دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیفون

آموزش قدم به قدم نحوه اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ

  • ۲۷ آذر ۱۴۰۱
  • 5724
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی به راحتی می‌توان گوشی‌های مختلف را به تلویزیون وصل کرد و از امکانات این اتصال کاربردی استفاده کرد. نحوه اتصال گوشی‌های اندرویدی با گوشی‌های آیفون به دلیل نوع سیستم عامل به کار رفته در آن‌ها متفاوت است. به همین دلیل نمی‌‌توان از یک روش خاص برای هر دو نوع گوشی استفاده کرد. هر چند که نحوه اتصال گوشی آیفون در تلویزیون‌های مختلف معمولاً به یک شکل است. در این نوشتار قصد داریم با استفاده از روش‌های متفاوتی به شما آموزش دهیم که چگونه گوشی آیفون خود را به تلویزیون وصل کنید. شما هم می‌توانید با مطالعه این مطلب بهترین و راحت‌ترین راهکار را از منظر خود انتخاب و آن را استفاده کنید.

چرا نحوه اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ اهمیت دارد؟

این روزها اغلب افراد دوست دارند که محتویات گوشی آیفون خود، از تصاویر و عکس‌های مختلف گرفته تا فیلم‌های شخصی و عمومی را روی یک صفحه بزرگ‌تر مثل نمایشگر تلویزیون سامسونگ تماشا کنند. این حالت می‌تواند فضای جذاب‌تر و زنده‌تری را برای پخش محتواهای گوشی ایجاد کند. علاوه بر این از دیگر مزایای متصل کردن گوشی به تلویزیون می‌توانیم به مواقعی اشاره کنیم که قرار است به صورت طولانی مدت از گوشی خود استفاده کنید. زمانی را تصور کنید که مچ دست شما به دلیل استفاده مکرر و طولانی از گوشی دچار خستگی و گرفتگی می‌شود. این حالت حتی می‌تواند کلافگی شما را به دنبال داشته باشد. در چنین شرایطی تنها راه‌حل مناسب برای شما می‌تواند این باشد که آیفون خود را به یک نمایشگر بزرگتر متصل کنید. در اصل این حالت یکی از کاربردها و ترفندهای سازندگان موبایل‌های امروزی است که باعث می‌شود جذابیت استفاده از گوشی بیشتر شود. برخی از این حالت‌ها بدون اینکه نیاز باشد از هر گونه کابل یا سیم اضافی استفاده کنید برای شما کارایی خواهد داشت. هر چند در ادامه روش‌های متصل کردن تلویزیون با کابل‌های مختلف را هم به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ

همانطور که گفتیم قرار است برای اتصال آیفون به تلویزیون 4 راهکار مختلف پیش‌روی شما قرار دهیم. البته این راهکارها تنها برای اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ کارایی نخواهند داشت و شما می‌توانید از اغلب آن‌ها برای متصل کردن آیفون به سایر مدل‌های تلویزیون که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند هم استفاده کنید.

1.استفاده از کابل HDMI در اتصال آیفون به تلویزیون

قدیمی‌ترین و شاید برای برخی افراد راحت ترین شیوه اتصال گوشی به تلویزیون کمک گرفتن از یک کابل HDMI باشد. مزیت استفاده از این روش این است که پشتیبانی خوبی برای نمایش تصاویر مختلف و پخش اصوات گوناگون دارد. البته مزیت استفاده از این کابل برای اتصال گوشی موبایل به دستگاه تلویزیون به اینجا ختم نمی‌شود. به عبارت ساده‌تر زمانی که از کابل HDMI برای این کار استفاده می‌کنید، می‌توانید شاهد باشید که داده‌های صوتی و تصویری شما به همان وضوح گوشی آیفون روی تلویزیون هم به نمایش درآیند.

همه ما می‌دانیم وقتی قرار است یک تصویر در سایز کوچک را در یک نمایشگر بزرگ‌تر پخش کنیم، نباید انتظار همان وضوح و کیفیت پخش تصویر در نمایشگر کوچک را داشته باشیم. اما این حالت هنگام استفاده از کابل‌های  HDMI تا حد امکان باعث می‌شود که وضوح تصاویر بالاتر برود. البته این نکته را هم ذکر کنیم که نباید از این کابل به منظور انجام بازی استفاده کنید. چون داده‌های دریافتی با کمی تأخیر در تلویزیون دیده می‌شوند و بسیاری از نمونه بازی‌های باکیفیت را نمی‌توان از این طریق انجام داد. نحوه اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ با کابل HDMI طبق مراحل زیر خواهد بود.

  1. در مرحله اول باید اول درگاه HDMI را روی تلویزیون خود پیدا کنید. سپس یک سر کابل را به محل نصب درگاه HDMI در تلویزیون سامسونگ متصل کنید.
  2. در ادامه نوبت اتصال سر دیگر کابل به آداپتور Lightning Digital AV خواهد بود.
  3. در این مرحله نوبت اتصال کانکتور لایتنینگ به گوشی موبایل آیفون شما خواهد بود.
  4. حالا نوبت بررسی محتواهای دریافتی از طریق تلویزیون است. به همین منظور باید این دستگاه را روشن کنید.
  5. برای دریافت محتواهای صوتی و تصویری به وسیله کنترل تلویزیون به بخش پورت HDMI بروید.
  6. در انتها به وسیله کار با گوشی فیلم و تصاویر مورد نیاز خود را روی نمایشگر تلویزیون پخش کنید.

2. نحوه اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ به کمک Apple TV

برای کانکت سریع گوشی اپل خود به تلویزیون می‌توانید از Apple TV در کنار قابلیت Airplay گوشی آیفون استفاده کنید. این روش یکی از بهترین شیوه‌های اتصال گوشی آیفون به دستگاه تلویزیون است. البته در اینجا یک نکته وجود دارد و آن هم سازگاری Apple TV با گوشی موبایل شما خواهد بود. از Apple TV نه تنها می‌توانید برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون سامسونگ استفاده کنید، بلکه حتی از آن می‌توانید برای اتصال این دستگاه به تلویزیون‌ برند شیائومی و یا دیگر مارک‌ها مثل مارشال یا حتی LG کمک بگیرید. در ادامه شما را با نحوه اتصال گوشی آیفون به تلویزیون سامسونگ یا هر برند دیگر به وسیله قابلیت Airplay آشنا خواهیم کرد.

  1. در مرحله اول باید قابلیت Airplay گوشی را به کمک کابل HDMI فعال کنید. اما قبل از آن لازم است تا Apple TV را با کابل متصل کنید.
  2. در ادامه لازم است که نقطه وای فای گوشی آیفون و Apple TV را با استفاده از یک اتصال شبکه فعال کنید.
  3. در این مرحله باید کنترل سنتر گوشی را باز کنید. برای این کار بسته به مدل گوشی خود یا باید انگشت خود را به سمت بالا و یا برعکس به قسمت پایین بکشید تا این قابلیت فعال شود.
  4. گزینه Screen mirroring را انتخاب کنید. سپس نوبت انتخاب Apple TV از لیست Airplay است.
  5. در این مرحله از نحوه اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ، باید نام گوشی آیفون خود را در نمایشگر تلویزیونی وارد کنید. دقت کنید که لایه‌های امنیتی این گوشی باعث می‌شوند که یک کد مخصوص از گوشی به دستگاه نمایشگر ارسال شود.
  6. بد نیست بدانید که حتی جهت پخش تلویزیون با چرخاندن موبایل تغییر پیدا می‌کند. پس در مرحله بعد باید اقدام به انتخاب جهت صفحه کنید.
  7. در انتها هم می‌توانید با انتخاب محتوای مورد نظر خود در گوشی، آن را در دستگاه تلویزیون مشاهده کنید.

3. استفاده از DLNA به منظور متصل کردن آیفون به تلویزیون

از دیگر روش‌های کاربردی به منظور متصل کردن گوشی Apple استفاده کردن از قابلیت DLNA است. با استفاده از این روش شما تنها با اتصال اینترنت می‌توانید محتواها و مدیای مورد نظر خود را در هر برند تلویزیونی مشاهده کنید. از آنجایی که اغلب تلویزیون‌های چند سال اخیر از قابلیت اتصال به اینترنت برخوردار هستند، پس به راحتی می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید. نکته جالب در استفاده از این روش این است که شما علاوه بر گوشی حتی می‌توانید سیستم کامپیوتری خود را به دستگاه TV وصل کنید. برای دانستن نحوه اتصال آیفون به تلویزیون سامسونگ، باید طبق مراحل زیر پیش بروید.

  1. برای استفاده از این قابلیت اولین کاری که باید بکنید این است که برنامه DLNA را روش گوشی خود دانلود و نصب کنید.
  2. در قدم بعد نیاز به فعال سازی این برنامه روی تلویزیون خود دارید.
  3. در ادامه باید دو دستگاه خود را به خط اینترنت وصل کنید تا از این طریق بتوانید تلویزیون را توسط برنامه شناسایی کنید.
  4. در انتها می‌توانید فایل‌هایی که در گوشی آیفون خود ذخیره کرده‌اید را روی دستگاه تلویزیون مشاهده کنید.

4. دانگل از روش‌های اتصال آیفون به تلویزیون

دانگل کروم کست از جمله دانگل‌هایی است که در چندین سال قبل توسط مارک تجاری شناخته شده گوگل به بازار عرضه شد. شما می‌توانید از دانگل‌های مختلف از جمله نمونه Chromecast برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده کنید. اما نکته اینجاست که باید برای استفاده از این روش هم به کابل HDMI دسترسی داشته باشید. البته تنها باید کروم کست خود را به تلویزیون وصل کنید، زیرا در مرحله اتصال آن به گوشی نیازی به کابل نخواهید داشت و این کار را برای شما راحت تر می‌کند.

  1. از یکی از برنامه‌های اتصال گوشی آیفون به TV مثل اسکرین میرورینگ استفاده کنید.
  2. در مرحله بعد باید گوشی آیفون خود را به همراه کروم کست به یک شبکه Wi-Fi متصل کنید.
  3. در این مرحله باید برنامه مورد نظر را بارگیری کرده و آن را اجرا کنید.
  4. در انتها نیز باید روی آیکون Cast کلیک کنید. در انتها این محتوای گوشی شما خواهد بود که به راحتی روی نمایشگر پخش خواهد شد.

نکته: در زمان‌هایی که قرار است به طور مداوم از این قابلیت استفاده کنید، باید به قسمت تنظیمات رفته و قسمت پخش خودکار را انتخاب کنید. به این منظور به ترتیب به بخش‌های Settings> General> Airplay & Handoff بروید.

جمع‌بندی

در این آموزش به معرفی نحوه اتصال گوشی آیفون به تلویزیون سامسونگ با روش‌های مختلف پرداختیم. با پیشرفت تکنولوژی روش‌های مدرن‌تری برای اتصال این گوشی به تلویزیون‌های گوناگون وجود خواهد داشت. اما نکته مهم این است که قبل از اتصال اطمینان حاصل کنید که هر دستگاه تلویزیون شما از قابلیت اتصال گوشی با روش مد نظر شما پشتیبانی می‌کند.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران