دانلود سیب‌اپ
sibapp
اتصال آیفون به تلویزیون
اتصال آیفون به تلویزیون
آموزش‌های کاربردی آیفون

نحوه وصل کردن آیفون به تلویزیون

  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲
  • 9789
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

همه افراد اطلاعات، تصاویر و ویدیوهایی در گوشی خود دارند که شاید دلشان بخواهد با دیگران به اشتراک بگذارند. اما کوچک بودن صفحه گوشی‌های تلفن همراه شاید از لذت دیدن یک ویدیو به‌صورت دسته جمعی بکاهد. در این صورت کاربران می‌توانند با وصل کردن آیفون به تلویزیون این کار را به شکلی ساده و راحت انجام دهند. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارند که شاید همه افراد با آن­ها آشنایی نداشته باشند. در این مطلب از سیب اپ قصد داریم تا اطلاعاتی در خصوص روش‌ها و نحوه وصل کردن ایفون به تلویزیون عنوان کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

روش‌های وصل کردن آیفون به تلویزیون

ویژگی وصل کردن گوشی آیفون به تلویزیون را باید یک ویژگی و قابلیت جذاب دانست که استفاده از آن برای افراد راحتی‌های فراوانی به همراه دارد. با استفاده از این ویژگی‌ می‌توانید تصاویر، عکس‌ها و ویدیوهای متفاوت را در ابعادی بزرگ‌تر مشاهده کنید. روش‌های متفاوتی برای وصل کردن آیفون به تلویزیون وجود دارند که برخی از مهم‌ترین و بهترین آن‌ها عبارتند از:

1- استفاده از کابل (HDMI)

استفاده از کابل (HDMI) را باید یکی از بهترین و مناسب‌ترین روش‌ها برای وصل کردن ایفون به تلویزیون دانست. با استفاده از این روش کیفیت و وضوح تصاویر و ویدیوها بسیار بالا خواهد بود و افت پیدا نمی‌کند. برای این کار شما به یک کابل (HDMI) مناسب و یک آداپتور دیجیتال لایتنینگ (AV) نیاز دارید. باید توجه داشته باشید که این آداپتور دیجیتال باید ویژگی حفاظت محتوای دیجیتال با پهنای باند (HDCP) را داشته باشد. در غیر این صورت نمی‌توانید از آن به درستی استفاده کنید و کارایی مد نظر شما را نخواهد داشت. همچنین باید بدانید که تنها در زمانی می‌توانید از این روش استفاده کنید که تلویزیون شما پورت یا درگاه (HDMI) را داشته باشد.

برای وصل کردن آیفون به تلویزیون با استفاده از کابل (HDMI) باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. یک سر کابل (HDMI) را به تلویزیون وصل کنید.
  2. سر دیگر این کابل را به آداپتور (Lightning Digital AV) متصل کنید.
  3. پس از آن کانکتور این آداپتور را به گوشی آیفون خود وصل کنید.
  4. پس از انجام این مراحل می‌توانید تلویزیون را روشن کنید.
  5. در قسمت تنظیمات، به بخش پورت (HDMI) متصل شده به کابل بروید تا اطلاعات مد نظر خود را روی تلویزیون مشاهده کنید.

به همین سادگی گوشی شما به تلویزیون وصل خواهد شد و می‌توانید ویدیو، تصویر، صدا و بسیاری موارد مشابه دیگر را در گوشی خود پخش کنید و آن‌ها را در تلویزیون مشاهده کنید. لازم به ذکر است که این آداپتورها برای کار، به برق نیاز ندارند.

2- وصل کردن آیفون با کابل به تلویزیون‌های قدیمی

برخی از تلویزیون‌ها که قدیمی‌تر هستند، درگاه (HDMI) ندارند و نمی‌توان از این کابل برای اتصال گوشی به تلویزیون استفاده کرد. برای وصل کردن آیفون به این دسته از تلویزیون‌ها با کابل، باید از کابل‌های (VGA) استفاده کنید. برای استفاده از این روش مانند روش قبل شما به آداپتور دیجیتال لایتنینگ نیاز دارید. برای این منظور، تنها لازم است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. یک سر کابل (VGA) را به تلویزیون متصل کنید.
  2. سر دیگر کابل را به آداپتور لایتنینگ وصل کنید.
  3. کانکتور آداپتور را به گوشی آیفون خود وصل کنید.
  4. اکنون تلویزیون را روشن کنید و آن را روی کانال مناسب قرار دهید.

3- استفاده از کابل (Plug and Play)

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید از آن برای وصل کردن ایفون به تلویزیون بهره‌مند شوید، استفاده از کابل (Plug and play) است. شما زمانی می‌توانید از این روش استفاده کنید که تلویزیون، پورت یا درگاه (USB) داشته باشد. در هنگام خرید کابل (Plug and Play) حتماً توجه داشته باشید که این کابل از برنامه‌های پولی روی آیفون پشتیبانی می‌کند. پس از خرید این کابل و آداپتور لایتنینگ، با توجه به مراحل زیر می‌توانید گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود را به تلویزیون وصل کنید:

  1. ابتدا یک سر کابل (USB) را به تلویزیون وصل کنید.
  2. سر دیگر این کابل را به آداپتور لایتنینگ متصل کنید.
  3. اکنون نوبت به وصل کردن کانکتور آداپتور لایتنینگ به گوشی می‌رسد.
  4. پس از انجام مراحل بالا، تلویزیون را روشن کنید و کانال مناسب را انتخاب کنید.

به همین سادگی گوشی تلفن همراه شما به تلویزیون وصل خواهد شد.

4-استفاده از (Apple TV)

یکی دیگر از روش‌هایی که برای وصل کردن آیفون به تلویزیون وجود دارد، استفاده از گجت (Apple TV) است. البته قبل از این که اقدام به خریدن این گجت جذاب کنید، حتماً از سازگار بودن تلویزیون خود با آن مطمئن شوید. پس از آن می‌توانید (Apple TV) را بخرید تا به‌راحتی بتوانید گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید. برای وصل کردن گوشی ایفون به تلویزیون از طریق اپل تی ‌وی تنها لازم است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. ابتدا گجت (Apple TV) را با استفاده از کابل (HDMI) به تلویزیون متصل کنید.
  2. پس از آن اپل تی‌وی را روشن کنید. این گجت باید به همان شبکه (WIFI) متصل شود که گوشی شما به آن وصل است.
  3. اکنون نوبت به روشن کردن ویژگی (AirPlay) است.
  4. تلویزیون را روشن کنید و شبکه مناسب برای پخش (HDMI) را انتخاب کنید.
  5. اکنون در تنظیمات گوشی خود گزینه (Control Center) را انتخاب کنید.
  6. در منوی جدیدی که برای شما باز می‌شود گزینه (Screen Mirroring) را انتخاب کنید.
  7. در این بخش ممکن است گزینه‌های متفاوتی را مشاهده کنید. شما باید در این لیست، (Apple TV) خود را انتخاب کنید.
  8. اکنون نوبت با وارد کردن نام دستگاه (iOS) شماست. با وارد کردن این نام در تلویزیون، کدی از گوشی شما برای تلویزیون ارسال می‌شود.
  9. اکنون زمان آن رسیده که جهت صفحه را انتخاب کنید. این جهت می‌تواند به صورت افقی، عمودی و خودکار باشد.

به‌همین راحتی گوشی آیفون شما به تلویزیون متصل می­شود و می‌توانید محتوای مد نظر خود را در گوشی پخش کرده تا آن را روی تلویزیون تماشا کنید. همچنین توجه داشته باشید که از این روش می‌توانید برای وصل کردن تبلت‌های آیپد به تلویزیون هم استفاده کنید.

5- استفاده از برنامه‌های متفاوت

از دیگر روش‌هایی که می‌توان از آن برای وصل کردن ایفون به تلویزیون استفاده کرد، نصب برنامه‌های مناسب برای این کار است. برنامه‌های متفاوتی برای این کار وجود دارند که از میان آن‌ها می‌توان به (Letsview)، (Apowermirror) و (Airbeam) اشاره کرد. این روش بسیار ساده است. شما باید یکی از برنامه‌هایی که نام بردیم یا برنامه‌های مشابه دیگر را انتخاب کنید و آن را در تلویزیون هوشمند خود نصب کنید.

پس از آن همان برنامه را با استفاده از استورهای معتبر مانند سیب اپ روی گوشی موبایل آیفون یا تبلت آیپد خود هم نصب کنید. سپس برنامه را در گوشی و تلویزیون باز کنید. نام تلویزیون را در برنامه موجود در گوشی پیدا کرده و به آن وصل شوید. همچنین می‌توانید برای افزایش امنیت و ساده‌تر شدن مراحل، از (QR Code) استفاده کنید. کد نمایش داده شده روی تلویزیون را با استفاده از گوشی خود اسکن کنید تا گوشی و تلویزیون با استفاده از این برنامه به یکدیگر متصل شوند.

6- استفاده از دانگل (Chromecast)

گجت‌های هوشمند متفاوتی توسط شرکت‌های معتبر به بازار عرضه شده‌اند. هر کدام از این گجت‌ها می‌توانند به نحوی برخی کارهای افراد مختلف را ساده‌تر کنند. یکی از این گجت‌ها دانگل (Chromecast) نام دارد که توسط مجموعه گوگل ساخته و تولید شده است. این گجت می‌تواند به دستگاه­های الکترونیکی متفاوتی مانند تلویزیون وصل شود. استفاده از این گجت بسیار ساده است. روش وصل کردن آیفون به تلویزیون با استفاده از کروم‌کست به شرح زیر است:

  1. ابتدا دانگل کروم‌کست را با استفاده از کابل (HDMI) به تلویزیون وصل کنید.
  2. پس از آن، از ویژگی اسکرین میرورینگ گوشی استفاده کنید تا گوشی به (Chromecast) متصل شود. البته باید بدانید که می‌توانید در این بخش از برخی برنامه‌های مناسب دیگر هم کمک بگیرید.
  3. دانگل (Chromecast) را به همان شبکه وای‌فایی متصل کنید که گوشی یا تبلت به آن متصل است.
  4. اکنون برنامه (Screen Mirror for Chromecast) را دانلود و اجرا کنید.
  5. پس از باز شدن برنامه، گزینه (Cast) را انتخاب کنید تا محتوای موجود روی صفحه گوشی تلفن همراه شما در تلویزیون نمایش داده شود.

اکنون گوشی تلفن همراه آیفون یا تبلت آیپد شما با استفاده از دانگل (Chromecast) به تلویزیون وصل شده است.

7- استفاده از (DLNA)

یکی دیگر از روش‌های مناسب وصل کردن ایفون به تلویزیون اسمارت، استفاده از قابلیت (DLNA) است. یکی از ویژگی‌های این روش این است که در آن، نوع و برند تلویزیون اصلاً اهمیتی ندارد و تنها باید تلویزیون هوشمند قابلیت اتصال به وای‌فای را داشته باشد. در صورتی که تلویزیون شما چنین قابلیتی دارد، گوشی و تلویزیون را به یک شبکه وای‌فای یکسان وصل کنید و سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. ابتدا یکی از برنامه‌های سازگار با قابلیت (DLNA) مانند (Mcplayer) را روی تلویزیون و گوشی خود نصب کنید.
  2. سپس در گوشی تلفن همراه آیفون خود، وارد این برنامه شوید و در قسمت (Conection) به دنبال نام تلویزیون بگردید. سپس گوشی و تلویزیون را به یکدیگر متصل کنید.
  3. اکنون می‌توانید محتوای مد نظر خود را روی صفحه تلویزیون مشاهده کنید.

باید بدانید که با استفاده از این روش، علاوه بر تلویزیون می‌توانید گوشی را به کامپیوتر و لپ­تاپ هم وصل کنید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران