دانلود سیب‌اپ
sibapp
چت گروهی آی مسیج
چت گروهی آی مسیج
آموزش‌های کاربردی آیفون

نحوه گروه ساختن در آی مسیج + بررسی تفاوت پیامک و آی مسیج

  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
  • 1894
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

آی مسیج یکی از سرویس‌های فوق‌العاده جالب و کاربردی در دستگاه‌های (Apple) است که نوعی پیام‌رسان اختصاصی محسوب می‌شود. به عبارت ساده‌تر، تنها کاربران اپل قابلیت استفاده از آن را دارند. کاربران می‌توانند از طریق این سرویس پیام‌های خود را در قالب‌های گوناگون از جمله متنی، صوتی یا به شکل تصویر و ویدئو ارسال کنند. در این مطلب قرار است به چگونگی کارکرد (iMessage) بپردازیم، نحوه گروه ساختن در آی مسیج را بررسی کنیم و درباره تفاوت آن با پیامک بگوییم.

مقایسه آی مسیج با پیامک

اگر قبلاً از آی مسیج استفاده کرده باشید، حتماً به خوبی می‌دانید که این پلتفرم نیازی به نصب ندارد. در واقع به‌صورت پیش‌فرض در بخش پیامک‌های گوشی یا آیپد شما قرار دارد. به‌طوری که برای استفاده از آن تنها باید چند گام ساده بردارید، بدون اینکه نیاز به دانلود یا نصب اپلیکیشنی داشته باشید. بعد از اعمال تنظیمات، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به بخش پیامک‌های خود رفته، متن اس‌ام‌اس مورد نظرتان را تایپ کرده و آن را برای مخاطب ارسال کنید. البته نکته متمایز کننده پیامک عادی با آی مسیج، روشن بودن وای‌فای یا دیتای موبایل شماست. به این معنی که اگر وای‌فای شما خاموش باشد، پیامک ارسالی شما همان اس‌ام‌اس عادی خواهد بود.

نکته مهم دیگر این است که طرف دریافت‌کننده مسیج شما هم حتماً باید دارنده گوشی آیفون و یا سایر محصولات آیفون باشد، زیرا این پیامک در گوشی‌های اندرویدی به‌صورت معمولی دریافت می‌شود. اما برای درک بهتر تفاوت این دو پلتفرم با هم قبل از آموزش نحوه گروه ساختن در آی مسیج، در ادامه به برخی از ویژگی‌های آن‌ها از جمله مواردی که ذکر کردیم به‌صورت دقیق‌تر می‌پردازیم.

روش تحویل

یکی از وجوه تمایز آی مسیج با پیامک عادی در روش تحویل آن‌هاست. همانطور که گفتیم آی مسیج برای انتقال پیام‌های خود به سبک شرکت اپل نیاز به داده دارد و این کار از طریق شبکه‌های داده سلولی وای‌فای یا دیتای گوشی انجام می‌شود. در حالی که یک پیامک مخابراتی روش متفاوت‌تری برای ارسال دارد و نیازی به اتصال اینترنت نخواهد داشت.

اندازه پیام

وجه تمایز دیگر پیامک با آی مسیج این است که یک متن پیامک معمول تنها 160 کاراکتر دارد و گذر از حد مجاز به معنای پرداخت هزینه بیشتر است. به عبارتی وقتی تعداد کاراکترها مازاد بر حد مجاز می‌شود، پیامک هر بار به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم خواهد شد تا بهتر بتواند به دست مخاطب برسد. در این حالت عملاً هزینه دو تا چند برابر خواهد بود.

اما آی مسیج این محدودیت را برای کاربران اپل دور زده و امکان ارسال پیام‌های طولانی را فراهم خواهد کرد. در حالت عادی محدودیتی برای استفاده از تعداد کاراکترها وجود ندارد. اما گاهی ممکن است کاربران با قطع شدن اینترنت دچار مشکل در ارسال پیام یا قطع آن و یا حتی بروز خطا در آی مسیج شوند. فراموش نکنید که پیام ارسالی به کاربران آیفون باید محدودیت 160 کاراکتری را رعایت کند.

ویژگی‌ها

ویژگی‌هایی که در آی مسیج وجود دارند، درست مانند تمام قابلیت‌های پیام‌رسان‌های مشابه مانند واتس‌اپ هستند. شما برای ارسال پیامک به حروف الفبا، چند کاراکتر ساده و در نهایت ایموجی‌های خاصی دسترسی خواهید داشت. ضمن اینکه برای ارسال یک فایل رسانه‌ای مثل عکس یا فیلم، باید نوع پیامک خود را تغییر داده و آن را به (MMS) تبدیل کنید که البته این تغییر باعث گران‌تر شدن هزینه مخابراتی خط تلفن همراه شما خواهد شد.

در مقابل آی مسیج قرار دارد که امکان ارسال انبوه متن، صوت، تصویر و گیف را فراهم می‌کند. شما به انبوهی از استیکرها، ایموجی‌ها و مموجی‌ها دسترسی دارید و حتی می‌توانید از افکت‌های خاصی برای محتوای خود استفاده کنید. شما حتی می‌توانید از این بستر برای ارسال اسناد، فایل‌های فشرده و سایر پیوست‌ها هم استفاده کنید. ضمن اینکه نشانگر تایپ بلادرنگ بر خلاف پیامک معمولی به شما پیغام خواهد داد که در زمان کوتاهی اس‌ام‌اس جدیدی دریافت خواهید کرد.

یک ویژگی دیگر آی مسیج این است که شما می‌توانید یک گروه اختصاصی تشکیل داده و اقدام به چت گروهی کنید. در حالی که پیامک معمولی فاقد این قابلیت جذاب است. در این حالت حتی اگر یک یا چند نفر از هم‌گروهی‌های شما دارنده دستگاه‌های اپل نباشند هم امکان دریافت پیام (به‌صورت عادی) را خواهند داشت. در دنباله مطلب نحوه گروه ساختن در آی مسیج را برای شما شرح می‌دهیم:

امنیت

امنیت را می‌توان دیگر وجه تفاوت بین پیامک عادی و اس‌ام‌اس آی مسیج دانست. پیامک از طریق شرکت مخابراتی ارسال می‌شود و امنیت 100 درصدی نخواهد داشت. در حالی که آی مسیج به‌صورت سرتاسری رمزگذاری می‌شود. به این معنی که امنیت آن بسیار بالاتر از حالت معمول است.

 نحوه گروه ساختن در آی مسیج

اگر از آیفون استفاده می‌کنید، شاید برایتان جالب و سؤال برانگیز باشد که چرا بعضی از پیام‌های شما در یک حباب آبی و عده‌ای دیگر در حباب سبز برای شما ارسال می‌شوند. علت این مسئله چیزی فراتر از افزودن جذابیت یا طراحی گرافیکی است. در واقع پیامک سبز نشان‌دهنده ارسال اس‌ام‌اس به‌صورت معمولی و یک پیامک آبی هم نشان‌دهنده فرستادن یک آی مسیج است. اما در بخش تفاوت‌های این دو با هم به این موضوع اشاره کردیم که در آی مسیج می‌توانید از قابلیت چت گروهی هم بهره‌مند شوید. اما اگر کنجکاو هستید که این کار را چگونه انجام دهید، بهتر است در ادامه روند انجام آن را بررسی کنید:

  1. در قدم اول وارد بخش پیامک‌های خود با نام (Messages) شوید.
  2. در ادامه باید روی بخش نوشتن پیام جدید در گوشه بالایی سمت راست صفحه کلیک کنید. این بخش با نماد یک کاغذ و مداد نمایش داده می‌شود.
  3. وقتی وارد بخش (New Message) شدید، صفحه خالی از پیغام را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید از دور روش چت گروهی مختص به خود را بسازید.
  4. در روش اول باید نام افراد مورد نظر خود را به ترتیب تایپ کنید و بعد از اضافه کردن آن‌ها به لیست گروهی خود به سراغ اسم بعدی بروید.
  5. در شیوه دوم روی نماد (+) کلیک کنید تا وارد صفحه مخاطبین خود شوید. حال باید از این بخش افراد هم‌گروهی مورد نظرتان را انتخاب کنید.
  6. در این مرحله مخاطبان شما به لیست چت گروهی اضافه می‌شوند. در نهایت باید اولین پیام خود را در بخش (Compose) ثبت کرده و گزینه ارسال را بزنید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران