دانلود سیب‌اپ
sibapp
بازی ترسناک آیفون
بازی ترسناک آیفون
معرفی برنامه

با 10 سری از بازی های ترسناک برای آیفون بیشتر آشنا شوید

  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
  • 846
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

بازی‌های موبایلی در تنوع بسیار بالا و سبک‌های مختلف از جمله ورزشی، شبیه‌سازی، ماجراجویی، فکری، آموزشی، کارتی، استراتژیکی، معمایی، اکشن و فکری به بازار عرضه می‌شوند و توجه کاربران مختلف را به خود جلب می‌کنند. بازی‌های ترسناک هم در این دسته جای می‌گیرند که به دلایل متعدد مثل حس خطری که به کاربر منتقل می‌کنند، بسیار مورد توجه هستند. این حس منجر به ترشح آدرنالین و ایجاد هیجان در بازیکن می‌شود و حس لذتی را به او منتقل خواهد کرد که ساعت‌ها سرگرمی را در پی دارد. اگر شما هم علاقه زیادی به این دست از بازی‌ها دارید، با ما همراه باشید تا 10 سری از بازی های ترسناک برای ایفون را به شما معرفی کنیم.

1- بازی (Limbo)

اگر به‌دنبال انجام یک بازی ترسناک هستید که در واقع نمی‌توانید درک درستی از داستان آن هم داشته باشید، بدون شک بازی (limbo) می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. داستان این بازی بر اساس نظریه‌های مختلف متفاوت است و همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اما بر اساس توضیحات سنت کاتولیک، نام بازی از مکانی گرفته می‌شود که نوزادانی که قبل از غسل تعمید شدن فوت کرده‌اند، در آن مکان دفن شده‌اند. بر این اساس موضوع داستان در مورد یک پسر فوت شده است که در بلاتکلیفی کامل به دنبال خواهر خود می‌گردد.

مدت زمان سفر این پسر حدود دو ساعت است و انتهای آن هم با یافتن خواهرش خواهد بود که به گفته برخی از کاربران خواهر در لحظات پایانی با کندن زمین مشغول دفن برادرش می‌شود. اما سبک این بازی ماجراجویی با طراحی پازل است که توانسته جایزه‌ای هم در این زمینه کسب کند. یکی از نقاط قوت بازی که مورد تحسین کاربران قرار گرفته است، بخش صدا و تصویر بازی است که می‌تواند هیجان شما را بالا ببرد. این بازی که تلفیقی از ترس مینیمال با محتوای ناراحت‌کننده است، شاید در ابتدا چنین حسی را منتقل نکند، زیرا شروع آن ساده است. اما به مرور روند بازی شما را در خود غرق خواهد کرد.

در طی بازی ممکن است با موارد متعددی مثل کمبود شخصیت‌های پیچیده، جزئیات یا مأموریت‌های کم مواجه شوید که بازی را کم‌رنگ جلوه دهند، اما در نهایت با پازل‌های وحشتناکی روبه‌رو خواهید شد که همه چیز را جبران خواهند کرد. پس اگر فرد ضعیفی نیستید، به حل پازل علاقه‌مند هستید و تحمل برخی صحنه‌های ساده اما دردناک را دارید، توصیه می‌کنیم حتماً (limbo) را نصب و بازی کنید. لیمبو یک بازی سیاه و سفید پازلی است که شخصیت اصلی آن در جنگل‌های تیره و تار به دنبال خواهر خود می‌گردد.

2- بازی (Walking Dead)

بازی (Walking Dead) یا مردگان متحرک از دیگر بازی های ترسناک برای ایفون است که به‌عنوان یک بازی ماجراجویی از منظر سوم شخص با زوایای مختلف سینمایی هدایت می‌شود. نکته جالب در مورد این بازی، برداشت آن از سری کتاب‌های مصور به همین نام است که توسط اشخاصی به نام رابرت کرکمن، چارلی آدلر و تونی مور نوشته شده‌اند. این بازی به گفته کاربران ترسناک‌ترین بازی جهان نیست، اما وقتی به امتیازات آن نگاهی می‌اندازیم، متوجه محبوبیتش خواهیم شد.

وقایع این بازی در یک دنیای تخیلی و کمی پس از شروع آخرالزمان زامبی‌ها اتفاق می‌افتد. ما در این بازی شاهد چند شخصیت اصلی هستیم که عملکرد آن‌ها می‌تواند نتایج بازی را در مورد کشته شدن یک شخص خاص یا تغییر رفتار سایر شخصیت‌های داستان، به دنبال داشته باشد. نکته جالب در مورد این بازی این است که به‌عنوان یکی از بهترین بازی ‌های ترسناک برای آیفون در دوران حاضر محسوب می‌شود و تا کنون جوایز زیادی را کسب کرده است.

گیم‌ پلی این بازی به گونه‌ای است که بازیکن می‌تواند شخصیت‌ها و آیتم‌های گوناگون را بررسی کند و با هر یک از آن‌ها تعامل داشته باشد. برخی از قسمت‌های بازی نیاز به تصمیم‌گیری‌های مهمی از سوی بازیکن دارند که می‌توانند روند بازی را تحت تأثیر قرار دهند. جالب است بدانید در بخش‌های مختلفی از داستان شخصیت اصلی باید با دیگران گفتگو کند.

3- بازی (Year Walk)

این بازی ماجراجویی یک سفر غم‌انگیز، سورئال و جذاب را به دنبال دارد که از افسانه‌ای سوئدی با ترجمه نام بازی یعنی «سال پیاده‌روی» گرفته شده است. این بازی که زمانی تنها در سوئد رایج بود، امروزه به‌عنوان یکی از بازی های ترسناک برای ایفون در بین کاربران محبوبیت زیادی پیدا کرده است. این بازی با نام قهرمانش یعنی دانیل سونسون شروع می‌شود. او می‌خواهد به دیدار معشوق خود برود. قهرمان بازی با موجودات افسانه‌ای از فرهنگ عامه کشور سوئد مثل پری‌ها روبه‌رو می‌شود و در پایان موفق به دیدن بخشی از آینده در قالب مکالمه‌ای شوم خواهد شد. در اصل هدف از این بازی رفتن به کلیسا برای دیدن آینده است.

شما به‌عنوان بازیکن باید در جستجوی یک رویا به جنگل‌های تاریکی بروید که در آن موجودات عجیب و غریب در حال پرسه زدن هستند. کاری که در این بازی باید انجام دهید، حل و رمزگشایی پازل‌های مرموزی است که در طی بازی برای شما نمایش داده می‌شوند. به همین دلیل است که (Year Walk) به‌عنوان یک بازی ترسناک معمایی و پازلی شناخته می‌شود.

4- بازی (Dark Meadow)

(Dark Meadow) یا علفزار تاریک از سری بازی‌های ترسناک برای آیفون محسوب می‌شود که به‌عنوان یک بازی اکشن، ماجراجویی خیره‌کننده‌ای دارد. در این بازی اول شخص، بازیکنان باید برای فرار از دنیای کابوس پر از موجودات خارق‌العاده بجنگند. گیم‌ پلی و داستان بازی به شکلی ترسناک شروع می‌شود و هیجان را از همان ابتدا برای شما ایجاد خواهد کرد.

شما در یک بیمارستان متروکه و ویران از خواب بیدار خواهید شد، اما اصلا نمی‌دانید چه کسی هستید و چرا در اینجا قرار دارید. چیزی که ترسناک‌تر به نظر می‌رسد، مردی است که در حال گفتگو با شماست، اما روی ویلچر قرار دارد. البته اگرچه صدایش حالتی روان‌پریش دارد، اما می‌تواند مانند یک مسکن آرام‌بخش باشد. شما بعد از طی کردن مراحلی در اتاق خود باید از آن خارج شوید تا وارد دنیای سرگرم‌کننده بازی شوید. در بخش‌های مختلف بازی شما باید به نبردهایی بپردازید و برای حملات از سلاح‌هایی که در اختیار دارید، استفاده کنید.

بازی از نظر گرافیکی به شکلی است که می‌تواند به خوبی احساسی واقعی از ترس را در شما ایجاد کند. اما از آن‌جایی که سبک آن اکشن است، باید راهی برای افزایش قدرت خود از طریق سلاح‌ها پیدا کنید. شما از بخش منو می‌توانید وارد فروشگاه بازی شده و با خرید سلاح‌های جدید، سلامت، قدرت دفاعی و توان تجهیزاتی خود را ارتقاء دهید.

5- بازی (Forever Lost)

(Forever Lost) به‌عنوان یکی از بازی‌های ترسناک برای آیفون محسوب می‌شود که به سبک اتاق فرار است. در این بازی شما باید سرنخ‌های موجود را بررسی کنید و با دوربینی که دارید از آن‌ها عکس بگیرید تا در مواقع لزوم از سرنخ‌ها استفاده کنید. بازی ماجراجویی، پازلی (Forever Lost) در یک پناهگاه یا آسایشگاه متروکه اتفاق می‌افتد. جایی که هیچ چیزی آن‌طور نیست که در تصور می‌گنجد. این بازی از بازی‌های ماجراجویی کلاسیک 2 بعدی و تلفیق آن با فرهنگ مدرن الهام گرفته شده است.

از ویژگی‌های جالب توجه این بازی می‌توانیم به مواردی همچون طراحی بصری فوق‌العاده، طراحی صوتی شگفت‌انگیز به همراه موسیقی متن زیبا اشاره کنیم که همگی در کنار هم می‌توانند دنیایی وهم‌انگیز و فضایی دلهره‌آور را برای کاراکتر موجود ایجاد کنند. شما در این بازی با تعداد زیادی اتاق برای کشف و حل پازل مواجه می‌شوید که می‌توانید از راهنمایی‌های موجود در مسیر هم استفاده کنید. برای اینکه پیشرفت در بازی را در مراحل بعدی از دست ندهید، حتما از قابلیت ذخیره خودکار آن استفاده کنید.

شما می‌توانید در این بازی دنیای وحشت روانی را به سبک ماجراجویی مدرن تجربه کنید. کاوش در محیطی تاریک و جوی پر از پازل و معما به همراه سرنخ‌های موجود چیزی است که باید به دنبال آن باشید. شما باید برای دستکاری محیط خود طیف گسترده‌ای از اشیا موجود در محیط را به‌صورت غیرمعمول با هم ترکیب کنید.

6- بازی (Murder Room)

در ابتدا شما در یک اتاق به ظاهر معمولی به دام افتاده‌اید. در این اتاق باید به‌دنبال آیتم‌های گوناگون باشید و برای فرار از آن‌جا، پازل‌های موجود را حل کنید. وقتی درباره عملکرد این بازی از دید کاربران نگاهی می‌اندازیم، متوجه خواهیم شد که با بیش از 1 میلیون بار دانلود طرفداران زیادی دارد. البته به دلیل ژانر ترسناک بازی توصیه می‌کنیم که افراد بالای سن 17 سال آن را بازی کنند.

در ابتدای بازی با یک صفحه نمایش تاریک مواجه خواهید شد. جایی که شما توسط یک قاتل زنجیره‌ای شکار شده‌اید. اگر با نور صفحه مشکل دارید، می‌توانید تنظیمات روشنایی آن را تغییر دهید. از آن‌جایی که محیط بازی صدایی واقعی و پویا دارد، پس شاید استفاده از یک هدفون یا هندزفری بتواند تجربه گیم پلی شما را بهبود دهد. آنچه شما باید در این بازی انجام دهید این است که پازل‌های اتاق را حل کنید تا قفل‌های دیگر برای شما باز شوند.

7- بازی (Zombie Outbreak)

بازی (Zombie Outbreak) یا هجوم زامبی از دیگر بازی‌های ترسناک برای آیفون محسوب می‌شود که در آن بازیکن باید نقش یک زامبی را بر عهده بگیرد تا بتواند با آلوده کردن انسان‌های سالم، دنیا را به هم بریزد. همانطور که در سایر بازی‌های مشابه از زامبی‌ها دیده‌اید، هر فردی را که بتوانید آلوده کنید، به زامبی تبدیل شده و به گروه شما می‌پیوندند. نکته جالب در مورد این بازی قابلیت شخصی‌سازی مکان شیوع بیماری است که می‌توانید از بین هزاران مکان واقعی در دنیا یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

داستان بازی به شکلی است که می‌توانید شیوع زامبی‌ها را از مکان دلخواه خود به نظاره بنشینید و البته در همین حین پارامترهای شیوع را به دلخواه خود تغییر دهید. برای اینکه بتوانید به میزان آشفتگی دلخواه خود دست پیدا کنید، باید نوع شیوع زامبی را سفارشی کنید تا بتوانید به هدف خود برسید. شما باید با تغییرات لازم، عفونت مورد نظر را در سراسر نقشه پیگیری و منتشر کنید. برای اینکه ببینید در کدام نقاط موفقیت بیشتری داشته‌اید، می‌توانید از تصاویر ماهواره‌ای کمک بگیرید.

شما برای داشتن یک شیوع موفق باید به دنبال ناجیان مردم باشید و آن‌ها را هم به جمع خود راه دهید. شما از بخش (Settings) برنامه می‌توانید پارامترهای مختلف از جمله تعداد پلیس، دقت پلیس، دقت سرباز، اعداد زامبی اولیه، جهت شیوع عفونت، مدت زمان آلودگی و موارد دیگری را تنظیم کنید. همچنین قادر هستید که از صفحه مربوط به انتخاب نقشه بین موارد گوناگون، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. فراموش نکنید که این بازی ترسناک هم در نسخه رایگان امکانات محدودی را ارائه می‌دهد. پس برای دریافت ویژگی‌های بیشتر باید از خریدهای درون‌برنامه‌ای برای ارتقاء ویژگی‌ها و باز کردن قفل عملکردهای گوناگون استفاده کنید.

بازی (Dead By Daylight)

(Dead By Daylight) یک بازی اکشن چندنفره ترسناک است که در آن یک بازیکن باید نقش قاتل را بر عهده بگیرد و 4 بازیکن دیگر هم به‌عنوان بازماندگان، به کمک هم از منطقه‌ای فرار کنند. کار بازماندگان این است که به کمک نقشه موجود، ژنراتورهای پیش رو را تعمیر کنند. برای موفقیت در این کار باید حداقل مشکل 5 ژنراتور از 7 ژنراتور را برطرف کرده تا بتوانند دو دروازه خروجی را باز کنند. این بازی آنلاین ترسناک توسط یک استودیوی کانادایی ساخته شده است که در آن بازماندگان باید خود را از شر قاتل در امان نگه دارند.

در این بین قاتل وقتی بخواهد بازماندگان را دستگیر کند، با سلاحش به آن‌ها ضربه می‌زند که یک ضربه سلاح آن‌ها را زخمی و ضربه دوم آن‌ها را در حالت مرگ قرار می‌دهد. به‌طور کلی این بازی شامل تعقیب و گریز قاتل و بازماندگان است که گزینه‌های حرکتی مداومی مثل دویدن، پیاده‌روی، راه رفتن خمیده و حتی خزیدن کارایی پیدا می‌کنند. در این بازی آیتم‌ها، افزونه‌ها و امتیازهای خاصی وجود دارند که هر یک از شخصیت‌های بازی می‌توانند به آن‌ها دست پیدا کنند.

بازی (Indigo Lake)

اگر به ژانر وحشت و انجام بازی‌های ترسناک علاقه‌مند هستید، علاوه‌بر تمامی مواردی که معرفی کردیم، می‌توانید به انجام بازی (Indigo Lake) مشغول شوید. در این بازی شما با یک پزشک گم‌شده مواجه خواهید شد که باید از سرنخ‌های موجود برای پیدا کردن آن استفاده کنید. اما خیلی زود متوجه موجودات ماورایی خواهید شد که می‌خواهند به شما آسیب بزنند. برای اینکه از شر گزند آن‌ها در امان باشید، باید هر کاری بکنید تا شما را لمس کنند.

گیم پلی این بازی دارای عناصر مختلفی از بازی‌های ماجراجویانه و شبیه‌ساز رانندگی است. شما باید نقش شخصیت اصلی داستان با نام مردیت وایس را بر‌عهده بگیرید که قرار است دو هفته را در زادگاهش بگذراند. شخصیت داستان می‌تواند آزادانه حرکت کند، با شخصیت‌های غیربازیکن تعامل داشته باشد و مکان‌های مختلف را کشف کند. اما امکان اعمال خشونت در بخش دریاچه را ندارد.

بازی (Freddy s five nights)

(Freddy s five nights) هم از جمله بازی‌های ترسناک برای آیفون محسوب می‌شود که بر اساس داستان واقعی ساخته شده است. گفته می‌شود داستان این بازی بر اساس یک پیتزا فروشی واقعی در فلوریدا ساخته شده است. این بازی برای اولین بار در سال 2014 توسط اسکات تون ساخته و منتشر شد. داستان به گونه‌ای است که بازیکن اصلی باید نقش یک نگهبان امنیتی را بر‌عهده بگیرد. این نگهبان وظیفه دارد خود را در برابر شخصیت‌های انیماترونیک در شب‌های رستوران که گاهی فقط پرخاشگر و گاهی حتی آدم‌کش هستند، حفظ کند.

بازی به گونه‌ای بود که پس از انتشار توانست نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کند و البته به دلیل اصالت و سادگی خود طرفداران زیادی کسب کند. به همین دلیل در یک مقطع به پرفروش‌ترین بازی برای هفته منتهی به 18 آگوست 2014 تبدیل شد. گیم پلی این بازی شامل یک نگهبان رستوران خیالی است که باید در شیفت شب که از نیمه شب تا 6 صبح ادامه دارد، از خود در برابر 4 شخصیت انیماترونیک ساکن در مرکز دفاع کند. این بازی شامل 5 سطح در 5 شب جداگانه است که در هر کدام از سطوح، درجه سختی بازی افزایش پیدا می‌کند. اما شب ششم پایان بازی است که از هر کدام از سطوح قبلی هم دشوارتر است.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران