دانلود سیب‌اپ
sibapp
حالت do not disturb
حالت do not disturb
آموزش‌های کاربردی آیفون

قابلیت (Do Not Disturb) در آیفون چیست و چگونه کار میکند؟

  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲
  • 5102
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

بسیاری از کاربران عادت دارند که هر از چند گاهی هر وقت اعلانی را می‌شنوند گوشی‌هایشان را چک کنند. با توجه به اینکه دامنه توجه انسان‌ها به شکل مداوم کاهش می‌یابد، بهتر است از همه این حواس‌پرتی‌ها اجتناب کنید تا وظایف اصلی خود را به ‌موقع انجام دهید. برای دریافت استراحتی که نیاز دارید و جلوگیری از وقفه در نیمه ‌شب یا در طول یک جلسه مهم، اپل ویژگی (Do Not Disturb) را معرفی و راه‌اندازی کرده است. این ویژگی به شما امکان می‌دهد هر گونه ارتباط ورودی یا نوتیفیکیشن را بدون خاموش کردن گوشی خود به شکلی مناسب تنظیم کنید. در ادامه به بررسی این قابلیت می‌پردازیم.

قابلیت (Do Not Disturb) در آیفون چیست؟

قابلیت (Do Not Disturb) یک ویژگی مهم در آیفون است که به شما امکان می‌دهد اعلان‌ها، تماس‌ها و هشدارها را قبل از ایجاد هر گونه صدا، لرزش یا روشن کردن گوشی در حالت قفل، متوقف کنید. این حالت روی آلارم‌های شما تأثیری نمی‌گذارد و اگر در مدت ‌زمانی که (Do Not Disturb) فعال است نوتیفیکیشن جدیدی دریافت کنید، صدای آن را نخواهید شنید. از نظر فنی، وقتی آیفون شما از این ویژگی استفاده می‌کند، همه تماس‌ها مستقیماً به پست صوتی می‌روند، اما یک اعلان بی‌صدا به‌‌عنوان تماس از دست‌ رفته دریافت خواهید کرد.

پیام‌ها به‌‌طور معمول در گوشی فرستنده همراه با اعلان‌های تحویل ظاهر می‌شوند و در گوشی خود هیچ اعلانی دریافت نخواهید کرد. پس از روشن کردن صفحه، پیامی را روی صفحه‌ نمایش خواهید دید. (Do Not Disturb) برای کاهش حواس‌پرتی و توقف اعلان‌های ناخواسته کاربرد دارد. ممکن است از آن برای بی‌صدا کردن گوشی هنگام خواب، محل کار یا تماشای فیلم در سینما استفاده کنید.

مزایا قابلیت (Do Not Disturb) در آیفون

ویژگی (Do Not Disturb) در آیفون یکی از قابلیت‌های مفید و مهم است که به کاربران اجازه می‌دهد تا هنگامی ‌که تلفن همراه آنها در این حالت قرار دارد، از تماس‌ها، پیام‌ها و نوتیفیکیشن‌ها خبر نداشته باشند. این قابلیت برای موارد زیر مزایا و فواید زیادی دارد:

نحوه روشن کردن (Do Not Disturb)

روشن کردن (Do Not Disturb) در آیفون شما ساده است. به برنامه (Settings) بروید، مزاحم نشوید را انتخاب کنید، سپس سوئیچ را تغییر دهید تا روشن شود. گزینه دیگر این است که (Control Center) را باز کنید و روی نماد شبیه هلال ماه کلیک کنید. (Control Center) راحت‌ترین و ساده‌ترین راه برای روشن کردن (Do Not Disturb) است. با کشیدن انگشت از گوشه سمت راست صفحه به پایین، می‌توانید به (Control Center) در دستگاه‌های (iOS) فعلی دسترسی پیدا کنید.

برای دستگاه‌های قدیمی‌تر، انگشتتان را از دکمه خانه به بالا بکشید. وقتی (Do Not Disturb) را فعال کردید، تا زمانی که آن را خاموش نکنید، روشن می‌ماند. اگر می‌خواهید این قابلیت را به‌‌طور خودکار خاموش کنید، انگشت خود را روی نماد شبیه به هلال ماه در (Control Center) نگه دارید. گزینه‌هایی مانند غیرفعال کردن خودکار پس از یک دوره مشخص در اواخر عصر، در پایان یک رویداد یا زمانی که یک مکان خاص را ترک می‌کنید، مشاهده خواهید کرد.

نحوه خاموش کردن (Do Not Disturb)

پس از فعال‌سازی (Do Not Disturb) این قابلیت فعال می‌ماند، مگر اینکه آن را برای غیرفعال کردن خودکار تنظیم کنید. اگر می‌خواهید قبل از یک دوره مشخص آن را خاموش کنید، به (Control Center) بروید و دوباره نماد شبیه به هلال ماه را انتخاب کنید. با این کار این حالت غیرفعال می‌شود و شما هشدارها را با صدا دریافت می‌کنید.

نحوه برنامه‌ریزی (Do Not Disturb)

گاهی اوقات ممکن است بخواهید حواس‌پرتی را در یک زمان خاص از روز حذف کنید. زمانی که می‌خواهید از خوابی بدون وقفه لذت ببرید یا در جلسه کاری تمرکز 100 درصدی داشته باشید، گزینه برنامه‌ریزی یک ویژگی ارزشمند در شب است.

برای تنظیم زمان‌بندی برای (Do Not Disturb) از مراحل زیر استفاده کنید:

  1. به (Settings) بروید.
  2. روی (Do Not Disturb) کلیک کرده و گزینه روشن را بزنید.
  3. بعد به قسمت (Scheduled) شده بروید.
  4. زمانی را انتخاب کنید که می‌خواهید این قابلیت شروع شود و به پایان برسد.

در این مدت و تا زمانی که قابلیت مورد نظر را خاموش نکنید، هر روز فعال می‌ماند. اگر دوست دارید، می‌توانید از زمان خواب استفاده کنید. در زیر زمان‌های برنامه‌ریزی (Do Not Disturb) یک سوئیچ وجود دارد. پس از فعال شدن، تمام اعلان‌ها بدون هشدار به مرکز اعلان گوشی شما ارسال می‌شوند. این گزینه همچنین زمانی مفید است که نیمه ‌شب از خواب بیدار می‌شوید و قصد دارید زمان را بررسی کنید. گوشی هیچ اعلان وسوسه‌ انگیزی را نشان نمی‌دهد که ممکن است بخواهید باز کنید.

نحوه لغو (Do Not Disturb)

همه افراد مخاطبین خاصی دارند که تماس‌ها یا پیامک‌های آنها مهم هستند. به‌‌عنوان‌ مثال، فرزندتان ممکن است زنگ بزند تا به شما بگوید حالش خوب نیست. (Do Not Disturb) به شما امکان می‌دهد استثناهایی را اضافه کنید تا هرگونه هشداری را که نیاز دارید دریافت نمایید. همه آلارم‌های تنظیم ‌شده همچنان در حین (Do Not Disturb) به‌طور پیش‌فرض خاموش می‌شوند. شما می‌توانید تماس‌ها و اعلان‌ها را در صورت قفل بودن یا نبودن بی‌صدا کنید. ایده اصلی این است که به دستگاه خود بفهمانید که می‌توانید تماس‌ها و اعلان‌ها را زمانی که قفل آن باز است دریافت کنید و اجازه دهید پس از قفل شدن، آنها را بی‌صدا کند.

شما می‌توانید تماس‌ها و اعلان‌ها را از مخاطبین خاص لغو کنید. این مورد گزینه‌ای عالی برای اعضای خانواده شماست و تضمین می‌کند که در مواقع اضطراری با شما تماس گرفته می‌شود. در نهایت، گزینه‌ای برای تماس‌های مکرر دارید. وقتی این گزینه را فعال می‌کنید، برنامه تماس دوم از همان شماره را لغو می‌کند.

نتیجه‌گیری

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران