دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیفون

حالت استندبای در (iOS 17) چیست + نحوه استفاده از (Standby) در آیفون

  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲
  • 2503
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

طراحان و توسعه‌دهندگان آیفون امسال بیش از هر چیزی روی بهبود ویژگی‌هایی از محصولات خود تأکید داشتند که کاربران از قبل با آن‌ها آشنایی دارند. با این حال وقتی دقیق‌تر نگاه می‌کنیم، شاهد تغییرات جدیدی در این سری از گوشی‌های پرطرفدار بازار خواهیم شد. یکی از جدیدترین خلاقیت‌های شرکت اپل اضافه کردن حالت استندبای در (iOS 17) است که به آن حالت آماده به کار نیز می‌گویند. این حالت به کاربران اجازه می‌دهد تا زمانی که از گوشی خود استفاده نمی‌کنند، صفحه نمایش آن در حالت دو کاره قرار گیرد. البته استندبای آیفون تنها در زمان شارژ کردن گوشی آن هم به صورت افقی فعال خواهد شد. در این مقاله جالب از سیب اپ به طور کامل نکات مهم، نحوه کار و جذابیت‌های استفاده از این حالت را برای شما بازگو خواهیم کرد.

حالت استندبای در (iOS 17) چیست؟

استندبای در (iOS 17) به نوعی یک نمایشگر هوشمند برای گوشی شما تلقی می‌شود که می‌توانید از آن به منظور دسترسی سریع به طیف وسیعی از ویژگی‌ها و اطلاعات گوشی در فاصله دور بهره‌مند شوید. این حالت در اصل به عنوان یک تجربه جدید تمام صفحه محسوب می‌شود که هنگام شارژ کردن گوشی خود می‌توانید از ویژگی‌های آن بهره‌مند شوید. بر اساس ایده توسعه‌دهندگان گوشی‌های آیفون، استفاده از حالت استندبای به این دلیل است که در هنگام شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکنید و در عوض در یک نگاه بتوانید به طیف گسترده‌ای از اطلاعات گوناگون دسترسی داشته باشید. برای اینکه بتوانید از این حالت بهره لازم را ببرید تنها نیاز است که گوشی شما زمانی که در حال شارژ شدن است، در حالت افقی قرار بگیرد.

این ویژگی به صورت پیش‌فرض در گوشی‌های آی‌او‌اس 17 به بالا قابل دسترسی است. به این معنی که نیازی به فعال کردن تنظیمات خاصی ندارید. اما برای استفاده بهینه از آن شاید لازم باشد که بنا بر سلیقه خود ویژگی‌های مورد انتظار را شخصی‌سازی کنید. البته ناگفته نماند که این ویژگی در سایر گوشی‌های آیفون با مدل‌های پایین‌تر البته با قابلیت‌های کمتر نیز قابل استفاده است. جالب است بدانید که گوشی آیفون بسته به شرایط دقیق نگهداری می‌تواند تا 16 روز یا 384 ساعت در حالت آماده به کار قرار گیرد.

نحوه فعال کردن حالت (Standby) در آیفون

استندبای در (iOS 17) به عنوان یک ویژگی جدید محصولات شرکت اپل محسوب می‌شود که هدف از طراحی آن بهبود کارایی باتری با محدود کردن فعالیت‌های پس‌زمینه است. ویژگی مورد نظر به صورت هوشمندانه الگوهایی را تجزیه و تحلیل می‌کند و دوره‌هایی را که گوشی شما فعالیتی ندارد، به منظور صرفه‌جویی در انرژی بدون به خطر انداختن عملکردهای ضروری شناسایی خواهد کرد. برای اینکه بتوانید حالت استندبای در (iOS 17) را فعال کنید، باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید.

  1. دستگاه خود را به آخرین نسخه موجود به‌روزرسانی کنید. برای انجام این کار به بخش (Settings)، بعد از آن به قسمت (General) و در نهایت به (Software Update) بروید و بررسی کنید که آیا چیزی برای به روز کردن وجود دارد یا خیر که در صورت وجود باید آن‌ها را دانلود کنید.
  2. در قدم بعدی باید دوباره به بخش (Settings) گوشی بروید و این بار روی بخش (Battery) و بعد از آن روی عبارت (Standby Mode) کلیک کنید.
  3. در نهایت باید حالت آماده به کار را روشن کنید. به این منظور باید به قسمت (Standby Mode) نگاه کرده و سوئیچ مربوط به آن را جابه‌جا کنید تا رنگ آن تغییر و این ویژگی فعال شود.

ویجت‌های مختلف در حالت استندبای در (iOS 17)

شما با فعال کردن ویژگی استندبای در گوشی خود می‌توانید به سه نمای مختلف در صفحه آیفون دسترسی داشته باشید که شامل ساعت‌ها، عکس‌ها و ابزارک‌ها می‌شوند. وقتی به صفحه ویجت نمایشگر گوشی خود نگاه می‌کنید، متوجه تقسیم آن به دو بخش مجزا خواهید شد که دو ویجت را در کنار هم نمایش می‌دهد. در حالت پیش‌فرض و قبل از انجام مراحل سفارشی‌سازی، شما شاهد یک ساعت آنالوگ و یک تقویم ماهانه با تاریخ روز خواهید بود.

در این زمان با انگشت خود و کشیدن آن به بخش‌های بالایی و پایینی صفحه می‌توانید ویجت‌های خود را به دلخواه در حالت (StandBy) تغییر دهید. شما در صفحه مورد نظر می‌توانید یک ساعت تمام صفحه را انتخاب کنید. ضمن اینکه یک نمایش اسلایدی از عکس‌های ذخیره شده در گوشی خود را در کنار مکان عکس و زمان ثبت آن خواهید داشت. شما از حالت استندبای در (iOS 17) می‌توانید ویجت‌های زیر را انتظار داشته باشید.

تقویم

در بخش تقویم همانطور که می‌دانید به روز، ماه و حتی رویدادهایی که در آینده رخ می‌دهند، دسترسی خواهید داشت.

باتری

باتری یکی از ویجت‌های اصلی حالت استندبای در (iOS 17) است که درصد شارژ باتری گوشی را به نمایش می‌گذارد.

کتاب‌ها

این بخش به کتاب‌های صوتی و سایر کتاب‌های دیجیتال موجود در گوشی برمی‌گردد که به صورت فعال به شما نمایش داده می‌شوند.

مخاطبین

شما با فعال کردن این ویجت در صفحه اصلی زمانی که گوشی خود را شارژ می‌کنید، به مخاطبین خود در سریع‌ترین زمان ممکن دسترسی خواهید داشت.

موسیقی

این بخش نیز به قسمت موسیقی‌ها و آهنگ‌ها برمی‌گردد که می‌توانید از طریق قرار دادن ویجت مربوط به آن آهنگ‌هایی را که اخیراً شنیده‌اید، تماشا کنید.

در این بخش به معرفی برخی از پرکاربردترین ویجت‌هایی پرداختیم که می‌توانید از حالت استندبای در (iOS 17) انتظار داشته باشید. اما علاوه بر موارد ذکر شده، می‌توانید گزینه‌های دیگری همچون زمان صفحه، عکس‌ها، یادداشت‌ها، نقشه‌ها، مرکز بازی، اخبار، پادکست‌ها، آب‌وهوا، کیف پول، تلویزیون، یادآوری‌ها و حتی مرورگر سافاری را در صفحه گوشی خود قرار دهید.

با این حساب این شما هستید که تعیین می‌کنید کدام یک از ویجت‌ها در صفحه اصلی حالت استندبای قرار گرفته و ظاهر شوند. برای این منظور باید نیمی از صفحه موبایل خود را برای شخصی‌سازی ویجت‌ها لمس کنید. حال باید در بالای صفحه و سمت چپ آن ویجت‌های مورد نظر را مرتب کنید. یک امکان دیگر این است که شما می‌توانید حالت چرخش هوشمند را برای ویجت‌های انتخابی خود برگزینید.

نحوه انتخاب عکس در حالت (StandBy)

شاید برای شما سؤال باشد که تصاویر مورد استفاده در حالت استندبای، چگونه انتخاب می‌شوند. در پاسخ باید هوش مصنوعی آیفون را مجری اصلی این ویژگی بدانیم که به صورت فعال تصاویر را از آلبوم ویژه (Photos) برداشت می‌کند. تصاویر می‌توانند برگرفته از طبیعت، شهرها، افراد و حتی حیوانات خانگی باشند. اما مانند هر زمانی دیگری، توسعه‌دهندگان ایفون این امکان را برای کاربران فراهم کرده‌اند که خود کنترل تصاویر را در صورت نیاز به دست بگیرند. برای انجام این کار باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید.

  1. برای سفارشی‌سازی این حالت باید انگشت خود را روی صفحه عکس فشار داده و آن را کمی نگه دارید.
  2. در قدم بعدی باید روی دکمه تعبیه شده در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید.
  3. با انجام این کار به مجموعه‌ای از آلبوم‌های عکس دسترسی خواهید داشت که می‌توانید با توجه به نیاز خود تصاویر مورد نظر خود را به ویجت حالت آماده به کار ایفون اضافه کنید.

ساعت‌های موجود در حالت استندبای آیفون

شاید برای شما جالب باشد که بدانید حالت استندبای در (iOS 17) شامل 5 ساعت مختلف می‌شود که بنا بر سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را برای نمایش در صفحه انتخاب کنید. در ادامه به معرفی این ساعت‌ها می‌پردازیم.

ساعت آنالوگ

سنتی‌ترین ساعت موجود در صفحه آیفون، ویجت مربوط به ساعت آنالوگ است که شامل اعداد 3،6،9 و 12 می‌شود. در این ساعت شما عقربه‌های ساعت‌شمار، دقیقه‌شمار و حتی ثانیه‌شمار را مشاهده خواهید کرد. در این مدل ساعت می‌توانید تاریخ را در بخش سمت راست ساعت مشاهده کنید.

ساعت دیجیتال

این نوع ساعت از جذاب‌ترین و ساده‌ترین ساعت‌های آیفون است که شامل بازخوانی زمان به صورت دیجیتال می‌شود. در این مدل ساعت همچنین به تاریخ و دمای فعلی هم دسترسی خواهید داشت.

ساعت جهانی

شما علاوه بر رایج‌ترین ساعت‌های موجود یعنی ساعت آنالوگ و دیجیتال به ساعت جهانی هم در آیفون خود دسترسی خواهید داشت. ویجت مربوط به این ساعت مکان فعلی شما را بر اساس زمان مشخص می‌کند. نکته جالب در مورد ساعت جهانی این است که می‌توانید زمان طلوع و غروب خورشید در نقاط مختلف را تماشا کنید.

ساعت شناور

ساعت شناور احتمالاً مورد علاقه کاربران فانتزی‌پسند است. این ساعت ظاهر متمایز خود را دارد و برای نشان دادن زمان حاضر از ارقام به شکل کارتونی استفاده می‌کند.

ساعت خورشیدی

یکی از ساعت‌های جالب و جذاب حالت استندبای آیفون، امکان دسترسی به ساعت خورشیدی است. با یک نگاه به این ساعت متوجه جلوه بصری متفاوت آن با سایر نمونه‌های موجود خواهید شد. ظاهری که احساسی شبیه به شعله‌های خورشید در رنگ‌های انتخابی را به کاربران ارائه خواهد داد.

نحوه خاموش کردن حالت آماده به کار

همانطور که گفتیم حالت استندبای به صورت پیش‌فرض زمانی که گوشی خود را به شارژ می‌زنید و آن را در حالت افقی قرار می‌دهید، فعال خواهد شد. اما زمانی که گوشی را از شارژ بکشید یا اینکه وقتی جهت آن را تغییر دهید، مشاهده خواهید کرد که صفحه‌ نمایش به صورت خودکار به حالت عادی برمی‌گردد. طراحی این حالت به گونه‌ای است که شما با فونت‌های بزرگ تعبیه شده در گوشی می‌توانید به اطلاعات مختلف روی صفحه در فواصل دورتر هم دسترسی داشته باشد.

برای بسیاری از افراد این سؤال وجود دارد که آیا برای استفاده از این ویژگی همیشه به صفحه‌ای روشن نیاز داریم؟ در پاسخ باید بگوییم که از نظر فنی نه، اما از نظر عملی برای اینکه یک تجربه کامل از گوشی خود داشته باشید، باید صفحه آن را همیشه روشن نگه‌ دارید. بدون پشتیبانی از یک صفحه همیشه روشن این حالت بی‌معنی خواهد بود و کارایی مورد نظر را نخواهد داشت. زیرا بعد از حدود 20 ثانیه به خواب می‌رود. اما این حالت با تمام ویژگی‌های جذابی که دارد، ممکن است برای برخی جالب توجه نباشد. اگر شما هم از این دسته کاربران هستید می‌توانید با طی کردن مراحل زیر استندبای در (iOS 17) را غیرفعال کنید.

  1. در گام اول از صفحه اصلی یا بخش کتابخانه گوشی آیفون به (Settings) بروید.
  2. در قدم بعدی باید کمی به پایین صفحه اسکرول کنید تا عبارت (StandBy) را مشاهده و روی آن کلیک کنید.
  3. حالت سوئیچ یا کلید مربوط به آن را در حالت خاموش قرار دهید.

سایر ویژگی‌های جذاب حالت استندبای آیفون

شما با استفاده از (StandBy) می‌توانید گوشی خود را به یک ساعت زنگ‌دار سرگرم‌کننده تبدیل کنید یا از آن برای بررسی به بسیاری از ویژگی‌های موبایل خود بهره ببرید. یکی از ویژگی‌های جالب حالت آماده به کار این است که می‌توانید حالت شب را برای گوشی خود روشن کنید، درست زمانی که چراغ‌ها کم نور هستند تا همه چیز به رنگ قرمز درآید. ایده پشت این طرح این است که در زمان تاریکی رنگ قرمز موارد گوناگون را قابل مشاهده می‌کند. ضمن اینکه شما بدون مزاحمت نور گوشی می‌توانید بدون حواس‌پرتی بخوابید.

یک ویژگی دیگر این حالت وقتی است که قفل گوشی شما باز شود. در حالت می‌توانید پیام‌های صوتی زنده را روی نمایشگر گوشی مشاهده کنید. اما جالب‌ترین قابلیت حالت آماده به کار، چیزی است که شرکت اپل نام حافظه یا (MagSafe) را برای آن برگزیده است که طی آن استندبای می‌تواند به یاد بیاورد که در یک مکان خاص چگونه بوده‌اید. ضمن اینکه شما در این حالت می‌توانید از دستیار صوتی اپل هم استفاده کنید.

 جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران