دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیفون

آموزش تنظیمات اینترنت در آیفون و iOS

  • ۰۱ دی ۱۴۰۱
  • 32287
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

تنظیم اینترنت آیفون بر اساس اپراتورهای مختلف روی آن، یکی از چالش‌های کاربران محصولات اپل است. تنظیمات اینترنت به طور کلی یکسان است اما برخی از جزئیات در اپراتورها متفاوت خواهد بود. برای مثال نحوه دریافت تنظیمات اینترنت اپراتورها متفاوت است و باید برای هر کدام از روشی خاص استفاده کنید. ما در این مطلب از سیب اپ قصد داریم به آموزش تنظیمات اینترنت در آیفون و iOS بپردازیم و مراحل درست کردن آن را قدم به قدم توضیح دهیم. اگر در انجام این کار دچار مشکل شده‌اید یا به این تنظیمات در گوشی خود نیاز دارید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

مشکل تنظیم اینترنت در آیفون

خیلی از افراد تصور می‌کنند گوشی‌های آیفون همیشه تنظیماتی پیچیده‌تر از گوشی‌های اندرویدی دارند. در صورتی که این تنظیمات اصلاً سخت نبوده و تنها با گوشی‌های دیگر متفاوت است. یکی از تنظیماتی که پس از خرید آیفون با آن مواجه شده و ممکن است شما را دچار مشکل کند، تنظیمات اینترنت است. کاربران سیستم عامل iOS در آیفون و آیپد برای استفاده از اینترنت سیم کارت خود ممکن است دچار مشکل شوند. ما قصد داریم در ادامه آموزش قدم به قدم این تنظیمات اولیه را برای اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل شرح دهیم.

این اپراتورها پس از راه اندازی گوشی جدید و قرار دادن سیم کارت درون گوشی، برای شما تنظیمات مخصوص به خود را برای اینترنت ارسال خواهند کرد. همچنین شما می‌توانید درخواست کنید تا این تنظیمات برای شما ارسال شود.

اولین قدم برای راه اندازی اینترنت در آیفون آن است که ابتدا یک بسته اینترنت برای سیم کارت خود تهیه کنید تا در ادامه بتوانید همه مراحل را پیش ببرید.

راه اندازی اینترنت همراه اول در آیفون

در صورتی که سیم کارت شما مربوط به اپراتور همراه اول است باید از دستور خاصی برای دریافت تنظیمات اینترنت استفاده کنید. برای این کار چند روش وجود دارد.

پس از انجام یکی از این روش‌ها، تنظیمات اینترنت مرتبط به گوشی شما ارسال خواهد شد.

راه اندازی اینترنت ایرانسل در آیفون

ایرانسل نیز یکی دیگر از اپراتورهای ایرانی است که برای دریافت تنظیمات اینترنت آن روی گوشی خود نیاز به دستور خاص این شرکت را دارید. افراد دارای سیم کارت ایرانسل برای اینکه تنظیمات اینترنت برای آن‌ها ارسال شود باید کد دستوری #۶*۳*۱۳۰ را شماره گیری کنید. در مراحل انجام این کار ممکن است نیاز به روز عبور پیدا کنید. در صورت که با این پیغام رو به رو شدید، ۱۲۳۴ را به عنوان رمز وارد کنید.

راه اندازی اینترنت رایتل در آیفون

اپراتور رایتل فاقد این کدهای دستوری است. بنابراین برای دریافت همه اطلاعات و تنظیمات اینترنت باید به وب سایت رسمی آن‌ها مراجعه کرده و درخواست خود را مبنی بر دریافت اینترنت دیتا روی آیفون ثبت کنید. پس از آن با سریعاً این تنظیمات برای شما ارسال می‌شوند.

مراحل تنظیمات اینترنت و وارد کردن APN

برای انجام این تنظیمات مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. ابتدا وارد بخش Menu شوید.
  2. سپس Setting را انتخاب کنید.
  3. حال در Settings گزینه General و سپس Network را انتخاب کنید.
  4. در مرحله بعدی به بخش Cellular رفته و Cellular Data فعال کنید. اگر قصد دارید از GPRS خود استفاده کنید Cellular Date باید فعال و سایر گزینه‌ها غیرفعال باشند.
  5. در ادامه در بخش Cellular Data Network باید بخش Access Point Name را پیدا کنید.

تنظیمات Access Point Name

تنظیمات APN برای اپراتورهای مختلف مانند ایرانسل، همراه اول و رایتل به شرح زیر است.

در مدل‌هایی که WAP: 2.0 است

سایر بخش‌ها را می‌توانید خالی بگذارید. در انتها نیز پس از انجام دادن هر آنچه گفته شد روی Save ضربه بزنید تا تنظیمات شما ثبت شود.

حال می‌توانید از هر مرورگری که مایل بودید استفاده کنید و از اینترنت سیم کارت خود مورد استفاده قرار دهید. توجه داشته باشید که باید پیش از انجام تنظیمات بسته اینترنت مورد نظر خود را خریداری کنید. پس از فعال سازی اینترنت در بالای نمایشگر در کنار آنتن به شما E، H، 3G، 4G نمایش داده می‌شود.

داده‌‌های تلفن همراه در آیفون

ممکن است برای شما سؤال باشد که داده‌های تلفن همراه در کدام قسمت قرار دارند. برای دسترسی به داده‌ها باید وارد تنظیمات شوید و سپس داده‌های تلفن همراه را پیدا کنید. در این بخش می‌توانید سرویس‌های مختلف را ببینید.

تنظیمات مجدد اینترنت در آیفون

پس از انجام این تنظیمات ممکن است در آینده نیازمند تنظیمات جدیدی باشید. برای مثال اپراتور خود را عوض کرده و نیاز باشد تا اطلاعات آن را تغییر دهید. برای این کار همان‌طور که مشخص است باید اطلاعاتی که قبلاً در بخش APN وارد کردید را تغییر دهید. حال اگر نیاز باشد این تغییرات را انجام دهید خیلی راحت می‌توانید دوباره وارد همین بخش شده، همه تنظیمات قبلی را Reset کرده و اطلاعات جدید را وارد کنید.

تنظیمات Access Point Name چیست؟

برای آنکه دستگاه‌های هوشمندی که توانایی اتصال به اینترنت را دارند بتوانند در فضایی امن به تبادل داده‌ها بپردازند، نیاز است به APN وصل شوند. اما APN چیست؟ تنظیمات Access Point Name یا به اختصار APN به معنی «نام نقطه اتصال»، مسیر شبکه را برای اتصال به داده‌های تلفن همراه را مشخص می‌کند.  APNدروازه ورود (Gateway) بین اپراتور سرویس ‌دهنده و اینترنت است.

جمع‌بندی

در این مقاله از سیب اپ با آموزش قدم به قدم تنظیمات اینترنت اپراتوهای مختلف در آیفون آشنا شدید. در صورتی که این آموزش را به درستی انجام دهید، آیفون شما بدون هیچ مشکلی به اینترنت سیم کارت متصل شده و می‌توانید از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که پریدن آنتن هیچ ارتباطی به داده‌های تلفن همراه شما ندارد. در صورتی که پس از فعال کردن اینترنت، آنتن شما به طور کلی یا به صورت موقت قطع می‌شد باید به مراکز تعمیر موبایل مراجعه کنید.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران