متفاوت مواجه نشوید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که خاموش شدن گوشی در حین آپدیت سیستم‌عامل می‌تواند باعث بروز مشکلات بسیاری برای شما شود. به‌همین دلیل بهتر است قبل از شروع فرآیند، گوشی خود را به طور کامل شارژ کنید تا در حین انجام این کار گوشی خاموش نشود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، داشتن اینترنت با سرعت و حجم مناسب است. معمولاً نسخه‌های جدید (iOS) حجم بالایی دارند و در صورت پایین بودن سرعت اینترنت زمان زیادی را باید منتظر بمانید تا فرایند دانلود فایل‌ها به اتمام برسد. به‌همین دلیل هر چه سرعت اینترنت شما بالاتر باشد، فرآیند آپدیت ایفون سریع‌تر به پایان خواهد رسید. توجه داشته باشید همان‌طور که گفتیم سیستم‌عامل جدید حجم بالایی دارد. به‌همین دلیل قبل از شروع فرآیند آپدیت آیفون از وجود فضای کافی روی گوشی خود اطمینان حاصل کنید.

روش‌های آپدیت ایفون

باید بدانید که به‌صورت کلی افراد می‌توانند از دو روش برای آپدیت ایفون خود استفاده کنند. این روش‌ها شامل موارد زیر هستند.

1- استفاده از اینترنت وای‌فای

اولین روشی که می‌توانید از آن برای آپدیت آیفون خود از آن استفاده کنید، استفاده از اینترنت وای‌فای و به‌روزرسانی سیستم‌عامل است. برای این که بتوانید سیستم‌عامل گوشی موبایل آیفون خود را با استفاده از این روش آپدیت کنید، تنها لازم است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. گوشی موبایل خود را باز کنید و وارد بخش (Settings) شوید.
  2. در این بخش از میان گزینه‌های موجود، گزینه (General) را انتخاب کنید.
  3. گزینه (SoftWare Update) را انتخاب کنید.
  4. اگر روی گوشی شما آخرین نسخه سیستم‌عامل (iOS) نصب نباشد، در این بخش گزینه‌ای با نام (Download & Install) را مشاهده خواهید کرد.
  5. اکنون لازم است که تا پایان فرآیند دانلود منتظر بمانید.
  6. پس از آن ممکن است که از شما پسورد گوشی خواسته شود و فرآیند نصب سیستم‌عامل جدید و به‌روزرسانی آن شروع شود.
  7. بعد از این که فرآیند نصب (iOS) جدید روی گوشی شما به پایان برسد، گوشی ریستارت می‌شود و پس از آن می‌توانید از استفاده از این سیستم‌عامل جدید لذت ببرید.

همچنین لازم به ذکر است که برای انجام این کار می‌توانید از اینترنت سیم‌کارت هم برای دانلود سیستم‌عامل جدید استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که بسته اینترنتی با حجم مناسب داشته باشید و در مکانی این کار را انجام دهید که آنتن‌دهی گوشی مناسب باشد. از انجام این کار در ماشین یا مکان‌هایی که احتمال قطع شدن اینترنت گوشی وجود دارد خودداری کنید تا با مشکلات ناشی از این مورد مواجه نشوید.

2- استفاده از برنامه آیتونز (itunes)

روش دیگری که می‌توانید از آن برای آپدیت آیفون خود استفاده کنید، استفاده از برنامه آیتونز (iTunes) است. توجه داشته باشید که برای انجام این کار باید برنامه آیتونز روی کامپیوتر شما نصب باشد. در صورتی که این برنامه را قبلاً روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود نصب نکرده‌اید، بهتر است ابتدا این کار را انجام دهید. همچنین توجه داشته باشید که در تمام مدت آپدیت آیفون با استفاده از این روش، کامپیوتر شما باید به اینترنت متصل باشد. برای انجام این کار مراحلی را به ترتیب انجام دهید که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. 

  1. ابتدا کامپیوتر خود را روشن کنید و گوشی آیفونتان را با استفاده از کابل به کامپیوتر متصل کنید.
  2. اکنون نوبت به آن رسیده که برنامه آیتونز را باز کنید.
  3. در میان گزینه‌هایی که در برنامه آیتونز مشاهده خواهید کرد، روی گزینه (Summary) کلیک کنید.
  4. پس از انجام این کار، گزینه‌های جدیدی به شما نمایش داده خواهند شد که باید از میان آن‌ها، گزینه (Check for Update) را انتخاب کنید.
  5. در صورتی که آپدیت جدیدی برای سیستم‌عامل گوشی شما موجود باشد، گزینه‌ای را با نام (Download and Update) مشاهده خواهید کرد.
  6. با انتخاب این گزینه، ابتدا فایل‌های سیستم‌عامل جدید توسط کامپیوتر شما دانلود می‌شود.
  7. در زمان انتقال این فایل‌ها به آیفون ممکن است نیاز باشد که پسورد یا رمز عبور خود را وارد کنید.

پس از انتقال کامل فایل‌ها به گوشی، فرآیند نصب و آپدیت ایفون آغاز خواهد شد. منتظر بمانید تا گوشی شما ریستارت شود و پس از آن می‌توانید از آن استفاده کنید.

جمع‌بندی

همچنین توجه به نکاتی مانند سرعت و پایداری اینترنت، کامل بودن شارژ گوشی و گرفتن بک‌آپ از اطلاعات مهم باعث خواهد شد تا با بسیاری از مشکلات مواجه نشوید.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران