دانلود سیب‌اپ
sibapp
پیدا کردن محل ذخیره شدن فایل‌ها در آیفون
پیدا کردن محل ذخیره شدن فایل‌ها در آیفون
آموزش‌های کاربردی آیفون

پیدا کردن محل ذخیره شدن فایل‌ها در آیفون

  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • 5111
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

اگر شما هم هنگام گشتن دنبال فایل‌های دانلود شده خود در آیفون کلافه می‌شوید، باید به شما بگوییم که تنها نیستید. شاید پیدا کردن محل ذخیره ایفون در مقایسه با بسیاری از گوشی‌ها با دشواری‌هایی همراه باشد. فرقی نمی‌کند که فایل دانلود شده شما چیست. اینکه یک فایل داکیومنت دارید، یک تصویر یا حتی ویدئو، مهم محل ذخیره‌سازی آن‌هاست تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن به هر یک از فایل‌ها دسترسی داشته باشید. این مطلب راهنما به شما کمک می‌کند تا هر محتوایی را که از فضای اینترنت دانلود می‌کنید، به‌راحتی بیابید.

نحوه یافتن محل ذخیره ایفون

راه‌های مختلفی برای یافتن فایل‌های دانلود شده در آیفون وجود دارند که شاید برای افرادی که در استفاده از آیفون تازه‌کار هستند، کمی دشوار باشند. اما با پیدا کردن محل ذخیره آیفون تنها با یکی دو بار تمرین می‌توانید در سری‌های بعدی این کار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید. در ادامه به معرفی مکان‌هایی می‌پردازیم که فایل‌های دانلود شده در آن‌جا ذخیره می‌شوند.

پوشه فایل‌ها، محل ذخیره ایفون

یکی از مکان‌هایی که محل ذخیره آیفون است، بخش (Files) خواهد بود. شما برای پیدا کردن این بخش باید مطابق با مراحل زیر پیش بروید.

  1. انگشت خود را روی بخش میانی صفحه گوشی قرار داده و آن را به سمت پایین بکشید.
  2. در کادر جستجویی که برای شما باز می‌شود، عبارت (Files) را تایپ کرده و بر روی گزینه ذره‌بین تپ کنید تا روند پیدا کردن این پوشه آغاز شود.
  3. پس از آن باید روی عبارت (Browse) کلیک کنید تا منویی برای شما باز شود.
  4. در ادامه از بخش (Locations) از میان گزینه‌های موجود عبارت (On My iPhone) را انتخاب کنید.
  5. حال بسته به مکانی که برای ذخیره‌سازی فایل‌های خود انتخاب کرده‌اید، می‌توانید فایل‌های خود را در پوشه‌های مختلف پیدا کنید.
  6. در نهایت روی پوشه (Downloads) کلیک کنید تا فایل‌های دانلودی خود را ببینید.

نکته: ممکن است هنگام ذخیره فایل‌های دانلود شده آن‌ها را در بخش (On My iPhone) یا پوشه (iCloud Drive) ذخیره کرده باشید که در این صورت باید هر یک از این بخش‌ها را بررسی کنید. اما در صورتی که قصد دارید یکی از فایل‌های دانلود شده را به محلی دیگر منتقل کنید، باید انگشت خود را روی فایل مورد نظر قرار داده و کمی مکث کنید. سپس با ظاهر شدن گزینه موجود، بسته به نیاز خود یکی از عبارات (Copy) یا (Move) را انتخاب و روی آن کلیک کنید.

محل ذخیره تصاویر دانلود شده در آیفون

اگر در پیدا کردن فایل تصویری که اخیراً در گوشی خود دانلود کرده‌اید مشکل دارید، توضیحات این بخش می‌توانند به کمک شما بیایند. در ادامه به شما نشان می‌دهیم که عکس‌های دانلود شده در چه بخشی ذخیره می‌شوند.

  1. بخش (Photos) را در گوشی آیفون خود بیابید و وارد آن شوید.
  2. از منوی موجود بخش (Library) را انتخاب کنید.
  3. در حالت عادی باید تصویر دانلود شده خود را در این بخش پیدا کنید. در غیر این صورت می‌توانید روی بخش (All Photos) کلیک کنید.
  4. در نهایت اگر تصویر شما چند روز قبل دانلود شده است، شاید لازم باشد کمی در گالری مورد نظر بگردید تا تصویر دانلود شده را پیدا کنید.

محل ذخیره ایفون برای موسیقی

اگر به موسیقی علاقه دارید، حتماً به‌طور مکرر آهنگ‌های مختلفی را از کانال‌های گوناگون دانلود می‌کنید. در این صورت باید حتماً با محل ذخیره موسیقی‌های مختلف در آیفون آشنا باشید. برای یافتن آهنگ‌های دانلود شده خود در آیفون مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. برنامه موسیقی خود را در آیفون باز کنید. نماد این برنامه یک نت موسیقی قرمز و آبی با پس‌زمینه سفید است که ممکن است در صفحه اصلی گوشی شما یا در کتابخانه برنامه قرار داشته باشد.
  2. در ادامه باید روی گزینه (Library) کلیک کنید. این بخش هم با نمادی مربعی شکل (سه مربع روی هم افتاده) با یک نت موسیقی نمایش داده می‌شود.
  3. در این مرحله باید روی گزینه (Download Music) کلیک کنید. این قسمت یکی از دسته‌بندی‌های بخش کتابخانه محسوب می‌شود که با کلیک روی آن لیست دیگری را به شما نشان می‌دهد.
  4. در انتها پوشه‌های مختلفی را با عناوین گوناگون مشاهده می‌کنید که باید برای مشاهده موسیقی‌های دانلود شده خود، روی یکی از آن‌ها کلیک کنید. برای مثال اگر قرار است آهنگ مورد نظر خود را بر اساس خواننده یا هنرمند آن پیدا کنید، باید روی دسته‌بندی (Artists) کلیک کنید.

نحوه یافتن برنامه‌های دانلود شده در آیفون

یکی دیگر از فایل‌های دانلود شده در آیفون، برنامه‌های مختلفی هستند که هر یک کارایی خاص خود را دارند. برای پیدا کردن این قبیل فایل‌ها در محل ذخیره ایفون، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. انگشت خود را روی صفحه آیفون قرار داده و آن را به آرامی به سمت چپ صفحه بکشید. اگر این کار را به درستی انجام داده باشید، باید نوار جستجو را در بالای صفحه مشاهده کنید.
  2. در مرحله بعد باید نام برنامه را در بخش جستجو وارد کنید.
  3. در نهایت روی نماد ذره‌بین کلیک کنید تا فرآیند جستجو آغاز و محل ذخیره برنامه مورد نظر در آیفون مشخص شود.
  4. در نهایت برنامه را در لیست قابل مشاهده پیدا خواهید کرد.

نکته: پیدا کردن محل ذخیره ایفون برای هر فایلی که نام آن را می‌دانید ساده است. شما می‌توانید از مراحل بالا استفاده کنید تا هر فایل دانلود شده‌ای را پیدا کنید. البته دانستن نام دقیق فایل مورد نظر ضروری است.

نحوه یافتن فایل‌های دانلود شده از مرورگر آیفون

محل ذخیره ایفون زمانی که از مرورگر سافاری استفاده می‌کنید، به انتخاب خود شما بستگی دارد. بنابراین هنگام استفاده از فایل دانلود شده می‌توانید به‌راحتی محل ذخیره آن را پیدا کنید. روند ذخیره یک فایل دانلودی از سافاری به شرح زیر است.

  1. مرورگر سافاری را باز کرده و وارد وب‌سایت مورد نظر خود شوید.
  2. به پایین صفحه نگاه کنید. سپس گزینه (Share) را انتخاب و روی آن کلیک کنید.
  3. در این بخش صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که باید در میان بخش‌های مختلف آن روی عبارت (Save to Files) کلیک کنید.
  4. سپس مسیر ذخیره در آیفون را به انتخاب خودتان انتخاب کنید و نام پوشه آن را انتخاب کنید.
  5. در نهایت باید کمی صبر کنید تا فایل مورد نظر دانلود و در پوشه مورد نظر ذخیره شود.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران