دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیفون

آموزش فعال‌سازی و تنظیمات Siri

  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
  • 14634
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰
دستیار اجرای فرمان‌های صوتی در سیستم‌ عامل‌های iOS به عنوان سیری (Siri) شناخته می‌شود. هرچند سیری از اجرای فرمان‌ها به زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، اما قادر به پشتیبانی از زبان‌ها و حتی لهجه‌های متعددی است. اگر فقط کمی با زبان‌ انگلیسی یا یکی از سایر زبان‌های سیری آشنا باشید، می‌توانید به مجموعه‌ای از قابلیت‌های کم‌نظیری دست پیدا کنید و سیری می‌تواند انجام کارها را برایتان بسیار آسان می‌سازد. در این مقاله می‌خواهیم به آموزش فعال‌سازی و تنظیمات Siri بپردازیم.

“تسهیل کارهای روزانه با میانبرهای Siri”

فعال‌سازی دستیار Siri در iOS 11 به بالا

در ابتدا به آموزش نحوه فعال‌سازی سیری و سپس به ترفند تغییر صدای سیری خواهیم پرداخت. پس برای فعال‌سازی سیری از مراحل زیر پیروی نمایید:
  1. به بخش تنظیمات یا Settings در آیفون، آیپد یا اپل واچ خود بروید
  2. روی گزینه General بزنید
  3. به تب Siri بروید
  4. دکمه Listen for Hey Siri را برای فراخوانی سیری با عبارت Hey Siri یا دکمه Press Home for Siri برای فعال‌سازی سیری با دکمه اصلی دستگاه خود فعال کنید

با فعال‌سازی دکمه Hey Siri، یک سری تنظیمات دیگر هم به منوی Siri & Search اضافه می‌شود. در این قسمت می‌توانید تنظیمات زیادی روی منشی هوشمند سیری انجام دهید که از جمله آنها می‌توان به قابلیت Listen for “Hey Siri” اشاره کرد که به وسیله آن، می‌توانید با گفتن عبارت Hey Siri، دستیار هوشمند اپل را فراخوانی کنید و دیگر نیازی به فعال‌سازی آن از طریق دکمه‌های سخت‌افزاری نیست.

تغییر زبان، لهجه و جنسیت دستیار Siri در iOS 11 به بالا

اما برای آن دسته از کاربرانی که از سیری دائما استفاده می‌کنند، صدای از پیش تعیین شده‌ی سیری برای همه‌ی ما یکسان است. تکرار این صدا ممکن است یکنواخت شود و شنیدن آن ما را آزار دهد. برای تغییر صدا و جنسیت سیری باید این مراحل را انجام بدید:

صدای پیش‌فرض سیری از صدای جنس مؤنث الگوبرداری شده است. اگر در حالت پیش‌فرض از طریق آیفون‌تان با سیری ارتباط برقرار کنید، صدای زنانه‌ای را می‌شنوید. اما آیا می‌دانید که امکان تغییر این صدا یا به‌نوعی تغییر جنسیت سیری از حالت مؤنث به مذکر وجود دارد؟ برای این کار کافی است به شرح زیر عمل کنید:

  1. بخش Settings دستگاه مراجعه کنید
  2. گزینه‌ی Siri را انتخاب کنید
  3. گزینه‌ی Siri Voice را انتخاب کنید
  4. شما حتی می‌توانید با انتخاب گزینه Language از میان زبان‌های متعدد سیری گزینه‌ی دلخواه‌تان را انتخاب کنید
  5. در منوی باز شده می‌توانید در زیرشاخه‌ی Gender گزینه Male را برای صدای مرد یا Female را برای صدای زن انتخاب کنید تا جنسیت زبان سیری تغییر پیدا کند
  6. در همین منو و در زیرشاخه‌ی Accent می‌توانید از میان لهجه‌های زبان انتخابی خودتان (که به صورت پیش‌فرض آمریکایی، بریتانیایی و استرالیایی است) انتخاب کنید

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران