دانلود سیب‌اپ
sibapp
روشن کردن هات اسپات روی iOS 16 و iOS 17
روشن کردن هات اسپات روی iOS 16 و iOS 17
آموزش‌های کاربردی آیفون

روشن کردن هات اسپات در iOS ۱۶ و iOS ۱۷

  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • 14797
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

قابلیت «Personal Hotspot» یکی از ویژگی‌های پرکاربرد آیفون و ‌آیپد است که امکان به‌اشتراک‌گذاری اینترنت داده همراه با سایر دستگاه‌ها را برای شما ممکن می‌کند. این قابلیت زمانی که به یک شبکه Wi-Fi دسترسی ندارید، می‌توانید یاری‌رسان شما باشد. برای آشنایی با نحوه روشن کردن هات اسپات در iOS ۱۶ و iOS ۱۷ و شخصی‌سازی تنظیمات آن، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

فعال کردن هات اسپات

در مرحله نخست برای اتصال به هات اسپات، باید آن را در دستگاه منبع فعال کنید. نحوه انجام این کار به شرح زیر است:

  1. ابتدا Wi-Fi آیفون یا آیپد را خاموش کرده و اینترنت سیمکارت خود را فعال کنید. این کار را می‌توانید از طریق کنترل سنتر یا با مراجعه به بخش «Cellular» (در برخی از دستگاه‌ها بخش Cellular به صورت Mobile Service عنوان شده است) در تنظیمات انجام دهید. توجه داشته باشید که قابلیت هات اسپات روی آیپد فقط مختص مدل‌هایی است که از سیمکارت پشتیبانی می‌کنند.
  2. وارد «Settings» دستگاه شده و در بخش Cellular گزینه Cellular Data Network را انتخاب کنید.
  3. در صفحه جدیدی که برایتان باز شده، به پایین صفحه رفته و در قسمت «Personal Hotspot» سه مورد «APN»، «Username» و «Password» را وارد کنید. در این سه قسمت هر متن دلخواهی می‌توانید وارد کنید.
  4. حال با بازگشت به صفحه قبل، مشاهده می‌کنید که گزینه Personal Hotspot به صفحه اضافه شده است.
  5. وارد این بخش شده و  «Allow Others to Join» را فعال کنید.

مرحله اول:

آموزش روشن کردن هات اسپات در آی‌ او اس ۱۶ و آی او اس ۱۷

مرحله دوم:

آموزش روشن کردن هات اسپات در آی‌ او اس ۱۶ و آی او اس ۱۷

تعیین رمز عبور

برای اینکه سایر دستگاه‌ها بتوانند به هات اسپات شما متصل شوند، باید برای آن یک رمز عبور تعیین کنید. برای انجام این کار، در همان صفحه روی گزینه «Wi-fi Password» کلیک نمایید. در صفحه بازشده، یک رمز عبور وارد کنید. این رمز باید حداقل ۸ کاراکتر داشته باشد.

اتصال به هات اسپات

برای اتصال سایر دستگاه‌ها به هات اسپات آیفون یا آیپد، می‌توانید از Wi-fi، بلوتوث یا کابل USB استفاده کنید. وقتی دستگاهی را به Hotspot متصل می‌کنید، نوار وضعیت سبز رنگ در بالای صفحه ظاهر می‌شود و نشان می‌دهد که چند دستگاه به آن متصل شده‌اند. تعداد دستگاه‌هایی که می‌توانند به‌طور هم‌زمان به هات اسپات شما بپیوندند به شرکت مخابراتی و مدل آیفون شما بستگی دارد. در ادامه نحوه اتصال به هات اسپات به ۳ روش مذکور توضیح داده می‌شود.

۱. Wi-Fi

ابتدا مطمئن شوید که در دستگاه منبع گزینه Allow Others to Join روشن باشد. سپس به تنظیمات وای‌فای دستگاه دوم رفته و منتظر باشید تا دستگاه Wi-Fiهای جدید را شناسایی کند. از میان لیست Wi-Fiها، نام دستگاه منبع را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید. سپس رمز عبور هات اسپات را وارد کنید. پس انجام این کار، دستگاه به هات اسپات متصل می‌شود.

۲. بلوتوث

امکان به‌اشتراک‌گذاری اینترنت داده آیفون و آیپد از طریق بلوتوث هم وجود دارد. برای اطمینان از اینکه آیفون یا آیپد شما توسط سایر دستگاه‌ها قابل شناسایی است، به صفحه Bluetooth رفته و روی آن بمانید. سپس در مک یا سایر دستگاه‌ها به قسمت بلوتوث رفته و دو دستگاه را به یکدیگر متصل کنید. با انجام این کار، اینترنت داده آیفون یا آیپد با دستگاه دوم به‌اشتراک گذاشته می‌شود.

۳. کابل USB

برای استفاده از این روش، ابتدا مطمئن شوید که آخرین نسخه «iTunes» و «Finder» روی مک یا کامپیوتر ویندوز شما نصب است. پس از آن، آیفون یا آیپد خود را از طریق کابل به کامپیوتر متصل کنید. در آیفون یا آیپد شما هشداری با عنوان «?Trust This Computer» ظاهر می‌شود. روی گزینه «Trust» کلیک کنید. پس از آن، علاوه‌بر اینکه امکان به‌ انتقال فایل بین دو دستگاه به وجود می‌آید، کامپیوتر شما به اینترنت هات اسپات متصل می‌شود.

اتصال از طریق Control Center

یک روش سریع‌تر برای به‌اشتراک‌گذاری هات اسپات، انجام این کار از طریق Control Center است. البته این روش زمانی کارکرد دارد که تنظمیات هات اسپات مانند رمز عبور را انجام داده باشید.

آموزش روشن کردن هات اسپات در آی‌ او اس ۱۶ و آی او اس ۱۷

برای اتصال به هات اسپات با این روش، ابتدا Control Center را با کشیدن انگشت خود از بالای صفحه به سمت پایین باز کنید. حالا انگشت خود را در قسمت تنظیمات Wi-fi و اینترنت همراه نگه دارید تا پنجره بزرگتر نمایش داده شود. در گوشه سمت راست پایین می‌توانید گزینه Personal Hotspot را مشاهده کنید. با روشن کردن آن، سایر دستگاه‌ها اجازه اتصال به هات اسپات را پس از وارد کردن رمز عبور به دست می‌آورند. همچنین در همین قسمت می‌توانید تعداد دستگاه‌های متصل به هات اسپات را مشاهده کنید.

اجازه اتصال خودکار دستگاه‌های Family به هات اسپات

یک راه سریع و آسان دیگر برای اتصال به هات اسپات در iOS ۱۶ و iOS ۱۷، استفاده از قابلیت «Family Sharing» است. این قابلیت به اعضای خانواده یا سایر کاربران متصل به Family Sharing اجازه می‌دهد که به‌طور خودکار و بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور، به هات اسپات آیفون یا آیپد شما متصل شوند. برای راه‌اندازی این ویژگی، مراحل زیر را انجام دهید.

  1. در Settings دستگاه وارد بخش Personal Hotspot شوید.
  2. روی گزینه Family Sharing کلیک کرده و تیک آن را روشن کنید. اگر این گزینه را مشاهده نمی‌کنید، ابتدا باید قابلیت Family Sharing را از طریق تنظیمات Apple ID فعال کنید.
  3. سپس روی نام هر یک از اعضای خانواده‌تان ضربه بزنید و تنظیم کنید که آیا می‌تواند به‌طور خودکار به هات اسپات متصل شود یا خیر.

قطع اتصال دستگاه‌ها به هات اسپات

زمانی که دیگر به اتصال هات اسپات نیاز ندارید یا به هر دلیلی می‌خواهید اتصال را قطع کنید، به‌راحتی می‌توانید به‌اشتراک‌گذاری هات اسپات را غیرفعال کنید. برای انجام این کار کافی است که گزینه Allow Others to Join را غیرفعال کنید یا بلوتوث دستگاه را ببنید و یا کابل USB را از دستگاه جدا کنید.

نکات کاربردی در اتصال به هات اسپات در iOS ۱۶ و iOS ۱۷

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران