دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی اپل واچ

چگونه بلوتوث اپل واچ را روشن کنیم؟

  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲
  • 2121
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

با کاربردهای این ابزار از اپل واچ تا چه حد آشنا هستید؟ بلوتوث به‌عنوان یک پیشرفت بزرگ در دنیای فناوری شناخته می‌شود و با وجود روی کار آمدن راهکار‌های نوین‌تر، همچنان به‌عنوان یکی از ابزارهای اتصالی کارآمد شناخته می‌شود. استفاده از حداکثر کاربردهای اپل واچ شما ملزم به جفت کردن وای‌فای و بلوتوث اپل واچ با آیفون است. اما برای اینکه این کار را انجام دهید، باید از روشن بودن این دو ابزار در ساعت دیجیتال خود مطمئن باشید. در این مطلب نحوه عملکرد بلوتوث اپل واچ بررسی می‌شود و با شیوه روشن کردن آن هم آشنا خواهیم شد.

بلوتوث اپل واچ چگونه کار می‌کند؟

بلوتوث اپل واچ عملکردی مشابه با انواع بلوتوث در دستگاه‌های دیجیتال دیگر دارد. این قابلیت اپل واچ باعث می‌شود که اتصالاتی بین ساعت و آیفون شما ایجاد شوند تا بتوانید به‌راحتی داده‌های مختلفی را از این طریق منتقل کنید. در‌صورتی که علاوه‌بر ساعت دیجیتال، آیفون هم دارید، قادر هستید از طریق شبکه تلفن همراه نیز متصل بمانید. این قابلیت‌ها باعث می‌شوند که اپل واچ شما به شکلی هوشمند و خودکار بین انواع اتصالات جابه‌جا شود و بتوانید قوی‌ترین اتصال ممکن بین ساعت و گوشی را برقرار کنید. طراحی اپل واچ به گونه‌ای است که زمانی که گوشی آیفون را در کنار آن قرار می‌دهید، این ساعت دیجیتال سعی می‌کند از بلوتوث برای برقراری ارتباط استفاده کند تا بتواند حداکثر صرفه‌جویی را در مصرف انرژی داشته باشد.

با این وجود ممکن است بلوتوث اپل واچ باعث اتصال این دو دستگاه به هم نشود. در این صورت ساعت شما تلاش می‌کند تا ارتباط خود را از طریق وای‌فای برقرار کند. البته بهتر است این نکته را ذکر کنیم که حالت سومی هم وجود دارد. به این صورت که اگر نه بلوتوث و نه وای‌فای در دسترس نباشند، شما می‌توانید از طریق پلن تلفن همراه خود ساعت دیجیتالتان را به انواع مدل‌های آیفون متصل کنید. البته این روند خصوصاً زمانی که گوشی آیفون در محدوده بلوتوث اپل واچ قرار ندارد، ممکن است گیج‌کننده به نظر برسد. به همین دلیل بد نیست در این زمینه و البته نحوه روشن کردن بلوتوث اطلاعات بیشتری بدانید.

نحوه روشن کردن بلوتوث اپل واچ

برای اینکه بتوانید از قابلیت‌های بلوتوث اپل واچ خود استفاده کنید، باید از قبل آن را روی دستگاه خود فعال کرده باشید. به این منظور چند مرحله ساده زیر را پشت سر بگذارید:

  1. به بخش (Settings) دستگاه خود وارد شوید.
  2. در مرحله بعد روی عبارت (Bluetooth) کلیک کنید.
  3. در نهایت وقتی اسم دستگاه ظاهر شد، روی آن کلیک کنید.

نحوه اتصال آیفون و اپل واچ

برای اینکه بتوانید گوشی آیفون خود را به اپل واچتان متصل کنید، می‌توانید از دو روش دستی و خودکار استفاده کنید:

روش دستی اتصال آیفون و اپل واچ

  1. ساعت دیجیتال خود را روی مچ دستتان قرار داده و بسته به سایز مچ خود بند آن را تنظیم کنید.
  2. برای اینکه ساعت خود را روشن کنید، دکمه کناری ساعت را فشار داده و نگه‌دارید. این کار را تا زمان برجسته شدن لوگوی اپل انجام دهید.
  3. حال دو دستگاه یعنی ساعت و گوشی آیفون را در کنار یکدیگر قرار دهید تا با هم جفت یا (Pair) شوند.
  4. در زمان جفت شدن این دو دستگاه عبارت روی (Continue) صفحه ظاهر می‌شود که باید آن‌را انتخاب کنید.
  5. از سوی دیگر هم می‌توانید برنامه اپل واچ را در گوشی آیفون خود باز کرده و روی عبارت (Pair New Watch) کلیک کنید.
  6. در این مرحله باید گزینه (Set Up for Myself) را انتخاب کنید.
  7. در قدم بعد باید وقتی از شما خواسته شد، آیفون خود را به شکلی قرار دهید که ساعت شما با آن جفت شود.
  8. در نهایت دستورالعمل‌های خواسته شده را دنبال کنید تا دو دستگاه به هم متصل شوند.

روش خودکار اتصال آیفون و اپل واچ

  1. اپل واچ خود را روشن کرده و روی گزینه (Start Pairing) کلیک کنید.
  2. حال با محیطی برخورد خواهید داشت که دوربین اصلی گوشی شما را فعال کرده است. در این حالت ساعت خود را در پشت گوشی به گونه‌ای قرار دهید که صفحه آن در کادر موجود نمایش داده شود. درست مثل کاری که در هنگام خواندن بارکد توسط دوربین انجام می‌دهید.
  3. حال دو دستگاه به سادگی به هم متصل می‌شوند. پس می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

آیا بلوتوث اپل واچ همیشه باید روشن باشد؟

در حالت عادی و حتی از نظر فنی نیازی ندارید که همیشه بلوتوث ساعت دیجیتال اپل خود را روشن کنید، اما در صورتی که به اتصال آن به آیفون نیاز دارید، بهترین کار این است که این قابلیت را روشن کنید. این روند همانطور که گفتیم باعث می‌شود تا شما کم‌مصرف‌ترین فرآیند صرف انرژی را در ساعت خود تجربه کنید. در غیر این صورت تنظیمات ساعت تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا از طریق خود تلفن همراه ارتباط لازم را بین دو دستگاه برقرار کنند.

یک نکته مهم در زمینه روشن کردن بلوتوث ساعت اپل این است که این قابلیت در حالت عادی خاموش نمی‌شود. حتی با خاموش کردن اپل واچ هم این ویژگی همچنان در حالت فعال باقی می‌ماند. به عبارت ساده‌تر درست مثل آیفون، وقتی ساعت خود را روشن می‌کنید، با علامت بلوتوث آماده به کار مواجه خواهید شد. پس اگر بخواهید آن را قطع کنید، باید بلوتوث را از بخش تنظیمات ساعت خاموش کنید.

نحوه خاموش کردن موقت بلوتوث در اپل واچ

نکته جالب در مورد عملکرد ساعت دیجیتال اپل این است که حتی در زمانی که آیفون شما خاموش باشد، به‌راحتی می‌توانید پیام‌ها و اعلان‌های گوشی را حتی از فاصله‌ای دور از دستگاه دریافت و مشاهده کنید. در غیر این صورت نیاز دارید که دوباره بلوتوث دستگاه خود را روشن کنید. اما برای مواقعی که به بلوتوث نیاز ندارید و نمی‌خواهید که باعث صرف انرژی اضافه شوید، می‌توانید از طریق دنبال کردن مراحل زیر این کار را انجام دهید:

  1. اپل واچ خود را روشن کنید.
  2. به بخش (Settings) ساعت دیجیتال خود بروید.
  3. بخش (Bluetooth) را انتخاب کنید.
  4. نوار لغزنده بلوتوث را بکشید تا این قابلیت خاموش شود.

چگونه می‌توانیم برد بلوتوث اپل واچ را افزایش دهیم؟

یکی از دغدغه‌های افرادی که به‌صورت مداوم از ساعت دیجیتال و گوشی آیفون خود استفاده می‌کنند، این است که برد بلوتوث آن‌ها را افزایش دهند. در حالت عادی برد اپل واچ تا 100 متر هم می‌رسد. اگرچه شاید در عمل این برد کمتر باشد، اما شما می‌توانید گاهی از حداکثر توان ارتباطی بلوتوث خود استفاده کنید. اپل واچ معمولاً در موقعیت‌های متعددی به خوبی کار می‌کند، اما زمانی که در کنار آیفون یا در محدوده خاصی از آن قرار می‌گیرد، بهترین عملکرد خود را خواهد داشت. در این حالت ساعت و آیفون با هم ارتباط برقرار کرده و داده‌های مختلفی از جمله اعلان‌ها، داده‌های سلامتی، موسیقی و بسیاری اطلاعات دیگر را با هم تبادل می‌کنند.

یکی از سؤالات مهمی که در این حالت پرسیده می‌شود این است که محدوده اتصال بلوتوث اپل واچ و آیفون چقدر است؟ در این حالت باید بگوییم که این برد به مدل ساعت و تلفن همراه شما بستگی دارد. به این صورت که هر چه گوشی و ساعت دیجیتال شما جدیدتر باشند، برد بیشتری خواهند داشت. البته این نکته را به یاد داشته باشید که در بسیاری از مواقع موانع موجود مانند دیوارها، کف خانه یا تعداد سیگنال‌های بی‌سیم در هر منطقه می‌توانند روی حداکثر طول برد بلوتوث اپل واچ تأثیر گذاشته و باعث افت آن شوند.

اما به منظور افزایش دامنه بلوتوث در هر دستگاهی، می‌توانید یک دستگاه جدیدتر با فناوری بهتر خریداری کنید. از بین بردن موانع مختلف و انجام به‌روزرسانی‌های مداوم نرم‌افزارهای ساعت و گوشی نیز می‌توانند در افزایش دامنه اتصال کمک‌کننده باشند.

آیا می‌توان از اپل واچ بدون اتصال به تلفن استفاده کرد؟

اگرچه با وجود بلوتوث و وای‌فای شما می‌توانید داده‌های بیشتری را بین گوشی و ساعت خود تبادل کنید، اما همچنان بدون وجود آیفون خود هم می‌توانید از امکانات مختلف اپل واچ خود استفاده کنید. از جمله این کارها می‌توانیم به امکان پیگیری فعالیت‌های بدنی و تمرینات ورزشی، تغییر صفحه ساعت، ضبط یادداشت‌های صوتی در ساعت، گوش دادن به موسیقی و پادکست‌های همگام‌سازی شده با ساعت، مشاهده تقویم‌ها، استفاده از زنگ هشدار، تایمر و کورنومتر اشاره کنیم.

اما یک استثنا وجود دارد و آن هم اپل واچ‌هایی هستند که با مدل‌های سلولی عرضه می‌شوند. این مدل‌ ساعت‌ها محدود به اتصال از طریق بلوتوث یا وای‌فای نیستند و مانند گوشی‌های هوشمند از شبکه‌های سلولی نسل 4 استفاده می‌کنند. این یعنی اینکه این مدل از ساعت‌ها در هر جایی که این ویژگی وجود داشته باشد، کارایی خواهند داشت. بنابراین اگر یک ساعت اپل مجهز به سلولار دارید، می‌توانید بدون اتصال به آیفون کارهای مختلفی از جمله برقراری تماس، ارسال پیامک و دریافت اعلان را در کنار سایر فعالیت‌هایی که در بخش قبل ذکر کردیم، انجام دهید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران