دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیفون

راهنمای برگرداندن برنامه های حذف شده در آیفون

  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
  • 6581
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

کاربران ممکن است به دلایل متفاوتی برنامه‌های موجود روی گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود را پاک کنند و پس از مدتی دوست داشته باشند دوباره آن‌ها را روی گوشی نصب کنند. اما عدم آشنایی با روش‌های برگرداندن برنامه‌ های حذف شده در آیفون سبب شده که نتوانند این کار را انجام دهند. باید بدانید که روش‌های متفاوتی برای بازیابی برنامه‌های حذف شده از روی آیفون وجود دارد. در این مطلب از سیب‌اپ قصد داریم تا در خصوص این روش‌ها نکاتی را عنوان کنیم و شما را با آن‌ها آشنا کنیم. اگر شما هم دوست دارید با این روش‌ها آشنا شوید، تا انتها با ما همراه باشید.

روش‌های برگرداندن برنامه های حذف شده در آیفون

همانطور که گفتیم روش‌های متفاوتی برای برگرداندن برنامه‌های حذف شده از روی گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد وجود دارند. افراد می‌توانند با توجه به دسترسی، راحتی و حتی سلیقه خود بهترین روش را از میان روش‌های زیر برای انجام این کار انتخاب کنند. این روش‌ها عبارتند از:

1- استفاده از اپ استور

اولین و ساده‌ترین روشی که برای برگرداندن برنامه های حذف شده از روی گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد وجود دارد، استفاده از اپ استور (App Store) است. با این روش حتی نیاز نیست که شما نام کامل برنامه را به خاطر سپرده باشید. این روش برای بازگرداندن برنامه‌های حذف شده که آن‌ها را خریداری کرده‌اید، بسیار مناسب است. پس از آن با استفاده از روش زیر می‌توانید برنامه مد نظر را دوباره دانلود و نصب کنید:

  1. ابتدا وارد اپ استور شوید.
  2. در گوشه سمت راست و بالای صفحه، نماد اپ استور وجود دارد که باید آن را انتخاب کنید.
  3. در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود، گزینه (Purchase) را انتخاب کنید.
  4. اکنون می‌توانید لیستی از برنامه‌هایی را که تا کنون از طریق اپ استور دانلود کرده‌اید مشاهده کنید.
  5. در میان این برنامه‌ها به دنبال اپلیکیشن مد نظر خود بگردید و دوباره آن را دانلود و نصب کنید.

به همین سادگی و با استفاده از این روش کار بازگرداندن برنامه‌های حذف شده در آیفون را انجام خواهید داد. البته توجه داشته باشید در صورتی که برای دانلود و نصب برنامه از اپ استور استفاده نکرده باشید، این روش را نمی‌توان راهی مناسب برای انجام این کار دانست. در این زمان باید نام برنامه مد نظر را در خاطر داشته باشید تا بتوانید آن را از استورهای معتبر مانند اپ استور یا سیب اپ مجدداً دانلود کنید.

2- استفاده از بخش کتابخانه برنامه‌ها

بخش (App Library) یکی از قابلیت‌هایی منتشر شده‌ای است که در (iOS 14) و نسخه‌های پس از آن وجود دارد. در این بخش شما می‌توانید برنامه‌های متفاوت موجود روی گوشی خود را در آن مشاهده کنید. این بخش برنامه‌های متفاوت شما را در دسته‌های متفاوتی مانند خلاقیت، اجتماعی و سرگرمی دسته‌بندی می‌کند. در گوشی خود به دنبال (App Library) بگردید و اگر این برنامه روی گوشی شما نصب شده بود، می‌توانید با استفاده از آن کار برگرداندن برنامه‌ های حذف شده را انجام دهید. مراحل انجام این کار عبارتند از:

  1. قفل گوشی خود را باز کنید و به صفحه اصلی آیفون یا آیپد خود بروید.
  2. انگشت خود را روی صفحه‌نمایش به سمت راست بکشید تا زمانی که (App Library) را مشاهده کنید.
  3. پوشه‌های متفاوتی در این برنامه به صورت پیش‌فرض وجود دارند.
  4. شما می‌توانید برای پیدا کردن برنامه مد نظر خود درون پوشه‌ها را بگردید یا از گزینه جستجو که در بالای صفحه قرار دارد، استفاده کنید.
  5. پس از پیدا کردن برنامه، به سادگی می‌توانید مجدداً آن را دانلود و نصب کنید.

3- استفاده از برنامه (Finder)

روش دیگری که برای برگرداندن برنامه های حذف شده از روی گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد وجود دارد، استفاده از برنامه (Finder) است. البته توجه داشته باشید که برای این کار نیاز به یک مک بوک دارید که برنامه (Finder) روی آن نصب شده باشد و شما از گوشی خود در آن نسخه پشتیبان تهیه کرده باشید. در غیر این صورت شما نمی‌توانید از این روش برای بازگرداندن برنامه‌های حذف شده استفاده کنید. اگر نسخه پشتیبان دارید، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. با استفاده از کابل، گوشی خود را به مک بوک وصل کنید.
  2. از منویی که باز می‌شود، گوشی یا تبلت خود را انتخاب کنید.
  3. پس از ورود به صفحه گوشی یا تبلت، گزینه بازیابی نسخه پشتیبان (Restore Backup) را انتخاب کنید.
  4. پس از آن دستگاه شما شروع به پیدا کردن و بازیابی برنامه‌های حذف شده خواهد کرد.
  5. پس از اتمام بازیابی، برنامه‌های حذف شده مجدداً روی گوشی شما ظاهر خواهند شد و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

همانطور که گفتیم مهم‌ترین پیش‌نیاز استفاده از این روش داشتن نسخه پشتیبان از گوشی یا تبلت روی کامپیوتر است. اما در این میان نکات دیگری هم وجود دارند که باید به آن‌ها توجه کنید. در هنگام انجام فرآیند بازیابی باید اتصال گوشی و کامپیوتر برقرار باشد و قطع نشود. عدم توجه به این نکته ممکن است باعث آسیب رسیدن به گوشی و اطلاعات موجود در آن شود. همچنین این فرایند ممکن است اندکی زمان‌بر باشد. پس زمانی آن را انجام دهید که گوشی میزان کافی شارژ داشته باشد و شما به آن نیاز نداشته باشید.

4- استفاده از نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات

نرم‌افزارهای مختلفی برای بازیابی اطلاعات از روی گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد وجود دارند که شما می‌توانید از آنها برای بازگرداندن اطلاعات مختلف مانند برنامه‌های حذف شده استفاده کنید. (Disk Drill) یکی از این نرم‌افزارهاست که در ادامه نکاتی را در خصوص روش استفاده و کار با آن بیان خواهیم کرد. برای این که بتوانید از این نرم‌افزار برای بازگرداندن برنامه حذف شده از روی گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد استفاده کنید، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. برنامه (Disk Drill) را روی کامپیوتر خود نصب کنید. مهم نیست که روی کامپیوتر شما سیستم‌عامل (MacOS) یا ویندوز نصب است. این برنامه را می‌توانید روی هر دوی این سیستم‌عامل‌ها نصب کنید.
  2. پس از نصب، برنامه را اجرا کنید.
  3. گوشی خود را با استفاده از کابل به کامپیوتر وصل کنید.
  4. گوشی یا تبلت خود را از میان گزینه‌های موجود در لیست دستگاه‌ها انتخاب کنید.
  5. در پایین صفحه گزینه (Search For Lost Data) در کادری آبی وجود دارد. آن را انتخاب کنید تا فرایند اسکن گوشی شروع شود.
  6. اکنون باید مدتی منتظر بمانید تا این فرآیند به اتمام برسد.
  7. پس از آن از میان داده‌هایی که وجود دارد، برنامه‌های مد نظر خود را انتخاب کنید و با استفاده از گزینه (Recover) آن‌ها را بازگردانید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران