دانلود سیب‌اپ
sibapp
نقد و بررسی محصولات اپل

قابلیت ایرتگ در (iOS 17) چیست و چگونه استفاده میشود؟

  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲
  • 213
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

اپل محصولات جانبی بسیار زیادی دارد که برخی افراد با آن‌ها آشنایی ندارند. حتماً برای شما هم پیش آمده که جای برخی از وسایل مهم خود مانند کلیدها یا کیف پول خود را فراموش کرده‌اید. در صورتی که این محصول جدید اپل را خریداری کنید، پیدا کردن این لوازم مهم دیگر کاری سخت و دردسرساز نخواهد بود. در این مطلب از سیب اپ قصد داریم تا ایرتگ در (iOS 17) را با هم بررسی کنیم و در خصوص ویژگی‌های جذاب این محصول نکاتی را بیان کنیم.

ایرتگ چیست؟

در نگاه اول ایرتگ را می‌توان شبیه یک دکمه نسبتاً بزرگ دانست. این دکمه در حقیقت یک ردیاب است که با استفاده از بلوتوث به گوشی شما وصل می‌شود تا شما را در پیدا کردن اشیایی که ایرتگ به آن‌ها متصل است، یاری کند. برای استفاده از ایرتگ شما تنها لازم است که آن را به گوشی خود متصل کنید تا پس از آن در صورت نیاز با استفاده از جهت‌یابی موجود در گوشی، وسیله خود را پیدا کنید.

ایرتگ‌ها را در بازار می‌توان در رنگ‌های سفید براق، مشکی و حتی نقره‌ای پیدا کرد. شما حتی برای شخصی‌سازی آن می‌توانید حروف مورد نظر خود را پشت آن حک کنید. در ایرتگ از باتری (CR2032) استفاده شده است. این باتری سکه‌ای شکل قابلیت شارژ ندارد و به همین دلیل باید هر سال یک بار آن را تعویض کنید تا ایرتگ شما به درستی کار کند. این وسیله تقریباً به اندازه یک سکه 500 تومانی است که می‌توانید آن را در کیف پول خود قرار دهید، به جاسوئیچی خود آویزان کنید یا به وسایلی که احتمال گم شدن آن را می‌دهید، متصل کنید.

توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید از ایرتگ برای ردیابی افراد و حیوانات خانگی استفاده کنید. اپل اعلام کرده است که این دستگاه برای این کار مناسب نیست، زیرا تنها می‌تواند تا شعاع مشخصی کار کند. پس از این که ایرتگ از شعاع بلوتوث گوشی شما خارج شود، در برنامه (Find My) آخرین لوکیشنی را که ایرتگ به بلوتوث دستگاه متصل بوده، مشاهده خواهید کرد.

پیش‌نیازهای اتصال ایرتگ در (iOS 17)

پس از آن که در خصوص ایرتگ‌ها نکاتی را بیان کردیم، زمان آن رسیده تا در خصوص پیش‌نیازهای وصل کردن ایرتگ در (iOS 17) نیز به مواردی اشاره کنیم. اما قبل از این کار لازم است شما مطمئن باشید که آخرین نسخه از سیستم‌عامل اپل را روی گوشی خود نصب کرده‌اید. پس از آن باید برخی مراحل را به عنوان پیش‌نیاز انجام دهید تا ایرتگ به گوشی متصل شود.

وصل کردن ایرتگ در (iOS 17)

پس از انجام مراحل بالا شما می‌توانید با توجه به توضیحاتی که در ادامه بیان می‌کنیم، ایرتگ را به گوشی خود متصل کنید تا در زمان لازم بتوانید از آن استفاده کنید:

  1. اگر ایرتگ (Airtag) شما نو و جدید است، ابتدا باید زبانه آن را بیرون بکشید تا میزان باتری دستگاه را مشاهده کنید. اگر باتری به اندازه کافی شارژ داشت، ایرتگ شما صدایی را پخش خواهد کرد.
  2. پس از آن دو دستگاه ایرتگ و گوشی ایفون خود را در کنار یکدیگر قرار دهید.
  3. اکنون روی گوشی شما یک نوتیفیکیشن ظاهر می‌شود که باید گزینه (Connect) موجود در آن را انتخاب کنید.
  4. در مرحله بعد باید برای ایرتگ خود اسم انتخاب کنید تا بتوانید آن را از سایر ایرتگ‌ها تشخیص دهید.
  5. برای این که ایرتگ بتواند به اپل آیدی (Apple ID) شما متصل شود، دوباره گزینه (Connect) را که در صفحه مشاهده می‌کنید، انتخاب کنید.
  6. پس از آن با انتخاب گزینه (Done) کار شما به پایان می‌رسد. اکنون می‌توانید وارد برنامه (Find My) شوید تا مکان ایرتگ را مشاهده کنید.

در این میان توجه به یک نکته بسیار لازم و ضروری است و آن نکته این است که در صورتی که چند ایرتگ دارید، در زمان وصل کردن ایرتگ مد نظر به گوشی، تنها همان ایرتگ باید نزدیک گوشی قرار گرفته باشد.

روش پیدا کردن وسایل با استفاده از ایرتگ در (iOS 17)

اکنون پس از این که کار اتصال ایرتگ در (iOS 17) به پایان رسید، نوبت آن رسیده تا با روش پیدا کردن آن نیز آشنا شوید. برای این که جای وسیله‌ای را که ایرتگ به آن متصل است پیدا کنید، تنها لازم است مراحل ساده زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. قفل گوشی خود را باز کنید.
  2. برنامه (Find My) را انتخاب کرده و وارد آن شوید.
  3. وارد بخش (Items) شوید و در آن گزینه (Find Nearby) را انتخاب کنید.

اکنون می‌توانید در نقشه محل ایرتگ خود را مشاهده کنید. به همین سادگی دیگر وسیله‌ای را که ایرتگ به آن متصل است گم نخواهید کرد.

پیدا کردن وسایل با استفاده از صدا

باید بدانید که روش دیگری برای پیدا کردن وسایل با استفاده از ایرتگ در (iOS 17) وجود دارد و آن استفاده از صدای بوق دستگاه است. برای این کار تنها چند مرحله ساده زیر را دنبال کنید:

  1. در گوشی خود وارد برنامه (Find My) شوید.
  2. در بخش (Items) موجود در این اپلیکیشن گزینه (Play Sound) را انتخاب کنید.
  3. اکنون صدای بوقی از ایرتگ پخش خواهد شد که شما می‌توانید با دنبال کردن صدا، وسیله‌ای را که به ایرتگ متصل است پیدا کنید.

این ویژگی زمانی که در خانه یا محل کار هستید، بسیار کارآمدتر و مناسب‌تر از روش قبلی است. زیرا شاید شما لوکیشن وسیله را پیدا کنید اما جای دقیق آن را نتوانید تشخیص دهید. به عنوان مثال اگر ایرتگ داخل کیف پول شما قرار دارد و شما کیف پول را در کشوی میز قرار داده‌اید، لوکیشن شما را به داخل اتاقی که میز داخل آن است، هدایت خواهد کرد. اما شما نمی‌توانید کیف پول خود را مشاهده کنید.

ایرتگ به کدام گوشی‌های آیفون متصل می‌شود؟

در پایان باید بدانید که تمام گوشی‌های ساخته شده توسط اپل را نمی‌توان به ایرتگ متصل کرد. آیفون 11 اولین گوشی ساخت اپل است که به ایرتگ متصل می‌شود و تمام گوشی‌هایی که بعد از آن ساخته و به بازار عرضه شده‌اند نیز این ویژگی را دارند. یعنی در صورتی که گوشی شما (iPhone 11)، آیفون 11 پرو، آیفون 11 پرومکس، آیفون 12 و نسخه‌های بعدی آن است می‌توانید از این وسیله استفاده کنید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

نظر کاربران