دانلود سیب‌اپ
sibapp
ساختن پلی لیست آیفون
ساختن پلی لیست آیفون
آموزش‌های کاربردی آیفون

نحوه ساخت پلی لیست در آیفون و اضافه کردن آهنگ به آن

  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
  • 4016
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌های گوشی‌های آیفون و آیپد برای کاربران، اپلیکیشن پخش آهنگ آنهاست. کاربران می‌توانند با دانستن نحوه ساخت پلی لیست در آیفون، تعداد زیادی آهنگ را در گوشی خود به‌صورت سازمان‌دهی شده داشته باشند. هر زمان هم که تصمیم گرفتند، به آن فهرست‌ها آهنگ اضافه کنند. در این مطلب از سیب اپ شما را با روش‌هایی آشنا خواهیم کرد که با کمک آنها می‌توانید پلی لیست‌های متنوع و منظمی داشته باشید.

نحوه ساخت پلی لیست در آیفون با (iTunes)

آیتونز یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های محصولات اپل است که به کاربران اجازه دسترسی به انواع برنامه‌ها را می‌دهد. افرادی که از (Apple Music) برای گوش دادن آهنگ‌ها و فایل‌های صوتی استفاده می‌کنند، به ضرورت و اهمیت پلی لیست آگاه هستند. برای همین بهتر است برای ساختن آن به آیتونز رجوع کنیم. در حقیقت نحوه ساخت پلی لیست در ایفون با استفاده از آیتونز امری آسان است. شما تنها باید در آیتونز، روی گزینه (Music) کلیک کنید که در ستون سمت چپ قرار دارد. پس از آنکه روی علامت مثبت (+) کلیک کردید، یک پلی لیست با نام (Untitled Playlist) برای شما به وجود می‌آید. اکنون امکان تغییر نام پلی لیست برای شما وجود دارد.

نحوه اضافه کردن آهنگ به پلی لیست در آیتونز

پس از آنکه پلی لیست را ساختید، نوبت به افزودن آهنگ‌های مورد نظر به آن می‌رسد. برای این منظور باید وارد کتابخانه (Library) اپلیکیشن موسیقی رفته و روی آهنگ‌هایی کلیک کنید که قصد اضافه کردن آنها را به پلی لیست جدید دارید. بعد از انتخاب موسیقی‌ها نوبت به (Drop) و (Drag) کردن آهنگ‌ها به سوی پلی لیست تعیین شده می‌رسد.

روش دیگری برای اضافه کردن آهنگ‌ها به پلی لیست وجود دارد. در واقع شما باید آهنگ‌های مورد نظر را در کتابخانه انتخاب کنید. سپس با کلیک راست بر آهنگ‌های مورد نظر (Add to Playlist) را انتخاب نمایید. در گام بعدی شما به تمام پلی لیست‌های موجود در آیتونز دسترسی دارید. با تعیین پلی لیست و تأیید آن، آهنگ‌ها به صورت مستقیم وارد پلی لیست مورد نظر می‌شوند.

ساخت پلی لیست در آیتونز

دومین روشی که با استفاده از آن می‌توانید آهنگ‌های انتخابی را به پلی لیست موجود در آیتونز وارد کنید، با راهکار قبلی کمی فرق دارد. در حقیقت شما باید آهنگ‌های مورد نظر را در (Library) انتخاب کنید. سپس از بخش (File)، گزینه (New Playlist from Selection) را برگزینید. با تأیید ایجاد آن، آهنگ‌ها وارد پلی لیستی جدید می‌شوند. در نهایت امکان ویرایش اسم پلی لیست برای شما وجود دارد.

نحوه ساخت پلی لیست هوشمند در آیفون

بر خلاف تصور بسیاری از کاربران، با (Apple Music) نمی‌توان پلی لیست هوشمند ایجاد کرد. اما با داشتن برنامه (Shortcuts) می‌توانید (Smart Playlist) برای آیفون یا آیپد خود آماده کنید. نحوه ساخت پلی لیست در آیفون به شیوه زیر برای ایجاد پلی لیست هوشمند استفاده می‌شود:

1- ابتدا برنامه (Shortcuts) را دانلود کنید. بعد از نصب برنامه امکان دسترسی آسان‌تر به آهنگ‌های پلی لیست فراهم می‌شود:

2- در آیفون یا آیپد، برنامه (Shortcuts) را باز کنید.

3- در گوشه سمت راست و بالای برنامه روی گزینه (Plus) کلیک کنید.

4- اکنون نوبت به نام‌گذاری (Shortcut) مورد نظر است.

5- سپس روی دکمه (Add Action) کلیک کرده و در کادر باز شده کلمه (Music) را وارد نمایید.

6- در این مرحله زیر (Media) و روی (Find Music) کلیک کنید تا (Action) برای شما باز شود.

7- در این بخش باید (Sort by) را مورد انتخاب قرار دهید.

8- باید روی (Play Count) کلیک کنید. پس از آن از بخش (Order) که زیر (Sort by) قرار دارد، (Biggest First) را انتخاب کنید.

9- پس از طی کردن مراحل گفته شده باید گزینه (Limit) را انتخاب نمایید تا بتوانید روی (Plus) کلیک کرده و تعداد آهنگ‌های مورد نظر را مشخص کنید.

10- در این مرحله (Create Playlist) را یافته و با انتخاب آن نحوه ساخت پلی لیست در آیفون را پیش ببرید.

11- اکنون روی (Ask Every Time) کلیک کنید تا ساخت پلی لیست پایان یابد.

12- در انتها گزینه (Done) را انتخاب کنید تا پلی لیست هوشمند آماده شود.

ساخت پلی لیست هوشمند با آیتونز

شما می‌توانید یک پلی لیست هوشمند با آیتونز بسازید که آهنگ‌های آن به‌صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شوند. برای این منظور در سمت چپ روی گزینه (File) کلیک کرده و پس از آن (New Smart Playlist) را انتخاب کنید. در این مرحله می‌توانید پلی لیست خود را تغییر دهید و گزینه (Live updating) را در آن فعال کنید تا پلی لیست به‌صورت خودکار آپدیت شود.

شما در کنار گزینه (Contains) می‌توانید از قابلیتی استفاده کنید که با وارد کردن نام خواننده، آهنگ‌های او را پیدا می‌کند. در واقع آیتونز این قابلیت را دارد که در دیتابیس‌های موجود آهنگ‌های خوانندگان مختلف را بازیابی کرده و به پلی لیست‌های هوشمند بیفزاید. دقت داشته باشید که شما می‌توانید تنظیمات پلی لیست هوشمند خود را تغییر داده و آن را ارتقا دهید. کافی است روی گزینه (File) کلیک کرده و دوباره (New Smart Playlist) را برگزینید. این دفعه می‌توانید روی علامت مثبت (+) کلیک نمایید که سمت راست قرار دارد. در این شرایط می‌توانید تنظیمات پلی لیست را به شیوه دلخواه تغییر دهید تا قابلیت‌های بیشتری در اختیارتان قرار گیرند.

برنامه‌های کاربردی در آموزش ساخت پلی لیست هوشمند

برای اینکه پلی لیست هوشمندی در آیفون یا آیپد بسازید می‌توانید از برنامه‌هایی به غیر از (Shortcuts) استفاده کنید. در ادامه به معرفی آنها می‌پردازیم.

برنامه (Marvis Pro)

برنامه (Marvis Pro) یکی از برنامه‌های حاوی آهنگ‌‌های مختلف است و به شما کمک می‌کند کتابخانه موسیقی شما آهنگ‌های متنوعی داشته باشند. البته از ویژگی‌های مهم مارویس رابط کاربری مینیمال و قابل تنظیم آن هستند.

نرم افزار (Soor)

 این برنامه یک اپلیکیشن پخش موسیقی است که بین کاربران ایفون محبوبیت زیادی دارد. برنامه (Soor)، به شما کمک می‌کند تا پلی لیستی مطابق میل خود داشته باشید و از گوش دادن به آهنگ‌های آن لذت ببرید.

اپلیکیشن (Miximum: Smart Playlist Maker)

برنامه دیگری که با کمک آن می‌توانید آهنگ‌های پلی لیست‌های آیفون خود را ترکیب کنید، اپلیکیشن (Miximum: Smart Playlist Maker) است. در واقع شما با این برنامه می‌توانید از آهنگ‌های مختلف پلی لیست‌های مورد علاقه خود استفاده کرده و (Apple Music) آیفون را ارتقا دهید. با نصب برنامه میکسیموم تنها کافی است که روی پلی لیست‌هایی کلیک کنید که قصد دارید به کتابخانه خود اضافه کنید. این نرم افزار به شما این فرصت را می‌دهد که آهنگ‌های تکراری را از پلی لیست‌های خود حذف کنید.

برنامه (Spotify)

برای اینکه بعد از اجرای مراحل ساخت پلی لیست در ایفون به مجموعه‌ای از آهنگ‌های بی‌نظیر دسترسی داشته باشید، توصیه می‌کنیم که اسپاتیفای را مورد استفاده قرار دهید. این برنامه به‌عنوان محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین سرویس پخش موسیقی در جهان شناخته شده و شما با استفاده از آن می‌توانید به آهنگ‌های تعداد زیادی از خوانندگان دسترسی داشته باشید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران