دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیفون

تقویم آیفون کجاست؟ آموزش برنامه Calendar در گوشی های آیفون

  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲
  • 2432
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

تقویم آیفون را می‌توان یکی از بهترین برنامه‌های این سری از گوشی‌های پرطرفدار دانست که می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت هر چه بهتر زندگی به ما کمک کند. تقویم موجود در گوشی‌های آیفون یا همان (Calendar) به شما کمک می‌کند تا جلسات کاری خود را تنظیم کنید، رویدادهای روزمره، هفتگی یا ماهانه را برنامه‌ریزی کرده و کلیه امور زمان‌بندی شده زندگی را مدیریت کنید. این برنامه ویژگی‌های متعدد زیادی دارد که هر یک از آن‌ها بر اساس نیاز کاربران طراحی شده‌اند. شما از ابزارهای این تقویم می‌توانید برای موارد گوناگونی استفاده کنید، اما به منظور بهره‌مندی از ظرفیت کامل آن، باید حتماً نحوه استفاده از بخش‌های مختلف این تقویم را بدانید. اگر می‌خواهید بیشترین استفاده را از تقویم گوشی ایفون خود داشته باشید، در این مطلب چندین نکته برای شروع کار ذکر شده‌اند.

تقویم آیفون چیست و چه مزایایی دارد؟

تقویم آیفون یا (Calendar) به عنوان یک برنامه مدیریت زمان شناخته می‌شود که می‌توانید به کمک آن قرارهای ملاقات خود را تنظیم کنید، رویدادها را به اشتراک بگذارید و به طور کلی زمان را در دستان خود بگیرید. مزیت کلی استفاده از تقویم در گوشی‌های آیفون این است که همیشه کارهای خود را به موقع و سر وقت انجام می‌دهید، بدون اینکه نیاز به استخدام یک منشی برای یادآوری رویدادهای زندگی باشد. این برنامه نه تنها برای افراد با مشغله زیاد کاربرد بالایی دارد، بلکه به عنوان یک فرد عادی هم می‌توانید برای تنظیم موارد متعدد روزمره از آن استفاده کنید.

با این اوصاف اگر دوست دارید روز خود را قبل از ورود به آن برنامه‌ریزی کنید، برنامه تقویم در آیفون می‌تواند راه‌حل ارزشمندی برای شما باشد. این برنامه در تمامی دستگاه‌های (iOS) قابل دسترسی است و می‌تواند در برنامه‌ریزی‌های کاری به شما کمک کند. کلندر به عنوان یک ابزار زمان‌بندی و مدیریت زمان شناخته می‌شود تا بر اساس ویژگی‌های خاص خود، در سازماندهی موارد گوناگون به شما کمک کند. از جذاب‌ترین مزایای استفاده از این برنامه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

صرفه‌جویی در زمان

بهترین مزیت استفاده از برنامه تقویم در آیفون، کمک به صرفه‌جویی زمانی است. با استفاده از این برنامه می‌توانید هر جلسه‌ای را بدون اتلاف وقت برنامه‌ریزی کنید و در زمان سررسید ترتیب آن را بدهید. با استفاده از ابزارهای موجود در این برنامه قادر هستید که قرارهای ملاقات خود را حتی زمانی که مشغول انجام فعالیت‌های دیگر هستید هم تنظیم کنید. این مسئله می‌تواند به صرفه‌جویی در وقت و زمان شما منجر شود، زیرا به کمک برنامه تقویم مورد نظر می‌توانید برنامه‌های خود را با مخاطبینتان هماهنگ کنید، بدون اینکه نیاز باشد برای ملاقات با آن‌ها زمان اضافی را هدر دهید.

یادآوری فعالیت‌ها

بسیاری از ما به دلیل مشغله‌های زیاد، قدرت به خاطر سپردن تمامی فعالیت‌های زمان‌بندی شده را نداریم. حداقل برای همه یک بار پیش آمده است که رویداد یا جلسه‌ای را به دلیل فراموشی از دست داده باشیم. این موارد اهمیت استفاده از تقویم گوشی را برجسته‌تر می‌کنند. شما با استفاده از کلندر قادر خواهید بود که یادآوری‌های مختلف را روی گوشی خود تنظیم کنید، به گونه‌ای که در زمان مقرر شما را از آن‌ها مطلع کند. قابلیتی که تقویم‌های سنتی امکان ارائه آن را ندارند. استفاده از تنظیمات تقویم به شما کمک می‌کند که یادآوری‌های خود را به گونه‌ای انجام دهید تا از آماده شدن به موقع قرارهای ملاقات مطمئن شوید.

دسترسی راحت

یکی از مزایای بی‌نظیر استفاده از تقویم آیفون، قابلیت دسترسی به آن است. شما می‌توانید از این برنامه در گوشی ایفون خود استفاده کنید و با استفاده از اپل آیدی خود آن را با سایر دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل آی‌او‌اس به اشتراک گذاشته و به نوعی همگام‌سازی کنید. از سوی دیگر امکان به اشتراک‌گذاری رویدادها با سایر حساب‌ها نیز فعال است. به این صورت می‌توانید دیگران را از رویدادهای مختلف باخبر کنید.

افزایش بهره‌وری

نرم‌افزار تقویم آیفون همچنین می‌تواند در رشد بهره‌وری مؤثر واقع شود که در نتیجه بهبود کارایی را به دنبال خواهد داشت. یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری، استفاده از برنامه‌ریز‌های زمانی است. زمانی که شما از یک برنامه منظم استفاده کنید، کارآمدتر از هر وقت دیگری عمل خواهید کرد. بر این اساس می‌توانید از کلندر آیفون برای برنامه‌ریزی به منظور تکمیل پروژه‌های مختلف استفاده کنید، روی پروژه‌هایی که ضرب‌العجل نزدیک‌تری دارند کار کنید و سایر پروژه‌ها را نیز بر اساس آنچه هدف شماست، پیش ببرید.

اگرچه استفاده از برنامه تقویم گوشی هوشمند برای مدیریت زمان عالی است، اما برای استفاده حداکثری از آن به استراتژی‌های مناسبی نیاز دارید. این به آن معنی است که از یک سیستم بهره‌وری کارآمد برای خود استفاده کنید و سپس از برنامه تقویم خود برای پشتیبانی از آن سیستم بهره‌مند شوید. به عنوان مثال، پس از افزودن وظایف روزانه به تقویم خود، باید بهترین ترتیب را برای تکمیل آنها تعیین کنید. شما می‌توانید لیست کارهای خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که وظایف را بر اساس فوریت و اهمیت اولویت‌بندی می‌کند.

برنامه کلندر چه ویژگی‌هایی دارد؟

از ویژگی‌های برنامه تقویم در آیفون می‌توانیم به موارد مختلفی اشاره کنیم که هر یک از آن‌ها در جلب رضایت کاربران نقش عمده‌ای دارند. این موارد شامل گزینه‌های زیر می‌شوند.

کاربرپسند بودن

رابط کاربری یکی از مهم‌ترین مواردی است که هر برنامه‌ای باید از آن برخوردار باشد. اگر کاربران تقویم گوشی با یک رابط پیچیده سروکار داشته باشند، مسلماً تجربه خوبی هنگام استفاده از آن نخواهند داشت. این موضوع باعث کاهش تمایل افراد به استفاده از تقویم مورد نظر می‌شود. کاربرپسند بودن یکی از ویژگی‌های بارز برنامه کلندر است که آن را به یکی از بهترین اپلیکیشن‌های تقویم دیجیتال موجود تبدیل کرده است. شما با کمترین میزان دانش می‌توانید از این برنامه به ساده‌ترین شکل استفاده کنید.

قابلیت سفارشی‌سازی

از دیگر ویژگی‌های جذاب برنامه تقویم گوشی‌های آیفون می‌توانیم به امکان سفارشی‌سازی آن‌ها اشاره کنیم. شما می‌توانید از طریق بخش تنظیمات برنامه قسمت‌های مختلف را بر اساس نیاز و ترجیحات خود، شخصی‌سازی کنید. برای مثال می‌توانید تنظیم کنید که تقویم شما با کدام یک از روزهای هفته شروع شود یا اینکه کدام اعداد هفته را نمایش دهد. همچنین کاربران بر اساس نیاز خود می‌توانند نوع تقویم را تغییر دهند. برای مثال استفاده از تقویم شمسی یا چینی به جای میلادی یکی از این تغییرات محسوب می‌شود. شما با استفاده از کلندر آیفون همچنین می‌توانید منطقه زمانی خودکار را لغو کنید یا دیگر تغییرات مورد نیاز را از بخش تنظیمات برنامه اعمال کنید.

یکپارچه‌سازی

همانطور که در بخشی از مطلب به آن اشاره کردیم، شما با استفاده از تقویم ایفون می‌توانید برنامه مورد نظر را با سایر برنامه‌های موجود در دستگاه‌های مختلف خود همگام‌سازی کنید. این قابلیت زمانی که در محیط‌های مختلف حضور دارید کارآمد خواهد بود.

به اشتراک‌گذاری داده‌ها

این مورد یکی از ضروری‌ترین ویژگی‌های یک تقویم به شمار می‌آید. با تقویم دیجیتال آیفون هم می‌توانید داده‌های موجود برای برنامه‌ریزی زمانی کاری، رویداد‌ها یا ملاقات‌های خود را از راه دور با دیگران به اشتراک بگذارید. این قابلیت باعث می‌شود تا بتوانید در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی‌های گروهی بهتر عمل کرده و باعث صرفه‌جویی در زمان شوید.

بهترین تقویم فارسی برای ایفون

شما علاوه بر تقویم ایفون می‌توانید از تقویم‌های فارسی جداگانه برای این سری از گوشی‌ها هم استفاده کنید. اگرچه عملکرد تمامی این تقویم‌ها در نهایت به یک شکل است، اما هر کدام طراحی بصری و قابلیت‌های متفاوتی دارند که بهتر است برای داشتن بهترین انتخاب، آن‌ها را با هم مقایسه کنید.

تقویم صبا

از جمله تقویم‌های محبوب ایرانی مناسب برای آیفون می‌توانیم به تقویم صبا اشاره کنیم. شما در این تقویم می‌توانید موارد متعددی از جمله شیفت‌های کاری، یادآوری‌ها و یادداشت‌های لازم را بر اساس سه تقویم قمری، شمسی و میلادی ثبت کنید. از جمله قابلیت‌های این تقویم که باعث تمایز آن از سایر تقویم‌های مشابه شده است، تعیین موقعیت مکانی، قابلیت تغییر رنگ یادآورها، بهره‌مندی از قطب‌نما، ویجت‌های مخصوص، رکعت‌شمار، مشاهده اوقات شرعی بر اساس لوکیشن، امکان افزودن موسیقی به یادآورها و امکان به اشتراک‌گذاری آن‌ها اشاره کنیم.

تقویم (iPersia Calendar)

(iPersia Calendar) را می‌توان تقویم آیفون پرطرفدار بین کاربران ایرانی دانست. شما می‌توانید در این تقویم هر رویدادی را تنظیم و یا یادداشتی را اضافه و ذخیره کرده و در مواقع لزوم اعلان مربوط به آن را دریافت کنید. شما از این نرم‌افزار محبوب می‌توانید به منظور مشاهده مناسبت‌های مختلف بهره‌مند شوید. از ویژگی‌های این برنامه می‌توانیم به مواردی همچون قابلیت تبدیل ارز، امکان افزودن روزهای تولد، استفاده از تقویم روزانه و ماهانه، پشتیبانی از ساعت هوشمند اپل، امکان تبدیل تاریخ تقویم‌های مختلف و حتی قابلیت مشاهده نرخ طلا و ارز اشاره کنیم. بنابراین همانطور که می‌توانید مشاهده کنید، (iPersia Calendar) چیزی بیش از یک تقویم ساده است.

تقویم فارسی جدید

این تقویم آیفون هم گزینه پیشنهادی خوبی برای بررسی زمان و ایجاد یاددآور محسوب می‌شود. شما می‌توانید روزهای خاص را در این تقویم زمان‌بندی کنید و در موقع نیاز از آن‌ها مطلع شوید. از سری قابلیت‌های تقویم فارسی جدید می‌توانیم به مواردی همچون قابلیت مشاهده وضعیت آب و هوا، امکان مشاهده اوقات شرعی، اعلام زمان و پخش اذان، ذکر شمار، مشاهده اتفاقات روزانه تاریخی، بررسی دمای گوشی و حتی حالت شب اشاره کنیم.

نحوه راه‌اندازی تقویم آیفون

شرکت اپل طراحی تقویم‌های سیستم‌های مختلف خود را به گونه‌ای انجام داده است که کار با آن‌ها بسیار ساده باشد. زمانی که شما یک اپل آیدی ایجاد می‌کنید، این شرکت سازنده به صورت خودکار یک تقویم ایکلود برای شما ایجاد می‌کند که برای استفاده از آن باید به حساب کلندر گوشی خود بروید. شما با استفاده از این برنامه می‌توانید همه چیز، از فعالیت‌های یک روز کاری گرفته تا کارهای خانه را مدیریت و برنامه‌ریزی کنید. ضمن اینکه این امکان برای شما وجود دارد که برای سازماندهی بهتر فعالیت‌ها، از بخش تنظیمات تقویم خود، از قابلیت رنگ‌آمیزی تقویم‌ها استفاده کنید. شما حتی می‌توانید از طریق این برنامه تنظیمات مربوط به هشدارهای پیش‌فرض و تنظیمات مناطق زمانی را نیز دنبال کنید. برای اینکه از بیشترین بهره‌وری لازم این تقویم استفاده کنید، می‌توانید ترفندهای زیر را به کار بگیرید.

اضافه کردن رویدادهای تقویم با کمک سیری

یکی از روش‌های ساده برای افزودن یک رویداد به تقویم ایفون این است که از سیری بخواهید این کار را انجام دهد. شما با صدا زدن سیری از طریق گفتن عبارت (Hey Siri) او را برای کار مورد نظر فرا می‌خوانید. بعد از حضور این دستیار صوتی می‌توانید با گفتن عبارتی مثل (add an event to my calendar) یک رویداد را به تقویم گوشی خود اضافه کنید. در قدم بعدی سیری اطلاعات بیشتری را از شما درخواست می‌کند که نام و تاریخ رویداد از جمله آن‌ها خواهند بود. بعد از اعمال تغییرات می‌توانید با سر زدن به تقویم خود تنظیمات اعمال شده از سوی سیری را مشاهده کنید.

اضافه کردن بخش تولدها

از مهم‌ترین رویدادهایی که همه ما به صورت مکرر با آن‌ها درگیر هستیم، مواردی همچون سالگرد آشنایی، سالگرد عقد و ازدواج و مهم‌تر از همه سالگرد تولد افراد خانواده یا دوستان نزدیکمان هستند. شما به راحتی با استفاده از تقویم آیفون می‌توانید چنین روزهای مهمی را به تقویم خود اضافه کنید و با اعمال تغییرات لازم در زمان سررسید رویداد، با وجود مشغله‌های فراوان یا فراموشی از آن باخبر شوید. برای اعمال تغییرات لازم باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید.

  1. در گوشی آیفون خود به بخش مخاطبین بروید.
  2. مخاطب مورد نظر خود را بیابید.
  3. حال باید روی بخش (Edit) مخاطب مورد نظر کلیک کنید. این بخش در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار دارد.
  4. در این مرحله باید کمی به پایین بروید و بخش (Add birthday) را انتخاب کنید.
  5. حال باید با کلیک روی عبارت (Done) تاریخ مورد نظر را تنظیم و تغییرات را ذخیره کنید.

نکته: اگر روش بالا را برای مخاطبین مختلف خود به کار بگیرید، با رفتن به تقویم گوشی متوجه تغییرات اعمال شده در مورد تاریخ تولد یا سایر تاریخ‌های مشابه مرتبط با آن‌ خواهید شد. البته بهتر است برای ثبت تاریخ‌های دیگر، به جای افزودن تاریخ تولید، روی عبارت (Add a date) در مورد هر مخاطب کلیک کنید تا تاریخ زمان مورد نظر به شما یادآوری شود. بعد از افزودن تاریخ، باید برچسب و تاریخ مد نظر را تعیین کنید. به این ترتیب سایر رویدادهای مهم زندگی شخصی خود را نیز فراموش نخواهید کرد.

تنظیم هشدارها

برای بسیاری از افراد راحت است که هر روز به تقویم خود نگاه کنند تا از رویدادهای موجود در آن روز آگاهی پیدا کنند. اما برخی از کاربران این روند را کاری بیهوده می‌دانند. شرکت اپل برای کاربران دسته دوم قابلیتی را در نظر گرفته است که دیگر نیازی به چک کردن مداوم تقویم نداشته باشند. بر این اساس شما می‌توانید بعد از تنظیم یک رویداد، هشداری نیز برای آگاهی از سررسید آن تنظیم کنید تا در زمان مناسب به شما اطلاع‌رسانی شود. برای انجام این کار باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید.

  1. رویداد مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  2. روی بخش (Edit) که در گوشه سمت راست بالای صفحه قرار گرفته است، کلیک کنید.
  3. حال باید به بخش پایین صفحه رفته و روی بخش (Alert) کلیک کنید.
  4. در نهایت زمانی را که می‌خواهید هشدار به صدا درآید، انتخاب کنید.

نکته: برای تنظیم چندین هشدار می‌توانید همین روند را به تعداد دفعات مورد نیاز تکرار کنید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران