دانلود سیب‌اپ
sibapp
اتصال دسته کنسول به آیفون
اتصال دسته کنسول به آیفون
آموزش‌های کاربردی آیفون

نحوه اتصال آیفون به دسته (PS4) و (Xbox One)

  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
  • 146
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

با چگونگی اتصال آیفون به دسته (PS4) و (Xbox) چقدر آشنایی دارید؟ آیا چنین روشی را تا کنون امتحان کرده‌اید؟ در حقیقت پلی استیشن‌ها به ابزارهای مهمی برای بازی کردن تبدیل شده‌اند. (PS) و (Xbox) دو مورد از محبوب‌ترین ابزارهای بازی هستند که عموماً به تلویزیون وصل می‌‌شوند تا فرد با تصویر بزرگ‌تری که در اختیار دارد، بهتر بازی کند. اما آنچه باعث لذت‌بخش‌تر شدن بازی شده، ایجاد فرصتی برای اتصال آیفون به دسته (PS4) و (Xbox One) است که نحوه انجام آن در این مطلب از وبلاگ سیب اپ توضیح داده می‌شود.

نحوه وصل کردن آیفون به دسته (PS4)

برای اینکه بتوانید پلی استیشن 4، ایکس‌باکس وان و حتی نسخه جدید کنسول بازی یعنی پلی استیشن 5 را به آیفون وصل کنید، باید آیفونی با سیستم‌عامل (iOS13) داشته باشید. روند پیچیده‌ای پیش روی شما نیست. شاید بتوان گفت که کاری آسان‌تر از (Pair) کردن دستگاه‌ها باشد:

1- نصب سیستم‌عامل (iOS13)

اگر نسخه (iOS) آیفون شما کمتر از 13 است، آن را ارتقا دهید. کافی است دستگاه خود را به اینترنت وصل کنید و در بخش (Settings) نسخه سیستم‌عامل را بررسی نمایید. در گام بعدی به ارتقا (Upgrade) (iOS) بپردازید.

2- بررسی وضعیت جفت شدن (PS4) و آیفون

تصور می‌شود که در این مرحله از اتصال آیفون به دسته (PS4) باید با فعال کردن بلوتوث در آیفون، پلی استیشن را در آیفون شناسایی کنید. اما پیش از آن باید دسته بازی را در حالت جفت شدن قرار دهید تا شناسایی دسته توسط آیفون به سهولت انجام شود. برای اینکه دسته در حالت (Pair) قرار گیرد، باید دکمه‌های (PlayStation) و (Share) را همزمان چند ثانیه نگه‌دارید تا دسته به حالت (Pair) درآید.

3- اتصال دسته بازی در بخش (Settings)

در صورت جفت شدن، دکمه کوچک (PlayStation) روی دسته به‌صورت چشمک‌زن با نور سفیدی فعال می‌شود. توجه داشته باشید که هنگام آمادگی دسته (PS4) برای اتصال به آیفون، باید کمی صبر کنید تا بلوتوث کار جستجو را کامل انجام دهد. سپس شما از بین موارد یافت شده، اسم دسته پلی استیشن را انتخاب کنید.

4- قطع اتصال آیفون به (PS4)

در این بخش به نحوه جدا کردن اتصال آیفون به (PS4) می‌پردازیم. در این شرایط شما 3 راهکار برای قطع اتصال آیفون و پلی استیشن از همدیگر دارید:

  1. دکمه خاموش را روی دسته پلی استیشن نگه‌دارید تا دسته خاموش شود. در چنین حالتی اتصال آیفون با دسته هم قطع خواهد شد.
  2. دومین راه به این صورت است که باید (Control Center) را باز کنید و از میان گزینه‌ها روی آیکون بلوتوث کلیک کرده و چند ثانیه نگه‌دارید.
  3. در روش آخر باید به تنظیمات بلوتوث رفته و از میان گزینه‌ها وارد (My Devices) شوید. آیکون کنار نام دسته بازی را لمس کنید و (Disconnect) را انتخاب نمایید.

دو نکته مهم در اتصال (PS4) به آیفون

باید توجه داشته باشید که با قطع اتصال آیفون به (PS4)، جفت شدن آنها پایان نمی‌یابد. هنگامی که شما دسته بازی را روشن کنید و بلوتوث آیفون هم فعال باشد، اتصال این دو دستگاه به سهولت انجام می‌شود.

دومین نکته درباره بازی‌های انتخابی است. به این معنی که شما مجاز هستید بازی‌های سازگار با آیفون را اجرا کنید. بازی‌های فعال روی (PS4) که روی گوشی آیفون اجرا نمی‌شوند، هنگام اتصال دسته به آیفون، قابل بازی کردن نیستند.

نحوه اتصال آیفون به (Xbox)

ابزار دیگری که می‌توانید دسته آن را به آیفون وصل کنید، ایکس‌باکس وان است. تنها باید مراحل زیر را پیروی کنید تا دسته (Xbox One) به آیفون متصل شود.

1- نصب سیستم‌عامل (iOS13) روی آیفون

حداقل نسخه سیستم‌عامل (iOS) برای اتصال آیفون به (PS4) و (Xbox one) همان (iOS13) است. پس دست به کار شده و سیستم‌عامل را ارتقا دهید.

2- انتخاب دسته دارای بلوتوث داخلی

پیش از اینکه فرآیند اتصال بلوتوث آیفون به دسته (Xbox) را انجام دهید، باید به نکته‌ای توجه داشته باشید. آن هم انتخاب دسته‌ای است که خود بلوتوث داخلی دارد. این نکته در (Pair) شدن آیفون و دسته اهمیت بسیار زیادی دارد. برای این منظور به قسمت بامپرهای دسته بازی توجه کنید. در دسته‌هایی که بلوتوث داخلی دارند، دکمه روی قسمت پامپرهای دسته قرار می‌گیرد. اما مدل‌های قدیمی به این شکل نبوده و فاقد بلوتوث بوده‌اند.

در ادامه باید دسته را روشن کرده و دکمه ثبت وایرلس را که نزدیک اتصال به پورت (USB) است، نگه‌دارید. پس از چند ثانیه که دکمه را رها کنید، کار جفت شدن آیفون و دسته انجام خواهد شد.

قطع اتصال آیفون به (Xbox)

برای اینکه کار جدا کردن آیفون از دسته ایکس‌باکس وان را به‌طور کامل انجام دهید، کافی است دسته را خاموش کنید. زمانی که دسته خاموش شود، اتصال میان دو دستگاه قطع خواهد شد. اما در صورت روشن شدن دسته و ارتباط میان بلوتوث دسته و آیفون، بدون دردسر جفت خواهند شد.

چند نکته مهم در اتصال آیفون به دسته ایکس‌باکس

متخصصان آی‌تی معتقدند که دسته بازی (Xbox one) که به‌صورت وایرلس است در سیستم‌عامل (iOS13) برای تمامی بازی‌هایی که از گیم‌پدهای (MFi) پشتیبانی می‌کنند، بدون اختلال کار می‌کند. البته اتصال زمانی بدون مشکل خواهد بود که شما اسم دسته ایکس‌باکس را در صفحه «دستگاه‌های دیگر» در تنظیمات بلوتوث آیفون مشاهده کنید. در این حالت کلمه (Connected) را کنار نام دسته مشاهده خواهید کرد.

مانند زمان اتصال آیفون به (PS4)، باید بازی‌هایی را با دسته (Xbox) متصل به آیفون انجام دهید که با گوشی شما سازگار هستند.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران