دانلود سیب‌اپ
sibapp
شارژ کردن اپل واچ
شارژ کردن اپل واچ
آموزش‌های کاربردی آیفون

همه چیز درباره مدت زمان شارژ اپل واچ و نحوه انجام آن

  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
  • 5909
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

اینکه مدت زمان شارژ اپل واچ چه مقدار است، سؤالی است که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید. شاید به این دلیل که اپل واچ گجت هوشمند و کوچکی است که بر خلاف آیفون یا آیپد مدت زمان کوتاه‌تری برای شارژ کردن نیاز دارد. در این مطلب از بلاگ سیب اپ شما را با چگونگی شارژ کردن اپل واچ و مدت زمان این کار اختصاص خواهیم داد.

آگاهی از زمان شارژ کردن اپل واچ

همانطور که می‌دانید اپل واچ یک ساعت هوشمند است که قابلیت‌های مختلفی دارد. شما می‌توانید پیام‌های آیفون و آیپد خود را روی اپل واچ دریافت کرده و به تماس‌های تلفنی جواب دهید. در ضمن، این فرصت پیش می‌آید که سلامت، تعداد قدم‌ها و ضربان قلب خود را با استفاده از این فناوری اپل بررسی کنید. به همین دلیل بعد از مدت زمان مشخصی مانند 18 ساعت نیاز به شارژ مجدد دارد.

برای اینکه مطمئن شوید باتری اپل واچ نیاز به شارژ شدن دارد، کافی است صفحه اپل واچ خود را از بالا به پایین بکشید و (Control Center) را انتخاب نمایید تا درصد باتری را مشاهده کنید. اگر می‌خواهید هنگامی که شارژ اپل واچ شما کم شد و به 10 درصد رسید، هشدار دریافت کنید، باید وارد (Control Center) شده و روی آیکن باتری کلیک کنید. سپس گزینه (Power Reserve) را با انتخاب (Proceed) فعال کنید.

علاوه‌بر راهکار فوق، شما می‌توانید ویجت باتری ساعت را به ایفون یا آیپد خود اضافه کنید. به همین ترتیب با نگاه کردن به نمایشگر اپل واچ، می‌توانید درصد باتری را مشاهده نموده و مدت زمان شارژ اپل واچ را به آن اختصاص دهید تا کامل شارژ شود.

تعیین میزان شارژ اپل واچ با آیفون

برای اینکه از طریق آیفون یا آیپد خود به میزان شارژ اپل واچ پی ببرید، باید از بخش اپلیکیشن (Watch) وارد صفحه (General) شوید. با کلیک کردن روی دکمه (Usage) به میزان کارکرد باتری اپل واچ پی خواهید برد.

نحوه شارژ کردن اپل واچ

بسیاری از دارندگان اپل واچ از نحوه شارژ کردن این گجت هوشمند گلایه می‌کنند. علت اصلی آن می‌تواند عدم اتصال مستقیم این ساعت هوشمند به شارژر باشد. شاید هنگامی که برای اولین بار، کار شارژ اپل واچ را انجام می‌دهید، تعجب کنید. اما برای اینکه از صحت و مدت زمان شارژ اپل واچ مطمئن شوید، به شما توضیحاتی را ارائه خواهیم داد که کار شارژ باتری این گجت هوشمند به سهولت انجام شود.

برای شارژ کردن اپل واچ به شارژر وایرلس القایی نیاز دارید که آهنربای الکترونیکی داشته و با القای جریان الکترونیکی به باتری، باعث شارژ آن می‌شود. البته دقت کنید که بی‌سیم بودن با معنای وایرلسی که در ذهن ماست، تا حدی متفاوت است. در واقع به قسمت آهنربای الکترونیکی، کابلی وصل است که به قسمت آداپتور شارژر متصل می‌شود. اما باید آن را در جای مناسب قرار دهید تا بخش آهنربایی به درستی روی باتری قرار گیرد.

ظاهر شارژر اپل واچ

شارژر اپل واچ همان کابل (USB) است که یک سر آن حالت مقعر داشته و سر دیگرش به‌صورت اتصال (USB) است.

شما می‌توانید سر (USB) کابل شارژ را به آداپتور شارژ یا پورت (USB) لپ‌تاپ وصل کنید. پس از آن کافی است که پشت ساعت را روی قسمت مقعر قرار دهید. در صورتی که اپل واچ را به‌طور صحیح روی قسمت فرو رفته شارژر با خاصیت القایی قرار دهید، خاصیت آهنربایی شارژر ساعت را جذب می‌کند.

علل تسریع اتمام شارژ باتری اپل واچ

شاید بهتر باشد بدانید که اگر ساعت‌های هوشمند اپل به‌طور کامل شارژ شوند، می‌توانند حدود ۱۸ ساعت مداوم مورد استفاده قرار گیرند. در این حالت اگر از قابلیت‌هایی مانند پخش صوت بلوتوث یا گام‌شمار استفاده می‌کنید یا از (GPS) برای ردیابی تمرینات خود در فضای باز بهره‌مند شوید، باتری خیلی سریع‌تر تخلیه می‌شود و مدت زمان شارژ اپل واچ هم افرایش می‌یابد.

مدت زمان شارژ اپل واچ

اگرچه مدت زمان کار کردن با اپل واچ می‌تواند در حدود هجده ساعت هم باشد، اما برای اینکه شارژ آن انجام شود باید یک ساعت و نیم به شارژ کردن آن اختصاص دهید تا 80 درصد شارژ شود و 2 ساعت زمان لازم دارد که به‌طور کامل (100 درصد) شارژ شود.

به این نکته دقت کنید که اگر به هشدار اپل واچ درباره کم بودن میزان شارژ باتری توجه نکنید و میزان آن به صفر برسد، مدت زمان شارژ اپل واچ 30 دقیقه بیشتر نسبت به حالت عادی خواهد بود.

راهکارهای رفع مشکل شارژ نشدن اپل واچ

گاهی این مشکل وجود دارد که مدت زمان شارژ شدن اپل واچ از حد معمول بیشتر می‌شود. در این حالت باید به‌دنبال راهکارهایی باشید که مشکل شارژ نشدن ساعت هوشمند اپل را رفع کنید. در ادامه به کارآمدترین راهکارها می‌پردازیم.

ریست کردن اپل واچ

یکی از روش‌های کارآمد برای کاهش مدت زمان شارژ شدن اپل واچ و کامل شارژ شدن آن در مدت زمان معمول، ریست کردن است. برای این کار توجه به مراحل زیر لازم است:

  1. ابتدا دکمه (Side) را فشار دهید و آن را تا هنگامی نگه‌دارید که منوی (Power) برای شما ظاهر شود.
  2. گزینه (Power Off) را که به‌صورت نواری لغزنده است به سمت راست بکشید.
  3. کمی صبر کنید تا ساعت یکی دو دقیقه خاموش باشد.
  4. سپس دکمه (Side) را پایین نگه‌دارید تا ساعت هوشمند روشن شود.
  5. اکنون باید چک کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

بررسی اتصال بین اپل واچ و شارژر

همانطور که گفتیم باید قسمت آهنربایی ساعت را دقیقاً روی بخش مقعر و مغناطیسی شارژر قرار دهید. اگر این دو قسمت به‌طور کامل به هم متصل نشوند، عمل شارژ شدن به درستی انجام نمی‌شود.

برای این بررسی به تمیز بودن پشت ساعت و همچنین شارژر توجه کنید. شارژر و پشتی ساعت نباید غبارآلوده یا چرب باشند. در ضمن، ساعت هوشمند خود را روی سطحی محکم و ثابت قرار دهید، به نحوی که هنگام قرارگیری ساعت روی شارژر، جابه‌جایی ساعت و جدا شدن آن از شارژر امکان‌پذیر نباشد.

عدم استفاده از اشیای پلاستیکی هنگام شارژ ساعت

گاهی پوششی پلاستیکی وجود دارد که برای محافظت از اپل واچ استفاده می‌کنند. اگر شما هم از این پوشش پلاستیکی استفاده می‌کنید، آن را هنگام شارژ ساعت کنار بگذارید تا اتصال اپل واچ و شارژر درست باشد و مدت زمان شارژ اپل واچ بیشتر از حد معمول نباشد.

اطمینان از سالم بودن شارژر

توصیه می‌کنیم ساعت خود را با شارژر دیگری شارژ کنید. اگر اپل واچ به مقدار معمول شارژ شود، احتمال معیوب بودن شارژر وجود دارد. اگر عملیات شارژ با شارژری سالم هم انجام نشد، باید به تعمیرگاه تخصصی مراجعه کرده تا از ایرادات آن مطلع شده و مشکلات را رفع کنید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران