دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیفون

معرفی بهترین مسیریاب برای آیفون؛ اپلیکیشن‌های کاربردی و محبوب مسیریابی

  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
  • 1122
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

این روزها با استفاده از بهترین مسیریاب برای آیفون، رسیدن به مقصد دیگر سخت نیست و نیازی به پرسیدن آدرس از افراد متفاوت وجود ندارد. استفاده از برنامه‌های مسیریاب می‌تواند به افراد کمک کند که بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد پیدا کنند و از زمان حدودی رسیدن به مقصد مطلع شوند.
استفاده از مسیریاب مزایای بسیاری مانند قابلیت برنامه‌ریزی، صرفه‌جویی در زمان و کاهش مدت‌زمان ماندن در ترافیک را به همراه دارد. اما بهترین مسیریاب برای آیفون کدام اپلیکیشن‌‌ها هستند؟ در این بلاگ سیب اپ با بهترین برنامه‌های مسیریاب برای گوشی‌هایی با سیستم‌عامل (iOS) آشنا خواهید شد.

بهترین مسیریاب برای آیفون

استفاده از گوشی‌های تلفن همراه برای مسیریابی به دلیل مزایا و راحتی بسیاری که به همراه داشت، در مدت‌زمان بسیار کوتاهی محبوبیت بالایی پیدا کرد. همین امر سبب شد تا مجموعه‌های متفاوت به فکر ساخت مسیریاب بیفتند. اکنون تنها با یک جست‌وجوی ساده تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن مسیریاب را پیدا خواهید کرد. اما برخی از این اپلیکیشن‌ها، امکانات، مزایا و خدمات بسیار بهتری را به کاربران خود ارائه می‌دهند به همین دلیل در لیست بهترین مسیریاب برای آیفون قرار گرفته‌اند. در ادامه این اپلیکیشن‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

۱- برنامه مسیریاب ویز

قطعا می‌توان از ویز به عنوان یکی از بهترین و کاربردی‌ترین مسیریاب‌ها یاد کرد. برنامه مسیریاب ویز با استفاده از اطلاعات جمعی کاربران، ترافیک را به صورت زنده رصد می‌کند و با استفاده از این اطلاعات بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد به افراد پیشنهاد می‌دهد.

مزایای اپلیکیشن ویز

از دلایلی که باعث شده مسیریاب ویز (Waze) را به عنوان بهترین مسیریاب برای آیفون معرفی کنیم، مزایای بسیاری هستند که در زمان استفاده از این اپلیکیشن به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. برخی از مهم‌ترین مزایای ویز عبارتند از:

معایب ویز

در کنار مزایای متعدد، استفاده از ویز با معایبی نیز همراه است. مهم‌ترین معایب این برنامه شامل وابستگی به اینترنت، نیاز به استفاده از وی‌پی‌ان (VPN)، افزایش مصرف باتری و کاهش دقت در مناطق کم تراکم است.

۲- مسیریاب گوگل مپس

اپلیکیشن گوگل مپس (Google Maps) یکی دیگر از برنامه‌هایی است که باید آن را در لیست بهترین مسیریاب برای آیفون قرار داد. این برنامه را باید به عنوان یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مسیریاب در سراسر جهان قرار داد. این سرویس قدرتمند توسط مجموعه گوگل ساخته شده و به کاربران این امکان را می‌دهد که مکان‌های متفاوت را جست‌وجو کنند و بهترین مسیر برای رسیدن به آن را پیدا کنند.
علاوه بر این موارد در این برنامه به ویژگی‌های دیگری مانند بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد به صورت پیاده و استفاده از حمل‌ونقل عمومی نیز دسترسی خواهید داشت. البته بخش حمل‌ونقل عمومی آن در ایران فعال نیست.

مزایای استفاده از گوگل مپس

گوگل مپس همانند ویز مزایای بسیاری دارد و همین مزایا سبب شده تا کاربران بسیاری از آن استفاده کنند. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای گوگل مپس را با هم مرور خواهیم کرد.

معایب گوگل مپس

گوگل مپس هم مانند هر برنامه‌ دیگری بدون ایراد نیست و با معایبی همراه است. از نیاز به اینترنت برای کارکرد صحیح و کامل، افزایش مصرف باتری و غیرفعال بودن برخی ویژگی‌ها در ایران می‌توان به عنوان مهم‌ترین معایب این برنامه برای کاربران ایرانی یاد کرد.

۳- اپلیکیشن مسیریاب نشان

نشان یکی از برنامه‌های مسیریاب ایرانی است که با تمرکز بر نیازهای کاربران ایرانی ساخته شده است. در مسیریاب نشان، کاربران به امکانات متنوعی دسترسی دارند. وجود امکانات متنوع و ساخته شدن با توجه به نیاز ایرانی‌ها سبب شده تا این مسیریاب را در لیست بهترین مسیریاب برای آیفون قرار دهیم.

مزایای مسیریاب نشان

از مهم‌ترین دلایلی که سبب شده مسیریاب نشان در لیست بهترین مسیریاب برای آیفون قرار داشته باشد، باید به موارد زیر اشاره کرد.

معایب مسیریاب نشان

درست است که با توجه اطلاعات ارائه شده توسط مجموعه سازنده اپلیکیشن نشان، این برنامه کاربران بسیاری دارد. اما باید بدانید که این برنامه بدون معایب نیست. از مواردی مانند دقت پایین در مناطق کم تراکم، افزایش مصرف باتری، نیاز به اینترنت برای دسترسی به تمام خدمات، کندی در به‌روزرسانی برخی اطلاعات و کمبود ویژگی‌های پیشرفته باید به عنوان مهم‌ترین معایب این برنامه نام برد.

۴- مسیریاب بلد

مسیریاب بلد یکی دیگر از مسیریاب‌های ایرانی بود که در اواسط دهه ۹۰ معرفی و عرضه شد. با توجه به دسترسی سخت کاربران به اپلیکیشن ویز در آن زمان، این برنامه به سرعت محبوب شد اما پس از مشکلات مربوط به اینترنت و کندی آن در سال ۱۴۰۱، صاحبان این مسیریاب اعلام کردند که بخشی از نیروهای خود را تعدیل می‌کنند و در نهایت این برنامه تعطیل خواهد شد. اما این پایان مسیر بلد نبود و این برنامه اکنون به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مزایای مسیریاب بلد

مزایای مسیریاب بلد برای کاربران ایرانی را باید مهم‌ترین دلیل افزایش کاربران این برنامه در مدت‌زمان نسبتا کوتاه دانست. این مزایا عبارتند از:

معایب مسیریاب بلد

در کنار مزایای بیان شده، بلد نیز معایب متعددی دارد. این معایب شامل به‌روزرسانی با تأخیر در برخی موارد، دقت پایین در مناطق کم تراکم، نیاز به اینترنت برای استفاده از تمام قابلیت‌ها، افزایش مصرف باتری و کمبود برخی ویژگی‌های پیشرفته در مقایسه با رقبا است.

شیوه فعالسازی لوکیشن در گوشی آیفون

برای استفاده از بهترین مسیریاب برای آیفون نیاز است تا لوکیشن گوشی شما روشن باشد. این برنامه‌ها با استفاده از موقعیت مکانی لحظه‌ای شما می‌توانند خدمات را به شکلی مناسب‌تر و بهتر ارائه کنند. شیوه فعالسازی لوکیشن در گوشی آیفون به شرح زیر است.

اکنون موقعیت مکانی در دستگاه شما فعال است و می‌توانید به شکلی بهتر از برنامه‌های مسیریاب استفاده کنید.

تنظیم مجوزهای لوکیشن برای برنامه‌ها

با روشن کردن لوکیشن هر اپلیکیشنی که اجازه داشته باشد، می‌تواند به موقعیت مکانی شما دسترسی پیدا کند. این موضوع برای برخی کاربران خوشایند نیست و نمی‌خواهند که تمام برنامه‌ها به طور دائم به موقعیت مکانی آن‌ها دسترسی داشته باشند.
این افراد می‌توانند از تنظیماتی که در بخش Location Services وجود دارد، برای کنترل دسترسی اپلیکیشن‌های متفاوت به موقعیت مکانی خود استفاده کنند. شما می‌توانید در این بخش برای هر اپلیکیشن دسترسی در زمان مشخصی را تعریف کنید. با انتخاب هر برنامه چندین گزینه را مشاهده خواهید کرد. این گزینه‌ها و معنای آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

جمع‌بندی

مسیریاب ویز را باید در رتبه‌های بالای لیست بهترین مسیریاب برای آیفون قرار داد. اما به دلیل فیلتر بودن این اپلیکیشن در ایران و نیاز به استفاده از وی‌پی‌ان، این برنامه در ایران کاربران کمی دارد. در کنار اپلیکیشن‌های گفته شده، مسیریاب‌های بسیار دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید در صورت تمایل از آن‌ها استفاده کنید. از اپل مپس (Apple Maps) نیز می‌توان به عنوان یکی دیگر از بهترین مسیریاب‌ها برای آیفون نام برد. برای دانلود این مسیریاب‌ها و بسیاری از برنامه‌های دیگر برای گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد می‌توانید از استور ایرانی و معتبر سیب اپ استفاده کنید.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران