دانلود سیب‌اپ
sibapp
حالت فوکوس
حالت فوکوس
آموزش‌های کاربردی آیفون

حالت فوکوس در آیفون چیست و چه کاربردی دارد؟

  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
  • 1823
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

آیا با قابلیت‌ها و ویژگی‌های حالت فوکوس در آیفون آشنا هستید؟ سازندگان گوشی‌های هوشمند تلاش می‌کنند تا در گوشی‌های جدید خود قابلیت‌ها و ویژگی‌های جذابی را به کاربران ارائه دهند. این ویژگی‌ها در صورتی که مورد توجه کاربران قرار گیرند، از گوشی‌های جدید استقبال بیشتری می‌شود. یکی از این قابلیت‌ها، حالت فوکوس در آیفون است. این حالت در حقیقت نوع پیشرفته و جذاب‌تر ویژگی (Do Not Disturb) است که بسیاری افراد با آن آشنایی دارند. در این مطلب از سیب اپ قصد داریم تا در خصوص حالت فوکوس در آیفون نکاتی را بیان کنیم. با ما تا انتها همراه باشید تا با این حالت جذاب موجود روی گوشی‌های آیفون آشنا شوید.

حالت فوکوس در آیفون چیست؟

اگر شما هم در میان آن دسته افرادی قرار دارید که از گوشی‌های آیفون استفاده کرده‌اید، با ویژگی (Do Not Disturb) آشنایی دارید. همانطور که اشاره کردیم، حالت فوکوس (Focus) در حقیقت نسل جدید این ویژگی است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید جلوی بسیاری از اعلانات مزاحم و غیرضروری را بگیرید. بر خلاف نسل قبلی، در حالت فوکوس افراد می‌توانند شخصی‌سازی‌های بسیاری را انجام دهند تا از این حالت بهترین استفاده را داشته باشند.

به‌عنوان مثال یکی از کارهایی که در حالت فوکوس در آیفون می‌توان انجام داد که استفاده از آن با حالت (Do Not Disturb) امکان‌پذیر نبود، دریافت نوتیفیکیشن‌هایی است که تنها به عملکرد فعلی شما ارتباط داشته باشد. به‌عنوان مثال زمانی که در حال کار هستید، تنها نوتیفیکیشن‌هایی را که مربوط به اپلیکیشن‌هایی کاری است دریافت کنید و باقی آن‌ها به شکل بی‌صدا باشند.

روش فعال کردن حالت فوکوس

باید بدانید که حالت فوکوس در آیفون در نسخه (iOS 15) در اختیار کاربران قرار داده شده است. به همین دلیل در صورتی که گوشی آیفون شما از نسخه (iOS 15) پشتیبانی نمی‌کند یا به‌روزرسانی سیستم‌عامل را انجام نداده‌اید، نمی‌توانید به این حالت دسترسی داشته باشید. برای فعال کردن حالت فوکوس باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. ابتدا وارد بخش (Settings) گوشی خود شوید.
  2. در این بخش گزینه‌ای به نام فوکوس (Ficus) وجود دارد. آن را انتخاب کنید تا منوی جدیدی برای شما باز شود.
  3. در این منو باید گزینه (+) را انتخاب کنید تا بتوانید به حالت‌های از پیش تعیین شده دسترسی داشته باشید یا از حالت‌های موجود استفاده کنید.
  4. پس از آن با انتخاب گزینه (Next) به مرحله بعدی خواهید رفت.
  5. در این مرحله باید مخاطبینی را که می‌خواهید نوتیفیکیشن پیامشان را مشاهده کنید، با استفاده از گزینه (Add Contact) به لیست اضافه کنید. در‌صورتی که دوست ندارید نوتیفیکیشن پیام کسی را مشاهده کنید، گزینه (Allow None) را انتخاب کنید.
  6. در بخش دیگر این مرحله می‌توانید برنامه‌های مد نظر خود را با استفاده از گزینه (Add App) به این حالت اضافه کنید تا نوتیفیکیشن آن‌ها را مشاهده کنید. در صورتی که دوست ندارید نوتیفیکیشن هیچ برنامه‌ای را دریافت کنید، گزینه (Allow None) را انتخاب کنید.
  7. با استفاده از گزینه (Turn On Automatically) می‌توانید به حالت فوکوس در آیفون اجازه دهید تا در زمان‌های خاصی مانند زمان رانندگی فعال شود.

فواید استفاده از حالت فوکوس در آیفون

استفاده از حالت فوکوس در آیفون مزایا و فواید متعددی برای کاربران دارد. از مهم‌ترین فواید استفاده از حالت فوکوس در آیفون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- تنظیم حالت فوکوس برای فعال شدن در زمان خاص

کاربران می‌توانند حالت فوکوس در آیفون را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که در زمان‌های مشخصی به‌صورت خودکار فعال شود. این کار می‌تواند برای افراد فواید متعددی داشته باشد. به‌عنوان مثال شما حالت فوکوس را مناسب با زمان خواب خود تنظیم می‌کنید. در این صورت حتی اگر فراموش کنید که گوشی خود را سایلنت کنید هم این حالت فعال می‌شود و جلوی بیدار شدن شما را خواهد گرفت.

2- پنهان کردن برخی پیام‌ها

شاید برخی مواقع شما دوست نداشته باشید که از طرف برخی افراد پیام دریافت کنید. در این زمان با استفاده از حالت فوکوس می‌توانید جلوی نوتیفیکیشن پیام این افراد را بگیرید.

3- شخصی‌سازی صفحه اصلی آیفون

شما می‌توانید با ساخت پروفایل‌های مشخص برای خود از امکان شخصی‌سازی صفحه آیفون در زمان فعال بودن آن پروفایل استفاده کنید. این کار سبب می‌شود تا تنها مواردی را که باعث پرت شدن حواس شما نمی‌شوند، در زمان فعال بودن این حالت مشاهده کنید.

4- فعال شدن اتوماتیک حالت فوکوس در مواقع مشخص

حواس برخی افراد در زمان رانندگی به سادگی پرت می‌شود. همین امر ممکن است باعث شود تا آن‌ها تصادف کنند. اما با تنظیم حالت فوکوس برای روشن شدن خودکار آن در زمان رانندگی یا موارد مشابه دیگر، می‌توانید خطرات احتمالی را کاهش دهید.

5- سیستم پاسخ دهی خودکار

با روشن کردن سیستم پاسخ‌دهی خودکار حالت فوکوس در آیفون می‌توانید به افراد دیگر اطلاع دهید که در حال حاضر توان پاسخگویی به تلفن همراه خود را ندارید. اما باید بدانید که برای انجام این کار لازم نیست شما کار خاصی انجام دهید و گوشی به‌صورت خودکار این کار را انجام خواهد داد. پس از دریافت تماس یا پیامک، گوشی شما به‌صورت خودکار یک پیام برای آن‌ها ارسال می‌کند که شما در حال حاضر قادر به پاسخگویی نیستید.

6- به اشتراک‌گذاری حالت فوکوس با دیگران

همانطور که گفتیم کاربران می‌توانند حالت فوکوس خود را به‌صورت شخصی‌سازی شده در بیاورند تا تنها برخی از امکانات آن فعال باشد. در صورتی که چند گوشی تلفن آیفون داشته باشید، می‌توانید این پروفایل شخصی‌سازی شده را برای دستگاه‌های دیگر خود ارسال کنید. این کار در زمان و انرژی صرفه‌جویی می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که تنها زمانی می‌توانید این کار را انجام دهید که سیستم‌عامل گوشی‌های دیگر شما هم (iOS 15) باشد. همچنین باید بدانید که می‌توانید این پروفایل‌ها را با افراد دیگر هم به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم از مزایای پروفایلی که شما ساخته‌اید، بهره‌مند شوند.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران