دانلود سیب‌اپ
sibapp
روش صحیح شارژ و نگهداری از باتری آیفون
روش صحیح شارژ و نگهداری از باتری آیفون
آموزش‌های کاربردی آیفون

روش صحیح شارژ و نگهداری از باتری آیفون

  • ۱۰ دی ۱۴۰۱
  • 8276
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

یکی از سوالات همیشگی کاربران آیفون این بوده که روش صحیح شارژ و نگهداری از باتری آیفون چیست؟ شب تا صبح گوشی را در شارژ گذاشتن کار درستی است ؟ و یا چطور آیفون را شارژ کنیم تا باتری آن بهتر عمر کند؟

راهکارهای حفظ عمر و سلامت باتری آیفون را پیشتر مورد بررسی قرار دادیم. اکنون می‌خواهیم بررسی کنیم نحوه صحیح شارژ باتری به چه صورت است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید اپل مدت‌ هاست در آیفون های جدید از باتری های لیتیوم یونی استفاده می‌کند. باتری های Li-ion باتری هایی با عمر مفید بالا و هوشمند هستند که می‌توان میزان شارژ و مصرف آن ها را مدیریت کرد.

قسمت اصلی تنظیمات آیفون برای مدیریت باتری، داخل Setting منوی باتری و بخش ‌Battery Health واقع شده.

تنظیمات باتری آیفون

اولین گزینه در این قسمت Maximum Capacity می‌باشد که میزان ظرفیت باتری یا به نوعی سلامت آن را نشان می‌دهد. که طبیعتاً به مرور زمان این عدد کاهش می‌یابد.

آیفون های جدید در حالت عادی حدود ۲ ساعت تا ۲.۵ ساعت طول می‌کشد تا شارژ شوند. البته در حالت استفاده از آداپتورهای فست شارژ این زمان به ۱ الی ۱ ساعت و ربع کاهش می‌یابد. اگر از جمله افرادی هستید که گوشی آیفون را شب تا صبح به شارژ می‌زنید، حتماً گزینه Oprimized Battery Charging را در این صفحه فعال کنید.

می‌دانیم که اپل در نسل های اخیر iOS، یادگیری ماشینی را تعبیه کرده است. این گزینه از روتین رفتاری شما می‌داند که شما حدوداً چه ساعتی از خواب بیدار می‌شوید. بنابراین تا کمی پیش از بیداری شما گوشی را تا ۸۰ درصد شارژ می‌کند و دم دم بیداری شما شارژ را به ۱۰۰٪ می‌رساند تا همیشه هنگام برخواستن از خواب یه باتری ۱۰۰٪ شارژ و سالم داشته باشید. در حقیقت استفاده از این گزینه یکی از راهکارهای افزایش عمر مفید باتری است.

راهکار بعدی استفاده به جا از گزینه Low Power Mode می‌باشد. هنگامی که شارژ آیفون به ۲۰٪ می‌رسد به شما اطلاع داده می‌شود و انتخاب فعال کردن این گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد. سعی کنید حدالامکان تا جایی که به این گزینه نیاز ندارید آن را فعال نکنیدو و روند شارژ و استفاده از باتری را درحالت نرمال ادامه دهید.

همینطور توصیه بر اساس ساختار باتری های لیتیوم یونی توصیه می‌شود همواره زمان شارژ را مابین درصد ۲۰ تا ۸۰ درصد انتخاب کنید.

نه بگذارید زیر ۲۰ درصد برسد و بعد شارژ کنید و نه در صورتی که نیاز ندارید بالای ۸۰ درصد مدام به شارژ بزنید.

مواردی از جمله عدم استفاده از کابل و آداپتور غیر اصلی و مورد تائید اپل نیز احتباج به تاکید ندارد. همچنین وارد شدن ضربه به باتری در حال شارژ نیز می‌تواند از عوامل تاثیرگذار بر سلامت باتری باشد.

تجربه و نظرات خود را در رابطه با روش صحیح شارژ باتری آیفون با ما در میان بگذارید.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران