دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیفون

فعال سازی (Apple Music) به صورت رایگان

  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲
  • 714
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

بسیاری از سرویس‌های اپل پولی هستند اما شما این امکان را دارید که برای مدتی به منظور تست برنامه به شکلی رایگان از آن استفاده کنید. شما می‌توانید با استفاده از فعال سازی اپل موزیک از این سرویس پرطرفدار شرکت اپل بهره‌مند شوید و از آن به صورت آزمایشی و به شکلی رایگان استفاده کنید. این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا هر زمان که بخواهند از آهنگ‌ها و لیست‌های پخش نامحدود موسیقی نهایت استفاده را ببرند. با ما همراه باشید تا روش‌های فعال سازی اپل موزیک را با شما به اشتراک بگذاریم.

اپل موزیک چیست؟

قبل از پرداختن به روش فعال سازی اپل موزیک، بهتر است به بررسی این برنامه بپردازیم. اپل موزیک یکی از برترین سرویس‌های موجود در بازار پخش موسیقی دیجیتال است که به کاربران اجازه می‌دهد با پرداخت حق اشتراک و بدون هیچ هزینه اضافی دیگری به بیش از 100 میلیون آهنگ مختلف دسترسی داشته باشند. این سرویس استریم آهنگ‌ها را با وضوحی بالا و البته به کمک صدایی فضایی پخش می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از آن به مجموعه‌ای از موسیقی‌های انتخاب شده، لیست‌های پخش الگوریتمی و رادیو زنده دسترسی داشته باشید.

این سرویس با بسیاری از رقبای خود مانند اسپاتیفای، آمازون موزیک و گوگل‌پلی موزیک قابل مقایسه است، اما کیفیت این سرویس، آن را نسبت به دیگر رقیبان برتری داده است. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه، موسیقی‌ها را به صورت آفلاین پخش و یا آن‌ها را دانلود کنید. همچنین همانطور که گفتیم به یک ایستگاه رادیویی مبتنی بر آهنگ نیز دسترسی خواهید داشت.

اپل موزیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

شما بعد از فعال سازی اپل موزیک که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، می‌توانید از قابلیت‌های متنوع این اپ استفاده کنید. ویژگی‌های متنوعی که هر یک پخش موسیقی را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کنند. با این حال ممکن است با بسیاری از این ویژگی‌ها آشنایی نداشته باشید، به همین علت ما لیستی از آن‌ها را تهیه کرده و در ادامه در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بعد از فعال سازی اپل موزیک بتوانید از آن‌ها نهایت استفاده را ببرید.

دسترسی به هزاران آهنگ و موزیک ویدئو

همانطور که گفتیم شما با کمک اپل موزیک می‌توانید به میلیون‌ها آهنگ مختلف از سراسر دنیا دسترسی داشته باشید. اما این نباید همه انتظار شما از اپل موزیک باشد. شما با وجود یک کتابخانه غنی از موزیک ویدئوها، می‌توانید فهرست‌های پخش مختص به خود را ایجاد کنید و در زمان لازم نهایت استفاده را از آن‌ها ببرید. در این کتابخانه امکان استفاده از فیلترها، جستجوها و حتی پیشنهادات بررسی ویدئوها بر اساس بخش (Browse) و قسمت (Listen Now) برای شما وجود خواهد داشت. البته به این نکته توجه کنید که هر موزیک ویدئو از لحاظ کیفیت صدا و فیلم با دیگری متفاوت است، به همین دلیل می‌توانید با استفاده از اپل موزیک با بهره‌مندی از یک صدای استاندارد، به درجه بالایی از تجربه گوش دادن برسید.

قابلیت مشاهده متن ترانه

یکی از ویژگی‌هایی که اغلب ما به دنبال آن هستیم، بررسی متن ترانه آهنگ در حال پخش است. در واقع ما گاهی به خوبی متوجه آنچه در حال گوش دادن هستیم، نخواهیم شد. در برخی از مواقع هم ممکن است دوست داشته باشیم که با آهنگ همخوانی کنیم. در این شرایط مشاهده متن ترانه موجود در اپل موزیک می‌تواند به شما کمک کند.

صدای بدون افت و با وضوح بالا

یکی از انتظارات کاربرانی که به گوش دادن موسیقی علاقه دارند، شنیدن یک ملودی با کیفیت صوت بالاست. بنابراین اگر کیفیت صدا برای شما اهمیت دارد می‌توانید از برنامه اپل موزیک کمک بگیرید. البته برای بهره‌مندی از این ویژگی باید تنظیمات لازم را در برنامه اعمال کنید. به عبارتی این مورد به خود شما بستگی دارد تا بین کیفیت‌های مشابه دانلود، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید، زیرا مسلماً موسیقی‌های باکیفیت، پهنای باند بیشتری مصرف می‌کنند.

دسترسی به لیست‌های پخش متنوع

از دیگر ویژگی‌های اپل موزیک می‌توانیم به بهره‌مندی از لیست‌های پخش متنوع اشاره کنیم. شما علاوه بر لیست‌های پخش انتخاب شده و قابل مشاهده می‌توانید از لیست‌های دیگر مانند نمونه‌های به اشتراک‌ گذاشته شده توسط کاربران هم دسترسی داشته باشید. اما بعد از پیدا کردن آن‌ها باید از بخش (Edit) وارد شوید و مطمئن شوید که قسمت (Show on my profile and in search) فعال است. در این حالت لیست پخش شما قابل شناسایی خواهد بود.

استفاده از ایستگاه‌های رادیویی

در اپل موزیک علاوه بر بهره‌مندی از آهنگ‌های گوناگون، می‌توانید به سه ایستگاه زنده رادیویی با نام‌های (Apple Music 1)، (Apple Music Hits) و (Apple Music Country) دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید از طریق این ایستگاه‌ها آنچه را که می‌خواهید جستجو یا آن‌ها را فیلتر کنید.

استفاده از اپل موزیک برای تنظیم هشدار

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که بعد از فعال سازی اپل موزیک به آن دسترسی خواهید داشت، امکان استفاده از آهنگ‌های این مجموعه به عنوان زنگ هشدار است. شما می‌توانید از موسیقی‌های موجود به عنوان آلارم یا هشدار تایمر خود استفاده کنید. البته برای انجام این کار باید آهنگ مورد نظر را در دستگاه خود دانلود کنید. سپس روی آن کلیک کرده و انگشت خود را روی بخش مورد نظر نگه دارید. در نهایت از منوی ظاهر شده گزینه (Download) را انتخاب کنید.

محدود کردن دانلودها

یکی از ویژگی‌های اپل موزیک این است که از قابلیت دانلود خودکار آهنگ‌های پیشنهادی استفاده کنید. اما روشن کردن این قابلیت می‌تواند حجم زیادی از داده‌های شما را مصرف کند و البته مهم‌تر از آن، باعث پر شدن حافظه آیفون شما شود. به همین دلیل می‌توانید از بخش (Settings) گوشی به قسمت (Music) رفته و ویژگی (Optimize Storage) را با کلیک روی آن تغییر دهید. بنابراین این قابلیت امکان بهینه‌سازی فضای ذخیره‌سازی را برای شما فراهم می‌کند.

نکته جالب در مورد این قابلیت این است که می‌توانید از اپل بخواهید مقدار محدودی مثلاً 4، 8 یا 32 گیگابایت آهنگ را روی دستگاه شما ذخیره کند. اما در حالتی که فضای ذخیره‌سازی گوشی شما تمام شود، خود برنامه به صورت خودکار اقدام به حذف آهنگ‌های قدیمی‌تری می‌کند که مدتی است آن‌ها را پخش نکرده‌اید.

قابلیت استفاده از میانبر

شما با استفاده از (Shortcuts) اپل می‌توانید میانبرهای دلخواه خود را بعد از فعال سازی اپل موزیک ایجاد کنید. این میانبرها بعد از ایجاد با استفاده از ویجت‌ها شخصی‌سازی می‌شوند و یا به کمک دستیار صوتی اپل یعنی (Siri) در دسترس خواهند بود. شما می‌توانید از میانبرها برای خودکار کردن امور روزمره مثل تعامل با برنامه موسیقی بهره‌مند شوید.

روش های فعال سازی اپل موزیک به شکل رایگان

زمانی که برای اولین بار قرار است از برنامه اپل موزیک استفاده کنید، متوجه پولی بودن آن خواهید شد. در واقع شما برای استفاده از آن باید حق اشتراک ماهانه‌ای را پرداخت کنید. بدون پرداخت این حق اشتراک و ثبت‌نام، امکان دسترسی به فایل‌های مختلف برای شما وجود نخواهد داشت. اما هنوز هم راهکارهایی وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید به صورت رایگان از این برنامه استفاده کنید. در ادامه به معرفی این راهکارها می‌پردازیم.

خرید اشتراک اپل وان

(Apple One) یکی از سرویس‌های شرکت اپل محسوب می‌شود که در سال 2020 به بازار عرضه شد. با استفاده از این سرویس اشتراکی امکان دسترسی به چند برنامه دیگر اپل مانند (Apple TV+) فراهم است. بنابراین زمانی که شما بتوانید اشتراک برنامه مورد نظر را خریداری کنید، می‌توانید بدون پرداخت هزینه اضافی و به شکلی رایگان از سرویس استریم اپل موزیک در کنار چندین سرویس دیگر نهایت استفاده را ببرید.

استفاده یک ماهه از نسخه آزمایشی

شرکت اپل در گذشته یک دوره آزمایشی 3 ماه برای استفاده رایگان از اپل موزیک در اختیار کاربران قرار داده بود که اخیراً مدت زمان آن به 1 ماه کاهش پیدا کرد. اما شما از این یک ماه می‌توانید نهایت استفاده را ببرید و با بررسی برنامه در مورد خرید اشتراک آن تصمیم بگیرید. برای اینکه بتوانید این قابلیت را فعال کنید، باید به صورت مستقیم وارد سایت شرکت اپل شود، سپس از بخش (Try it free) تنظیمات مربوط به استفاده رایگان یک ماهه را فعال کنید.

کمک گرفتن از برنامه (Shazam)

در یکی از مقالات موجود در سیب اپ به معرفی برنامه (Shazam) پرداختیم و درباره ویژگی‌ها و کاربردهای این برنامه سخن گفتیم. جالب است بدانید که شما به کمک این برنامه می‌توانید به اپل موزیک به شکلی رایگان دسترسی داشته باشید. البته این برنامه بسته به تصمیم سازندگان، هر سری مدت زمان مشخصی را برای استفاده رایگان از اپل موزیک تعیین می‌کند. برای مثال در یک دوره، این زمان 6 ماه بود. اما در حال حاضر شما می‌توانید با دانلود و استفاده از برنامه (Shazam) تا 2 ماه از اپل موزیک به صورت رایگان بهره‌مند شوید. به این منظور باید برنامه معرفی شده را دانلود و روی گوشی آیفون خود نصب کنید. سپس با فعال سازی اپل موزیک وارد بخش (Try it free) شوید تا قابلیت استفاده رایگان برای شما فراهم شود.

استفاده رایگان 6 ماهه برای کاربران ویژه

اگر کاربر یکی از دستگاه‌های (AirPods Pro) پاوربیت‌ها، (AirPods Max) هوم پاد، هوم پاد مینی، (AirPods) نسل دوم، (Beats Solo Pro)، (Powerbeats Pro)، (Beats Studio Buds) یا (Beats Fit Pro) باشید، می‌توانید برای فعال سازی اپل موزیک برای 6 ماه آن هم به شکلی رایگان اقدام کنید. البته این زمان همیشگی نیست، زیرا شرکت اپل برای بهره‌مندی از آن یک محدودیت 3 ماهه پس از فعال‌سازی دستگاه را اعمال کرده است.

استفاده رایگان در اپلیکیشن (Best Buy)

(Best Buy) به عنوان یک شرکت بزرگ و شناخته شده توزیع لوازم الکترونیکی شناخته می‌شود که در آمریکا و کانادا در حال فعالیت است. این شرکت دارای یک اپ اختصاصی به همین نام است که گاه از تبلیغات رایگان پشتیبانی می‌کند. برای بهره‌مندی و فعال سازی رایگان اپل موزیک می‌توانید به این برنامه رفته و نام سرویس استریم مورد نظر خود را در بخش جستجوی آن وارد کنید. بعد از مشاهده برنامه هم باید آن را نصب و با یک اشتراک 6 ماهه رایگان از قابلیت‌های آن لذت ببرید. شاید تصور کنید که برای استفاده از خدمات اپل موزیک نیاز است که حتماً از (Best Buy) خرید کنید. در پاسخ به این شبهه باید بگوییم که ثبت‌نام شما در این اپ به تنهایی برای استفاده از اپل موزیک کافی خواهد بود.

مراحل فعال سازی اپل موزیک

در بخش‌های قبل به معرفی اپل موزیک، ویژگی‌ها و نحوه استفاده رایگان از آن پرداختیم. اما بدون نصب و فعال سازی اپل موزیک قادر نیستید تا از خدمات آن بهره‌مند شوید. به این منظور باید به بخش (Settings) و بعد از آن به قسمت (Music) رفته و در نهایت روی دکمه (Subscribe) کلیک کنید. این شیوه زمانی کاربرد دارد که بخواهید از دوره آزمایشی یک ماهه رایگان استفاده کنید. بعد از گذشت زمان 1 ماهه در صورت عدم خرید اشتراک، دسترسی به فایل‌های برنامه قطع خواهد شد. اما این امکان را دارید با خرید اشتراک دانشجویی، با قیمت تخفیفی به برنامه دسترسی داشته باشید. البته به این منظور باید واجد شرایط طرح اشتراک دانشجویی باشید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران