دانلود سیب‌اپ
sibapp
معرفی ویژن پرو
معرفی ویژن پرو
نقد و بررسی محصولات اپل

هدست پرو ویژن، انقلابی در تکنولوژی

  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲
  • 81
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

شرکت اپل به تازگی هدستی را با قیمت نجومی به بازار معرفی کرده که همزمان با عینک و هدست واقعیت مجازی (Oculus Quest 3) در سال 1402 انقلابی در تکنولوژی نوین به وجود آورده است. اپل پرو ویژن همان هدستی است که در این مطلب از بلاگ سیب اپ به معرفی آن خواهیم پرداخت.

معرفی کلی هدست اپل پرو ویژن

اپل در سال 2023 هدستی را پرو ویژن معرفی کرده است که در آن سیستم‌عاملی کاملاً جدید به اسم (VisionOS) تعبیه شده است. وجود این سیستم ‌عامل امکان استفاده از رابط کاربری سه‌بعدی را برای کاربران مهیا کرده است. در ضمن اپ استور مخصوص به خود را دارد. بنابراین دارندگان برای استفاده از اپلیکیشن‌ها هنگام استفاده از اپل پرو ویژن، باید از اپ استور مخصوص به آن استفاده نمایند.

از میان ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای که اپل پرو ویژن دارد، می‌توان به استفاده از اپ‌ها در هر اندازه و مکان و جدای از یک یا چند نمایشگر اشاره کرد. در ضمن، کاربران می‌توانند از واقعیت مجازی استفاده کنند.

قابلیت‌های منحصربه‌فرد اپل پرو ویژن

محصول جدید اپل ویژگی‌های چشمگیری دارد که می‌توانند آن فناوری مدرن را از رقبای خود مانند (Oculus Quest 3) متمایز کنند. برای مثال قابلیت (Eyesight) ویدیویی را از چشمان کاربران به نمایش می‌گذارد بنابراین افرادی که اطراف کاربر (Apple Pro Vision) حضور دارند، امکان مشاهده چشمان کاربر را از پشت هدست خواهند داشت.

دومین قابلیت هدست واقعیت مجازی اپل امکان اتصال به مک‌بوک و انتقال خروجی صفحه نمایش به فضای مجازی است. نکته مهمی وجود دارد و آن هم پشتیبانی کردن (Apple Pro Vision) با بلوتوث از بعضی از لوازم مانند (Magic Keyboard) و (Magic Trade Pad) است. سومین قابلیتی که در اپل پرو ویژن به‌صورت منحصربه‌فردی وجود دارد، دوربین سه‌بعدی اپل است که می‌تواند ویدیوهایی را با (Spatial Audio) ضبط کند.

دسترسی کاربر به صفحه نمایشگرهای بزرگ مانند سینما و حتی بزرگ‌تر از ابعاد اتاق، قابلیت دیگری است که تنها در این دستگاه ساخت اپل می‌توان یافت. این ویژگی هنگامی هیجان‌انگیز خواهد بود که کاربر در حال بازی ایکس‌باکس یا پلی‌استیشن 4 و 5 باشد.

طراحی اپل پرو ویژن

اپل پرو ویژن هم مانند آیفون و مک‌بوک طراحی جذاب و ارزشمندی دارد. وزن سبک این هدست به‌عنوان نقطه قوت آن به حساب می‌آید. در حالی که امکان تغییر سایز آن به اندازه سر وجود دارد. بدنه آلومینیومی به همراه روکش شیشه‌ای و قسمت کشسان از جنس بند اپل‌واچ در پشت سر، ظاهر آن را می‌سازند. وجود روکش شیشه‌ای به اطرافیان کمک می‌کند که با کاربر ارتباط چشمی داشته باشند.

دایره چرخانی که در تصویر مقابل چشمان خود می‌بینید، به شما کمک می‌کند که به هوم‌اسکرین (Home Screen) بروید. دکمه‌ای دیگر در اپل پرو ویژن تعبیه شده که امکان استفاده از دوربین‌های دستگاه را فراهم می‌کند. این موضوع را فراموش نکنید که باتری اکسترنال هدست به شکل سیمی به سمت چپ دستگاه متصل می‌شود.

نمایشگر هدست (Apple Pro Vision)

بخش مهم دیگری که کاربر هنگام کار با هدست از آن استفاده می‌کند، نمایشگر دستگاه است. صفحه ‌نمایش اپل پرو ویژن (Micro OLED) با رزولوشن (4K) است. این صفحه ‌نمایش 23 میلیون پیکسل داشته و تصاویر با کیفیتی عالی به نمایش می‌گذارد.

نحوه عملکرد (Apple Pro Vision)

دو تراشه در این محصول به کار می‌روند. تراشه (M2) که انجام پردازش‌های کلی را بر عهده دارد. اما (R1) داده‌هایی از 12 دوربین، 5 سنسور و 6 میکروفون دریافت می‌کند و کار پردازش آنها را در اسرع وقت و با کمترین تأخیر انجام می‌دهد. به نحوی که مشاهدات کاربر هنگام استفاده از هدست، 8 برابر سریع‌تر از حرکت پلک‌های انسان است.

ارگونومی بودن هدست ویژگی منحصربه‌فرد دیگری است که نباید نادیده گرفت. قسمت پشتی دستگاه کشسان و دارای قابلیت تنظیم است. به گونه‌ای که اسپیکرها دقیقاً روی گوش‌های کاربر قرار می‌گیرند. از طرفی، قرار گرفتن هوم اسکرین روی تصویر شما از اتاق واقعی، باعث می‌شود که از واقعیت به دور نباشید.

کاربردهای هدست پرو ویژن اپل

شاید بهتر باشد که نگاهی به کاربردهای هدست پرو ویژن بیندازیم. اولین ویژگی قرار دادن چند اپلیکیشن در کنار هم است، در حالی که در فضای اتاق قرار دارند. در این حالت امکان انتقال خروجی صفحه نمایش مک‌بوک به نمایشگر هدست وجود دارد. بنابراین به سهولت از لپ‌تاپ خود استفاده خواهید کرد.

دومین کاربرد ویژه اپل پرو ویژن به افرادی کمک می‌کند که می‌خواهند از فضای غیر از محیط اصلی در جلسه‌ای حضور داشته باشند. دورکاری و برگزاری ویدیوکنفرانس با سهولت بیشتری در هر جایی که باشید با پرو ویژن انجام می‌شوند. به‌خصوص که تصویر به صورت سه‌بعدی نیز ایجاد خواهد شد.

بازی کردن با هیجان باورنکردنی، قابلیت دیگر اپل پرو ویژن به حساب می‌آید. در این حالت افرادی که ساعاتی طولانی را به بازی مشغول هستند، می‌توانند هدست خود را به موبایل، تبلت یا دستگاه پلی‌استیشن وصل کرده و با کیفیت و هیجانی مضاعف بازی خود را مرحله به مرحله به جلو ببرند.

باتری پرو ویژن

باتری سبک پرو ویژن اپل بخش دیگری است که اهمیت بسیاری دارد. شما می‌توانید تا 2 ساعت به‌طور مداوم از هدست استفاده کنید. اما اگر باتری این هدست در حال شارژ شدن باشد، می‌توانید آن را به کار ببرید و نگران آسیب زدن به باتری نباشید.

زمان عرضه قیمت اولیه پرو ویژن اپل

عرضه اپل پرو ویژن به بازار در اوایل سال 2024 خواهد بود. اپل این هدست واقعیت ترکیبی را با قیمت 3499 دلار در معرض فروش خواهد گذاشت.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

نظر کاربران