دانلود سیب‌اپ
sibapp
تنظیم ساعت ایفون
تنظیم ساعت ایفون
آموزش‌های کاربردی آیفون

چگونگی تنظیم ساعت ایفون به صورت خودکار و دستی

  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • 8668
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

‌این روزها ساعت گوشی‌های هوشمند اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده‌ است. تنظیم ساعت آیفون  و سایر دستگاه‌های هوشمند در امور مختلف اثرگذار هستند. افراد از آن‌ها برای مواردی مانند متوجه شدن زمان، تنظیم آلارم برای بیدار شدن و بسیاری موارد مشابه دیگر استفاده می‌کنند. در صورتی که ساعت گوشی تلفن همراه افراد تنظیم نباشد و زمان درست را نشان ندهد، می‌تواند برای آن‌ها مشکلات متعددی را ایجاد کند. تنظیم ساعت آیفون شاید از آن مواردی باشد که برای همه افراد ساده و آسان نباشد و برخی افراد برای انجام این کار نیاز به کمک داشته باشند. به همین دلیل این مطلب راهنما از بلاگ سیب اپ را به چگونگی تنظیم ساعت آیفون به‌صورت خودکار و دستی اختصاص داده‌ایم. با ما تا انتها همراه باشید تا با روش انجام این کار آشنا شوید.

آموزش تنظیم ساعت ایفون به صورت خودکار

اولین روش تنظیم ساعت آیفون که در این مطلب به آن می‌پردازیم، تنظیم آن به صورت خودکار است. انجام این کار بسیار ساده است و پس از انجام مراحلی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، ساعت گوشی آیفون یا تبلت آیپد شما به‌طور خودکار و به‌صورت دقیق تنظیم خواهد شد. این مراحل عبارتند از:

  1. وارد بخش تنظیمات (Settings) گوشی خود شوید.
  2. گزینه (General) را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  3. در میان گزینه‌هایی که در این بخش وجود دارد، گزینه (Date and Time) را انتخاب کنید.
  4. اکنون تنها لازم است که گزینه (Set Automatically) را فعال کنید تا ساعت گوشی شما تنظیم شود.

به همین راحتی و با انجام چند مرحله ساده تنظیم ساعت آیفون به صورت خودکار انجام خواهد گرفت.

آموزش تنظیم ساعت ایفون به صورت دستی

روش دیگری که توسط آن می‌توانید کار تنظیم ساعت آیفون یا سایر دستگاه‌هایی را انجام دهید که از سیستم‌عامل (iOS) در آن‌ها استفاده شده، روش دستی است. برخی مواقع به دلایل مختلف ممکن است تنظیم خودکار ساعت به درستی کار نکند و گوشی شما ساعت درست را نشان ندهد. در این زمان‌ها لازم است از روش دستی برای تنظیم ساعت آیفون خود استفاده کنید. برای انجام این کار تنها لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. وارد بخش تنظیمات (Settings) گوشی خود شوید.
  2. در میان بخش‌های موجود وارد بخش (General) شوید.
  3. در میان گزینه‌های موجود در این بخش، گزینه (Date and Time) را انتخاب کنید و وارد آن شوید.
  4. در این قسمت گزینه (Set Automatically) را غیرفعال کنید تا بتوانید به گزینه تنظیم دستی ساعت دسترسی داشته باشد.
  5. وارد بخش (Time Zone) شوید و موقعیت مکانی خود یعنی ایران را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در این بخش باید ایران (Tehran) را انتخاب کنید.
  6. در صورتی که باز هم ساعت گوشی شما به درستی تنظیم نشد، از طریق گزینه‌های موجود در این بخش می‌توانید ساعت را به‌صورت دستی وارد و تنظیم کنید.

تنظیم ساعت ایفون به صورت 12 ساعته یا 24 ساعته

ساعت در گوشی‌های هوشمند به دو صورت 12 ساعته و 24 ساعته به کاربران نمایش داده می‌شود. زمانی که تنظیمات گوشی شما روی 12 ساعته باشد، گوشی شما ساعت 5 بعد از ظهر را به صورت (PM) 5:00 نمایش می‌دهد. اما زمانی که گوشی شما روی حالت 24 ساعته باشد، این زمان به‌صورت 17:00 نمایش داده خواهد شد. برای این که حالت مناسب را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید، لازم است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. وارد بخش تنظیمات شوید.
  2. گزینه (General) را انتخاب کنید.
  3. وارد بخش (Date and Time) شوید.
  4. در این بخش گزینه‌ای را مشاهده خواهید کرد که می‌تواند روی دو حالت (Hour Time 24) یا (Hour Time 12) قرار گیرد. حالت مناسب را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

چرا تنظیم ساعت ایفون به هم می‌ریزد؟

بسیاری افراد در مواقع مختلف با به هم ریختن تنظیم ساعت آیفون مواجه شده‌اند. دلیل بروز این مشکل چیست؟ باید بدانید که این مشکل می‌تواند به دلایل متفاوتی مانند عدم دسترسی گوشی به لوکیشن (Location) و عدم تنظیم درست آن بروز پیدا کند. گوشی‌های هوشمند برای این که بتوانند کار تنظیم ساعت را به درستی انجام دهند، باید از لوکیشن شما اطلاع داشته باشند. به همین دلیل اولین موردی که می‌توانید برای تنظیم مجدد ساعت انجام دهید، فعال کردن دسترسی به لوکیشن است. برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. وارد بخش تنظیمات شوید.
  2. از میان گزینه‌های موجود، گزینه (Privacy) را پیدا و انتخاب کنید.
  3. در این قسمت باید وارد بخش (Location Services) شوید.
  4. با وارد شدن به این قسمت بررسی کنید که آیا گزینه (Setting Time Zone) فعال است یا خیر. در صورت غیرفعال بودن باید آن را فعال کنید تا ساعت گوشی شما دوباره به درستی تنظیم شود.

البته گاهی اوقات ممکن است این اتفاق به دلیل خراب بودن باتری گوشی هم اتفاق بیفتد. برخی اوقات خالی شدن باتری گوشی می‌تواند باعث به هم ریختن تنظیم ساعت گوشی شود. در این زمان‌ها اگر پس از روشن کردن گوشی و اتصال به اینترنت ساعت گوشی شما به درستی تنظیم نشد، باید با استفاده از روش دستی که در این مطلب به آن اشاره کردیم، کار تنظیم ساعت آیفون خود را انجام دهید.

چگونه در آیفون (Alarm) ست کنیم؟

یکی از قابلیت‌های ساعت گوشی آیفون، تنظیم (Alarm) است. شما می‌توانید از آلارم برای بیدار شدن، یادآوری موارد مختلف و بسیاری کارهای دیگر استفاده کنید. تنظیم آلارم در گوشی‌های آیفون بسیار ساده است و هر فردی می‌تواند به راحتی این کار را انجام دهد. اگر تا کنون روی گوشی خود آلارم ست نکرده‌اید، تنها لازم است مراحل زیر را انجام دهید.

  1. وارد بخش برنامه‌های گوشی خود شوید و برنامه (Clock) یا ساعت را انتخاب کنید.
  2. در بالای صفحه گزینه‌ای با نام (Add) مشاهده خواهید کرد. این گزینه را انتخاب کنید.
  3. صفحه برای شما باز خواهد شد که باید در آن ساعتی را که می‌خواهید گوشی شما آلارم بزند وارد کنید.
  4. پس از وارد کردن ساعت، آن را ذخیره کنید.

به همین راحتی یک آلارم تنظیم کردید. این آلارم می‌تواند برای بیدار شدن از خواب یا یادآوری زمان‌های مهم مانند زمان مصرف دارو کاربرد داشته باشد.

جمع‌بندی

ساعت گوشی‌های هوشمند می‌تواند به دو حالت 12 ساعته و 24 ساعته نمایش داده شود. تغییر این حالت هم بسیار ساده است و به راحتی از بخش تنظیمات می‌توان حالت مد نظر خود را انتخاب کنید.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران